facebook
26. 6. 2019 11:56

Zákaznická zkušenost, sběr bylin a řešení pro SMB

IT Systems 6/2019V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili především na pokročilé metody analýzy dat, problematiku zpracování a řízení oběhu dokumentů, ale také na trendy v oblasti budování vztahů se zákazníky. Pozitivní zkušenost zákazníka je totiž stále významnějším faktorem pro úspěch podnikání. Slogan „na zkušenosti záleží“ se proto stal podtitulem letošní konference SAPu, která představila inovativní technologie a jejich využití v konkrétních obchodních scénářích, jejich společným jmenovatelem je právě zajištění pozitivní zákaznické zkušenosti.


Na zmíněné konferenci SAP NOW 2019 jsme se také setkali s velmi sympatickým vizionářem. Rok Magister, který je ve společnosti SAP technologickým ředitelem (CTO) pro náš region, nás provedl interaktivním kamionem, který byl naplněný ukázkami možností využití nových technologií. Našel si pro nás také čas na rozhovor, ve kterém doporučuje firmám postupovat při inovacích tak trochu od konce. Všem firmám prý doporučuje začít vizí, kde chtějí být. Od tohoto bodu se odvíjí, co je třeba udělat, aby se vize stala co nejrychleji realitou, ať už je výchozí bod jakýkoliv.

Martin Plajner se věnuje problematice predikce poptávky. Předpovědi budoucích prodejů jsou totiž velmi náročná a komplexní disciplína, která musí být podložena dobrými daty a pokročilými matematickými metodami. Podíváme se proto trochu blíže na to, co vše je třeba zvážit, když chcete udělat dobrou predikci. Které veličiny do problému vstupují a kterým se raději vyhnout.

Originální doporučení má také Jiří Flídr pro všechny výrobní podniky, kterým vzkazuje – sbírejte léčivé byliny. Totiž, sbírejte a vyhodnocujte výrobní data, ale na přirovnání se sběrem bylin lze názorně ukázat, jaký význam tohle úsilí má. Byliny se totiž obvykle sbírají proto, aby po svém zpracování pomáhaly léčit a hojit. Co to má společného se sběrem výrobních dat? Ukážeme vám, že podobností není zase tak málo.

Součástí aktuálního vydání je také příloha Small Business Solutions, která je věnována, jak už název napovídá, IT řešením pro menší firmy, které jsou ve vztahu k IT v mnoha ohledech specifické. Většina z nich nemá plnohodnotné IT oddělení, což je dříve omezovalo ve výběru informačních systémů, protože s komplexností systémů rostly i jejich nároky na správu. Cloud ale otevřel menším firmám cestu ke dříve nedostupným řešením. Dnes tak SMB firmy omezuje především představa, že lze vše zvládnout trojčlenkou „tužka, papír, Excel“ a že moderní aplikace jsou pro ně zbytečně složité. Některé možná i jsou, ale v naší příloze představujeme řadu těch, které potřebám menším firem opravdu rozumí, a jsou tak ideálním krokem k digitalizaci procesů v oblastech ERP, CRM, WMS, HR, EDI nebo řízení výroby. Nezapomínáme ani na otázky zajištění informační bezpečnosti, protože právě SMB firmy se stávají oblíbenou kořistí kyberzločinců, kteří předpokládají, že půjde o snadný cíl.

Na závěr bych chtěl ještě upozornit na článek Miroslava Šlehofera, který s notnou dávkou sarkasmu konstatuje, že k umělé inteligenci vede ještě dlouhá cesta, když většina firem je zatím u Excelu. Dokládá to i aktuální průzkum Microsoftu, který ukázal, že míra praktického využívání umělé inteligence v českých firmách je ve srovnání s dalšími zeměmi v průzkumu podprůměrná. Nikola Pleska se proto ptá, zda-li je umělá inteligence pouze módní značka, nebo reálná pomoc pro firmy? Odpověď najdete na straně 12.

Pokud si budete chtít aktuální vydání IT Systems přečíst, můžete si objednat konkrétní vydání v klasické podobě:

nebo v elektronické podobě:

Alza Mediaarrow
Pokud se vám časopis IT Systems bude líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.