facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 30. 5. 2017

Výpadek systému se může British Airways hodně prodražit

British AirwaysAerolinky British Airways se o víkendu potýkaly s komplikacemi, které byly způsobeny výpadkem počítačového systému. Podle posledních informací byl kolaps počítačové sítě způsoben problémy s napájením. Jestli se příčina výpadku potvrdí, měl by letecký dopravce podle cestujícím vyplatit plošné kompenzace. Výpadek systému totiž není mimořádná okolnost, při níž se kompenzace nevyplácí.



Leteckou společnost British Airways o víkendu postihl výpadek počítačové sítě, který způsobil zrušení a zpoždění množství letů téměř na celém světě. S největšími komplikacemi se potýkala londýnská letiště Heathrow a Gatwick, výpadek však zasáhl i Prahu. Podle posledních informací kolaps systému nebyl způsoben kybernetickým útokem, ale jeho příčinou měl být problém s napájením a energetickým zdrojem. V případě, že se uvedený důvod problémů počítačové sítě potvrdí, měli by mít poškození cestující nárok na finanční odškodnění, které stanovuje Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Kompenzace dle nařízení se týká všech cestujících, jejichž let byl zpožděn o více než 3 hodiny, zrušen nebo přesměrován, popřípadě, pokud jim byl odepřen nástup na palubu letadla. „Své povinnosti vyplatit cestujícím stanovené odškodnění se letecké společnosti mohou zříct pouze v případě tzv. mimořádných okolností, kterým ani při nejlepší vůli nemohly zabránit. Typicky se jedná o stávku letištního personálu, politické nepokoje či špatné počasí,“ vysvětluje právník Petr Novák ze společnosti Vaše nároky.cz.

„Výpadek interního počítačového systému konkrétní aerolinky by však do mimořádných okolností spadat neměl a cestující by měli žádat paušálně stanovenou kompenzaci, která se pohybuje od 250 do 600 EUR v závislosti na letové vzdálenosti,“ uvádí právník. Cestující by tedy měli mít nárok nejen na vrácení peněz za letenku, pokud byl jejich let zrušen, nebo občerstvení a zajištění noclehu, pokud došlo k delšímu zpoždění, ale i na odškodnění 250 až 600 €.

„Ze zkušeností víme, že mnoho dopravců jako příčinu zpoždění či zrušení letu uvádí mimořádnou okolnost. Často se však jedná pouze o výmluvu, aby nemuseli hradit odškodnění. Cestující by si proto měli vždy ověřit, proč ke komplikaci došlo a zda se skutečně o mimořádnou okolnost jedná,“ uzavírá Oto Strmiska, ředitel společnosti Vaše nároky.cz.
 


 
  

- PR -

Přechod na nový systém SAP by neměl být vnímán pouze jako nezbytný krok, ale jako příležitost

S blížícím se koncem podpory starší verze systémů SAP se společnosti připravují na přechod na aktuální systém SAP S/4HANA. Tato migrace může v případě větších společností trvat i více než jeden rok, a proto je důležité ji neodkládat.

  

- PR -

Signys Logistics: Řízení skladů přes mobilní aplikaci efektivně a online!

Moderní logistika vyžaduje efektivní a spolehlivé řešení pro řízení skladů a sledování zásob. S aplikací Signys Logistics a modu­lem řízených skladů WMS Signys máte na dosah ruky nástroje, které vám umožní zvýšit efektivitu vašich logistických operací a dosáhnout tak co nejvíce optimálního využití zdrojů.