16-05-2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]       [ IT System ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Obchodní příležitosti na CD-ROM
 Anketa: „Hledáme Managera, který se Mobility nebojí“
 Podnikové aplikace
 Elektronický obchod b2b
 Co je nového v SAS/Warehouse Administrator 2.2
 Nové modely IBM eServer
 ARCserve 2000 certifikován pro Windows 2000 
 Konference, semináře
 Bezpečnost dat a elektronický obchod DATAGUARD 
 Konkurenční výhoda nebo nutnost?
 Recenze

 Domácí skener HP ScanJet 2200c
 IBM Infoprint 12 - rychlá laserovka pro celou kancelář 

 Kancelářské aplikace

 Otevřete se světu prostřednictvím WebForm

 Ca.. technologie

 Nové verze Autodeskových produktů na bázi AutoCAD 2002

 Analýza

 Notebookům Acer se u nás daří

 Komunikace a sítě
 Malé a střední podniky budou moci snáze obchodovat po Internetu
 Nové ethernetové přepínače 3Com pro malé firmy
 Nová komunikační platforma od Intelu
  eTel členem peeringového sdružení NIX
 E-sekretářka pro manažery elektronického věku
 Informační společnost
 Sybase podporuje dětskou kreativitu
 WWW tip týdne
 Deset století architektury
 Seznam.cz má novou SMS bránu
 

 Servery vydavatelství CCB

 www.systemonline.cz
 Procesní modelování v praxi
 Evropa konečně chápe inkubátory
 Není čas sesednout?
 Co zastaví Linux?
 Praktická úvaha na téma SCM
 
 cad.ccb.cz
 Podnikáme v RP
 Vize Autodesku
 Nasazení CA.. systémů
 MSC.Software
 Kolik stojí zkušenost
 Seminář e-Business krok za krokem

Intentia


Událost týdne

Obchodní příležitosti na CD-ROM
Úplnou databázi obchodních kontaktů českých firem vydala na CD společnost ABC Českého Hospodářství. Jedná se o novou verzi ABC CD ROM obsahující přes 30 000 záznamů. Uživatelé získávají možnost vyhledat kdykoliv a kdekoliv přesné a ověřené obchodní kontakty na podnikatelské subjekty v České Republice.
Přínosem ABC CD ROM je nejen jeho rozsáhlost, ale hlavně přesnost a široké možnosti okamžitého využití. Vyhledávat kontakty lze podle názvu společnosti nebo jejího sídla (ulice, město, PSČ) a dotaz je možné ještě upřesnit zadáním názvu výrobku, značky nebo služby. 
Obchodní kontakty mohou být dále vybírány podle obratu, počtu zaměstnanců, e-mailové adresy či www stránky.
Všechny verze ABC CD ROM jsou k dispozici na Internetu prostřednictvím ABC Business portálu www.abc.cz .

Zpět

 

Anketa: „Hledáme Managera, který se Mobility nebojí“
Incoma Consult, časopis IT System a e-commerce group za podpory firem COMPAQ, IBM, Intel a Microsoft vyhlašují anketu „Hledáme Managera, který se Mobility nebojí“.
* Soutěžní ankety se může zúčastnit pouze pracovník pracující na manažerské pozici .
* Soutěžní ankety o Hlavní ceny se může zúčastnit pouze registrovaný účastník Kongresu Marketing Management 2001 .
* Každý manažer, který vyplní anketní dotazník, získává osvědčení "Manager, který se Mobility nebojí" a drobnou pozornost od sponzorů ankety.
Anketní otázky naleznete od 17. 5. na stránkách e-commerce group 
Vyhodnocení ankety, slosování a předání cen proběhne v průběhu Kongresu Marketing Management, který se koná 31.5.2001 v Praze v Hotelu Marriot. Více informací o kongresu a registrace na http://www.marketingmanagement.cz.
Vyhodnocení proběhne v rámci moderované debaty „Mobilní komunikace a marketing“. Moderuje Rostislav Hlosta (Dataware) a Lukáš Grásgruber (šéfredaktor IT System). Účastníci debaty: Jiří Bavor (IBM ČR), Pavel Komárek (Intel), Miloš Mareš (VoZP), Zbyněk Tamele (COMPAQ), Vojtěch Foukal (Microsoft).

