google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Dotace na vývoj ICT

Vývoj nových ICT řešení a ICT nástrojů je v dnešní době zásadní, ale finančně velice náročný proces.

1. až 2. díl >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

1. až 6. díl >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

1. až 12. díl >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 22. 1. 2016 14:04

Ve vedení bank chybějí odborníci na technologie

ve vedení bank chybějí odborníci na technologieMezinárodní průzkum společnosti Accenture ukázal, že v představenstvech světových bank chybějí odborníci na moderní technologie. Pouze 6 % členů představenstev a 3 % generálních ředitelů předních bank jsou odborníci na technologie. Více než dvě pětiny bank nemají žádného člena představenstva, který by měl v této oblasti hluboké profesní zkušenosti. Přitom mnoho velkých výzev, kterým dnes banky čelí, je úzce spojeno s využitím moderních technologií.




V rámci průzkumu společnost Accenture analyzovala profesionální zázemí téměř dvou tisíc členů představenstev 109 největších bank (podle aktiv) na světě. Výsledná zpráva varuje před důsledky zjevného rozporu mezi významem moderních technologií pro bankovní odvětví a odpovídajícícmi zkušenostmi vedení největších bank.

„Mnoho velkých výzev, kterým dnes banky čelí, je úzce spojeno s využitím moderních technologií, takže pokud mají lidé ve vedeních bank činit informovaná rozhodnutí, potřebují technologiím rozumět,“ říká Richard Lumb, který v Accenture vede divizi služeb a řešení pro klienty z odvětví finančních služeb. „FinTech, kybernetická bezpečnost, odolnost IT  infrastruktury a technologické dopady regulatorních změn, se staly problémy na úrovni bankovních představenstev, ale vedení mnoha bank prostě nemá dostatečnou expertní znalost k posouzení těchto otázek a rozhodování ohledně strategie, investic a optimální alokace technologických zdrojů.“

Podle zprávy mají představenstva bank ve Spojených státech a ve Velké Británii vyšší procento členů s profesionální technologickou zkušeností než v jiných zemích, čísla jsou však stále nízká: 16 % v USA a 14 % ve Velké Británii. Představenstva čínských, brazilských, řeckých, italských a ruských bank vykazují minimální podíl řídících pracovníků s profesionálními zkušenostmi s technologiemi.

„Je důležité pochopit, že jeden nebo dva IT odborníci v představenstvu nepředstavují řešení problému. Banky musejí změnit tvář představenstev prostřednictvím hluboké technologické expertizy, a také výrazně zlepšit chápání významu technologií ostatními členy vedení“ říká Lumb.

Zpráva doporučuje, aby banky zřídily technologické výbory na úrovni představenstva. Stejně jako rizikové a auditní výbory by poskytovaly dodatečnou expertizu a radily představenstvu s hlavními technologickými rozhodnutími. V současné době má technologický výbor pouze 11 % největších bank.

„Nestačí, aby si banky uvědomily, že jejich podnikání čelí hrozbám a že inovace jsou nezbytné pro to, aby jim předešly,“ dodal Lumb. „Také potřebují jasný plán inovací s měřitelnými cíli, investičními plány a strategií realizace. Členové představenstev hrají klíčovou roli při určování dalšího rozvoje a hodnocení jeho správnosti, ale aby tak mohli činit, potřebují vyplnit současnou technologickou mezeru.“



 
  

- Inzerce -

IT řešení pro různé typy výroby

Komplexní informační systém dialog 3000Skylla


Dialog 3000SkyllaKomplexní informační systém dialog 3000Skylla pokrývá celou řadu firemních procesů. Specializací je oblast konstrukce, technologie a řízení výroby. Samozřejmostí jsou návazné procesy jako nákup materiálu a jeho skladování a výdej pomocí PDA terminálů, přes expedici výrobků až k vyhodnocení zakázky.

  

- Inzerce -

Systém AMI pro řízení údržby ve výrobním prostředí průmyslového podniku

HSISoftwarové řešení AMI, vyvinuté společností HSI, spol. s r.o., umožňuje evidovat veškeré provedené činnosti pracovníků údržby. Dokáže je dobře plánovat na základě vzniklých požadavků a jejich priority provedení. Poskytuje silný nástroj samotným pracovníkům údržby díky využití mobilního řešení.