3-10-2001
další číslo vyjde 10. 10. 2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Nextra Wireless mění jméno na Telenor Networks 
 Podnikové aplikace
 Virtualizace poboček
 Konference, semináře

 Vyberte si dárek!
 TENDENCE - veletrhy bydlení a interiérů
 Buďte chytřejší s B2B sMarter

 Recenze

 Spuštění nového e-shopu Open.cz

 Kancelářské aplikace

 Tecoma, výhradní zástupce tiskáren Tally
 Acrobat Reader pro Pocket PC
 Nová verze Norton Internet Security 2002
 Tisková řešení pro menší podniky
 DDR paměti na českém trhu

 Komunikace a sítě

 Co nového přináší Novell NetWare 6?
 AlterCast pro dynamické vytváření grafiky
 Info domény
 Síťové karty pro měď i optiku

 Grafika, CAD, GIS
 Dar pro české vysoké školy
 Informační společnost
 Partnerství Tiscali a RealNetworks
 Citrix představil regionální marketingové manažery
 Oracle Czech s novým obchodním ředitelem
 Martin Ambler v pozici sales managera CA
 David Schoch přechází do Ebone
 WWW tip týdne
 InfoPortál pro podnikatele
 
IT System 07-08/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 Analýzy trhu
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 Mapa CA..
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Aktuálně ze světa golfu
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv
Amper 2002 

Tele2
 Událost týdne

Nextra Wireless mění jméno na Telenor Networks 
26. září změnila společnost Nextra Wireless svůj název na Telenor Networks. Učinila tak v návaznosti na změnu organizační struktury mateřské norské společnosti Telenor AS. 
Nedochází ke změně aktivit společnosti, která se i nadále zaměřuje na pronájem přístupové infrastruktury pro řešení „poslední míle“ telekomunikačním operátorům.
Zároveň Telenor Networks představuje jednoho ze tří vlastníků licence na provoz širokopásmové sítě (Fixed Wireless Access) v pásmu 26 GHz v České republice a jako jediná se zaměřuje pouze na služby pro operátory.

 Podnikové aplikace

Virtualizace poboček
Společnost Aktis představila projekt tzv. „virtualizace poboček“, který se týká uživatelů, kteří provozují jak její software ABRA, tak i například programy skupiny MS Office a další v distribuovaném režimu - to znamená, že na centrále i na pobočkách jsou samostatné instalace a data se mezi nimi předávají dálkově. 
To s sebou nese několik problémů například mazání již exportovaných dokladů, současné provádění změn – oprav stejných dokladů na více místech nebo informace o aktuálním stavu skladu na pobočkách.
Při virtualizaci poboček se pobočky připojí k centrále tak, aby všichni pracovali na jediné centrální instalaci programu ABRA nad jedinými daty. Technická realizace probíhá za pomoci software Citrix. 
Firmám přinese virtualizace poboček oproti stávajícímu stavu výhody, například přístup ke kompletním ekonomickým i jiným informacím v reálném čase přes internet z libovolného místa, klient nemusí řešit replikace dat mezi pobočkami, čímž se zlevní správa celého informačního systému, neboť veškeré úkony (servis, instalace update,…) se provádějí na jednom místě. 
Vzniká rovněž úspora investic do hardware na straně pracovních stanic. V případě poruchy stanice stačí nahradit libovolnou jinou stanicí a v práci lze kontinuálně pokračovat. 
  

Zpět


profiINTERIÉRY 2001


 Výstavy, konference, semináře

Vyberte si dárek!
Při příležitosti veletrhu Invex v Brně připravila redakce časopisu IT System pro návštěvníky skvělou nabídku. Stačí si přímo na Invexu objednat předplatné odborného měsíčníku o podnikových informačních systémech IT System pro rok 2002 a můžete si zároveň vybrat i dárek.
Dárek si můžete vybrat z níže uvedené nabídky. Zašleme Vám jej jako poděkování na Vaši adresu nebo si jej můžete přímo vyzvednout na našem hlavním stánku na Invexu v pavilonu C, stánek 28.

1) Elegantní velký diář
2) Malý diář a stojánek na dokumenty (page-up)
3) Velký nástěnný kalendář časopisu Golf
4) Publikace Windows 2000 Professional efektivně 
5) Publikace Word 2000 efektivně
6) Publikace Word 2000 učebnice
7) Publikace Excel 2000 efektivně
8) Publikace Excel 2000 učebnice

Zároveň získáte sadu specializovaných příloh, které jsou dostupné jen předplatitelům časopisu IT System . Ke každému vydání jiné téma: Informační bezpečnost, Plánování a řízení výroby, Komunikace a sítě, CRM, eBusiness, atd. 
Jak si předplatit časopis IT System? Můžete kontaktovat naše abonentní oddělení na tel.: 05 - 4522 2459 nebo e-mailem na této adrese . Nebo můžete vyplnit formulář na stránkách SystemOnLine.cz (odkaz „Předplatné“). Ti, kteří půjdou na Invex 2001, mohou navštívit náš hlavní stánek v pavilonu C, stánek číslo 28.
Časopis vám začneme zasílat ihned po zaregistrování platby na našem účtu. Nezapomeňte při platbě převodem z účtu nebo složenkou uvést jako variabilní symbol svoje rodné číslo nebo IČO. Při objednání předplatného přímo na Invexu můžete získat 10% slevu!