Hlavní ceny
(určené pouze pro registrované účastníky Kongresu Marketing management - řazeno abecedně dle firem):
CCB (IT System): - dárková sada vydavatelství CCB
COMPAQ: - kapesní počítač i Pacq
DATAWARE - kožený program VIP Mobile Office
IBM: - kapesní počítač IBM Work pad c3
Incoma Consult: - dárková sada
Intel: - Intel Easy camera, digitální foťáček Intel Pocket PC
Microsoft: - Softwarové produkty Microsoft

Zpět

Podnikové aplikace

Elektronický obchod b2b
V dnešním vydání časopisu IT NEWS vám přinášíme třetí pokračování seriálu o elektronických tržištích.
Na každý obchod se můžeme dívat ze dvou odlišných pohledů, a to z pohledu nakupujícího a z pohledu prodávajícího. Nakupující i prodávající se při obchodování samozřejmě řídí zcela jinými různými principy.
V současném tržním prostředí významně převažuje nabídka zboží a služeb nad poptávku, a proto první formou elektronického obchodování byl prodej prostřednictvím internetu. Společnosti začaly internetu nejprve využívat jako marketingového nástroje, kdy se snažily na svých internetových stránkách propagovat své vlastní výrobky a služby. Poté následovala fáze budování ucelených katalogů výrobků na internetu, a to byl již počátek prvních forem elektronického prodeje. Nutno říci, že v této první fázi elektronického prodeje se dosud nachází většina současných elektronických obchodů.
Ve druhé fázi nastává propojení elektronického obchodu s informačním systémem prodejce. Obchodování přes prostřednictvím internetu se řídí stejnými ekonomickými principy jako klasické obchodování, a proto je nutno optimalizovat i procesy související s touto formou prodejem přes internet. Navíc tato nová forma prodeje má značný dopad i na procesy stávající, a proto je plnohodnotný přechod firmy do tzv. nové ekonomiky velice náročný.
Obchodování ale, jak již bylo řečeno, v sobě zahrnuje i nákupní procesy. Pro významné odběratele by bylo zcela určitě nepředstavitelné, aby procházeli spousty mnoha elektronických obchodů a vybírali si zboží, porovnávali si nabídky jednotlivých dodavatelů a podobně. I odběratelé se snaží své nákupní procesy optimalizovat. Odběratelé uzavírají s dodavateli například dlouhodobé smluvní vztahy, kdy se snaží na dodavatele přenést maximum odpovědnosti. 
Odběratelé využívající ekonomických informačních ERP systémů (ERP) (nechtělo by to vysvětlit, co je ERP?) se navíc snaží své nákupní procesy implementovat do svých informačních systémů, a mít tak nákup více maximálně pod kontrolou. K tomu byly vytvořeny nástroje nebo a moduly řešící komplexně elektronický nákup.
Nákupní moduly v sobě například zahrnují například katalog výrobků distribuovaný zaměstnancům firmy, kteří si pomocí tohoto katalogu objednávají u svého nákupního oddělení potřebné zboží. O aktualizaci a obsah tohoto elektronického katalogu se mohou starat nasmlouvaní dodavatelé, kteří do katalogu něj importují domluvené výrobky. Nákupnímu oddělení přicházejí jednoznačně identifikovatelné požadavky a na základě například schvalovacích procesů a přidělených rozpočtů lze zcela transparentně řídit nákupy celé firmy.

Zpět

IS Berghof


Co je nového v SAS/Warehouse Administrator 2.2
SAS Institute uvádí na trh novou verzi softwaru pro správu datového skladu SAS/Warehouse Administrator 2.2. Asi nejvýznamnějším novým prvkem verze 2.2 je možnost „automatizace procesů“ využívající metadata pro navigování skladových objektů a jejich dotazování a také pro automatické připojení dalších procesů ETL (tj. Extrakce, Transformace, Zavádění) stejně jako řízení aplikací pro výkaznictví.
SAS/Warehouse Administrator verze 2.2 je k dispozici v rámci řešení SAS System verze 8.2, která bude na trh uvedena tento měsíc.
Nová verze produktu umožňuje, aby si aplikace nebo uživatelé vytvořili proces kompletně řízený pomocí metadat nebo obchodních pravidel. Software může například transformovat prvky zdroje dat podle obchodních pravidel a ukládat je do tabulek datového skladu. Aplikace pro výkaznictví nyní mohou, s vlastní architekturou metadat a kompletně zdokonaleným aplikačním rozhraním, čistě programově modifikovat již existující procesy, nebo pomocí metadat vytvářet procesy zcela nové, a to bez potřeby používat grafické rozhraní v projektovacím nástroji.
Produkt SAS/Warehouse Administrator 2.2 přináší řadu dalších nových možností, mezi něž patří OLAP Data Store, registrační proces pro knihovny procesů (Process Library), aplikační rozhraní (API) pro metadata a bezpečnostní rozhraní LDAP. Nová verze také nabízí integrovanější řešení pro vytváření sestav s využitím softwaru SAS Enterprise Reporter. Součástí pracovní plochy SAS/Warehouse Administratora je úvodní instruktáž.
Produkt je určen pro profesionály v oblasti informačních technologií, zodpovědné za vytváření a spravování procesů datového skladu. Jedná se o snadno přizpůsobitelné řešení, které umožňuje řídit vše z jednoho místa, což usnadňuje reagování na neustále se měnící potřeby v rámci daného obchodního prostředí.

