- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Trh chytrých telefonů už je nasycený, daří se Applu a Huawei
Podle údajů, které zveřejnila společnost Gartner, růst prodejů chytrých telefonů zpomaluje. Ve druhém čtvrtletí letošního roku byl růst nejnižší od roku 2013 a vůbec poprvé byl zaznamenán pokles prodejů v Číně. Celosvětové prodeje chytrých telefonů dosáhly úrovně 330 milionů kusů, což představuje meziroční růst o 13,5 %.
„Poptávka po cenově dostupnějších 3G a 4G chytrých telefonech nadále pomáhala růstu zejména na rozvíjejících se trzích,“ vysvětluje Ashul Gupta, vedoucí výzkumu ve společnosti Gartner. „Prodeje chytrých telefonů se v jednotlivých regionech v letošním druhém čtvrtletí poměrně lišily. Největším trhem z hlediska prodeje chytrých telefonů je Čína, na kterou připadalo plných 30 % všech prodejů ve druhém čtvrtletí roku 2015. Právě její slabý růst negativně ovlivnil vývoj celého trhu mobilních telefonů ve druhém čtvrtletí,“ řekl Gupta. „Čínský trh již dosáhl nasycenosti – tamní trh už prakticky táhne jen cyklus obnovy s malým počtem těch, kdo si chytrý telefon kupují poprvé. Spíše než cenově dostupné přístroje tak pro výrobce budou klíčem prémiové chytré telefony, které dokáží zákazníky oslovit a přesvědčit k upgradu.“
Samsung ztrácí, daří se Applu a Huawei
Mezi největšími výrobci přišel Samsung o 4,3 procentních bodů ze svého tržního podílu a jeho prodeje poklesly ve druhém čtvrtletí letošního roku o 5,3 % (v kusech). Nejvyšší nárůst prodejů naopak zaznamenala společnost Huawei – o 46,3 %. Prodeje iPhone rostly o 36 % a Apple díky tomu získal 2,4 procentních bodů tržního podílu.
Dvouciferný růst Apple v nejvyšším segmentu nadále negativně ovlivňoval prodeje prémiových modelů konkurence. Řada výrobců musela revidovat svá portfolia, aby si udrželi konkurenceschopnost ve střední a základním segmentu. Výsledkem byly cenové války a zlevňování ve snaze vyprodat skladové zásoby před příchodem nových zařízení, který je plánován na druhou polovinu letošního roku.
Výrobce | 2Q15 kusů |
2Q15 tržní podíl (%) | 2Q14 kusů |
2Q14 tržní podíl (%) |
Samsung | 72 072,5 | 21,9 | 76 129,2 | 26,2 |
Apple | 48 085,5 | 14,6 | 35 345,3 | 12,2 |
Huawei | 2 825,8 | 7,8 | 17 657,7 | 6,1 |
Lenovo a Motorola | 16 405,9 | 5,0 | 19 081,2 | 6,6 |
Xiaomi | 16 064,9 | 4,9 | 12 540,8 | 4,3 |
Ostatní | 151 221,7 | 45,9 | 129 630,2 | 44,6 |
Celkem | 329 676,4 | 100,0 | 290 384,4 | 100,0 |
Tabulka 1: Celosvětové prodeje chytrých telefonů koncovým uživatelům (podle výrobce) ve 2Q15 (Tisíce kusů), zdroj: Gartner (srpen 2015)
Android roste nejpomaleji
Na trhu operačních systémů pro chytré telefony se projevily zejména horší výsledky telefonů s Androidem v Číně ve druhém čtvrtletí v kombinaci s výbornými výsledky Apple na stejném trhu – ten rostl poslední tři čtvrtletí právě na úkor Androidu. „Android zaznamenal vůbec nejnižší meziroční růst ve výši 11 % a celkový podíl 82,2 % ve druhém čtvrtletí 2015,“ říká k tomu Ashul Gupta.
„Snadný vstup na trh zařízení s Androidem ovšem bude nadále lákat řadu nových hráčů společně s novými aktivitami čínských výrobců nebo obchodními modely inovativních internetových firem, které nebudou závislé na zisku z výroby a prodeje hardware,“ dodává Gupta.
Microsoft nadále bojuje o posílení poptávky po zařízeních s Windows Phone – a to i v nejlevnějším segmentu. Jeho tržní podíl se mírně snížil o tři desetiny procentního bodu na 2,5 procenta.
Operační systém | 2Q15 kusů |
2Q15 tržní podíl (%) |
2Q14 kusů |
2Q14 tržní podíl (%) |
Android | 271 010 | 82,2 | 243 484 | 83,8 |
iOS | 48 086 | 14,6 | 35 345 | 12,2 |
Windows | 8 198 | 2,5 | 8 095 | 2,8 |
BlackBerry | 1 153 | 0,3 | 2 044 | 0,7 |
Ostatní | 1 229 | 0,4 | 1 416,8 | 0,5 |
Celkem | 329 676,4 | 100,0 | 290 384,4 | 100,0 |
Tabulka 2: Celosvětové prodeje chytrých telefonů koncovým uživatelům podle typu operačního systému ve 2Q15 (tisíce kusů), zdroj: Gartner (srpen 2015)
Celkový objem prodeje mobilních telefonů dosáhl ve druhém čtvrtletí 446 milionů kusů. Celkově tak meziročně nedošlo prakticky k žádnému nárůstu (0,4 %). Výrobci zaměřující se na rozvíjející se trhy (Huawei, ZTE, TCL, Micromax) těžili z vysoké poptávky v těchto zemích, zatímco globální hráči jako je Sony, Samsung nebo HTC jen obtížně dosahovali růstu v nejvyšším segmentu.
Výrobce | 2Q15 kusů |
2Q15 tržní podíl (%) | 2Q14 kusů |
2Q14 tržní podíl (%) |
Samsung | 88 739 | 19,9 | 97 418 | 21,9 |
Apple | 48 086 | 10,8 | 35 345 | 8,0 |
Microsoft | 27 690 | 6,2 | 43 814 | 9,9 |
Huawei | 26 119 | 5,9 | 18 219 | 4,1 |
LG Electronics | 17 622 | 4,0 | 18 310 | 4,1 |
Lenovo a Motorola | 16 626 | 3,7 | 19 266 | 4,3 |
Xiaomi | 16 065 | 2,8 | 12 541 | 2,8 |
TCL Communication | 15 733 | 3,5 | 13 923 | 3,1 |
ZTE | 14 560 | 2,8 | 12 629 | 2,8 |
Micromax | 9 884 | 2,2 | 8 578 | 1,9 |
Ostatní | 164 634,7 | 36,9 | 164 148,3 | 37,0 |
Celkem | 445 758,8 | 100,0 | 444 190,4 | 100,0 |
Tabulka 3: Celosvětové prodeje všech typů mobilních telefonů koncovým uživatelům podle výrobce ve 2Q15 (tisíce kusů), zdroj: Gartner (srpen 2015).
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Formulář pro přidání akce