30-01-2002
další číslo vyjde 06. 02. 2002

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Internet do škol a podvodníci
 Podnikové aplikace
 Datový sklad pro řídící systémy
 Glasgow v bezdrátovém věku
 IFS Aplikace 2002
 SME využívá systém od Webcomu
 Nestlé s technologiemi Symantec
 E-commerce ve stavebním průmyslu
 Storage Networking centrum DNS
 Konference, semináře

 Bezpečnost dat 2002
 IT-Plus 2002
 PragoInterier - New Design 2002
 EXPERT & PARTNER forum

 Recenze

 IBM ThinkPad A30p
 Externí disková mechanika
 Pohádky o mašinkách

 Kancelářské aplikace

 USB flash disk
 3D Blaster 4
 Adobe Acrobat česky
 Kaspersky Anti-virus 4.0 česky

 Komunikace a sítě

 KFOR s technologii Telenoru
 Přístupové body posilují
 Řešení pro replikaci dat

 Grafika, CAD, GIS
 MapGuide
 Informační společnost
 Personální změna v HP
 Nový ředitel Telenor Networks
 SPIS bude mít nového prezidenta
 Změna ve vedení SuSE CR
 Sdružení CZ.NIC
 Velkoformátové snímky vydraženy
 Klubové setkání SPIS
 WWW tip týdne
 Klimkovice na síti
 
IT System 12/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv

 Mailem.cz - ELC

 Hlavní stránka
 Firemní školení
 Jak školíme
 Nabídka kurzů
 Možnosti spolupráce
 
 Konference o rozvoji obchodu v ČR
 
 LinuxExpo Online
 Amper 2002
 LinuxExpo Online
 Událost týdne

Internet do škol: Pozor na podvodníky!
Začínají se šířit zvěsti o tom, že školy, které jsou zapojené do projektu "Internet do škol", obcházejí již nyní údajní Oblastní manažeři a Lokální dodavatelé. Ti se prezentují jako zástupci generálního dodavatele vládního projektu "Internet do škol".
V žádném případě se však nejedná o skutečné Oblastní manažery a Lokální dodavatele projektu, protože výběrová řízení ještě nebyla definitivně uzavřena a spolupracovníci ještě nebyli proškoleni a nebyly jim přiděleny žádné školy, na nichž mají pracovat.
Na začátku února bude generální dodavatel (AutoCont On Line - ČESKÝ TELECOM a partneři) každou školu informovat o jménu Oblastního manažera a rovněž identifikuje i Lokální dodavatele. Navíc každý spolupracovník dostane doklady, které ho budou k této pozici opravňovat. V případě pochybností se mohou školní pracovníci kdykoliv obrátit na tento e-mail (info@acol.cz) nebo na bezplatnou infolinku 0800 24 25 26.

Zpět

 Podnikové aplikace

Datový sklad pro řídící systémy
Společnost IBM zavádí novou technologii Tivoli Enterprise Data Warehouse, která se má podle tvůrců stát páteří datových skladů a to pro všechny systémy správy dat, včetně těch historických. Nový systém pro datové sklady poskytuje jednu z možných cest k integraci a správě všech systémů řízení dat nehledě na platformu, na které systém běží.
Organizace mají nyní díky novému řešení od IBM tak možnost existující data, která jsou nebo mohou být využitelná pro další podnikové aplikace, ukládat tak, aby byla využitelná pro co nejvíce systémů analýz dat či dolovacích programů.
Program Tivoli Enterprise Data Warehouse poskytuje otevřenou a rozšiřitelnou architekturu dovolující ukládat data řízení systémů z jejich celého prostředí řízení do datového skladu. Tivoli aplikace budou nyní automaticky zavádět data do datového skladu a poskytovat uživatelům zprávy. Navíc Tivoli Enterprise Data Warehouse dovoluje zákazníkům zužitkovat nástroje obchodní inteligence třetích stran dle svého výběru. Systém bude poskytnut zdarma a bude dodáván s aplikacemi, které budou patřit k technologiím datového skladu, na začátku března 2002.

Zpět


Radnice města Glasgow vstupuje do bezdrátového věku
Radnice města Glasgow podepsala smlouvu se společností Oracle na zavedení bezdrátových služeb pomocí software Oracle9i Application Server a to pro 200 pracovníků města, kteří působí v terénu.
Bezdrátová implementace umožní například 80ti pracovníkům provozu stavebních služeb navazovat v reálném čase spojení s provozními systémy radnice. Tito lidé z provozu mají denně až 20 výjezdů do provozoven radnice, při kterých zjišťují opravy, jež je třeba na místě provést. Před zavedením tohoto mobilního řešení se museli vracet do kanceláře, aby získané informace zadali do systému na plánování oprav.
Bezdrátové řešení Oracle 9i AS tento proces podstatně urychluje, neboť jim umožní zadávat informace a navazovat spojení s databází ve chvíli, kdy jsou na místě.
Celý systém se přitom skládá z kapesních počítačů Compaq iPaq, Oracle9i Database a Oracle9i Application Serveru Enterprise Edition s doplňkem Wireless Option. Oracle9i Application Server je J2EE aplikační server, který nabízí kompletní podporu pro vývoj, nasazení a správu mobilních aplikací. Jeho bezdrátový doplněk konvertuje internetový obsah do formátu XML a z něj provede konverzi do jakéhokoli značkovacího jazyka, který mobilní zařízení podporuje.
Implementace tohoto tříměsíčního projektu byla zahájena loni a její dokončení se očekává v únoru 2002. Hardware a poradenské služby zajistil partner společnosti Oracle, firma Sx3, přičemž Oracle dodal podporu, školení a licence.

Zpět


IFS Aplikace 2002 - "Packaged for Payback"
IFS ohlásila nejnovější verzi sady svých podnikových aplikací IFS Aplikace 2002. Díky "Packaged for Payback" lze zkrátit doby objednávání až o uváděných 50 procent a to díky novým možnostem plánování v dodavatelských řetězcích. Aplikace obsahují i 150 předpřipravených ovladačů, které zlepšují produktivitu v interních a externích hodnotových řetězcích. Nároky na školení a vzdělávání zaměstnanců jsou sníženy díky novým on-line školícím materiálům, které jsou integrovány s aplikací.
Implementace IFS Aplikace 2002 trvá několik měsíců, samozřejmě bez přerušení normálního chodu firmy. Firmy přitom mohou implementovat pouze komponenty, které požadují nyní a postupně přidávat další podle toho, jak se budou měnit jejich potřeby.
Lokalizace pro důležité zeměpisné trhy je připravována v jedné sadě zdrojových kódů. To umožňuje firmám provozovat pouze jednu verzi, což znamená rychlejší implementaci i nižší náklady na podporu a upgrade.
Tato na platformě nezávislá integrační architektura zahrnuje například rozhraní XML a podporu pro SOAP, IBM WebSphere MQ Family, Microsoft BizTalk Server, což umožňuje rychlé nastavení webových funkcí. Použití J2EE Java Servlet standardu IFS Aplikace 2002 nyní podporuje všechny významné webové servery včetně Apache, IBM Web Sphere a Microsoft IIS.
Slavnostní uvedení aplikace 2002 je plánováno na 18. března v době Národního průmyslového týdne v Chicagu.