Zpět


Nové modely IBM eServer
Společnost IBM oznámila dva vysoce výkonné UNIXové servery produktové řady IBM eServer. Oba nové modely, p620 a p660, využívají technologie SOI (Silicon-on-Insulator), schopností automatické správy a korekcí chyb paměti. Procesory, kterými jsou osazeny, pracují až o 35 procent rychleji než klasické hliníkové čipy a zároveň se méně zahřívají.
Vysoký výkon serverů řady IBM eServer mohou uživatelé využít pro aplikace všeho druhu - e-business, aplikace pro dodavatelské řetězce nebo aplikace CRM či BI (business intelligence)

Zpět


ARCserve 2000 certifikován pro Windows 2000
Společnost Computer Associates získala certifikaci Windows 2000 pro svůj produkt ARCserve 2000, určený pro správu a ukládání dat. ARCserve 2000 se tak stává zatím jediným produktem v oblasti hromadného ukládání dat, který využívá Active Directory v souladu s certifikovanými standardy.
Prostřednictvím Active Directory v ARCserve 2000 mohou správci sítí lehce řídit lokální a vzdálené servery z jednoho centrálního místa. 

Zpět


Konference, semináře

Bezpečnost dat a elektronický obchod DATAGUARD
Pokud Vás zajímá problematika bezpečnosti dat, obchodování po Internetu a s ním spojené možnosti a rizika, zúčastněte se 5. června zajímavé konference na toto téma, pořádané společností PCS Software. Akce proběhne ve zrekonstruovaném statku Certousy s vlastním vinným sklepením a dalšími historicky zajímavými prostorami a v cyklu deseti odborných přednášek na ni vystoupí řada specialistů.
Podrobné informace včetně programu a přihlášky najdete na této adrese: www.pcs.cz/dataguard/konference.htm

Zpět


Konkurenční výhoda nebo nutnost?
Ve čtvrtek minulý týden proběhla v Brně skutečně zajímavá konference o strategickém procesním a projektovém řízení. Z jejího podtitulu jsem si vypůjčil název proto tuto zprávu. Konference se věnovala metodám a programovým prostředkům pro podporu procesního a projektového přístupu. 
Potvrdilo se, že problematika procesního a projektového řízení je velmi aktuální. Bylo to patrné jak z počtu zúčastněných (kolem sta), tak i z pozornosti, kterou věnovali předneseným příspěvkům a z následných diskuzí. Je dobře, že společnosti si začínají uvědomovat potřebu zefektivnit své řízení.
A kdo na konferenci vystoupil? První příspěvek přednesl prof. RNDr. Jiří Zlatuška, CSc., rektor Masarykovy univerzity v Brně. Hovořil o tom, jak je vnímán vliv informačních technologií na ekonomický rozvoj předními ekonomy. Po poněkud problematickém nástupu IT v sedmdesátých a osmdesátých letech, kdy s jejich implementací nedocházelo k jasnému nárůstu produktivity, se právě rozvoj nasazení a akceptace IT jedním z mála možných vysvětlení dlouhodobého ekonomického růstu vyspělých zemí v posledních letech. 
Milan Sameš z Nokie se ve svém referátu zaměřil na řízení projektů. O tom, že každý projekt znamená změnu, že změna je cesta na které musíme vědět proč a odkud jdeme, jaké máme možnosti a všechno přizpůsobovat podmínkám, které se i v průběhu projektu mohou měnit. A jaké jsou podle něj hlavní důvody neúspěchy neúspěchu? Nepřesná definice požadovaného výsledku, nesystematický přístup k lidským problémům souvisejících se změnou a nedostatečná podpora managementu.
O vztahu Business Process Modellingu (BMP) a projektového řízení hovořil ve svém příspěvku RNDr. Zdenko Staníček. Upozornil, že modelování procesů je velmi dobrým základem pro zlepšování procesů, reengineering i pro formulaci zadání na informační systém. Na tento příspěvek navázal další přednášející, Ing. Jaroslav Rokyta, a seznámil posluchače se softwarovými nástroji pro modelování procesů od firmy LBMS. Zde bych rád vyzdvihl LBMS Development Suite a řadu FirstSTEP (Designer, Charter a Viewer).
Dále bych se rád zmínil o příspěvku „Business process Model jako nástroj řízení v eBance“ pánů Tomáše Kaly a Radovana Penkaly. Příspěvek dokumentoval použití metod BMP při vzniku eBanky (donedávna Expandia). O tom jak byly vytvořeny popisy procesů a jejich cestu k současnému stavu, kdy jsou popisy činností uloženy v databázi a zaměstnancům jsou přístupné na vnitrofiremním intranetu pomocí www aplikace.
Následovaly příspěvky věnované vztahu informačních technologií k procesnímu a projektovému řízení a o zkušenostech z implementace podnikového systému za použití modelů procesního řízení, které přednesli Zdeněk Chládek a Martin Gerneš, oba z Pragodata a.s.
Odborná konference byla zakončena rautem, na kterém účastníci pokračovali v diskusích o projednávaných tématech.
Mediálním partnerem konference byl časopis IT Business.

