facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Marketplace na vzestupu

KauflandSvět marketplace jenom roste. Experti se shodují: Marketplace se dříve či později stanou dominantním motorem online obchodování. V dalších letech se předpokládá roční nárůst o 30 procent.


V roce 2024 by se mělo dokonce až 40 procent globálního obratu v oblasti e-commerce uskutečnit právě na online marketplace.1 V Německu na marketplace prodává více než každý druhý e-shop.2 Prodejci, kteří chtějí rozvíjet svůj byznys a generovat větší obrat, by tedy rozhodně neměli promeškat příležitost vstoupit na marketplace jako Kaufland.de.

Kaufland Global Marketplace – prodej s jedním systémem hned ve třech zemích

Kaufland.de je jedním z nejrychleji rostoucích marketplace v Německu. Již 8 000 prodejců zde nabízí 40 milionů položek ve více než 5 000 kategoriích. S více než 32 miliony návštěvníků měsíčně – a to jenom na samotném Kaufland.de – se celkový dosah prodejců přesune i do zahraničí, kde bude zastřešen pod značkou Kaufland Global Marketplace. V roce 2023 otevře Kaufland Global Marketplace další marketplace v Česku a na Slovensku a nabídne prodejcům snadný přístup k mezinárodnímu online obchodu.

Když se podniky chtějí rozvíjet, musí často překonat různé překážky, jako např. jak nastavit různé procesy co nejjednodušeji, aby nezabíraly moc času a úsilí a aby firma byla zisková. S Kaufland Global Marketplace lze veškeré procesy řídit pouze za použití jednoho systému. Od prezentace údajů o produktech přes aktualizaci cen až po zpracování zakázek a zákaznický servis – všechny tyto procesy mohou prodejci zautomatizovat díky rozsáhlému rozhraní API. Tím nebudou muset dělat tolik věcí manuálně, ušetří čas i náklady na personál.

Kvůli razantnímu rozvoji a volatilitě e-commerce trhů musí firmy v dnešní době rychle reagovat, aby zůstaly konkurenceschopné. Jíž 81 procent všech velkých německých podniků s více než 250 zaměstnanci použilo v roce 2021 systémy ERP (systémy pro plánování podnikových zdrojů), u podniků s 50–249 zaměstnanci to bylo 62 procent, přičemž tento trend narůstá.3

Kaufland Global Marketplace má v Německu již k dispozici dobře rozhozenou síť nezávisle propojených obchodních systémů a systémů ERP, která se díky vysoké poptávce ze strany prodejců neustále rozšiřuje. Více než 70 národních i mezinárodních poskytovatelů softwarových služeb je již napojeno na marketplace díky svým softwarovým řešením a rozhraním. Jejich počet se stále zvyšuje a to i v České republice a na Slovensku.

Možnost oslovit s Kaufland Global Marketplace nové skupiny zákazníků

Díky širokému povědomí mohou prodejci s Kaufland Global Marketplace kontinuálně navyšovat svůj dosah a oslovovat nové skupiny zákazníků. Marketplace jim nabízí rozsáhlou nabídku služeb, které podpoří jejich národní nebo mezinárodní růst. Pro zlepšení vlastní výkonnosti mají prodejci k dispozici četné webináře, Seller University s nápovědou a tutoriály, reklamy na sponzorované produkty a samozřejmě také osobní podporu pro prodejce. Plánuje se zavedení tzv. Fulfillment by Kaufland systému, který v budoucnu zajistí skladování a rozesílání produktů od prodejců skrze Kaufland.

Se spuštěním nových marketplace budou prodejci moci nabízet své produkty za použití jediného systému na všech třech online marketplace společnosti Kaufland, k čemuž jim také postačí jen jediná registrace. Čeští a slovenští prodejci, kteří se na nových marketplace zaregistrují, nebudou muset v roce 2023 v prvních šesti měsících platit ani základní poplatek, ani provize z prodeje, a navíc dostanou ještě osobní kredit na reklamu.

1 Ecom Gominga Marktplatzstudie 2022
2 Handelsjournal, Wer den E-Commerce-Markt in Deutschland dominiert
3 Statista, Anteil der Unternehmen in Deutschland mit Nutzung einer ERP-Software, nach Unternehmensgröße im Jahr 2021