Zpět


TENDENCE - veletrhy bydlení a interiérů
Místem vzájemného setkání mnoha architektů, designérů, projektantů, investorů, výrobců i obchodníků, místem, kde si široká veřejnost utvoří ucelenou představu o nabídce trhu v oblasti bydlení a interiérů bude tentokrát nově upravený Pražský veletržní areál Letňany v termínu 4. - 7. října 2001.
Veletržní správa Terinvest tak završí svou veletržní sezonu velkolepě. Na 10 000 metrech čtverečních se bude pod společným názvem TENDENCE 2001 prezentovat více jak 250 firem z oblasti nábytku, bytového textilu, interiérových doplňků, designu, skla, bižuterie, svítidel, porcelánu a keramiky.
Představí se zde také realitní společnosti s novými projekty bydlení a na výstavě Art Expo se po roční přestávce objeví umění a design z galerií v netradičním pojetí. Vstupenka na všechny veletrhy stojí 60,- Kč, slevněná 30,- Kč a rodinná 120,- Kč.
Návštěvníci mohou využít k dopravě k areálu bezplatnou linku ze stanice metra "B" Českomoravská!. Další informace o projektu Tendence získáte na této adrese nebo u manažerky veletrhu sl. Idy Votavové na tel.č. : 02/ 21 99 21 25, 24.

Zpět


Buďte chytřejší s B2B sMarter
Společnost Oracle v konferenčním sále hotelu Hilton uspořádala konferenci s názvem B2B Smarter, Oracle B2B Executive Forum. 
Na konferenci zazněla celá řada zajímavých prezentací, případových studií jednotlivých úspěšných zákazníků a odborníků, kteří se pokusili o analýzu skutečných úspěchů a nezdarů v B2B. Z případových studií uveďme například nasazení aplikace iProcurement ve společnosti Compaq.
Druhou část konference vyplnily přednášky, jež měly za cíl posluchačům přiblížit B2B obchodování, jeho výhody a argumenty pro něj. Mimo jiné zazněla tato témata: Nákupní strategie a burzy (Procurement and Exchanges), Zprůhlednění a komunikace v reálném čase napříč celým dodavatelským řetězcem a Bleskové uvedení nových produktu na trh díky spolupráci na jejich vývoji

