facebook LinkedIN LinkedIN - follow
27. 10. 2022

ERP systémy, e-commerce a RPA

IT Systems 10/2022Aktuální vydání IT Systems je věnováno zejména trendům v oblasti e-commerce a otázkám souvisejícím s výběrem a implementací ERP systému. Proč se nám často nechce informační systém vůbec měnit? Kdy začít vybírat nový ERP systém? Jsme na změnu a výběr ERP systému připraveni? Jaký systém zvolit? Na co si dát pozor při implementaci? Lze dodat komplexní ERP systém za pár měsíců?


Jak využít potenciál svého ERP systému naplno? Na všechny uvedené otázky hledáme odpovědi za pomoci expertů z praxe, jejichž poznatky a zkušenosti se mohou hodit i vám.

Tomáš Hrazdil z Asseco Solutions varuje před nejčastějšími chybami, které firmy dělají při zpracování dat a které jsou obvykle důsledkem používání neadekvátního informačního systému. Také Robert Fárek se věnuje příznakům, ze kterých by měly firmy poznat, že je nejvyšší čas začít hledat nový ERP systém. Martin Řežábek, Martin Tauš a Marie Ptáčníková z Deloitte ukazují, jak se implementace nového ERP systému může stát klíčem k digitální transformaci firemních procesů. Jakub Kalát ze společnosti coalios zase popisuje jednotlivé kroky, které jsou nutné k tomu, abyste správně vybrali ten nejvhodnější ERP systém pro vaši firmu. Také Zuzana Kubíková z RSM vám poradí, co při výběru systému zohlednit, aby byl z dlouhodobého hlediska efektivním pomocníkem. Upozorňuje ale také na nejkritičtější místa a nejčastější chyby, které mohou vzniknout při implementaci ERP systému a celý proces tak zpomalit, nebo dokonce zcela zastavit.

A jaký tedy zvolit ERP systém? Tomáš Smutný z QI říká, že jednoduše takový, který bude firmě generovat přínosy a podporovat její rozvoj. Zdůrazňuje přitom význam komplexnosti systému a erudice jeho dodavatele. Petr Schaffartzik z K2 považuje pomoc dodavatele ERP systému s návrhem, jak změnit procesy uvnitř firmy, za samozřejmost. Právě zkušenost a odbornost dodavatele podle něj často převažují nad dodávkou softwaru, který bude firmu řídit. Může totiž být nabitý celou řadou funkcí, které ale bez erudovaného dodavatele firma stejně nedokáže využít.

A kdo nám pomohl zmapovat aktuální trendy e-commerce? Například Tomáš Straka z Actum DIGITAL, který uplynulých dvacet let české e-commerce shrnul slovy: boj o každou korunu, nedůvěra a paleta národních specifik. Aktuální situaci v e-commerce se věnuje i Karel Pařízek z BiQ Group a označuje ji jako transformační období. Problémy zaznamenaly menší firmy, ale i známé značky, na které těžce dopadl pokles poptávky. Právě v takové situaci se podle něj projevuje kvalita interního IT, schopnost vytěžování dat, ale i síla marketingu. Provozovatelé online platforem navíc stojí před novou legislativní výzvou. Chystá se totiž zavedení oznamovací povinnosti vyplývající ze směrnice DAC 7, jež dopadne na všechny provozovatele, kteří umožňují třetím stranám prodávat přes jejich webová rozhraní. Jaroslav Beneš a Michaela Kučerová z Deloitte popisují, kterých činností se nová oznamovací povinnost týká a jaké informace budou muset platformy shromažďovat.

Na závěr bych chtěl ještě upozornit na článek od Viktórie Bracjunové ze Soitronu, podle které už oblast robotické procesní automatizace (RPA) v Česku dozrává. Firmy si totiž stále více cení možnosti automatizovat rutinní lidské úkoly. Očekává proto další rychlý růst RPA a jasným trendem je podle ní outsourcing. Chcete se dozvědět více? Tak neváhejte a pusťte se do čtení.

Časopis IT Systems si můžete objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:


Alza Mediaarrow
Pokud se vám časopis IT Systems bude líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.