eWay System
facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Exkluzivní partner sekce
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály
 

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 
Partneři webu
K2 atmitec
IT SYSTEMS 11/2020 , ERP systémy

HELIOS Nephrite vás naučí spolupracovat jinak,

říká Jiří Brych, produktový manažer společnosti Asseco Solutions



Jiří BrychProhrát jako jednotlivec, nebo vyhrát jako tým. Známá manažerská poučka se v této těžké době stává reálnější než kdy dřív. Většina firem urychluje digitalizaci nejen vnitřních procesů, ale zejména spolupráce. Zeptali jsme se proto Jiřího Brycha, produktového manažera zbrusu nového HELIOSU Nephrite, jak se tento trend promítl v nejnovějším přírůstku do rodiny našich ERP systémů.


V čem vnímáte, že se komunikace uvnitř firem letos nejvíce změnila?

Největší změna je už to, že část týmů dnes, ať už dobrovolně, či nedobrovolně, pracuje z domova. Některé firmy zrušily práci z kanceláří úplně, jiné rozdělily týmy na poloviny či třetiny a rotují je mezi kancelářemi a home officem, jiné společnosti daly zaměstnancům na výběr, odkud chtějí pracovat, a jen pár výjimek jede jako dřív. Velká část firem také rychle nasadila nástroje jako Microsoft Teams nebo Zoom. Problém však spočívá v tom, že komunikace by měla probíhat vždy ke konkrétnímu problému a nad daným dokumentem, a pokud taková komunikace probíhá někde mimo prostředí, kde se firemní data a dokumenty nacházejí, tedy mimo ERP systém, může být snadno neefektivní. Navíc je klíčová otázka, co se stane, když někdo z komunikujících onemocní. Jak se dostane zbytek sdělení těm, kteří po něm práci převezmou? Přesně proto jsme vrátili celofiremní komunikaci tam, kam patří. Podle nás by se ERP systém měl stát epicentrem týmové spolupráce.

Co tím epicentrem týmové spolupráce máte přesně na mysli?

Běžná komunikace ve firmách dnes probíhá e-mailem nebo přes instant messaging – Teams, Slack, někdy i WhatsApp. Jenže tyto nástroje nemají k dispozici workflow, tedy řízení a předávání úkolů, neumožňují ihned řešit nějaký konkrétní problém, pakliže jsou k němu potřeba data z ERP systému. Co ale právě tyhle dvě entity spojit? Mít naplno konverzaci spojenou s konkrétním problémem, zadáním, fakturou – a umět je rovnou vyřešit v rámci konverzace? To jsme si přesně řekli, když jsme připravovali nový HELIOS Nephrite. Vybudovali jsme v něm tedy komunikační centrum – systém konverzování nad konkrétním dokumentem, směrnicí, fakturou, položkou skladu, obchodním případem, s možností rovnou věc řešit, posunout, předat. Už tak není nutné posílat „konverzační“ e-mail nebo tvořit speciální task v projektovém nástroji. Vše vyřešíte prostě přímo v Nephritu.

Komplikace plynoucí z nestandardního podílu práce na dálku ale nesouvisí s komunikací. Spousta firem musí řešit záskoky za nemocné, lidi v karanténě nebo zaměstnance na OČR. Jak jste řešili tenhle aspekt spolupráce lidí v týmech?

Tyhle otázky umí řešit v zásadě každý pokročilejší ERP systém pomocí pevně nastavených procesů, workflow a uživatelských rolí. Dnešní doba je jiná možná v tom, že – jak se ukázalo už na jaře – některé zaběhnuté procesy je potřeba pružně měnit. Navíc vždy v daný moment potřebujete vědět, co se zrovna stalo a kdo má co a kdy udělat. Proto jsme v HELIOSU Nephrite šli o krok dál a znázornili jsme vše také graficky. Co víc, umožnili jsme uživatelům v tomto intuitivním a graficky znázorněném prostředí také jednotlivá workflow měnit. Díky chytrému workflow tak mají všichni dokonalý přehled o všech ukončených, běžících i naplánovaných kolech schvalování a jejich výsledcích. Schvalovací procesy například dokladů lze měnit průběžně, podle aktuální potřeby.

Jenže co když si někdo neví rady se samotným ERP systémem a narazí na nějaký technický problém? V kancelářích je přece jen vždycky možnost se zeptat kolegy, poprosit někoho z IT oddělení, ale co doma?

Murphyho zákon říká, že cokoliv se může pokazit, to se jednou pokazí. Nemusí jít nutně o systém, ale třeba jen o proces nebo kus databáze. Správné a rychlé předání celého problému na technickou podporu je tím nejdůležitějším faktorem, který určuje termín odstranění potíží. Proto je v HELIOSU Nephrite integrován interní helpdesk. Jedním tlačítkem se odešle příslušný problém k řešení – včetně všech podrobností, hlášení, ale i auditlogu. Přiřazený řešitel má tak vše potřebné, aby mohl zahájit řešení problému. Není třeba žádné další komunikace a předávání podrobností. Navíc HELIOS Nephrite má také integrovanou telemetrii systému, aby IT mohlo některým potížím proaktivně předcházet a řešit je dřív, než je zaznamenají sami uživatelé. A to samozřejmě i z pohodlí domova. Zejména když celý systém vlastně může běžet v našem cloudu v rámci služby ERPORT.

Jinými slovy, jsem si jistý, že HELIOS Nephrite naučí vaše zaměstnance spolupracovat jinak, aby vaše firma mohla lépe obstát v nové době.

Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.