Zpět


Teleinformatika


 Recenze

Spuštění nového e-shopu Open.cz
V září tohoto roku byl spuštěn na adrese www.open.cz nový internetový obchod zaměřený na sortiment spotřební elektroniky a domácích spotřebičů. Cílem nového e-shopu je dokázat, že elektronický obchod je již i v České republice realizovatelný, že bude mít své zákazníky a umí se vypořádat se všemi úskalími, která ho čekají. 
Současná nabídka zboží je od více než padesáti výrobců. Přitom jsou podporovány jak oblíbení značkoví výrobci, tak též kvalitní výrobky takzvaných „neznačkových„ výrobců až po exklusivní výrobce typu YAMAHA, HOOVER nebo LOEWE.
Projekt Open.cz provozuje společnost KvaDoS corp. s.r.o. dceřiná společnost KVADOS, a.s., která je tvůrcem softwarových produktů ERP VENTUS a produktů pro B2B a B2C. Obchodní řešení je napojeno na robustní primární informační systém a celý tok obchodních dat je automatizován s vazbou na přímou objednávku ve velkoobchodním skladě a automatickou expedicí.
Všechna data jsou exportována do datového skladu a to včetně detailního sledování návštěvnosti a vyhodnocování nákupních zvyklostí zákazníků. Nástroje CRM umožňují individuální péči o zákazníky, jejich potřeby a požadavky. Právě zázemí s rozsáhlým informačním systémem je mnohdy nemocí mnoha e-shopů, které mají technologie pouze takzvaně na internetu a další proces je manuální.
Automatizace objednávek, napojení e-shopu na velkoobchodní distribuční systém až po expedici jednotlivého zboží zákazníkovi je umožněna díky generálnímu partnerovi projektu, kterým je společnost K+B Progres, která patří k největším obchodníkům s tímto sortimentem v České republice. Distribuce tedy probíhá z centrálního velkoobchodního skladu v Klíčanech u Prahy. Taktéž doprava je zajištěna s využitím automatizovaného systému distribuce z velkoobchodního skladu a je prováděna zdarma prostřednictvím společnosti AutoPost, díky které je dodání zboží zákazníkovi od 48 hodin po objednání v celé ČR.
Mezi výhody služby patří možnost průběžného sledování vyřízení objednávky pomocí zasílaných e-mailu, ale taktéž on-line přístupu k objednávce. Za slušnou výhodu pro uživatele považuji, že je možné definovat interval doručení v rozsahu dvou hodin, případně bezplatné opětovné doručení po telefonické dohodě s řidičem. 
Jedno z hledisek, podle kterého je nutné posuzovat konkrétní elektronický obchod, je způsob platby. U Open.cz je to pomocí GSM Banking v síti Paegas, převodem z účtu (Homebanking) až po leasing. Stále však existuje spousta (většina?) lidí, kteří mají strach „svěřit své peníze webu“. Pro ně je zajištěna možnost platby při převzetí dobírkou. Místem dodání přitom může být nejen bydliště, zaměstnání, ale taktéž nejbližší prodejna celorepublikové sítě K+B Multi Media.
Právě spolupráce internetového obchodu se sítí „kamenných“ obchodů představuje pro zákazníky výhodu v možnosti fyzického kontaktu ze zbožím, rozšířené platební možnosti či kontaktního místa pro řešení případných reklamací apod. Seznam partnerských prodejen, včetně kontaktních údajů, je rovněž přítomen na stránkách open.cz. 
Jako zákazník, který vyhledává a nakupuje zboží čistě po internetu bych však uvítal detailnější snímky výrobků nebo jejich částí (například detail ovládacího pultu u automatické pračky), popřípadě pohledy na výrobek z různých úhlů. Protože asi každý z nás se při výběru zboží v obchodě obrátil na poblíž stojícího prodavače s technickým dotazem, je stejná služba zavedena i zde – samozřejmě prostřednictvím mailu. 
Pro zákazníky je zpřístupněna na webu také řada dalších informací o sortimentu a systém je postupně doplňován o informace o technologiích, recenzích a trendech v oboru, radami pro výběr apod. Mezi implementované služby patří rovněž možnost bezplatného bazaru pro sortiment elektro, hifi, video a TV. Tato část se však teprve rozjíždí. 
Pokud mohu hodnotit úroveň e-shopu Open.cz z hlediska uživatele, je systém nabídky zboží přehledný a srozumitelný a to i pro ty, kteří jsou zde poprvé. Za největší plus považuji provázanost s kamennými obchody, kde si mohou případní zákazníci zboží vyzkoušet. Naopak za mínus považuji mnohdy velmi omezené informace o technických parametrech nabízeného zboží. Mnohé by zajisté řešil odkaz na výrobce a jeho produktové stránky. Věřím však, že časem se zmíněné nedostatky napraví a převáží jinak dobrý dojem z Open.cz.

Pavel Boucník

Zpět

 Kancelářské aplikace

Tecoma, výhradní zástupce tiskáren Tally
Společnost Tecoma, jež má výhradní zastoupení pro prodej tiskáren Tally na českém trhu, představila kromě produktových novinek i zcela novou strategii společnosti, založenou především na postupném budování vztahů se zákazníky - CRM řešení. 
Z oblasti produktů přiblížila společnost dvě skupiny laserových tiskáren. Jako zástupce kvalitních monochromatických tiskáren byla představena laserová tiskárna T9120, která je určena pro malé a střední podniky. 
T9120 s procesorem Power PC (100 MHz) dosahuje rychlosti tisku až 20 stran A4 za minutu a snese zatížení 50 000 stran za měsíc. 
S rozlišením 600x600 dpi obsahuje paměť 16 MB, rozšiřitelnou až na 144 MB, emulaci PCL 6. Epson, volitelně pak PostScript Level 3. Zajímavostí je, že zásobník papíru na 500 listů, multifunkční podavač s automatickým duplexem jsou standardním vybavením. Mezi zajímavý doplněk této tiskárny patří indikátor zásoby papíru. Rychlostí tisku – jedna stránka za 12 sekund.
Představena byla také nová skupina barevných laserových tiskáren Tally T8x06, pracujících s formáty papíru A4 resp. A3+. Součástí této „rodiny“ jsou čtyři tiskárny nabízející nejen vysokou rychlost při výborné kvalitě barevných výstupů, ale i výhodný poměr ceny a výkonu. 
Mezi další přednosti patří jednoduchá instalace, kompatibilita se systémy PC i Macintosh a paměť tiskárny s ovladači a dokumentací. Standardní výbavou je síťové rozhraní Fast-Ethernet. Vybavení tiskáren lze rozšířit i o další doplňky a funkce např. zvýšení paměťové kapacity, podavač na 500 listů nebo automatický oboustranný tisk (tzv. duplex). Princip tisku je založen na laserové technologii TallyColor, která barvy nanáší na přenosovou jednotku současně. 
Nový směr vývoje společnosti orientován na zákaznické potřeby by měl být založen na vybudování pevných vztahů s obchodními partnery, zlepšení externí komunikace společnosti a na zvýšené podpoře prodeje.Vyvinuté úsilí o lepší vztahy s distributory by se měly přirozeně odrazit i v jejich lepší péči o konečného uživatele. Chystané rozložení dealerské a servisní sítě zoptimalizuje dodávky zboží a spotřebního materiálu.