Zpět  


Tele2


Recenze

Domácí skener HP ScanJet 2200c 
Početná rodina skenerů HP ScanJet se opět rozrostla. Novým přírůstkem je tentokrát malý domácí deskový skener HP ScanJet 2200c, zajímavý již svým líbivým provedením. Navzdory minimálním rozměrům (468 x 279 x 60 mm) disponuje výbavou a parametry hodnými nejednoho většího a dražšího modelu. Vyznačuje se vysokým optickým rozlišením 600 dpi (hardwarové rozlišení je 600 x 1200 dpi), snímáním při 42 bitové hloubce, připojením prostřednictvím moderního USB rozhraní a v neposlední řadě bohatým softwarovým příslušenstvím.
Skener je vybaven dvěma tlačítky umožňujícími předlohu přímo skenovat (spuštěním dodaného skenovacího programu a následným sejmutím obrazové plochy) nebo kopírovat, tj. odeslat jako tiskovou úlohu na připojenou tiskárnu. K počítači se ScanJet 2200c připojuje přes USB, napájen je z externího zdroje. Dodávané programové vybavení zahrnuje skenovací software HP PrecisionScan LTX s integrovanou utilitou pro optické rozpoznávání znaků (OCR) podporující češtinu, HP ScanJet Copy Utility a Adobe ActiveShare pro úpravu a správu obrazových souborů. O snadnou a bezproblémovou obsluhu skeneru se zasluhují inteligentní nástroje aplikace HP PrecisionScan LTX, stejně jako její spolupráce s celou řadou běžně používaných programů, včetně textových editorů. Z prostředí výchozího skenovacího softwaru můžete jednoduše vybrat vhodnou aplikaci, do které bude skenovaný dokument odeslán.
Obrazy nasnímané při testování skeneru vykazovaly vynikající ostrost, barevné podání a geometrickou přesnost bez jakéhokoliv zkreslení. Slušná byla také rychlost skenování, odpovídající spíše vyšší třídě skenerů.
HP ScanJet 2200c lze používat s operačními systémy MS Windows 98, 2000 a Me.