Zpět


SME využívá internetový nákupní systém od Webcomu
Internetový nákupní systém a elektronická výměna dokumentů zlepšuje obchodní procesy i v rámci skupiny Severomoravská energetika. Vývoj a implementaci řešení založeného na technologiích firem Navision a Microsoft provedl ostravský systémový integrátor Webcom, který má za sebou již řadu úspěšných realizací e-commerce a ERP řešení.
Internetový nákupní systém je provozován společností ePRIM, která je dceřinnou společností Severomoravské energetiky, a zajišťuje zásobování přímým a nepřímým materiálem pro SME i další partnery.
Řešení umožňuje sledování požadavků odběratelů a analýzy jejich přání a potřeb. To spolu s možností aktualizace katalogů přímo z podnikové databáze urychluje a zkvalitňuje obchodní procesy a umožňuje personalizaci komunikace s účastníky. Výsledkem je velká automatizace prodejního a nákupního procesu, která přináší obchodním partnerům úsporu času a finančních prostředků.
Zákazníci a dodavatelé společnosti ePRIM využívají k zadávání objednávek a nabídek zboží internetový obchodní systém Navision WebShop, který je propojený s podnikovým informačním systémem Navision Financial. Kompletní řešení je postaveno na technologii Microsoft BizTalk Server 2000 a rovněž podporuje propojení informačních systémů zákazníků a dodavatelů a výměnu elektronických dokumentů podle definovaných obchodních scénářů.

Zpět


Nestlé s technologiemi Symantec
Největší světová potravinářská společnost Nestlé kupuje 100 000 licencí na programy Symantec antivirus, pcAnywhere a Ghost. Takové masivní nasazení podnikových prostředků má chránit její celosvětovou síť stolních počítačů, serverů a poštovních bran před virovými infekcemi a jiným nebezpečným kódem.
Nestlé zakoupila čtyřletou licenci na antivirové řešení společnosti Symantec, vázanou na 100 000 stolních počítačů a serverů, aby doplnila již vlastněnou licenci na AntiVirus for Gateways vázanou na stejný počet pracovních stanic. Společnost Nestlé kromě toho zakoupila čtyřletých licencí na podniková správní řešení pcAnywhere a Ghost, a také zakoupila na čtyři roky podpůrné služby, v rámci nichž bude Symantec poskytovat trvalou technickou podporu.
Nestlé, vlastnící značky s vedoucím postavením na trhu, mezi jinými Perrier, Vittel, Nescafé, Maggi, Buitoni a Nestea, a také farmaceutické dceřinné společnosti, jako je například Alcon, má své provozy téměř ve všech zemích světa. Nestlé předtím používala antivirové produkty společnosti Symantec ve více než polovině své celosvětové sítě.
Když se Ghost společnosti Symantec stane firemním standardem, Nestlé bude moci snížit náklady na informační technologie, protože administrátoři získají efektivní řešení pro vzdálené klonování, instalaci, konfiguraci, zálohování, obnovu a distribuci specifických obrazů softwaru na osobní počítače propojené do sítě a mobilní osobní počítače.

Zpět


E-commerce ve stavebním průmyslu
Sdružení Střechy3000 začalo využívat systém UBTS (Universal Business Transaction System) k motivaci svých obchodních partnerů a zákazníků. Sdružení implementovalo řešení UBTS od firmy Fincom.Net v první polovině roku 2001 jako základ svého vertikálního elektronického tržiště, které slouží ke zefektivnění prodeje stavebních materiálů a urychlení obchodních transakcí.
Realizační firmy, prodejci a koncoví zákazníci si tak mohou vybírat zboží z ucelených nabídek jednotlivých dodavatelů. Pro stálé odběratele je možné definovat individualizované nabídky či vytvářet bonusové programy.
Jednou ze služeb systému UBTS, která byla v rámci tohoto projektu využita, je motivační program pro odběratele. V souvislosti s tím sdružení Střechy 3000 nabízelo po celou druhou polovinu minulého roku "Program bonusů", přičemž bonusy byly vypočítávané z velikosti objednávek realizovaných prostřednictvím systému UBTS. Na základě tohoto programu si mohli zákazníci sdružení jako odměnu za získané bonusy vybrat výpočetní techniku od Compaqu. Výpočetní techniku si měli zákazníci možnost objednat prostřednictvím marketplace sdružení Střech 3000, a to díky funkčnosti UBTS, která propojuje tento marketplace s elektronickým prodejním kanálem CompaqPlus včetně jeho distribučního řetězce.

Zpět


Otevření Storage Networking demo centra DNS
Společnost DNS ve svých pražských prostorách otevírá pro síť svých obchodních partnerů nové demo centrum zaměřené na Storage Networking technologie společnosti Hewlett-Packard. Partneři tak mají nyní možnost otestovat si tyto technologie ještě před jejich implemantací u koncového zákazníka.
Storage Networking je obecné označení technologií řešících ukládání a zálohování dat prostřednictvím převážně dedikovaných sítí Storage Area Network (SAN), jež poskytují zákazníkovi prostředky k řešení potíží s ukládáním dat.
Jsou to především nepředvídatelné požadavky na nárůst kapacity, zajištění efektivní správy neustále rostoucího objemu dat při stávajících lidských zdrojích, zajištění dostatečné kvality poskytovaní dat jak v parametrech doby odezvy tak v úrovni jejich dostupnosti..
Demo laboratoř nabízí v první fázi mid-range diskový subsystém HP SureStore Virtual Array 7100, FC přepínače Brocade, FC PCI adaptéry, mid-range zálohovací zařízení DLT, management software OpenView. V dalších fázích budou doplňovány kompetence k high-end diskovým subsystémům řady HP SureStore XP a nově se objevujícím perspektivním technologiím především z oblasti storage sítí založených na protokolu IP.
Laboratoř může být pružně doplněna výpočetními systémy z demo skladu DNS a to na platformách HP 9000, IBM pSeries, IBM iSeries a Compaq AlphaServer. Aktivní podporu partnera zajišťují vyškolení konzultanti společnosti DNS, kteří doplňují kompetence partnera v SAN technologiích, operačních systémech, management software atd.

