facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Systém AMI pro řízení údržby ve výrobním prostředí průmyslového podniku

-PR-
HSISoftwarové řešení AMI, vyvinuté společností HSI, spol. s r.o., umožňuje evidovat veškeré provedené činnosti pracovníků údržby. Dokáže je dobře plánovat na základě vzniklých požadavků a jejich priority provedení. Poskytuje silný nástroj samotným pracovníkům údržby díky využití mobilního řešení.

V dnešní době je jednou z možností, jak inovovat procesy údržby, porozhlédnutí se po systémovém řešení, které by ve svém jádru sjednotilo veškeré administrativní úkony vedoucích údržby. Těmito úkony jsou myšleny např. vedení různých excelovských souborů, plánování činností údržby na přehledové tabuli a její aktualizace, předávání informací pomocí sešitů údržby a mnoho podobných forem uchovávání informací s větším výskytem zanášených chyb.

Velkým pomocníkem se může stát softwarové řešení AMI, které umožňuje evidovat veškeré provedené činnosti pracovníků údržby, dokáže je dobře plánovat na základě vzniklých požadavků a jejich priority provedení a v neposlední řadě poskytuje silný nástroj samotným pracovníkům údržby. Tímto silným nástrojem může být mobilní zařízení s důležitými informacemi, které se týkají přímo opravovaného zařízení, např. historie provedených oprav, schémata zapojení, návody, fotografie a další dokumentace.

Obr. Mobilní aplikace AMI údržba
Obr. Mobilní aplikace AMI údržba

Příklad řešení požadavku na údržbu pomocí softwaru AMI

  • Odpovědná osoba zadá do systému AMI požadavek - od výběru umístění poruchy zařízení až po část, která se má opravit.
  • Vedoucí údržby přidělí prioritu 1-3, termín plnění a řešitele, nebo požadavek stornuje.
  • Řešitel přijme a vyhodnotí požadavek, nebo jej s textovou informací vrátí vedoucímu údržby.
  • Dále pak řešitel přes mobilní aplikaci AMI (v tabletu nebo na chytrém telefonu) načte QR kód umístěný na zařízení, vstupu do místnosti, objektu, atd., a případně upřesní část, která se bude opravovat.
  • Řešitel požadavek vyřeší a při jeho dokončení doplní informace o použitých dílech na opravu, může přidat i fotodokumentaci provedené opravy.
  • Vedoucí údržby zkontroluje vyřešení požadavku a na základě provedené práce požadavek uzavírá nebo vrací řešiteli k dořešení, případně může přidat text s doplňující informací o aktuálním stavu.

Generování manažerských přehledů v softwaru AMI

Software AMI pro řízení údržby umožňuje vytvářet různé manažerské přehledy jako je grafický přehled oprav, statistiku oprav na zařízení-místnost-objekt, statistiku použitých dílů a jejich ceny, statistiku poruchovosti, statistiku provedených oprav rozdělených dle pracovníků údržby, atd.

AMI

Cíle nasazení softwaru AMI pro řízení údržby ve výrobním prostředí

  • přehledný a jednoduchý informační systém AMI pro řízení pracovníků údržby
  • okamžitý přehled o důležitých relevantních záznamech
  • zavedení procesů určených ke kontrole stavů a prodlužování životnosti zařízení
  • statistiky a vizuální informace poskytující podporu pro rozhodování
  • úspory času a přímých výdajů vyplývající z výše uvedeného
  • jednotné uložiště pro dokumenty o provedených revizích, opravách, fotodokumentaci a návody
  • jednoduchá integrace softwaru AMI pro řízení údržby vedle již vlastních zavedených ERP systémů
AMI

Další informace o nabízeném systému AMI naleznete na internetových stránkách www.hsi.cz/ami

Jakub Hradil
obchodní manažer
Společnost HSI, spol. s r.o., člen skupiny Unicorn