Zpět


IBM Infoprint 12 - rychlá laserovka pro celou kancelář
Potřebujete vaši kancelář s několika uživateli vybavit novou výkonnější laserovou tiskárnou? Pak vás možná bude zajímat zařízení, které jsme měli k dispozici na redakční otestování. Malá monochromatická tiskárna IBM působí navenek dojmem „běžné“ kancelářské laserovky, ve skutečnosti však představuje výkonné zařízení, které může stejně dobře plnit funkci osobní stolní tiskárny jako síťového zařízení v menších pracovních skupinách.
IBM Infoprint 12 se na první pohled liší od většiny současných tiskáren černým provedením, typickým pro výrobky IBM. Více než design nás však zaujaly parametry stroje, které jej předurčují pro kvalitní a rychlý tisk i na frekventovaných pracovištích. Samotné typové označení tiskárny je odvozeno od dosažitelné rychlosti tisku 12 stran (A4) za minutu. IBM Infoprint 12 umožňuje tisknout v rozlišeních 300 x 300 až 1200 x 1200 dpi a výrobcem udávaná maximální měsíční zátěž představuje 20 000 stran. Tiskárna disponuje 32bitovým procesorem RISC ARM 7 s frekvencí 66 MHz a základní pamětí 4 MB, kterou lze uživatelsky rozšířit až na celkových 68 MB. Komunikaci s počítačem zprostředkovává paralelní obousměrné rozhraní a rozhraní USB. Jako volitelné příslušenství si k zařízení můžete dokoupit síťovou kartu 10/100 Base TX pro sítě Fast Ethernet. Tiskovými jazyky jsou HP PCL 5, HP PCL 6 a volitelně také Adobe PostScript 3.
Tiskárna je standardně vybavena spodním automatickým podavačem papíru o kapacitě 250 listů a výklopným víceúčelovým zásobníkem pro 100 listů. Celkovou vstupní kapacitu však můžete ještě zvýšit přidáním dalšího spodního podavače na 500 listů, který je součástí doplňkového příslušenství. Horní výstupní zásobník pojme asi 250 listů, do zadního výklopného podavače se může vyskládat přibližně 100 listů potiskem nahoru. 
IBM Infoprint 12 běžně pracuje s médii o gramáži 65 až 163 g/m2, poradí si jak se standardními tak s uživatelskými formáty od 76 x 127 mm do 216 x 356 mm. Obsah dodávané tonerové kazety vystačí přibližně na 6000 výtisku při 5% pokrytí.
Dodávané ovladače podporují češtinu a jsou určeny pro systémy Windows 95/98, NT 4.0, 2000, Millenium; Mac OS a Linux.
Testovaná tiskárna nás hned při prvním tisku překvapila mimořádně tichým a rychlým chodem. První strana textového dokumentu opustila stroj zhruba za 15 sekund od odeslání. Testovací výtisky provedené na kancelářském papíře prokázaly vysokou kvalitu podání textu i grafiky. Bezpatkové písmo bylo dobře čitelné již od velikosti 2 bodů, patkové zhruba od 3 bodů. Zcela čistě tiskárna reprodukovala šedé plochy a plynulé přechody mezi odstíny. Vektorové křivky a čáry vykazovaly mírné „schodkování“. 
IBM Infoprint 12 je kvalitní, rychlé a relativně laciné zařízení vhodné do mnoha větších kanceláří. Jeho nevýhodou jsou však poměrně vysoké provozní náklady, které nepříjemně vyvažují celkem příznivou pořizovací cenu 21 472,- Kč (bez DPH).

Zpět

Kancelářské aplikace

Otevřete se světu prostřednictvím WebForm 
Každý, kdo chce se svými produkty či službami uspět v konkurenci by si měl být vědom důležitosti prezentace své firmy na Internetu a zpětné vazby se zákazníkem. Pro majitele webových stránek, které dosud plnily pouze informační roli uvedla firma asp1000 do provozu novou službu WebForm. Služba může být užitečná pro většinu současných malých a středních výrobních i servisních firem.
S pomocí aplikace WebForm může majitel stránky bez potřeby programování umožnit svému zákazníkovi položit dotaz nebo stížnost, projevit zájem o průběžné informace nebo spolupráci, či ihned objednat zboží a služby prostřednictvím předdefinovaných formulářů připojených ke svým stránkám. Služba pomůže všem, kteří chtějí umístit na své webové stránky formuláře bez znalosti práce v html či jiném programovacím jazyce – pouze s použitím webového prohlížeče.
Uživatel služby WebForm si pouze vybere jeden nebo více formulářů. Do 24 hodin bude mít vybrané formuláře aktivované pod textovým či tlačítkovým odkazem ve firemní grafické podobě na své stránce, s nepřetržitým on-line přístupem k datům, která návštěvníci při své návštěvě jeho stránek vyplní. Vlastník stránky tak nejen zachytí názory a zájem návštěvníků své stránky, ale získá na ně i kontakt pro následnou řízenou komunikaci se zákazníkem. 
Služba WebForm je k dispozici na adrese www.webform.cz.