Zpět


Golfwits


 Konference, semináře, školení

Bezpečnost dat 2002
Společnost AEC si vás dovoluje pozvat na první seminář z cyklu Bezpečnost dat 2002, který se uskuteční v Brně již tento pátek 1. února od 9:30 hod. a to v prostorách Vojenské akademie Brno (Kounicova 65) v Síni vědecké rady.
Na programu semináře jsou novinky mezi počítačovými viry či představení bezpečnostního produktu - F-Secure SSH. Po obědě se dozvíte jaké jsou podmínky pro nákup v elektronických obchodech a vyslechnete si přednášku Elektronické podatelny - mýty a realita. Kompletní program semináře s možností se přihlásit získáte zde.

Zpět


IT-Plus 2002- Stuttgart 17. - 20. dubna
Ve dnech 17. až 20. dubna se koná ve Stuttgartu odborný veletrh informačních technologií, internetu, multimédií a office-solutions - IT-Plus. Internet, telekomunikace a také multimedia se v posledních letech razantně rozvíjejí. To je také důvod, proč navštívit Stuttgart, kde budou spojeny velké veletrhy devadesátých let - Multimedia Market, Modernes Büro a Publishing Market.
V průběhu těchto veletrhů se koná i 10. Německý multimediální kongres, což je vrcholné setkání odborníků z oblasti internetu a E-business na mezinárodní úrovni. Na IT-Plus veletrhu jsou zastoupeny tyto obory: IT - řešení, IT - internet, multimedia, E - marketing, E-commerce, E - business, IT - security a office-technologie.
V oblasti multimédií se budou presentovat webové služby a web-agentury. Office - solutions nabízí fórum, kde budou diskutovány otázky komunikace na pracovišti, softwarevá řešení a vybavenost kancelářských prostor. Současně s IT-Plus se koná Promax - veletrh profesionální komunikace na trhu, publishing, programového vybavení, aplikací a reklamní techniky.
Stuttgart leží v centru oblasti vyspělé technologie Badenska - Württemberska a tím i v centru moderního průmyslu. Proto je zde velká příležitost k navázání nových obchodních kontaktů. Na veletrhu se očekává až 50 000 odborných návštěvníků. Další informace k veletrhům ve Stuttgartu získáte na internetu.

Zpět


PRAGOINTERIER - NEW DESIGN 2002
Začátkem roku, ve dnech 14. - 17. února 2002, pořádá na Výstavišti v Praze - Holešovicích firma INCHEBA PRAHA veletrh zaměřený na bydlení, ale především na vybavení interiérů. Pod názvem PRAGOINTERIER - NEW DESIGN 2002 zde proběhne již 9. ročník veletrhu nábytku, interiérového designu, svítidel, bytového textilu a doplňků. Akce je spojena s výstavou BYDLENÍ, pořádanou M.I.P. Group.
Návštěvník si zde může vybrat byt v Praze, seznámit se s rozdíly mezi plovoucí podlahou a parketami a pak už může zařizovat. Začne u kuchyní, pokračuje nábytkem do obývacích pokojů, vybere si sedací soupravu a začne plánovat dětský pokoj. Nakonec navštíví sekci světel a nechá se inspirovat barevnými trendy bytového textilu.
Nevěříte, že toto vše najdete na jednom místě a nemusíte běhat po celé Praze? Na 15 000 metrech hrubé výstavní plochy se představí na 300 firem. A co víc? Vystavovat budou většinou přímo výrobci, takže nejenže uvidíte jejich novinky jako první, ještě nakoupíte za nejnižší možnou cenu, bez přirážky obchodníků. Zboží můžete objednat, ale i přímo zakoupit.
Součástí akce bude i bohatý doprovodný program pro odborníky i laiky, mimo jiné aukce starožitností, moderního umění a realit. Pro jednotlivé obory jsou připraveny soutěže a předváděcí akce, které pořadatel vyhlašuje ve spolupráci s odbornými časopisy. Veletrh je otevřen denně od 10 do 18 hodin. Bližší informace ohledně vystavovatelů, doprovodných programů a rastrů najdete zde.
Srdečně zve INCHEBA PRAHA, organizátor akce - tel. 02/20103480.

Zpět


EXPERT & PARTNER forum již za necelý měsíc
Společnost Expert & Partner oznámila, že přípravy na pátý ročník setkání prodejců výpočetní techniky FORUM jsou v plném proudu. Termín konání setkání prodejců výpočetní techniky FORUM 2002, která je součástí stejnojmenné celoevropské aktivity pořádané v zemích, ve kterých působí společnost Tech Data/Computer 2000, byl stanoven na 6. a 7. února 2002.
Stejně jako loni si akce našla své útočiště ve Veletržním paláci v Praze a účast na ní byla nabídnuta všem významným dodavatelským firmám z portfolia společnosti Expert & Partner.
Hlavním posláním a cílem výstavy FORUM je soustředit na jedno místo, co možná nejvíce informací z oblasti informačních technologií a vytvořit platformu pro pracovní setkání výrobců výpočetní techniky s prodejci, působícími na trhu v České republice. Setkání FORUM je tedy určeno pro všechny současné i potenciální obchodní partnery společnosti Expert & Partner a jejich dodavatele.
Minulý ročník navštívilo více než 1 650 lidí a počet vystavovatelů dosáhl čísla 30. Důležitějším kritériem pro hodnocení, než jsou počty návštěvníků, však byla pro společnost Expert & Partner, jako hlavního pořadatele a hostitele, spokojenost všech zúčastněných. O tom, že se to loni podařilo jsme se přesvědčili díky počtu uzavřených kontraktů, ale také díky příznivým ohlasům hostů při závěrečném slavnostním zakončení.
Již při loňském ročníku došlo k inovaci - celá akce byla rozdělena na jednotlivé segmenty IT, do kterých byly zařazeny expozice, jež spolu úzce souvisí a protože se tato strategie osvědčila, setkáte se i letos s rozčleněním výstavní plochy na sekce pojmenované: Svět počítačů a software, Svět periférií, Sítě a komunikace, CAD, Mobilní komunikace a PC komponenty. Důvodem tohoto rozdělení bylo hledisko kompaktnosti vnímání a porovnávání produktů a samozřejmě také přehlednosti celé akce. V průběhu obou dnů bude dění doplněno zajímavým doprovodným programem v podobě přednášek a seminářů.

Zpět


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


 Recenze

Profesionální notebook IBM ThinkPad A30p
Zcela nový IBM ThinkPad A30p se díky charakteristickému jednoduchému provedení v černé barvě na první pohled prakticky neliší od ostatních modelů řady ThinkPad. Jedná se o profesionální notebook se špičkovými výkonnostními parametry a bohatou výbavou. Nevýhodu jeho poněkud větších rozměrů dostatečně kompenzuje velký 15" TFT LCD displej s rozlišením UXGA (1600 1200), který jen s minimálním okrajem vyplňuje plochu víka.

