google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály

Dotace na vývoj ICT

Vývoj nových ICT řešení a ICT nástrojů je v dnešní době zásadní, ale finančně velice náročný proces.

1. až 3. díl >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

1. až 6. díl >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

1. až 17. díl >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 13. 1. 2016 16:21

Po využití digitálních technologií nevolá jen nová generace

VMwareAktuální průzkum společnosti VMware boří mýty o tom, že tlak na rozvoj digitálních technologií ve firmách je spojen s nástupem nové generace zaměstnanců – takzvané generace Y. Výsledky průzkumu ukazují, že zaměstnanci napříč firmou, bez ohledu na věk, mají obrovský vliv na rozvoj digitálních technologií v rámci firmy, protože si dobře uvědomují důležitost digitálních dovedností pro růst firmy a zajištění konkurenční výhody.



Studie provedená mezi 5 700 zaměstnanci z regionu EMEA ukazuje, že schopnost pracovat s digitálními technologiemi je prioritou pro všechny zaměstnance, nejen ty z generace Y. Téměř tři čtvrtiny (71 %) dotazovaných se domnívají, že rozsáhlejším využíváním digitálních dovedností je možné zvýšit konkurenceschopnost podniku, 67 % věří, že digitální technologie otevírají lepší možnosti spolupráce mezi zaměstnanci a dvě třetiny (66 %) si myslí, že rozšiřování digitálních dovedností se projeví ve zvýšení zisku firmy během následujících pěti let.

Téměř dvě třetiny (64 %) dotazovaných uvedly, že jsou ochotni využívat svůj volný čas k získávání nových digitálních dovedností a učení se způsobům práce, které pomohou zvýšit produktivitu firmy. Vědomí důležitosti digitálních dovedností a chuť poznávat nové technologie je evidentní. Navíc podle průzkumu i starší generace zaměstnanců aktivně vyhledávají možnost získat pokročilé dovednosti v oblasti digitálních technologií, 39 % respondentů ve věku 45-54 let shání rady nebo kurz tvorby mobilních aplikací a téměř třetina (31 %) zaměstnanců ve věku 55 let a více se zajímá o kódování a tvorbu on-line obsahu.

Zároveň se však méně než polovina (48 %) dnešních pracovníků domnívá, že mohou své digitální dovednosti využít ve firmě, kde pracují. Důvody, proč zaměstnavatelé nedokáží plně docenit digitální dovednosti zaměstnanců, jsou různé – „digitální“ oblast není součástí osobních cílů (51 %), nedostatečný rozpočet (43 %), nedostatečná podpora IT oddělení (40 %) a příliš přísná firemní pravidla (39 %).

„Výzvou, a zároveň příležitostí, bude hledání shody mezi vedením firmy s mnohaletými zkušenostmi s řízením podniku v éře před digitalizací a mladými talenty, kteří přinášejí nové znalosti, očekávání i motivaci. Každá firma by se měla snažit a vytvořit systém, který tuto vícegenerační pracovní sílu propojí. Pro podnik jsou totiž důležité jak tradiční nástroje, jako je kvalitní kontrola pravidel, výkonu a výsledků, ale i rozvoj nových nápadů a způsobů práce.“ uvedl k výsledkům průzkumu Matt Crosby z globální konzultační společnosti Hay Group.

Soulad mezi IT oddělením a vedením firmy hraje významnou roli v proměně podniku na digitálnější organizaci. Účastníci průzkumu se domnívají, že hlavní zodpovědnost za tento proces má IT oddělení (34 %), menší část respondentů uvedla jako strůjce změny generálního ředitele (19 %), představenstvo firmy (16 %) nebo vedoucí jednotlivých úseků (13 %). Aby však měla změna pro organizaci smysl, musí podle velké části zaměstnanců zaujmout vedení firmy aktivnější postoj, jen polovina (50 %) respondentů uvedla, že vrcholný management podporuje zaměstnance ve využívání nových technologií.

„Firmy dobře pochopily, že masivní investice do digitálních talentů mohou firmě pomoci s rychlejšími inovacemi a proaktivním přístupem k zákazníkům, obojí přitom od základu ovlivňuje celý podnik. Naším cílem je pomoci firmám lépe porozumět tomu, čeho mohou v éře digitálních technologií dosáhnout, aniž by musely dělat kompromisy v oblasti bezpečnosti a provozu. Pouze tehdy budou moci plně využít potenciálu svých zaměstnanců ze všech věkových kategorií.“ dodal Vladimír Střálka, country manager společnosti VMware pro Českou republiku a Slovensko.


 

Banner

  

- Inzerce -

Elektronické řízení výroby a údržby

Inovace dle vize Industry 4.0


ComesFenomén nové průmyslové revoluce Industry 4.0 směřuje k dosažení významných zlepšení průmyslové výroby. Mezi cíle Industry 4.0 patří podstatné zvýšení produktivity, snížení nákladů a rovněž dosažení vysoké flexibility výroby, spočívající v inteligenci technologií s možností pružně přecházet z jednoho výrobku na jiný stejně jako realizovat ekonomicky i výroby malých sérií výrobků.

  

- Inzerce -

MES Merz monitoruje a vyhodnocuje výrobu na balících linkách ve společnosti OLMA

MES Merz, OLMAZpracování mléka má v oblasti Olomoucka, Prostějovska a Přerovska bohatou tradici, která se datuje již od konce 19. století. Záměr vybudování velké moderní mlékárny v Olomouci, s denní kapacitou 400 tisíc litrů mléka, byl realizován po roce 1965 a název OLMA, a.s. vznikl ze dvou počátečních písmen měst Olomouc a Martinov, protože tehdejší podnikové ředitelství národního podniku Severomoravské mlékárny, jehož byla OLMA součástí, se nacházelo právě v Martinově.