Zpět

CA.. technologie

Nové verze Autodeskových produktů na bázi AutoCAD 2002 
Tento týden Autodesk ohlásil novou generaci CA.. software AutoCAD 2002, která je jádrem pro mnoho dalších profesně zaměřených produktů. Ve všech produktech je kladen zvýšený důraz na spolupráci v týmech, integraci návrhářských procesů a automatizaci rutinních konstrukčních prací. Také uvádí dva nové produkty z oblasti architektury, inženýrství a stavebnictví (AEC) – Autodesk Building Mechanical a Autodesk Building Electrical, dalších 13 produktů je v nových verzích.
V oblasti strojírenství (MCAD) je nová verze Autodesk Mechanical 6 určena zejména pro práci ve 2D, a Autodesk Mechanical Desktop 6 využijí všichni ti, kteří požadují 3D parametrický modelář včetně práce ve 2D. Další významné odvětví – AEC, se mimo dvou nových produktů, které budou uvedeny v druhé polovině roku, vylepšuje Autodesk Architectural Desktop 3.3. Všechna AEC řešení využívají společný model budovy a zajišťují soudržné a integrované informace po celou dobu tvorbu návrhu a životnosti stavby. Nejvíce produktů najdeme v oblasti GIS a územního rozvoje, která je zastoupena pěti inovovanými produkty – Autodesk Map 5, Autodesk Civil Design 3, Autodesk Land Desktop 3, Autodesk Survey 3 a Autodesk OnSite 2. Posledně jmenovaný produkt je určen pro využití dat z návrhů v terénu pomocí mobilních zařízení (PDA počítače, WAP…).
Autodesk také uvádí nové možnosti v prodeji software, mezi které patří program předplatného (snadný přístup k upgradům a modulárním vylepšením prostřednictvím internetu), pronájem produktů Autodesku (umožňuje uživatelům používat software z díly Autodesku po určenou dobu, bez nutnosti nákupu trvalé licence) a interně hostované produkty (používání software Autodesku na desktopech z centrálního serveru hostovaného zákazníkem).

Zpět

Analýza

Notebookům Acer se u nás daří
Podle nedávno zveřejněných statistik společnosti Dataquest byly v prvním kalendářním čtvrtletí letošního roku druhými nejprodávanějšími notebooky na českém trhu počítače značky Acer. Tento výrobce ve sledovaném období prodal 1722 mobilních počítačů, čímž se řadí na druhé místo s 18,25% podílem na trhu. V porovnání se stejným obdobím roku 2000 zaznamenal Acer nárůst o 78,82%.
Druhého místa na trhu mobilních počítačů Acer dosáhl již v druhém po sobě jdoucím čtvrtletí. Ve výročních statistikách let 1998 – 2000 se notebooky této značky umísťovaly na třetím místě. S celkovým počtem 2 377 prodaných počítačů v letošním prvním čtvrtletí tomuto výrobci připadá osmé místo na trhu.

Zpět

 Internet, Komunikace a sítě

Malé a střední podniky budou moci snáze obchodovat po Internetu
Malým a středním podnikům, které se nebrání elektronickému obchodování po síti, nabízí společnost Cisco řešení v podobě modulárního přístupového směrovače Cisco 1751. Jedná se o dosud nejvýkonnější model řady Cisco 1700 s podporou přenosu digitalizovaného hovoru a virtuální lokální sítě (VLAN). Zařízení umožňuje malým a středním podnikům rychle a ekonomicky využít výhod internetových obchodních aplikací a zároveň snížit náklady a administrativu začleněním internetových aplikací a elektronického obchodování do běžných denních činností.
Malé a střední podniky, které zavedou internetové aplikace pro zjednodušení administrativy, tak získávají šanci předstihnout své konkurenty méně vstřícné k Internetu. Společnost IDC, zabývající se průzkumem trhu, odhaduje, že průměrné roční tržby malých podniků využívajících Internet jsou o 19 % vyšší než průměrné tržby všech malých podniků bez rozdílu. Malé podniky, získávající tržbu z Internetu, zvyšují svůj odbyt rychleji než jejich nepřipojení konkurenti.
Nový směrovač Cisco 1751 rozšiřuje funkčnost řady Cisco 1700 zajištěním přenosu digitalizovaného hovoru a možností vytvářet virtuální sítě VLAN podle IEEE 802.1Q. Obsahuje dostatečnou základní paměť potřebnou k zajištění pokročilých funkcí, jako je integrace přenosu hlasu a dat, privátní sítě VPN a obsluha DSL. Tím se snižují náklady na celkové řešení, aniž by byla jakkoliv omezena možnost využívání všech výhod nejnovějších aplikací pro elektronický obchod.
Směrovač podporuje analogové i digitální hlasové komunikace a je proto vhodným řešením při přechodu na kombinovanou síť. Uživatelé s telefonním provozem mohou plynule přejít od tradičních sítí se spínanými okruhy k jednotné infrastruktuře přenášející data, hlas i video v paketových sítích.
Cisco 1751 poskytuje integrované funkce VPN, firewallu a detekčního systému cizího vniknutí. Podporuje oborové standardy jako jsou Internet Protocol Security (IPSec), Data Encryption Standard (DES) a 3DES, Layer 2 Tunneling Protocol (L2TP). 