Zpět


Acrobat Reader pro Pocket PC 
Na tuto zprávu zajisté čekali mnozí uživatelé handheldů používajících operační systém od firmy Microsoft. Doposud totiž nebylo možné na těchto zařízeních, respektive v tomto systému, si zobrazit dokumenty ve formátu PDF. 
Pro tyto uživatele právě v těchto dnech společnost Adobe uvolnila veřejnou beta verzi programu Acrobat Reader pro Pocket PC. Nová verze Acrobatu dovoluje uživatelům číst, procházet a prohledávat dokumenty Adobe PDF v jejich originálním formátu nebo se změněným natékáním, přizpůsobeným šířce menší obrazovky kapesního zařízení.
Nejlépe se na zařízení s Pocket PC budou číst soubory PDF vytvořené pomocí programů Acrobat ve verzi 5.0, InDesign 2.0 a PageMaker 7.0, protože jsou automaticky tagované (označené) informacemi o struktuře a organizaci stránky. To umožňuje snadnější a spolehlivější změnu natékání textu pro kapesní zařízení.
Proces přenosu souboru Adobe PDF na zařízení s Pocket PC je bezproblémový, protože Acrobat Reader pro Pocket PC využívá Microsoft ActiveSync, aplikaci, která umožňuje automatickou synchronizaci ze stolního počítače na kapesní zařízení, když je zařízení připojené. Uživatel jednoduše umístí soubor Adobe PDF do cílové složky na svém stolním počítači nebo notebooku a dokument je okamžitě dostupný na menším zařízení.
Již dříve přinesla společnost Adobe možnosti Adobe PDF na zařízení Palm Powered, když vydala Acrobat Reader pro Palm OS.
Veřejná beta verze Acrobat Readeru pro Pocket PC je zdarma dostupná na této adrese a to pro kapesní počítače HP Jornada 520 a 540, Compaq iPAQ H3630, H3635, H3670 a H3135 a Casio CASSIOPEIA E-125, EM500 a E-115 Pocket PC. Produkt je rovněž kompatibilní s Windows 98, Windows ME, Windows NT 4.0 a Windows 2000. Vyžaduje Microsoft ActiveSync 3.1 nebo 3.5 (ActiveSync 3.5 není podporovaný na Windows NT 4.0) a zařízení s Pocket PC s minimální velikostí paměti 16 MB. 
Produkt bude zpočátku nabízen pouze v angličtině, ale příští verze budou podporovat i další jazyky. Plná verze se objeví koncem roku 2001.

Zpět


Nová verze Norton Internet Security 2002
Společnost Symantec představila novou verzi programu Norton Internet Security 2002, který je určen pro zabezpečení a ochranu počítačů a dat v nich obsažených u domácích uživatelů. Nová verze je kompatibilní s Windows XP a obsahuje technologie typu firewall, rozšířenou ochranu soukromých informací, antivirové zabezpečení a filtrování obsahu, to vše v jedné sadě.
Mezi nové funkce systému Norton Internet Security 2002 patří filtrování zpráv (Instant Message Filtering), rozšířená rodičovská kontrola a zjednodušení práce v sítích domácích uživatelů.
Funkce rodičovské kontroly Norton Parental Control umožňuje rodičům chránit své děti před přijímáním nevhodného obsahu prostřednictvím programů pro sdílení souborů a sítí typu peer-to-peer, které dospívající děti používají ke sdílení digitálních hudebních souborů. Zařízení Norton Parental Control Wizard umožní rodičům snadno nastavit účty pro různé členy rodiny a pomáhá s konfigurací ovládacích prvků přístupu na internet. Navíc je tu zařízení Home Networking Wizard, které automaticky rozpoznává domácí sítě, čímž urychluje a usnadňuje konfiguraci.
Produkt Personal Firewall, který je v systému rovněž obsažen, je osobním firewallem, který kombinuje firewall založený na pravidlech, kontrolu aplikací a ochranu proti vnějšímu narušení, aby chránil uživatele osobních počítačů před bezpečnostními riziky v on-line režimu. Kontroluje veškeré připojení na internet, a to směrem do počítače uživatele i směrem ven, a poskytuje tak ochranu proti hackerům.
Systém Norton Internet Security 2002 zahrnuje rovněž Parental Control, které zajišťuje bezpečnost a ochranu dětí při práci s internetem. Tato komponenta obsahuje přizpůsobitelný seznam internetových stránek, které rodiče, učitelé nebo státní orgány zařadili mezi nepovolené stránky, což umožňuje chránit děti před nevhodným obsahem přijímaným prostřednictvím programů na sdílení souborů nebo sítí typu peer-to-peer. 
V systému je obsažena i plná verze antivirového programu Norton AntiVirus, zahrnující i technologii blokování skriptu, která proaktivně zjišťuje a zastavuje rychle se šířící viry založené na skriptech, jako byly (jsou) například I Love You nebo Anna Kournikova. 
Norton AntiVirus je integrován s průzkumníkem Windows Explorer. Norton AntiVirus skenuje i příchozí elektronickou poštu, a zabraňuje tak emailovým programům posílat či předávat dál infikované e-mailové zprávy.

Zpět


Tisková řešení pro menší podniky
V minulých dnech ohlásila společnost Hewlett-Packard sestavu určenou pro digitální tisk, sdílení obrázků a fotorealistický tisk pro domácí uživatele. Dnes HP uvádí portfolio řešení pro zpracování obrazu a barevný i monochromatický tisk, určené pro malé a střední podniky. Společnost rovněž představila novou řadu tiskových serverů s připojením k internetu.

Nová stolní barevná tiskárna HP color inkjet cp1160 nabízí oboustranný tisk, kapacitu až 400 listů papíru, infračervený port a možnost připojení do sítě. Tato tiskárna je určena zejména pro tisk návrhů, marketingových podkladů a zpráv.
Barevné tiskárny color inkjet cp1700, cp1700d a cp1700ps jsou navrženy pro osobní použití nebo malé podniky. Nabízejí tisk širokých formátů a volitelně i možnost připojení k síti. Tiskárna cp1700d umožňuje automatický duplexní provoz až do formátu A3+. Tiskárna cp1700ps je navíc kompatibilní s Adobe Postscript 3.
Nové tiskové servery Tiskové servery HP Jetdirect 200m a 250m nabízejí menším společnostem dostupný způsob připojení k internetu a sdílení tiskáren. Nové servery jsou navrženy zejména pro barevné inkoustové tiskárny řady cp1160 a cp1700. Jako doplňkové služby a řešení je nabízeno HP web Jetadmin, verze 6.5, poskytuje správcům sítí intuitivní nástroj na bázi browseru pro instalaci a řízení síťových tiskáren, včetně monitorování jejich statusu. Mezi nové funkce patří rozšíření synchronizace a použitelnosti web serveru.

Zpět


DDR paměti na českém trhu
Společnost LEVI International zařadila do své nabídky paměťové moduly DDR značky Kingmax, které pracují na frekvenci 300 MHz. DDR je zkratkou pro Double Data Rate. 
Tyto paměti nabízejí dvojnásobnou datovou propustnost oproti klasickým SDRAM. Dosahují toho tím, že přenášejí data dvakrát během jednoho cyklu (na náběžné i sestupné hraně), zatímco SDRAM paměti pouze jednou (na náběžné hraně).
DDR266 paměti (někdy označované jako PC2100) nabízejí datovou propustnost až 2,1GB/s a nové DDR300 (PC2400) až gigantických 2,4GB/s. Společnost Kingmax je známá jako výrobce paměťových modulů a jako první nabízí paměťové moduly DDR300. Paměti jsou vyráběny z vlastních čipů v tzv. TinyBGA provedení, které je na rozdíl od běžně používaného TSOP menší a má lepší tepelné a elektrické vlastnosti.


Zpět


Invex 2001


 Internet, komunikace a sítě

Co nového přináší Novell NetWare 6?
V souvislosti s říjnovým uvedením systému Novell NetWare 6 přinášíme bližší informace o jeho nových či vylepšených vlastnostech. 
Nové nástroje jako například Novell iFolder, iPrint a NetWare WebAccess umožňují, aby k souborovým, tiskovým, adresářovým, poštovním a dalším síťovým službám bylo možno přistupovat a řídit je z jakéhokoli stolního počítače nebo zařízení a z jakéhokoli místa.
NetWare 6 umožňuje připojení klientských stanic Windows, Macintosh, UNIX, Linux a stanic využívajících webové rozhraní bez nutnosti instalování klientského softwaru na pracovní stanici.
Součásti nového Novellu je komponenta NetWare WebAccess, kdy uživatelé mají přístup prostřednictvím webového prohlížeče k souborům, tiskárnám, elektronické poště, firemní databance kontaktů atd., vše prostřednictvím jediného upravitelného portálu, bez ohledu na svůj operační systém nebo typ počítače. NetWare 6 tak dává uživatelům svobodu pohybu prostřednictvím možnosti pracovat na cestách, aniž by se museli vzdát výhod přístupu do sítě, jaký znají ze své kanceláře. 
Komponenta Novell iFolder zajišťuje bezpečný přistup k souborům ve všech typech sítí a z jakéhokoli zařízení pracujícího s internetem a synchronizovat údaje.
Díky iPrint mohou uživatelé použít webový prohlížeč k tomu, aby nalezli a instalovali tiskárnu a vytiskli dokument, vše přes internet, bez omezení umístění uživatele nebo tiskárny. Internetově založené tiskové řešení umožňuje uživatelům lokalizovat, konfigurovat a tisknout na tiskárny umístěné na internetu. 
Mezi další nové funkce v NetWare 6 patří zlepšené ukládací služby Novell Storage Services, protokoly Native File Access, které eliminují potřebu novellského klienta, management založený na prohlížeči, eDirectory 8.5, Novell Cluster Services a multiprocesorové možnosti.
Zlepšení doznala i spolehlivost Novellu při překonání výpadku, redundance, rozkládání zátěže a přidávání nových služeb bez nutnosti server vypnout nebo restartovat. Uživatelé mohou rovněž ukládat a synchronizovat data mezi různými klienty; administrátoři mohou snadno řídit ukládání prostřednictvím implementace ukládacích sítí (SAN).
Systémové požadavky na novou verzi systému jsou serverové PC s procesorem Pentium II/AMD K7 nebo vyšším. Oddíl na disku pro DOS minimálně o velikosti 200 MB s 200 MB volného místa. Požadavek na minimální diskový prostor mimo oddíl DOS – 2 GB na jednotce SYS a minimální nárok na paměť je 256 MB (doporučeno však 512 MB). 
V souvislosti s uvedením verze 6 se mění i licenční politika NetWare z modelu licencí pro konkrétní počet současně pracujících uživatelů na model licence pro jednotlivé uživatele. NetWare 6 bude dostupný v angličtině, portugalštině, francouzštině, italštině, němčině, španělštině, ruštině, tradiční čínštině a zjednodušené čínštině.

Zpět


AlterCast pro dynamické vytváření grafiky
Společnost Adobe představila první podobu program AlterCast, který je určen pro automatické upravování obrázků a grafiku a přizpůsobení jejich velikosti a formátu pro další aplikace (například internet, tisk atd.) a to vše z původních grafických souborů uložených na serveru.
AlterCast tak umožňuje webovým vydavatelům automaticky generovat obrazy a přizpůsobit jejich parametry pro další využití již v rámci existujících řešení pro správu obsahu. Jinými slovy program šetří lamačům webových stránek čas (a nervy), který by jinak strávili nezáživnou rutinní činností spojenou s úpravou obrázků.
Dnešní on-line firmy používají pracovní postupy, v kterých mohou upravovat textové informace a udržovat publikovaný a on-line obsah v aktuálním stavu. Obrazy a grafiky ale v tomto procesu zaostávají, produkční týmy musí manuálně provádět úlohy, jako je nastavení velikosti, změna formátu a přizpůsobení tiskových obrazů pro Web. AlterCast automatizuje proces správy velkých knihoven obrazů. 
Návrháři často používají grafiky k vytvoření vizuálně přitažlivého textu, na který jsou použity styly, vržené stíny a více písem. Proces aktualizace textu v grafikách je časově náročný a nákladný. Se softwarem AlterCast budou grafici moci například bez zdržení nahrazovat texty uvnitř grafik a přitom stále zachovávat podporu průhledností, animací a efekty vrstev.
AlterCast automaticky optimalizuje soubory pro zobrazování na libovolném zařízení s přístupem na web, včetně osobních organizérů (PDA) a mobilních telefonů. Protože AlterCast používá jeden zdrojový soubor obrazu pro generování více jeho opakování, pomáhá redukovat požadavky na velikost uložených dat. Pomáhá také návrhářům generovat personalizované grafiky, a tím umožňuje vytvářet účinnější reklamní nabídky na webových stránkách založených na ASP nebo na JSP, což by se mělo uživatelům Webu projevit pocitem personalizovaného přístupu při prohlížení stránek.
Očekává se, že Adobe AlterCast se začne prodávat na začátku roku 2002. Zatím je možné z webu stáhnout předběžnou verzi.

Zpět


Info domény
Dne 1. října přesně v 16 hodin SELČ se začíná psát další epocha internetu. Do provozu vstupuje nová vrcholová internetová doména - .INFO. Bohužel ani této doméně se v přípravných fázích, kdy byla registrace umožněna pouze subjektům, které vlastní ochrannou známku totožnou s názvem domény, nevyhnuly spekulace. 
Tyto případy bude do konce tohoto roku řešit světová organizace WIPO (World Intellectual Property Organization). 
Pro ty, kdo ještě neprovozují stránky na internetu, připravilo například firma Globe speciální balíček, který obsahuje bezplatnou registraci .INFO domény na dva roky a provoz WWW serveru na dva roky se slevou. Tři dny před spuštěním domény, kdy bylo již zastaveno přijímání nových předregistrací, je možné zjistit, že z žebříčku největších firem Czech Top 100 mají .INFO doménu zaregistrovánu pouze pobočky zahraničních firem v ČR a spol. Český Telecom.
"Novým doménám byla věnována široká informační kampaň nejen na internetu. Předregistrační proces trval více než tři měsíce, a proto mě tento fakt velmi zaráží. Lze předpokládat, že doménová jména známých firem budou okamžitě obsazena spekulanty", soudí pan Ditrich ze společnosti Globe.

Zpět


Síťové karty pro měď i optiku
Allied Telesyn uvedl sérii síťových karet pro gigabitový Ethernet – AT - 2930. Tyto PCI adaptéry pracující na 10/100/1000 Ethernetu jsou určeny pro obsluhu širokopásmových připojení serverů a přepínačů v současném sofistikovaném síťovém prostředí.
Díky schopnosti pracovat až desetkrát rychleji než tradiční Fast Ethernet adaptéry je tato série schopna jednoduše urychlit aplikační odezvu, zvýšit dostupnost serverů a škálovatelnost celé sítě. Nové adaptéry jsou dostupné jak pro prostředí mědi, tak i optiky.
Model AT - 2930T je přizpůsoben i pro upgrade existujících metalických LAN páteřních spojů. Série AT - 2930 je optimalizovaná pro systémy s PCI sběrnicemi 64bit/66MHz i 32bit/33MHz, využívá ASIC architekturu a podporuje plnou 64bitovou datovou propustnost mezi MAC rozhraním gigabitového Ethernetu a PCI sběrnicí. To zajišťuje i při gigabitové propustnosti, výkonu a spolehlivosti kompatibilitu a maximální výkon při nižším zatížení procesoru.
Zařízení série AT - 2930 plně podporuje duplexní přenos dat, automatická konfigurace a 48 kb interní vyrovnávací paměť jsou doplněny podporou označování 802.1Q VLAN tagging až pro 64 sítí a 802.1P Layer-2 priority tagging.

 

Zpět

 Grafika, CAD, GIS

Dar pro české vysoké školy
Společnost DATASYS zrealizovala v rámci "Vzdělávacího procesu pro univerzity a vysoké školy" projekt předání licencí CATIA V5 pro ČVUT v Praze (15 licencí) a VUT  v Brně (12 licencí). 
Software CATIA je užíván v řadě českých strojírenských podniků a studenti tak mají možnost v rámci výuky se tento software naučit používat. Po nástupu do praxe, mohou začít ihned plnohodnotně pracovat a již si jenom doplňovat teoretické vědomosti řešením problémů v praxi. 
Oficiální předání licencí proběhne za účasti zástupců IBM, DATASYSu, děkanů fakult a pedagogů na VUT v Brně 11. října 2001, v Praze na ČVUT Fakultě leteckého inženýrství 31. října.

Zpět

 Informační společnost

Partnerství Tiscali a RealNetworks
Společnost RealNetworks uzavřela dohodu o rozsáhlém partnerství s komunikační společností Tiscali. Spolupráce zahrnuje on-line i off-line reklamu a společné marketingové aktivity, přístup do internetu a distribuci softwaru i společné činnosti v oblasti rozvoje služeb a dodávky obsahu.
Spotřebitelské produkty RealPlayer 8, Real Jukebox a RealArcade (aplikace společnosti RealNetworks) budou nyní zařazeny na všechna registrační CD firmy Tiscali v celé Evropě. Tiscali bude nabízet možnost aktualizace produktů RealNetworks prostřednictvím svých portálů ve 14 evropských zemích.

Zpět


Citrix představil regionální marketingové manažery
Společnost Citrix představila nové regionální marketingové manažery pro oblasti Rakouska, Švýcarska a východní Evropy. 
Sonja Reindl-Hager, marketingový manažer prodejního řetězce pro střední Evropu, bude zodpovědná za veškeré marketingové akce v Rakousku. Ingrid Schmidt (na obrázku), manažerka pro marketingové komunikace ve střední Evropě, přebírá zodpovědnost za marketingové aktivity ve Švýcarsku a Klaus Scheibe, ředitel marketingu pro střední Evropu přebírá funkci marketingového manažera pro oblast východní Evropy.
Jako regionální marketingoví manažeři jsou mimo svých stávajících funkčních povinností zodpovědní i za regionální marketingové aktivity v příslušných oblastech a jsou také zodpovědní za spolupráci s tiskem.
Sonja Reindl-Hager zahájila svou kariéru u společnosti Citrix v roce 1997. Zpočátku byla zodpovědná za marketing produktů v Evropě. Jako jedna z prvních zaměstnankyň řídila vybudování marketingových funkcí pro oblast prodejního řetězce společnosti Citrix ve střední Evropě a od tohoto okamžiku bude také zodpovědná za oblasti marketingu a PR v rakouském regionu. 
Ingrid Schmidt řídila od června 1999 oblast marketingové komunikace společnosti Citrix Central Europe a spolu s nimi i veškeré aktivity spojené s inzercí, PR, marketingovými akcemi a dialogovým marketingem. Před tím ve funkci manažera pro marketingovou komunikaci a ve funkci produktového marketingového manažera se účastnila rozvoje marketingových funkcí společnosti Citrix v Evropě. 
Klaus Scheibe pracuje u společnosti Citrix od roku 1999; v lednu roku 2000 byl ustaven do funkce marketingového ředitele pro střední Evropu. Před tím, než nastoupil ke společnosti Citrix, Scheibe zodpovídal za vytvoření strategických partnerských marketingových funkcí pro společnost Microsoft ve funkci manažera pro rozvoj podnikání.