Pokračování
Zpět


Externí disková mechanika pro osobní použití
V jednoduchosti je síla. Takovým sloganem by mohla začít další recenze na externí paměťové médium, tentokrát od společnosti Seagate. Vnější disková mechanika - DiskStor - je díky USB spojení připravená k okamžitému použití a nabízí svým uživatelům především v malých kancelářích a domácnostech snadné a spolehlivé řešení pro ukládání rozsáhlých datových souborů, fotografií v elektronické podobě, hudebních souborů či digitálního videa. K dispozici je 40 GB volného místa.

Pokračování
Zpět


Pohádky o mašinkách
Dalším z multimediálních titulů z vydavatelství DTP Studio, který je určen i těm nejmenším, jsou Pohádky o mašinkách od Pavla Naumana. Mnozí z vás si jistě vzpomenou na černokněžníka Zababu a jeho pohádkový svět železnic. Stará známá kniha je dnes "přepsána" do multimediálního formátu na CD - ROM a doplněna mnoha zajímavými zpestřeními. Součástí balíčku je navíc i klasická knižní podoba pohádky.

Pokračování
Zpět


Konference o rozvoji obchodu v ČR


 Kancelářské aplikace

Nahraďte diskety něčím novým - USB flash disk
Na jedné straně omezená datová kapacita, na druhé straně všeobecná dostupnost a to i mezi různými platformami - to jsou meze použitelnosti disket. Možné nahrazení a jejich postupné vytlačení až na smetiště historie IT technologií se přes všechna prohlášení zatím nekoná a disketové mechaniky žijí dále. O jejich nahrazení, resp. doplnění se pokoušejí různá paměťová media připojitelná přes USB port.
Dalším takovým kouskem je USB flash disk kapesních rozměrů, který na český trh dodává LEVI International. USB flash disky se dodávají v kapacitách od 16 až do 512 MB.
S výjimkou historických kousků PC jsou dnes všechny počítače vybaveny alespoň dvěma USB porty, takže pro použití USB flash disku není potřeba žádný zásah do počítače (není potřebná žádná mechanika). Data lze přenášet mezi libovolnými počítači, notebooky a případně i jinými zařízeními vybavenými USB portem.
Zařízení podporuje rozhraní USB 1.1 a operační systém Windows 2000, ME, XP (do Win 98 je nutné doinstalovat ovladač). Rychlost USB rozhraní 12Mb/s se sice zdaleka nevyrovná pevným diskům, je však vyšší než rychlost disketové mechaniky a pro účely přenášení dat stačí.
USB flash disk lze připojit kdykoliv za chodu počítače. Při prvním připojení proběhne instalace, potřebné ovladače jsou obsaženy v operačním systému. Jen do Windows 98 je třeba ovladač doinstalovat. Při každém dalším vložení je již USB flash disk téměř okamžitě detekován a zpřístupněn jako výměnný disk s nejbližším volným písmenem. S diskem lze pracovat stejně jako s pevným diskem nebo disketou. Přenos dat je signalizován zelenou LED diodou ukrytou v poloprůhledném pouzdře. Díky rozměrům a tvaru se dá přenášet opravdu jako přívěsek na klíčích, v kapse nebo kdekoliv jinde.

Zpět


Nová rodina videokaret 3D Blaster 4 přináší technologii GeForce4
Společnost Creative, která je nejen výrobcem karet, ale zároveň i největším celoevropským retailovým partnerem společnosti Nvidia, představuje rodinu grafických karet 3D Blaster 4 založenou na nové technologii GeForce 4 od společnosti Nvidia.
Rodina karet 3D Blaster 4 obsahuje pět modelů, které využívají poslední novinky čipových sad.
Počínaje kartou vstupní úrovně 3D Blaster 4 MX420 (GeForce4 MX420 s 64MB paměti SDR) se zvyšuje výkon přes karty 3D Blaster 4 MX440 (GeForce4 MX440 se 64MB paměti DDR), 3D Blaster 4 MX460 (GeForce4 MX460 s 64MB paměti); 3D Blaster 4 Ti4400 (GeForce4 Ti4400 s 128MB paměti DDR); až po nejvyšší kartu 3D Blaster 4 Ti4600 (GeForce4 Ti4600 se 128MB paměti DDR).
Karty svým rozsahem pokrývají potřeby od výrobků vstupní úrovně relativně šetrné k domácímu rozpočtu, až po špičkové a tudíž i přiměřeně drahé výrobky. Nové modely v nové řadě karet Creative 3D Blaster 4 budou uvedeny na trh ke konci února v rámci evropské sítě společnosti Creative.

Zpět


Adobe Acrobat poprvé kompletně česky
Společnost Adobe přichází s novým Adobe Acrobat 5.0 CZ, který je nyní dostupný s úplným českým uživatelským rozhraním. Mezi funkce Acrobatu, které dříve nebyly českým uživatelům dostupné patří například funkce Web Capture, díky níž je možné ukládat ve formátu PDF i stránky HTML s českým kódováním.
Další převratnou novinkou je snadné vytváření formulářů s podporou východoevropských jazyků, doplněné pop-up okny a tlačítky. Nabídka nových funkcí Acrobatu 5.0 CZ je však mnohem širší.
Například vylepšený PDFMaker umožňuje vytváření souborů Adobe PDF z aplikací Microsoft Office. PDFMaker pracuje s programy Microsoft Word 97, Word 2000, Excel 97, Excel 2000, PowerPoint 97 a PowerPoint 2000 a instaluje se automaticky, pokud má uživatel na svém počítači aplikace Microsoft Office. Osobně si rád vlastnosti nového Acrobatu vyzkouším právě v tomto bodě. Z osobní zkušenosti vím, že vytváření PDF-ka přímo z Office aplikací nebylo vždy 100% správné.
Nástroj Kopírovat/vložit - stejně jako u anglických textů ve formátu PDF může uživatel vybrat, zkopírovat a vložit text do jiné aplikace, přičemž diakritika bude správně zobrazena. Retušování textu - umožňuje editovat text s diakritikou. Fulltextové prohledávání obsahuje novou funkci "ignorovat diakritiku". Přidávání poznámek s libovolným textem k souborům PDF lze přímo z webového prohlížeče. Editoři mohou, i ve webovém prohlížeči, použít elektronický podpis, aby schválili obsah PDF dokumentu.
Těsnější integrace s Webem založená na technologiích WebDAV (WebDistributed Authoring and Versioning) a ODBC (Open DataBase Connectivity) umožní týmům současně pracovat s poznámkami v souborech Adobe PDF v internetovém prohlížeči. Podpora jazyka XML (eXtensible Markup Language) zjednoduší uživatelům automatický přenos dat jako jsou metadata a informace z formulářů do souborů Adobe PDF s použitím back-end systémů.
Adobe Acrobat 5.0 CZ je již dostupný za doporučenou koncovou cenu 11 250 Kč. Registrovaní uživatelé dřívějších verzí software Adobe Acrobat mohou upgradovat na Acrobat 5.0 CZ za 4 500 Kč.