Zpět


Nové ethernetové přepínače 3Com pro malé firmy
Malé firmy se nezřídka potýkají s problémy při instalaci a provozu sítí. Potíže se vyskytují nejen se samotnou kabeláží, ale nepříjemným omezením bývá také komplikovaná instalace a nastavení vyžadující obvykle přítomnost specializovaného technického pracovníka.
Takto „postižené“ malé firmy mají nyní možnost svoji situaci efektivně řešit. Společnost 3Com totiž oznámila novou generaci dvourychlostních přepínačů 3Com OfficeConnect, které eliminují většinu problémů se síťovou kabeláží a provádějí priorizaci síťového provozu. Nové přepínače OfficeConnect rozšiřují produktovou nabídku 3Comu pro malé firmy, jimž poskytnou spolehlivost a snadné použití bez složitější instalace. Malé firmy tak mohou svou síť postavit a začít používat, aniž by trávily čas konfigurací.
Dvourychlostní přepínače OfficeConnect, ve verzích s pěti a osmi porty, jsou k dispozici po celém světě. OfficeConnect Dual Speed Switch 5 stojí 4.100,- Kč bez DPH a cena OfficeConnect Dual Speed Switch 8 je 5.900,- Kč bez DPH.
 

Zpět


Nová komunikační platforma od Intelu
Společnost Intel uvede na trh novou komunikační platformu Intel Converged Communication Platform 2100. Tato komplexní platforma podporuje v rámci jednoho systému celou řadu kompatibilních telefonických a podnikových softwarových aplikací, periferních zařízení a služeb od různých výrobců či poskytovatelů.
Oproti standardním způsobům poskytování komunikačních řešení, např. pobočkovým ústřednám, call centrům a systémům hlasových zpráv od jednoho dodavatele, jejichž aktualizace je poměrně nákladná, umožňuje nová komunikační platforma doplňování jednoho základního systému službami a aplikacemi od různých poskytovatelů dle volby uživatele. To umožňuje jednoduchou a cenově efektivní aktualizaci a postupný rozvoj komunikačních řešení v souladu s rozvojem podniku a jeho potřeb. Firma tak například může začínat s analogovou či digitální telefonní službou a kdykoliv přejít na telefony či dálkové spojení na bázi IP, aniž by musela měnit své aplikace.
Serverový software CT Media, který je jádrem konvergované komunikační platformy Intel, umožňuje uživatelům přejít na hlasový přenos přes Internet (VoIP) a podnikům s větším počtem provozoven tak přinést nemalé úspory na telekomunikačních poplatcích.
Konvergovaná komunikační platforma Intel má intuitivní uživatelské rozhraní a možnost správy na dálku. Její instalace spočívá v jednoduchém zapojení, po kterém je hned slyšet oznamovací tón. 
Prvním distributorem konvergované komunikační platformy Intel v Severní Americe je firma Catalyst Telecom. Platformu bude možné zakoupit od počátku června v celé síti prodejců včetně poskytovatelů konvergovaných komunikačních řešení společnosti Intel.
Doporučená cena konvergované komunikační platformy Intel je 400 amerických dolarů za jednu stanici s kompletním systémem s analogovými a IP telefony, kompletní telefonickou službou, hlasovou poštou a automatickým operátorem. 
 

