|
|
|
|
|
|
|
|
IT System 3/2002

obsah |
Příloha

obsah |
IT Office

obsah |
|
Servery
vydavatelství CCB |
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
Kancelářské
aplikace |
Kapesní videokamera s
přenosnou tiskárnu
Japonská
společnost Matsushita představila miniaturní videokameru SV-AV10
používající jako záznamové médium pouze SD paměťovou kartu. Tato
multifunkční videokamera může též sloužit jako digitální fotoaparát,
digitální hlasový záznamník a přenosný SD audio přehrávač.
Díky kompaktním rozměrům (28 x 50 x 87 mm) a nízké hmotnosti (98 g bez
baterie) je kamera srovnatelná s mobilním telefonem, takže pokud ji chcete
nosit v kapse, rozhodně vám nebude překážet.
SV-AV10 umožňuje uložit na SD paměťovou kartu video záznam ve formátu
MPEG-4 (320 x 240 pixelů), nebo jednotlivé snímky (640 x 480 pixelů).
Vestavěný blesk usnadní fotografování i za ztížených světelných podmínek.
Kamera dále nabízí všechny základní funkce hlasového záznamníku a SD audio
přehrávače, který podporuje přehrávání souborů ve formátu AAC (Advanced
Audio Coding).
Jako doplněk této kamery uvádí společnost novou přenosnou tiskárnu SV-P10
s podporou SD paměťových karet. Tato, v současnosti nejmenší a nejlehčí
tiskárna na trhu (85 x 30 x 68 mm, hmotnost 185 g) dokáže na jedno nabití
baterií vytisknout až 45 fotografií. Tiskárna je vybavena USB portem pro
připojení k PC. Multifunkční videokamera SV-AV10 se na našem trhu objeví v
červnu letošního roku.
Zpět
Vaši
partneři pro prezentaci a multimediální zábavu
Společnost
EPSON přináší na český a slovenský trh dva nové profesionální
multimediální projektory EPSON EMP-51 a EMP-71. Tyto modely jsou vhodné
jak pro profesionální, tak pro privátní použití v oblasti multimediální
zábavy.
S oběma modely projektorů se díky malé hmotnosti (3,1 kg) a rozměrům ve
formátu DIN A4 jednoduše zachází a lze je snadno přenášet. Dálkové
ovládání umožňuje uživateli kvalitní prezentování. S třemi
naprogramovanými tlačítky efektů lze prezentaci individuálně upravovat
nebo měnit.
Díky tlačítku E-Zoom má uživatel možnost obraz čtyřnásobně zvětšit.
Elektronická lichoběžníková korekce umožňuje provádět beze ztráty
kvality i šikmé projekce a snímání.
Přátelům multimediální zábavy mají EPSON EMP-51 a EMP-71 co nabídnout.
Oba projektory mohou být připojeny na počítač, DVD-přehrávač i digitální
kameru a podporují všechny televizní standardy i rozlišení. Můžete si
dopřát potěšení z kina ve vlastním obývacím pokoji nebo můžete hrát
počítačové hry na velkém plátně. Oba projektory podporují komponentové
videosignály a HDTV.
EPSON EMP-51 je se svítivostí 1 200 ANSI a rozlišením SVGA k dostání za
doporučenou cenu něco málo přes 120 tisíc Kč; EPSON EMP-71 se světlostí
1 000 ANSI a rozlišením XGA za doporučenou cenu přes 157 000 Kč, obě
ceny jsou včetně DPH.
Zpět
HP
servery a systém pro ukládání dat na platformě IA-32
Na nedávné
tiskové konferenci představili zástupci společnosti Hewlett-Packard rovněž
rozšířenou nabídku serverů na bázi architektury IA-32 a nová řešení pro
ukládání dat. Nové servery a zálohovací systém se vyznačují (jak jinak)
nízkými nároky na údržbu a zjednodušenou správou. Dva z nově představených
serverů jsou určeny i pro malé a středně velké firmy.
Vstupní stroj z řady „t-ečkových“ serverů - HP Server tc2110 - je první
jednoprocesorový HP server na bázi Intel Pentium 4 v konfiguraci tower
(odtud také označení „t“), který nabízí malým a středně velkým firmám
vlastnosti serveru za cenu stolního počítače.
HP Server tc3100 je již dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium
III, rovněž v konfiguraci tower. Tento stroj přináší malým a středním
firmám možnosti jednoduché instalace, zálohování, rychlého odstraňování
problémů a snadnost rozšíření při rozvoji podnikání. HP Server tc4100 je
dvouprocesorový server s procesory Intel Pentium III určený pro pracovní
skupiny a vzdálené zákazníky.
Server tc6100 je osazen jedním či dvěma procesory Intel Xeon a poskytuje
středně velkým podnikům vysoký výkon a integrované možnosti vzdálené
správy. HP Server tc6100 je taktéž škálovatelný a lze jej povýšit až na
čtyřprocesorový HP Server tc7100.
Zpět
Šablony
dokumentů pro Microsoft Office XP zdarma
Společnost
Microsoft připravila pro uživatele kancelářského balíku Office XP (a nejen
pro ty) na 40 českých a téměř 70 slovenských šablon. Ty mají usnadnit mimo
jiné komunikaci s úřady nebo například pomoci při pronájmu nemovitostí.
Šablony jsou zcela zdarma k dispozici na internetu a jsou průběžně
aktualizovány.
Šablony jsou připraveny v češtině a slovenštině a jsou rozděleny do 11
kategorií: Daně - daň z příjmů, Finance, Nemovitosti a byty, Obchodní
korespondence, Osobní zájmy, společnost a politika, Šablony elektronické
pošty, štítky a pohlednice, Schůzky, kalendáře a projekty, Sociální
pojištění, Účetnictví, Zdravotní pojištění a Zprávy, bulletiny a
publikace.
Uživatelé Microsoft Office XP se k šablonám mohou dostat dvěma způsoby -
první možností je přístup přímo přes
web, nebo
zde. Druhým způsobem je pak volba šablon na webu Microsoft.com v
podokně úloh v aplikaci Microsoft Word 2002.
Zpět |
|
Recenze |
Rychlá vypalovačka ASUS CRW-3212A
Zatímco
přibližně před rokem dosahovaly nejrychlejší vypalovačky při zápisu na
CD-R rychlosti 16´, velmi brzy budou běžným standardem dvojnásobně
rychlé mechaniky. Současné špičkové vypalovačky přitom zvládají až
40rychlostní zápis. Jednoho zástupce výkonných a zároveň cenově
přijatelných zařízení jsme měli k dispozici na recenzi. Jedná se o
interní vypalovačku ASUS schopnou 32rychlostního zápisu, 12´ přepisu a
40´ čtení.
Pokračování
Zpět |
|
Konference,
semináře |
SCAN
2002
Dovolujeme si
vás pozvat na 5. ročník konference
SCAN
2002, který se bude konat v úterý 16. dubna od 9.30 do 15.30 v
hotelu Praha. Na konferenci vám budou představeny novinky z oblasti
automatizovaného zpracovávání formulářů, používání OCR/ICR systémů a
získávání dat prostřednictvím internetu či mobilních zařízení. Na
kompletní program konference se můžete podívat
zde.
Na oblast imagingu a práci s dokumenty je zaměřen i workshop Dokumentové
skenery KODAK a FUJITSU. Zde si také budete moci skenery prakticky
vyzkoušet.
V rámci referenčních pracovišť velkoobjemové digitalizace vám budou
představeny digitalizační pracoviště projektu „Digitální archivace
nárokových podkladů důchodového pojištění ČSSZ“ s automatickou indexací
z čárového kódu a „OCR pracoviště“ založené na systému AFPSPro používané
ve Stavební spořitelně České spořitelny.
Nebude chybět ani přednáška o externí správě archívu od zástupce
společnosti Docu Guard. Na závěr si Doc. Ing. Vladimír Smejkal CSc.,
připravil prezentaci z oblasti legislativy - Elektronická dokumentace v
roce 2002 z hlediska platného práva. Po skončení přednášek opět proběhne
slosování vstupenek, po kterém si tři z vás odnesou výhry - zájezd s
cestovní kanceláří Fischer a ceny od společnosti scanservice.
Svou účast prosím potvrďte vyplněním přihlášky na
webové stránce, nebo telefonicky 02/ 41 04 84 00 či faxem 02/ 41 04
81 12, nebo pomocí emailu. Více
se o konferenci dozvíte na
této
webové stránce.
Zpět
AMPER 2002 - jubilejní
ročník v novém
V týdnu od 9.
do 12. dubna 2002 se v Pražském veletržním areálu Letňany uskuteční 10.
ročník mezinárodního veletrhu elektrotechniky a elektroniky
AMPER 2002,
nejvýznamnější přehlídka elektrotechnického průmyslu ve střední a
východní Evropě. Potvrzuje to účast 700 firem z 15 zemí světa a tradičně
vysoká návštěvnost. S nabídkou minulého ročníku se seznámilo 38 230
návštěvníků, z nichž 89 % tvořila odborná veřejnost.
10. ročník veletrhu AMPER se uskuteční v nových prostorách Pražského
veletržního areálu v Letňanech. Veletržní areál disponuje 30 000 m2
pevných výstavních ploch s dokonalým servisním zabezpečením a
parkovištěm s kapacitou 10 000 míst.
Pro návštěvníky je zajištěna kyvadlová doprava od stanic metra B
Českomoravská a Vysočanská. V průběhu veletrhu od 8.30 až do skončení
veletržního dne (cca 18.30) bude zavedena speciální bezplatná veletržní
autobusová linka č. 758 na výstaviště a zpět, s intervalem dle potřeby.
Návštěvníci mohou využít i pravidelných linek MHD od stanic metra B
Českomoravská nebo Vysočanská do stanice: Na Hranici, Dobratická nebo
Boletická. Motorizovaní návštěvníci veletrhu mohou využít záchytná
parkoviště například u stanice metra B Černý most (podrobnější informace
na této adrese).
Veletrh potrvá čtyři dny a tento fakt se jistě příznivě odrazí nejen na
vysoké návštěvnosti, ale umožní vystavovatelům i organizátorům vhodné
rozložení aktivit, zahrnující dílčí projekty a doprovodné akce, případně
rozšíření veletržní nabídky.
Kromě českých firem se veletrhu zúčastní firmy z Německa, Rakouska,
Slovenska, Ukrajiny, Maďarska, Itálie, Francie, Velké Británie, Polska,
Švýcarska, Nizozemí, USA, Koreje a Jihoafrické republiky. Letos byla
poprvé vyhlášena německým ministerstvem hospodářství oficiální účast
německých firem na veletrhu Amper.
Na veletrhu se již tradičně představí takové společnosti jako jsou
Siemens, ABB, OBO Betterman, Moeller, Controltech, Mirava, Schrack,
Schneider, Hager, Schmachtl, Legrand, OEZ Letohrad, Wago, GM electronic,
Enika Nová Paka a mnoho dalších velkých tuzemských i zahraničních
společností a jejich poboček. Pravidelnými účastníky veletrhu jsou i
menší firmy, pro něž je veletrh AMPER výbornou příležitostí k navázání
nových obchodních kontaktů.
Více informací na
www.amper.cz a
www.terinvest.com.
Zpět
SFAMEX jaro 2002
16.
specializovaná výstava software pro účetnictví a řízení & služby pro
podnikatele - SFAMEX
jaro 2002 - proběhne ve dnech 9. - 11. dubna ve Veletržním paláci v
Praze. Součásti letošní výstavy bude odborná konference „Budování
CRM strategie“.
I když jarní část výstav SFAMEX bývá tradičně menší, přesto je
vyhledávána řadou vystavovatelů a návštěvníků. I přes to je samozřejmě
průřezem nejnovějších trendů, které lze v této úzké oblasti IT najít a
kterou představuje na výstavě 45 společností v expozicích a přednáškovém
sále.
Výstava je opět určena pro širokou podnikatelskou a ekonomickou
veřejnost - účetní, auditory, daňové a ekonomické poradce, finanční
experty, pro firemní management na všech úrovních řízení a ze všech
oblastí společnosti.
Pro ně jsou soustředěny nejkvalitnější účetní a ekonomické softwary,
manažerské systémy a další navazující produkty tak, aby byl z této
oblasti představen komplexní přehled, aby bylo možno produkty porovnat a
nejvhodnější si vybrat. Všechny výše uvedené produkty a služby jsou
určeny pro všechny typy a velikosti podnikatelských subjektů od drobných
živnostníků, přes malé a střední firmy až po největší nadnárodní
společnosti, rozpočtové a další společnosti, státní správu, obce, banky
ap.
Vystavovatelé nabídnou české i zahraniční softwarové produkty i celou
řadu odborných služeb včetně odborné literatury a periodik řady
nakladatelství a vydavatelství. Opět budou nabídnuty produkty z oblasti
e-SFAMEXu, především systémy e-business, e-commerce a internetové
servery a portály z oblasti daní, účetnictví, financí. Všichni
vystavovatelé přicházejí s novými verzemi svých produktů či novými
produkty, řada novinek je uvedena v katalogu výstavy.
Doprovodný program je složen ze dvou základních částí - a to z odborné
části IT a odborné části ekonomické. První den výstavy proběhne odborná
konference „Budování
CRM strategie“.
Problematika CRM (Customer Relationship Management) - řízení vztahů se
zákazníky bude jednotlivými přednášejícími představena z hlediska svých
cílů, přínosů, metod a nástrojů. Konkrétně budou představena řešení
některých systémů CRM, které jsou buď součástí firemních informačních
systémů, anebo se jedná o samostatné systémy, vždy podporující úspěšný
marketing, prodej i servis se zákazníky.
I po skončení konference po celou dobu výstavy bude možné se ve zvláštní
expozici přednášejících společností na konferenci seznámit podrobně s
konkrétními řešeními CRM českých i zahraničních producentů.
Další dva dny pak proběhnou ekonomické semináře na aktuální témata z
oblasti účetnictví a obchodního zákoníku. Přednášet budou lektoři Svazu
účetních. Ve středu proběhne seminář „Technická novela“ obchodního
zákoníku v účetnictví (Ing. Hana Čápová). Ve čtvrtek pak seminář
Aktuálně k zákonu o účetnictví se zaměřením na hmotný, nehmotný a
finanční majetek (Doc. Ing. Hana Březinová, CSc).
Odborné ekonomické poradenství bude při této výstavě zajišťovat mediální
partner výstavy -Hospodářský a podnikatelský týdeník PROFIT. Odborní
spolupracovníci týdeníku PROFIT budou návštěvníkům výstavy bezplatně
zodpovídat dotazy z oblasti účetnictví, daní, pojištění a navazujících
agend.
Veškeré údaje o této výstavě, jakožto i o výstavách a vystavovatelích
předchozích výstav, jsou uvedeny na stránkách na
internetu již
od roku 1996. Od tohoto roku funguje na na
webu i projekt
LION LINE, který se z katalogu jednostranně zaměřeného na ekonomické
softwary a služby rozrostl v KATALOG FIREM LION LINE, do něhož se již
zatřídilo na 1 700 firem z různých typů podnikání i sektorů služeb a
nomenklatura jejich činností se již rozšířila na více jak 200 kategorií.
Na internetu je již pošesté připravena k vytištění pozvánka na výstavu,
kterou lze v pokladně Veletržního paláce vyměnit za volnou vstupenku,
znovu s dárkem pro každého návštěvníka.
Na základě kladné odezvy se strany vystavovatelů i návštěvníků z minulé
výstavy bude možné opět vstupenku z této výstavy SFAMEX využít jako
poukázku na zlevněný 50% vstup do sbírek NG umístěných tentokrát v
Anežském klášteře. Umělecké sbírky si návštěvníci mohou prohlédnout do
konce června 2002. Vystavovatelé obdrží do těchto sbírek NG volnou
vstupenku. Pořadatel výstav se dohodl s Národní galerií v Praze
spolupracovat obdobně i při dalších výstavách a vedle odborných poznatků
přinášet i kulturní zážitky.
Zpět
Konference Inforum o profesionálních informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve
vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha s.r.o.
a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos.
V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována
pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním
zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu
managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj. Součástí
konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května.
Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a
další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe, Sun Microsystems a
INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře)
najdete na
www.inforum.cz.
Zpět
Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho
aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie
2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné
zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět |
|
Internet,
komunikace a sítě |
Střední kategorie gigabitových přepínačů se dále rozrostla
Allied Telesyn
oznámil další řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, určený pro
gigabitový Ethernet - AT-9410GB s převážně měděnou kabeláží. Nový model
je třetím přepínačem na 2.vrstvě uvedeným společností v posledních
týdnech. Kompletní řada L2 přepínačů tak nyní pokrývá rychlosti 10 Mb/s
až 1 Gb/s a zajišťuje škálovatelnou šíři pásma pro přenos dat, hlasu i
obrazu prostřednictvím sítě. Varianty jsou pro měď či optiku, neřízené
nebo inteligentní verze.
Model AT-9410GB je 10portový 10/100/1000T řízený L2 přepínač obsahující
navíc dva GBIC rozšiřující sloty. GBIC moduly Allied Telesyn řady AT-G8
nabízejí nejnovější standardy plně duplexní Gigabit Ethernetové
konektivity a jsou k dostání ve verzi pro kratší (SX) a dlouhé (LX)
vzdálenosti.
Dále AT-9410GB nabízí architekturu neblokovaného 24Gb/s přepínání pro
přeposílání na plné rychlosti média a podporu až 256 virtuálních sítí (VLAN)
pro přesnou segmentaci přenosů. Každá jednotka podporuje prioritní
řazení dle IEEE 802.1p, umožňující perfektní řízení přenosu a zahrnuje
též systémy Port Security a Port Mirroring.
Díky podpoře jak GVRP, tak 256 VLAN sítí je AT-9410GB dobrou volbou pro
správce sítě plánující nasazení gigabitového přepínače v agregační
vrstvě. Systém GVRP přepínači AT-9410GB umožňuje dynamicky vytvářet
802.1Q-kompatibilní VLAN sítě i na ostatních zařízeních podporujících
GVRP, bez ohledu na jejich výrobce. GVRP snižuje pravděpodobnost chyb
při nastavování VLAN, protože poskytuje VLAN ID automaticky pro celou
síť.
Kompletní řada funkcí určených pro správu zahrnujících webový server,
SNMP, RMON a TELNET konzoli je u přepínače AT-9410GB ve standardní
výbavě.
Řízený přepínač pracující na 2.vrstvě, osazený deseti měděnými
10/100/1000 porty a dvěma GBIC rozšiřujícími sloty je nyní dostupný k
prodeji s koncovou cenou 2 652 EUR. GBIC moduly AT-G8SX a AT-G8LX10 jsou
rovněž dostupné. Na zvláštní objednávku jsou k dispozici verze AT-G8LX
pro dlouhé vzdálenosti - nabídka je na 25, 40 a 70 kilometrů.
Zpět
NORDUnet rozvíjejí svou
spolupráci
V posledních
třech letech poskytuje společnost Telia IC páteřní síť pro akademickou
internetovou dálnici NORDUnet, která umožňuje propojení mezi
skandinávskými univerzitami a výzkumnými instituty. V těchto dnech bylo
rozhodnuto o pokračování této spolupráce a zároveň o společném vývoji
nového projektu výzkumné sítě 6NET.
NORDUnet je nordická
internetová dálnice propojující výzkumné a vzdělávací sítě v Dánsku,
Finsku, na Islandě, v Norsku a ve Švédsku. Slouží také jako páteřní
propojení severských zemí s Globální informační společností. Páteř
počítačové sítě švédských univerzit SUNET poskytuje ve Švédsku
společnost Telia.
Síť NORDUnet je připojena k evropské univerzitní a výzkumné páteřní síti
GÉANT, kterou provozuje projekt Dante. GÉANT propojuje evropské
znalostní báze a usnadňuje výměnu informací mezi univerzitami v rámci
studijních a výzkumných programů.
Telia IC poskytuje pro NORDUnet nordickou páteř už dva a půl roku. V
průběhu této doby byla síť inovována na high-tech síť s šířkou pásma 2,5
Gb/s. Kruh sítě tvoří ústřední uzly ve Stockholmu, Kodani, Oslu a
Helsinkách. Projekt NORDUnet se rozhodl pokračovat ve spolupráci se
společností Telia IC, s níž bude spolupracovat také na novém projektu
výzkumné sítě 6NET. Jedná se o výzkumnou aktivitu podporovanou Evropskou
unií a koordinovanou společností Cisco. Jejím cílem je postavit v Evropě
během tří let funkční vysokorychlostní síť založenou na protokolu IPv6.
Zpět |
|
Grafika, CAD,
GIS |
Raster Design pro
GIS, výrobu a stavebnictví
Autodesk uvedl Raster Design (dříve prodávaný pod názvem Autodesk CAD
Overlay) pro profesionály z oborů GIS, stavebního inženýrství, výroby a
stavebního navrhování. Nový program má napomoci návrhářům v těchto
odvětvích zvládnout dva nejnáročnější úkoly: Pomůže jim integrovat
starší nebo papírové výkresy a fotografie (letecké/satelitní snímky) do
digitálních návrhů a umožní udržovat data v digitálním formátu napříč
celým pracovním řetězcem.
Mezi novými vlastnostmi softwaru Autodesk Raster Design jsou optické
rozpoznávání znaků (OCR), funkce pro ovládání barevné palety, úpravy
tónů a transformace, které pomohou uživatelům eliminovat časově náročné
překreslování výkresů od začátku.
Každá organizace, která navrhla a postavila budovu, silnici, nebo
vyrobila produkt, má obrovské množství starších výkresů a dat, jejichž
konverze do digitálně použitelného formátu je buď příliš nákladná, nebo
časově náročná. S nástroji na úpravy dokumentů v bitmapovém formátu,
které uživatel najde v novém softwaru Autodesk Raster Design, může
snadno upravit libovolný text ve snímku, provést kalibraci zkreslení
snímku, opravit problematické detaily nebo konvertovat snímky do
formátů, které lze snadno začlenit do návrhářského procesu. Tyto
vlastnosti pomohou návrhářům strávit méně času úpravami a opakovaným
vytvářením výkresů, takže se budou moci plně věnovat své práci na
navrhovaném projektu.
Autodesk Raster Design funguje s AutoCADem a všemi aplikacemi na bázi
AutoCADu.
Zpět |
|
Informační
společnost |
KPMG a Andersen jednají o
spojení
Pro mnohé zajisté překvapující zvěst. KPMG a Andersen jednají o
možnostech propojení svých podnikatelských aktivit ve střední Evropě. I
přes složitost projednávaných otázek vyjádřily obě strany zájem
dosáhnout dohody v co nejkratší době tak, aby ke spojení mohlo dojít již
do 1. října letošního roku. Toto oznámení je výsledkem rozhovorů čelných
regionálních představitelů obou firem, které se uskutečnily v pátek 22.
března v Budapešti.
Firma Andersen má ve střední Evropě zastoupení v České republice,
Slovenské republice, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku a Chorvatsku. V rámci
plánované transakce dojde v jednotlivých zemích ke spojení příslušných
členských firem, přičemž každé spojení bude muset získat souhlas
lokálních partnerů a regulačních orgánů.
Realizace transakce je předmětem dalších jednání a včasného uzavření
konečných smluv. Předběžně bylo dohodnuto používání názvu KPMG, což však
bude dále zváženo na základě výsledků průzkumu trhu.
Zpět |
|
WWW
tip týdne |
Tentokrát
na první jarní výlet
Od 21. března tu máme, alespoň podle kalendáře, jaro. Pokud o
prodlouženém víkendu budete mít chuť si vyšlápnout do přírody,
doporučuji k návštěvě Moravský kras. Na webových
stránkách naleznete
podrobné informace o
dopravě,
včetně fotogalerie, plánku turistického vláčku a lanovky na chatu
Macocha. Nechybí ani technické údaje.
Podstatná část webu je samozřejmě věnována této přírodní zajímavosti.
Přehledně jsou
popsány
jednotlivé jeskyně a propast Macocha, včetně dalších odkazů na
související zdroje.
A pokud by se vám výlet protáhl, na webu jsou i informace o možnostech
ubytování v této lokalitě.
Zpět |
|