Zpět


Antivirový program Kaspersky Anti-virus 4.0 v českém jazyce
Společnost PCS Software (oddělení DataGuard) uvedla na trh další, v pořadí již čtvrtou, českou verzi antivirových programů. První lokalizovanou řadou produktů byla Dr. Solomon's AntiVirus Toolkit, poté řada AntiViral Toolkit Pro, Kaspersky Anti-Virus 3.5 a nyní Kaspersky AV 4.0.
Anglická verze byla společností Kaspersky Lab zveřejněna 21. ledna a již 25. ledna PCS Software nabízí uživatelům počítačů v České republice plně lokalizovanou českou verzi včetně helpů a manuálu.
Programy Kaspersky AV 4.0 (známé také pod kódovým označením "Prague" podle místa, kde vznikla myšlenka nové filosofie produktu) používá novou technologii kernelu (jádra) umožňující interakci s operačním systémem. Tím je podstatně zvýšena ochrana dat před stále narůstající hrozbou ve světě IT.
Předcházející verze Kaspersky Anti-Virus 3.0 byla vytvořena před pěti lety a stále je jedním z nejefektivnějších prostředků v boji s počítačovými viry. Modulární struktura nové verze produktu umožňuje update databáze virů nebo samotného programu v reálném čase. Díky tomu může Kaspersky AV efektivně reagovat a zajišťuje tak ochranu dat proti novým virům.
"Monitor" používá novou technologií zachycení a odstranění viru založenou na dvoustupňové spolupráci s operačním systémem. Je zvýšena celková stabilita systému, jelikož antivirový program je koncipován tak, aby nezasahoval do vnitřních funkcí operačního systému. Navíc byla provedena optimalizace monitoru a skeneru: moduly jsou rozděleny na dvě části - interface a funkční část. Interface se objeví jen na vyžádání uživatele, funkční část je aktivní neustále. Tento přístup umožňuje hospodaření s operační pamětí a urychluje chod ostatních aplikací.
Nová verze Kaspersky AV (Personal Pro, Personal, Lite), dostupná v češtině, plně podporuje MS Windows XP. Další vylepšení nové verze Kaspesky AV jsou vylepšený uživatelský interface odpovídající "Tree Chart" technologii, zdokonalený systém instalace, který tak umožňuje uložení konfigurace dříve instalovaných verzí. Zlepšení doznala i "karanténa" pro izolování nakažených a podezřelých souborů a rozšířené odvirování zapakovaných souborů.


Zpět


Internet Securities


 Internet, komunikace a sítě

Čeští vojáci využívají při misi KFOR satelitní technologii Telenoru
Telenor Česká republika se stal dodavatelem satelitní technologie pro mobilní komunikaci společnosti Eurotel. Ta zajišťuje mobilní spojení pro české vojáky sloužící v rámci mise KFOR v Kosovu za stejných podmínek, jako by byli v České republice.
Telenor Česká republika je autorem satelitního řešení (know-how) pro propojení lokalit a dodavatelem družicové přenosové kapacity (tzv. space segment). Společnost Telenor v rámci tohoto projektu vyčlenila přenosovou kapacitu na družici tak, aby celý systém mohl být uveden do provozu co nejrychleji.
Vycházela přitom nejen z dlouholetých zkušeností z provozování dálkových satelitních linek společnosti Telenor v Asii, ale i ze zkušeností s provozem satelitní sítě s rozsahem cca 600 satelitních terminálů v České republice, kterou využívají její klienti, jako např. Ministerstvo financí ČR a Generální ředitelství cel. Montáž, zprovoznění a otestování satelitního systému na místě určení zajišťoval specialista společnosti Telenor Česká republika ve spolupráci s centrální řídicí stanicí Telenoru v Praze. Telenor Česká republika se na celém projektu satelitní komunikace mobilní BTS Eurotelu podílí od samého začátku v roce 1999.

Zpět


Přístupové body posilují mobilitu bezdrátového zabezpečení
Společnost 3Com oznámila nové produkty pro bezdrátové sítě LAN a vylepšení produktů rodiny SuperStack 3 Webcache. Novými produkty pro bezdrátové místní sítě jsou přístupové body Access Point 8000 a Access Point 2000.
Access Point 8000 je plně kompatibilní s existujícími WLAN produkty 3Com AirConnect 11 Mb/s i se všemi ostatními produkty 3Comu pro bezdrátové místní sítě. Ve chvíli, kdy zákazníci potřebují nainstalovat do bezdrátové sítě nové přístupové body, mohou díky tomu snadno migrovat.
Access Point 8000 nabízí plnohodnotné zabezpečení podnikové sítě, podporuje 40bitové šifrování WEP a 128bitové šifrování se sdíleným klíčem, bezpečnostní standard IEEE 802.1x, ověřování RADIUS a Extensible Authentication Protocol (EAP). Kromě podpory Windows XP zajišťuje softwarový agent 3Comu podporu zabezpečení RADIUS/802.1x i ve starších verzích Windows.
Pro organizace bez serveru RADIUS, ale s velkou uživatelskou základnou, nabízí 3Com Access Point 8000 při použití PC karty 3Com 11 Mb/s Wireless LAN s anténou XJACK zabezpečení technologií Dynamic Security Link. Tato dodatečná bezpečnostní funkce, která je k dispozici také na zařízení Access Point 6000, dává každému uživateli jedinečný klíč, který se při každém spojení mění. Jedná se tak o dostatečně odolné bezpečnostní řešení. Každý Access Point 8000 dokáže podpořit až 1 000 uživatelských jmen a hesel.
Bezdrátové přístupové body 3Comu lze snadno připojit k síti s přepínači SuperStack 3 a rozšířit tak její dosah o podporu mobilních uživatelů, kteří mohou využívat například aplikace bezdrátového získávání informací, nebo mohou komunikovat nezávisle na místě.
Při přípravě implementací bezdrátových sítí mohou zákazníci využít on-line službu Wireless Site Survey, která jim pomůže najít vhodná řešení pro jejich požadavky. Je k dispozici na následující adrese.
Nový software Version 2.0 pro rodinu produktů 3Com SuperStack 3 Webcache zvyšuje výkon a škálovatelnost "kešovacího" řešení. Tato technologie poskytuje až 50procentní snížení webového provozu na rozlehlé síti, což jednak snižuje náklady a zároveň podstatně zrychluje přístup k webovému obsahu. Produkty SuperStack 3 Webcache se často používají s přepínači 3Com SuperStack 3 Switch 4400, protože přímo podporují přesměrování na Webcache. Jsou určeny pro podniková a školní prostředí od 30 do 1 500 uživatelů, kteří středně až velmi intenzivně používají přístup k webu, nebo jsou závislí na webových aplikacích.
Jejich vysoká tolerance poruch zvyšuje spolehlivost systémů a možnost obejít kešovací engine zajišťuje odolnost sítě i při extrémním zatížení. 3Com 11 Mb/s Wireless LAN Access Point 8000 a Access Point 2000 by se měly začít celosvětově dodávat v únoru 2002.

Zpět


Řešení pro replikaci dat v globálních sítích s technologií FC-IP
Schopnost předávat a replikovat data mezi vzdálenými pracovišti přes protokol IP je jedním z cílů společnosti Compaq. Ta v těchto dnech oznámila dostupnosti technologie "Fibre Channel and Internet Protocol" (FC-IP) sloužící k realizaci takových globálních replikačních sítí.
Díky tomu mohou uživatelé implementovat svá replikační řešení napříč městy i přes hranice států. Použití sítí pro ukládání dat rozšířených o IP protokol pro globální distribuci dat totiž výrazně zlepšuje jejich rozšiřitelnost a zjednodušuje rozsáhlé síťové struktury.
Využitím stávající infrastruktury mohou zákazníci také opětovně využít své regionální sítě SAN (Storage Area Networks) jako záložní centra uvnitř širší národní nebo globální sítě s protokolem IP. Zákazníci mohou rovněž rozšiřovat dosah datových replikací z dalších společností.
Compaq již oznámil řešení pro replikaci dat pro Oracle a Giant Loop Networks. Rovněž rozšířil podporu pro Metro Area Networks (MAN) představením podpory pro technologii Wave Division Multiplexing (WDM) od společností Cisco a Controlware.
A jaké jsou zkušenosti? Firma South Financial Group (http://www.thesouthgroup.com/) původně implementovala řešení DRM FC-IP, aby se připravila na možné ničivé důsledky počasí na jihovýchodním pobřeží USA. "Žijeme v oblasti ohrožované hurikány a tropickými bouřemi. Potřebovali jsme, aby naše síť v Lexingtonu v Jižní Karolíně byla plně replikována do záložní sítě v naší centrále v Greenville vzdáleném 168 km," řekl Hart Raley. "S technologiemi Fibre Channelem a FC-IP od Compaqu jsme navrhli redundantní infrastrukturu ke zlepšení výkonu a ochrany našich dat."
V centru firemní datové infrastruktury je software Compaq SANworks Data Replication Manager, který provádí replikaci v reálném čase prostřednictvím linky FC-IP spojující obě lokality. South Financial Group denně replikuje přibližně 1 GB změněných dat prostřednictvím FC-IP, což splňuje technické i podnikové požadavky. Dva systémy StorageWorks připojené k síti SAN v Lexingtonu podporují primární podnikové aktivity. V Greenville je umístěné další diskové pole StorageWorks Fibre Channel, které bezpečně řídí replikaci dat v případě, že je potřeba data obnovit po živelné pohromě.
H. Raley očekává, že se objem aplikace zpracovávající obrazová data během příštího roku zvýší z 1 na 2,5 TB a celá replikovaná síť SAN dosáhne 9 TB. Firma dále plánuje propojit klíčové podnikové aplikace k síti SAN.

Zpět

 Grafika, CAD, GIS

MapGuide pro zpřístupnění GIS, mapových a návrhových dat
MapGuide ve verzi 6 je určen pro firmy a státní správu, kterým umožňuje zpřístupnit prostorová data (GIS, mapy a návrhy) pro aplikace založené na webu. Tato serverová technologie spojuje prostorová data z různých zdrojů a dokáže je v reálném čase přenášet po internetu nebo extranetu tisícům uživatelům. Nová verze softwaru Autodesk MapGuide zároveň poskytuje vyšší výkon, nové vývojové nástroje a kratší dobu vývoje uživatelských aplikací.
V kombinaci s programem Autodesk OnSite umožňuje MapGuide dokonalejší distribuci dat i mobilním pracovníkům prostřednictvím příručních zařízení (handheldů).
Mezi nejvýznamnější uživatele systému MapGuide v Čechách patří Český Telecom. Z hlediska integrace České republiky do evropských struktur je také velmi významný projekt probíhající na Ministerstvu zemědělství ČR. Pro širokou veřejnost budou pravděpodobně zajímavější projekty s možností veřejného přístupu k datům prostřednictvím internetu, jako je informační server města České Budějovice nebo například server okresního úřadu Děčín.
Díky své flexibilitě může být Autodesk MapGuide základem jakékoli aplikace, která vyžaduje šíření prostorových dat, tedy například aplikací pro marketing, služby zákazníkům, správu infrastruktury, správu krizových situací, sledování a prevenci zločinu, podporu prodeje a správu vozových parků. Toto řešení umožňuje organizacím vytvářet GIS, mapová a návrhová data a integrovat je s "běžnými" obchodními aplikacemi.
Autodesk MapGuide 6 tvoří tři hlavní softwarové součásti: MapGuide Author na vytváření map, MapGuide Server na doručování map po síti a MapGuide Viewer na prohlížení interaktivních map v prostředí webového prohlížeče.
Autodesk MapGuide poskytuje koncovým uživatelům simultánní přístup k datům z nejrůznějších zdrojů. Program poskytuje intuitivní rozhraní na výběr objektů, dotazování atributů, vyhledávání, komentování a opravování, takže umožňuje i netechnickým koncovým uživatelům snadno používat prostorová data. Pro aplikace vyvinuté v kombinaci s programem Autodesk OnSite poskytuje také mobilní a bezdrátovou podporu.
Díky tomu mohou mít uživatelé mobilních zařízení s operačním systémem Microsoft Windows CE přístup k interaktivním mapám a jiným informacím uloženým v centrálním úložišti prostorových dat nebo v několika různých databázích. Jelikož program má širokou podporu hlavních datových formátů GIS a CAD, umožňuje snadnou distribuci dat bez ohledu na jejich formát. Jsou podporovány formáty Oracle9i, Autodesk DWG, XML, ESRI shapefile a coverage, Intergraph DGN, MapInfo Interchange, Atlas BNA a čárkou dělené hodnoty. Také poskytuje vylepšenou podporu rastrových georeferencovaných snímků MrSID od LizardTECH a Enhanced Compressed Wavelet (ECW) od Earth Resource Mapping.
Autodesk MapGuide 6 je v současné době k dispozici v mezinárodní angličtině. Francouzská, japonská, italská a německá verze se chystají na příští čtvrtletí.

Zpět

 Informační společnost

Personální změna v HP
Z českého zastoupení společnosti Hewlett-Packard postoupil do nadnárodního managementu pan Vladimír Příbramský, bývalý generální ředitel divize HP Consulting. Od začátku letošního roku zastává pozici System Integration and Project Management Office Manager pro oblast ISE, která zahrnuje CEE (střední a východní Evropu), Švýcarsko, Rakousko, Afriku a Blízký východ.
Vladimír Příbramský studoval obor Teoretická kybernetika, matematická informatika a teorie systémů na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Po ukončení studia získal titul RNDr. a v roce 1987 započal postgraduální studium informatiky.
V letech 1985 - 1991 pracoval v ČKD Polovodiče na zavádění automatizovaných kontrolních systémů. V letech 1991 - 1993 působil ve společnosti PIKE Electronic v Praze jako vedoucí realizačních týmů velkých projektů. V té době získal i mezinárodní zkušenosti se zaváděním komplexních řešení v Německu a v Japonsku.
Od roku 1993 je zaměstnancem společnosti HP. Nejprve byl zaměstnán jako projektový vedoucí, později jako ředitel kvality, kdy HP získala Cenu České republiky za jakost podle evropských standardů, a od roku 1999 vykonával funkci generálního ředitele divize HP Consulting v České republice.
V nové funkci bude zastřešovat především řízení a dohled nad velkými projekty, sjednocení metodik pro jejich vedení, prohloubení projektové kultury a další úkoly systémového rázu. Do jeho kompetence bude spadat také optimalizace knowledge managementu a vytváření podmínek pro profesní růst a certifikaci projektových manažerů v regionu ISE.

Zpět


Nový výkonný ředitel společnosti Telenor Networks
Provozovatel pevné bezdrátové sítě (FWA) v pásmu 26 GHz v České republice, společnost Telenor Networks, má nového výkonného ředitele. Je jím Odd-Egil Aasen, současný regionální ředitel Telenor Networks pro střední a východní Evropu.
Dosavadní výkonný ředitel Telenor Networks v České republice, mgr. Vojtěch Vrba, přechází na pozici ředitele pro strategický rozvoj společnosti v České republice. Bude tak zodpovědný za vyhledávání nových obchodních příležitostí v oblasti pevných bezdrátových přístupů a koordinaci společných projektů jednotlivých dceřinných společností holdingu Telenor v České republice.
Odd-Egil Aasen, nový výkonný ředitel české pobočky Telenor Networks, zároveň zůstává i nadále regionálním ředitelem Telenor Networks pro střední Evropu.
Odd-Egil Aasen vystudoval obor elektronika a počítače na univerzitě v Salfordu a v oblasti IT a telekomunikací působí více než patnáct let. Ve společnosti Telenor pracuje od roku 1993, kdy byl zodpovědný za uvedení ISDN služeb na norský trh. Od té doby prošel v rámci nadnárodního holdingu Telenor několika vedoucími pozicemi. Poslední čtyři roky se zaměřoval na velkoobchodní přístupové služby v Norsku a od počátku roku 2001 je zodpovědný za rozvoj těchto aktivit Telenoru ve střední Evropě.
Rodilý Nor žije již rok v Praze se svou ženou a dvěma syny. Mezi jeho koníčky patří fotbal, házená a lyžování. V Norsku vlastní rodinný pivovar, kde podle staré tradice vaří pivo.

Zpět


SPIS bude mít po nadcházející valné hromadě nového prezidenta
Dosavadní prezident Sdružení pro informační společnost (SPIS), pan ing. Zbyšek Bahenský, na posledním zasedání Představenstva SPISu oznámil, že z osobních důvodů rezignuje na svou funkci a nehodlá již kandidovat na post prezidenta na nadcházející Valné hromadě, která se uskuteční v Praze dne 21. února 2002. Do této doby bude prezidenta zastupovat výkonná ředitelka SPIS ing. Jitka Pavlonová.
Ing. Zbyšek Bahenský vystudoval ČVUT Praha, obor elektrotechnologie. V letech 1989 - 1990 byl zaměstnán ve Výzkumném ústavu VPZ VÚ Praha Běchovice. Pak působil krátce v Software Slušovice jako redaktor Softwarových novin. V letech 1991 - 1998 byl šéfredaktorem měsíčníku PC World a později týdeníku Computerworld v IDG Czechoslovakia. Po krátkém působení ve funkci šéfredaktora Softwarových novin byl v březnu 1999 zvolen prezidentem SPIS. O rok později byl ve své funkci potvrzen. Za svoji novinářskou práci získal v roce 1995 titul Osobnost roku české informatiky.
Představenstvo SPISu rozhodnutí prezidenta akceptovalo. Sdružení si váží odborných znalostí a zkušeností pana ing. Bahenského a oceňuje jeho dvouletou úspěšnou práci na pozici prezidenta SPIS. Proto bude ing. Zbyšek Bahenský i nadále se SPISem spolupracovat v roli externího konzultanta.

Zpět


Změna ve vedení společnosti SuSE CR
Dne 23. ledna po vzájemné dohodě mezi společností SuSE Linux a dosavadními statutárními představiteli společnosti SuSE CR byli ze svých funkcí odvoláni jednatel společnosti SuSE CR Richard Jelínek a prokuristka společnosti Hana Kršová. Rozhodnutím valné hromady společnosti SuSE CR byla novou jednatelkou společnosti jmenována a dočasným vedením pověřena paní Alena Hendrichová.
Richard Jelínek a Hana Kršová hráli klíčovou roli při zakládání českého zastoupení společnosti SuSE a prvních krocích na českém trhu.

Zpět


Sdružení CZ.NIC zvolilo nové představenstvo
Na poslední valné hromadě sdružení CZ.NIC byli zvoleni tři členové představenstva. Novým předsedou představenstva CZ.NIC byl zvolen RNDr. Petr Král, místopředsedou se stal ing. Pavel Rosendorf.
Od 17. ledna tak nové představenstvo tvoří: Pavel Hrdlička, Petr Král, Tomáš Maršálek, Pavel Rosendorf a Michal Ruda.
Valná hromada schválila rovněž doplněk nových pravidel registrace domén, které byly oznámeny 6. listopadu 2001. Doplněk se týká uvolnění některých zakázaných domén - arts.cz, com.cz, firm.cz, net.cz, nom.cz, rec.cz, web.cz a cc.cz (Country Code). Pro účely přidělení práva první registrace těchto doménových jmen uspořádá sdružení veřejnou dražbu. Informace o dražbě budou zveřejněny 1. února 2002.
Nová pravidla nabudou účinnosti 1. března 2002 a mají znemožnit spekulativní držení domény. Změní se pořadí činností registrace nového doménového jména. Prvním krokem bude žádost o registraci, po něm bude následovat výzva k úhradě registračního poplatku (lhůta pro zaplacení je včetně dvou upomínek zkrácena na 39 dnů), registrace doménového jména do databáze (po úhradě), vystavení daňového dokladu, technická kontrola jmenných serverů (DNS) a delegace doménového jména (zóna .cz). Dosavadní řízení probíhalo po ose: žádost, technická kontrola, registrace, delegace doménového jména, výzva k úhradě - včetně upomínek 78 dní, daňový doklad.
Druhou novinkou je zavedení registrace doménového jména pomocí speciální žádosti. Lze ji podat na kterékoliv doménové jméno, na něž byla podána běžná žádost o registraci a žadatel dosud neuhradil registrační poplatky. Každé speciální žádosti je přidělena identifikace, pod kterou žadatel uhradí zálohu. Pokud původní běžná žádost propadne pro nezaplacení registračních poplatků, zkoumá CZ.NIC, zda byly podány speciální žádosti a přidělí doménové jméno první přijaté a současně zaplacené speciální žádosti. Ostatní zálohy vrací CZ.NIC stejně, jako vrací všechny zálohy v případě uhrazení běžné žádosti. Pokud běžná žádost propadne pro nezaplacení a není přijata speciální žádost, doménové jméno je uvolněno.

Zpět


Velkoformátové snímky byly vydraženy v aukci
Vernisáž výstavy velkoformátových fotografií známého českého fotografa a horolezce Ladislava Kamaráda, na jejíž realizaci se podílí společnost Hewlett-Packard, a o které jsme důkladněji informovali minulý týden, vyvrcholila dražbou tří vybraných snímků. Výtěžek aukce, tedy 37 500 Kč, bude věnován na humanitární aktivity Řádu menších bratří františkánů v Praze-Kbelích.
Výstava nazvaná "Mezi zemí a nebem" představuje ucelený soubor 52 velkoformátových tisků fotografií o typickém rozměru 150 x 150 cm. Pro veřejnost je otevřená od 23. ledna až do 3. března vždy od 10:00 do 18:30 hod v prostoru ambitu kláštera Českomoravské provincie svatého Václava Řádu menších bratří františkánů v Praze na Jungmannově náměstí. Prostředky získané ze vstupného přispějí na opravu domu Řádu menších bratří františkánů v Praze.

Zpět


Klubové setkání SPIS na téma: "Státní informační politika ve vzdělávání"
Sdružení pro informační společnost uspořádalo 24. ledna v Kaiserštejnském paláci v Praze klubové setkání svých členů a hostů se zástupci Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR na velmi horké téma "Státní informační politika ve vzdělávání".
Diskusního večera se za MŠMT zúčastnil vrchní ředitel sekce státní informační politiky Drahomír Fránek, ředitelé projektů Jaroslav Blažkovec, Petr Kordule, Leoš Botek a ředitel odboru financování SIPVZ pan Vladimír Lev. O přípravách a realizaci III. projektu nazvaného "Internet do škol" hovořil pan Vlastimil Palata ze společnosti AutoCont On Line a ředitel projektu na straně dodavatele Jaromír Horák.
Vrchní ředitel Drahomír Fránek na úvod prohlásil, že ačkoliv na projekty SIPVZ bylo ze státního rozpočtu v loňském roce vyčleněno 1,8 miliardy Kč, podařilo se proinvestovat pouze minimum z těchto finančních prostředků a ne všechny byly převedeny do letošního roku. Se stavem II. projektu pod názvem "Vzdělávací software a informační zdroje" seznámil přítomné ředitel projektu pan Petr Kordule. Informoval o tom, že v současné době byla schválena metodika a začíná se pracovat na samotné realizaci projektu, jehož cílem je vybírat a doporučovat školám vzdělávací a výukový software. Ten se bude nabízet školám prostřednictvím MŠMT a bude vybírán expertní skupinou, která se skládá ze zástupců resortu i nezávislých odborníků.
Součástí II. projektu je i tzv. školský portál, který bude v příštím týdnu předložen ke schválení a pokud projde, měly by v dubnu začít programové práce, v červnu by měl být spuštěn pilotní provoz, v prosinci testování na 100 -150 školách a na počátku roku 2003 by měl být portál oficiálně spuštěn.
Nejvíce diskutovaný III. projekt s názvem "Internet do škol" představil ředitel odboru pan Jaroslav Blažkovec. Jak uvedl, byla s generálním dodavatelem podepsána první dílčí smlouva, která konkretizovala dodávku a je nyní na dodavateli, aby projekt postupně ve spolupráci s MŠMT realizoval. Zároveň informoval o výběru generálního auditora projektu.
Zástupci generálního dodavatele III. projektu, uskupení AutoCont On Line - ČESKÝ TELECOM, pan Vlastimil Palata a Jaromír Horák, hosty večera informovali o tom, že v těchto dnech se finalizují přípravy realizace projektu a samotný start by měl nastat v únoru 2002. V první etapě bude vybaveno celkem 3 620 škol, které patří dle provedeného dotazníkového průzkumu do skupiny nejméně vybavených. Jednotlivé školy by od prvotního kontaktu dodavatele měly být vybaveny do cca 45 dnů. V prosinci 2002 by měla být ukončena první fáze budování a na školách by mělo být instalováno 24 740 PC, 500 PC Apple, 2 120 LAN serverů a 36 800 dvojzásuvek LAN.
Jak dále zaznělo v diskusi od zástupců MŠMT na konkrétní dotazy hostů, podařilo se MŠMT v roce 2001 profinancovat pouze 300 mil. Kč (zejména na nákup SW, školení a předrealizaci III. projektu). Do roku 2002 se MŠMT povedlo převést 840 mil. Kč, přičemž o dalších 327 mil. Kč rozpočet zkrátila Poslanecká sněmovna.

Zpět


ITC Prague


 WWW tip týdne

Klimkovice na síti
Třetí část našeho mini-cyklu o lázeňských městech a jejich prezentacích na webu věnujeme Klimkovicím, obci ležící v okrese Nový Jičín. Na území katastru Klimkovic byly vybudovány lázně pod názvem Nový Darkov - Jodová sanatoria Klimkovice.
Samotné webové stránky jsou velmi přehledně a vkusně zpracovány, se spoustou fotografií obce, lázní a okolí. Textová část přináší dostatek informací a kontaktů, turistické a kulturní zajímavosti. Na webu je i aktuální program kina a přehled kulturních akcí v obci. A pokud máte zájem o pravidelné zasílání informací z města Klimkovic, můžete si objednat e-mailový zpravodaj.


Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník, Technická realizace projektu Ladislav Olejník.


TOPlist