Zpět


eTel členem peeringového sdružení NIX
Začátkem května se společnost eTel ČR, poskytovatel telekomunikačních služeb, stala členem sdružení poskytovatelů internetových služeb NIX.CZ. Propojení s lokálními poskytovateli Internetu je významným mezníkem v naplňování záměru společnosti stát se poskytovatelem komplexních internetových, datových a hlasových služeb v České republice.
Nové přímé připojení do peeringového centra NIX .CZ je realizováno optickým okruhem s kapacitou 100 Mbs.
Kromě připojení k Internetu klasickými pevnými okruhy vlastní eTel v Praze, Brně, Plzni a Liberci bezdrátové datové sítě, jejichž prostřednictvím nabízí firemní klientele bezdrátové připojení. Vedle cenové výhodnosti bezdrátového připojení hodnotí uživatelé Internetu možnost okamžitého zvýšení kapacity linky a také rychlost realizace vlastního spoje, které se počítá na dny (nikoliv na týdny, jak je tomu u pevných datových okruhů).

Zpět


E-sekretářka pro manažery elektronického věku
Společnost ICL představila ve Velké Británii hlasově aktivovanou službu asistentky, kterou lze využívat z jakéhokoli mobilního nebo standardního telefonu. Dostala dívčí jméno Portia a je schopna nahlas předčítat elektronickou poštu, odesílat nadiktované zprávy a odpovědi, svolávat jednání nebo plánovat volajícímu schůzky. Uživatelé tak mohou využít výhod všech hlavních funkcí programu Microsoft Outlook i na cestách.
Softwarový produkt Portia vyvinula společnost ICL spolu s Conita Technologies a Active Voice a má se za to, že je první společností v Evropě, která podobnou službu poskytuje.
 

Zpět


SystemOnLine


 Informační společnost

Sybase podporuje dětskou kreativitu
Již druhý ročník velké soutěže „Děti kreslí“ pro postižené děti a děti z dětských domovů pořádá společnost Sybase. Téma letošní soutěže je: Jak by měl vypadat a co by měl umět počítač 21. století. Děti by měly nakreslit podle vlastní fantazie a libovolnou technikou obrázek počítače budoucnosti.
Všechny obrázky došlé do 8. 6. 2001 budou naskenovány a vystaveny na webové adrese www.detikresli.cz. Zde také od 12. 6. do 18. 6. proběhne veřejné hlasování návštěvníků těchto webových stránek o nejlepší obrázek. Samotné vyhodnocení proběhne 21. června na společenské „Garden party“.

Zpět


Golfinfo


 WWW tipy týdne

Deset století architektury
Na adrese www.10-stoleti-architektury.cz adrese najdete stránky ojedinělé výstavy, která v prostorách Pražského hradu poutavou formou představuje všechny velké architektonické slohy od doby románské až po současnost.
Výstava Deset století architektury navazuje na oblíbený a uznávaný stejnojmenný televizní seriál, který již čtvrtým rokem vysílá Česká televize a každý týden představuje vybrané architektonické skvosty Čech a Moravy.
Obsáhlé a přehledně členěné webové stránky projektu vás seznámí s jednotlivými architektonickými slohy a umístěním expozic v autentických prostorách Pražského hradu. Najdete zde podrobné informace o doprovodných programech, vydaných publikacích, audiovizuální ukázky, stejně jako spoustu informací o výstavě a službách včetně možnosti objednání vstupenek on-line.
 

Zpět


Seznam.cz má novou SMS bránu
Známý internetový portál Seznam.cz otevřel pro uživatele Internetu novou samostatnou SMS bránu na http://sms.seznam.cz.
Seznam.cz až doposud umožňoval zasílat krátké textové zprávy z Internetu na mobil jen prostřednictvím služby Seznam E-mail, kde je varianta SMS umístěna pod záložkou Pošli SMS v záhlaví. Tuto službu proto mohli využívat pouze registrovaní uživatelé Seznam.cz, kteří zde mají zřízenu e-mailovou schránku. Velký zájem uživatelů o zasílání SMS, zjištěný z nejčastěji hledaného slova za poslední týdny - „sms“, vedl k vytvoření nové samostatné brány, která má některé odlišné parametry. Nevyžaduje autorizovaný přístup a mohou ji proto běžně používat všichni uživatelé Internetu. Umožňuje zasílání SMS několikanásobně většího rozsahu než tomu bylo původně. Zatímco ze Seznam E-mail je možné odeslat SMS o maximální délce 160 znaků, prostřednictvím nové SMS brány lze odeslat sdělení o celkové délce až 625 znaků. Dlouhé sdělení se automaticky rozdělí a odešle formou několika kratších SMS zpráv.
 

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist