google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály

Dotace na vývoj ICT

Vývoj nových ICT řešení a ICT nástrojů je v dnešní době zásadní, ale finančně velice náročný proces.

1. až 3. díl >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

1. až 6. díl >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

1. až 17. díl >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Komunikace a sítě - 23. 2. 2016 9:00

Rok 2015 byl ve znamení úbytku spamu a růstu mobilních hrozeb

Kaspersky Lab, mobilní hrozbyI když většina firem se na začátku roku předhání zejména v předpovědích nových trendů, společnost Kaspersky Lab si našla čas také na rekapitulaci loňského roku v oblasti infoQrmační bezpečnosti a především spamu. Podle její analýzy se loni snížilo množství spamu na 55 % z celkového objemu e-mailů. Oproti předchozímu roku tak došlo k poklesu o necelých 12 %. Naopak vzrostla rizika phishingu a mobilního malware.



Kyberzločinci v roce 2015 i nadále rozesílali falešné e-maily z mobilních zařízení a využívali mobilní aplikace obsahující malware. Jejich nová taktika přitom využívala šíření malware v podobě .apk (instalačních souborů Android aplikací) a .jar (zazipovaných souborů obsahujících program Java) souborů.

Kaspersky Lab ve své zprávě odhaluje množství dalších zajímavých trendů. Více než tři čtvrtiny všech odeslaných e-mailů byly menší než 2 kB, což ukazuje na trvalý pokles velikosti e-mailů spamovacích kampaní v posledních několika letech.

Největším zdrojem spamu v uplynulém roce zůstaly USA (15,2 %), dále pak Rusko (6,15 %) a na třetím místě vystřídal Čínu Vietnam (6,12 %). Naopak největší obětí se stalo Německo s 19,06 % všech spamových útoků, následované nově Brazílií s 7,64 %. Ačkoli olympijské hry v Brazílii ještě nezačaly, podvodníci už je začínají využívat. Rozesílají podvodné e-maily oznamující výhru v loterii a vyzývající příjemce, aby vyplnili formulář s jejich osobními údaji. Tyto e-maily mají přílohy v podobě pdf souborů, obrázků nebo dalších grafických prvků a jsou navržené tak, aby oklamaly filtry nevyžádané pošty.

Podobně například tzv. „nigerijské“ podvody využívaly ukrajinské politické situace, syrské občanské války, voleb v Nigérii nebo zemětřesení v Nepálu, aby díky uvěřitelnosti obsahu v příjemcích vzbudily laskavost a empatii. Tyto podvodné e-maily pak vyzývaly k materiální podpoře lidem v nouzi.


 

Banner

  

- Inzerce -

MES Merz monitoruje a vyhodnocuje výrobu na balících linkách ve společnosti OLMA

MES Merz, OLMAZpracování mléka má v oblasti Olomoucka, Prostějovska a Přerovska bohatou tradici, která se datuje již od konce 19. století. Záměr vybudování velké moderní mlékárny v Olomouci, s denní kapacitou 400 tisíc litrů mléka, byl realizován po roce 1965 a název OLMA, a.s. vznikl ze dvou počátečních písmen měst Olomouc a Martinov, protože tehdejší podnikové ředitelství národního podniku Severomoravské mlékárny, jehož byla OLMA součástí, se nacházelo právě v Martinově.

  

- Inzerce -

Elektronické řízení výroby a údržby

Inovace dle vize Industry 4.0


ComesFenomén nové průmyslové revoluce Industry 4.0 směřuje k dosažení významných zlepšení průmyslové výroby. Mezi cíle Industry 4.0 patří podstatné zvýšení produktivity, snížení nákladů a rovněž dosažení vysoké flexibility výroby, spočívající v inteligenci technologií s možností pružně přecházet z jednoho výrobku na jiný stejně jako realizovat ekonomicky i výroby malých sérií výrobků.