Zpět


Oracle Czech s novým obchodním ředitelem
Na pozici obchodního ředitele pro prodej řešení ve společnosti Oracle Czech nastoupil pan Petr Zavoral. 
Petr Zavoral se narodil v roce 1960, svá vysokoškolská studia absolvoval na Vysoké škole dopravní v Žilině. Od roku 1994 - 1997 působil jako obchodní ředitel společnosti SAP v České republice. Od roku 1997 až do roku 1999 pracoval u společnosti KPMG v Kanadě a v České republice v oblasti management consultingu.
V letech 1999 - 2001 zastával pozici výkonného ředitele společnosti KPMG Systems. Do společnosti Oracle Czech nastoupil v srpnu 2001 na pozici obchodního ředitel pro prodej řešení. Pan Zavoral je ženatý má tři děti. Mezi jeho koníčky patří vedle rodiny i sport.

Zpět


Martin Ambler v pozici sales managera CA
Pan Martin Ambler (1960) se stal Sales Managerem pro Českou a Slovenskou republiku ve firmě Computer Associates (CA), která se zabývá poskytováním řešení pro řízení eBusinessu. Po nedávném jmenování Hayley Tabor generální manažerkou CA v Evropě, firma ustanovila nového manažera také v pražské pobočce. 
Martin Ambler nastoupil do CA v roce 1998 jako senior konsultant pro podnikový software a později pracoval jako technický manager pro země střední Evropy. Před svým příchodem do CA pracoval ve společnosti Digital Equipment jako manažer předprodejní podpory a ve společnosti Energoprojekt Praha jako člen implementačního týmu systémů CAD/CAM. 
Martin Ambler absolvoval obor nukleární fyzika na Českém vysokém učení technickém v Praze. Je ženatý a má dvě děti.

Zpět


David Schoch přechází do Ebone
Společnost GTS oznámila, že její dosavadní country manager David Schoch bude od 1. října 2001 zastávat jednu z vedoucích pozic ve společnosti Ebone se sídlem v Londýně. Ve struktuře top managementu GTS v ČR a SR přitom nenastanou žádné změny. Milan Rusnák přidá k funkcím generálního ředitele společnosti také funkci country managera.
Ke svému přechodu David Schoch dodává: „Po sedmi letech v České republice jsem usoudil, že je čas pokračovat v rozvíjení mé kariéry. V nové pozici budu součástí top managementu celé společnosti a podléhat budu přímo Duncanu Lewisovi, prezidentu společnosti GTS a Ebone“.
David Schoch byl jmenován country managerem společnosti GTS Czech pro Českou a Slovenskou republiku v lednu roku 2000. Ve společnosti GTS pracuje od roku 1996, kdy nastoupil na pozici sales managera. V roce 1998 byl jmenován zástupcem ředitele GTS CzechNet a v roce 1999 postoupil na pozici ředitele společnosti. 
Před svým působením ve společnosti GTS pracoval David Schoch jako account executive ve společnosti Datsys/DSI v Dallasu (1993 – 1994). Od roku 1994 působil jako ředitel firmy InterTel a v roce 1996 pracoval na pozici project manager ve firmě Catalyst. 
David Schoch vystudoval obor business administration se zaměřením na marketing na California State University a v příštím roce dokončí studium MBA na University Chicago – European Executive MBA.

 

Zpět


RSA Security ve střední a východní Evropě
Společnost RSA Security jmenovala nového ředitele pro region střední a východní Evropy, který zahrnuje Českou republiku, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Tuto oblast, která byla dosud řízena z evropské centrály RSA Security v Londýně, bude nově spravovat pan Cezary Prokopowicz. Svoji stálou ředitelskou kancelář bude mít ve Varšavě. 
Cezary Prokopowicz (1957) absolvoval Technickou univerzitu ve Varšavě. Před nástupem na současnou pozici v RSA Security pracoval jako ředitel Baltimore Technologies pro střední a východní Evropu, v letech 1990-1997 byl ředitelem a spolumajitelem polské distributorské společnosti Wimal International. 
Cezary Prokopowicz má rozsáhlé zkušenosti v oblasti aplikací infrastruktury veřejného klíče (PKI), účastnil se několika projektů zavádění certifikačních center v zemích východní Evropy.

 

Zpět

 WWW tipy týdne

InfoPortál pro podnikatele
Nakladatelství Verlag Dashofer představuje nový server pro
podnikatele - infoPORTÁL
Kromě jiného je zde možné nalézt denní aktuality z oblasti ekonomiky a legislativy, téma týdne, adresář úřadů či odpovědní servis. K řešení problémů z oblasti legislativy a práva slouží rubrika "Právní rádce", která obsahuje vzory smluv, judikáty a úplná znění zákonů s komentářem.
Při získávání informací o obchodním partnerovi je k dispozici vyhledávání v obchodním rejstříku, registru živnostenského podnikání a evidenci úpadců. Další ulehčení práce nabízí výkladový slovník s více než 1000 odborných pojmů. Exportující a importující firmy uvítají celní sazebník, který umožňuje rychlé vyhledávání podle položky nebo jejího popisu.
Registrovaní uživatelé jsou prostřednictvím e-mail novin každý týden informováni o všech novinkách a změnách přímo do svého počítače. Všechny informace na www.infoportal.cz jsou poskytovány zdarma.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist