facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Control
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Mall.cz spustil chatbota EVA

chatbot EVAE-shop Mall.cz zkouší zajímavou inovaci v oblasti zákaznické podpory. Spouští chatbota, nebo správně genderově řečeno chatbotku EVA, která bude se zákazníky komunikovat prostřednictvím Facebook Messengeru a pomůže jim s výběrem kávovaru, odpoví na nejčastější dotazy nebo usnadní reklamaci zboží. V budoucnu by EVA měla umět poradit s kompletním sortimentem zboží a služeb.



EVA je k dispozici v běžném Facebook chatu po vyhledání kontaktu Mall.cz. Zákazníci si hned na prvním rozcestníku mohou zvolit oblast, se kterou jim může pomoci EVA, nebo se mohou spojit přímo s osobou ze zákaznické podpory. Přesměrování na zákaznickou linku provede také sama EVA, pokud si s dotazem zákazníka zatím není schopna poradit. EVA je totiž koncipována na bázi tzv. mission-learningu, má tedy schopnost se samostatně vyvíjet a bude neustále inovována. Ještě v průběhu tohoto roku prý přinese řadu nových funkcí.

Na kávovarech se Mall.cz rozhodl novou technologii otestovat, protože jsou žádaným zbožím a současně při jejich výběru hraje roli mnoho parametrů, podle kterých zákazníci výsledný produkt zvolí. EVA má ovšem ambici posouvat svoje schopnosti dále a postupně obsáhnout celý sortiment v portfoliu. V budoucnu by měla rovněž nabízet vhodné doplňkové služby, jako jsou například možnosti expresního doručení nebo instalace spotřebiče.

chatbot EVA

 

chatbot EVA

„S nákupem na internetu se dnes pojí řada služeb jako sledování zásilky, pomoc s výběrem vhodného zboží, změna doručovací adresy, výměna zboží nebo například i odvoz starého spotřebiče. EVA zákazníkovi nabídne vhodné řešení tou nejjednodušší a nejpříjemnější formou,“ uvádí Radko Sekerka z Mall Group.

chatbot EVA
chatbot EVA

Na vývoji chatbota EVA pracoval interní tým Mall Group pod vedením Radko Sekerky spolu s externím partnerem, společností MessageOk.com. Na projektu se odbornými konzultacemi podílel Jiří Materna, specialista na strojové učení ze společnosti mlguru.com. Vývoj chatbota trval více než tři měsíce a zahrnoval navržení architektury, projektování, i prvotní textace.

Chatbot je počítačový program, který funguje jako alternativa k zákaznickému servisu. Umí odpovědět na relativně jednoduché otázky. Chatbot může odpovědět na dotaz k produktu, vyhledat objednávku nebo pomoci s jejím provedením. Úplně prvním chatbotem byla ELIZA, vytvořená v roce 1966 Josephem Weizenbaumem. Aktuální špičkou mezi chatboty je Mitsuku, která rozpoznat a reagovat i na náladu člověka a její chování se již nápadně podobá umělé inteligenci.

Mezi nejznámější chatboty patří tzv. virtuální asistentky na mobilních zařízeních jako je Siri, Alexa nebo Google Assistant. V oblasti e-commerce je jedním z nejdoporučovanějších chatShopper a jeho chatbot Emma. Reaguje na zákazníkův styl a oblíbené barvy a umí doporučit módní kousky, které se k sobě hodí.

„Strojové učení je jednoznačným trendem informačních technologiích posledních let a postupně proniká snad do všech oborů lidské činnosti. V zákaznické komunikaci zatím slouží jen jako podpůrný prostředek, ale jsem přesvědčený, že jeho význam, a především užitečnost, neustále porostou," dodává Jiří Materna ze společnosti mlguru.com.

Technologie chatbotů dle průzkumu Global Chatbot Market 2017-2021(*) zaznamenává v globálním měřítku meziroční 37% nárůst. V nadcházejících letech potřeby inovace v řízení vztahu se zákazníky nadále porostou spolu nároky na komunikaci v reálném čase. Na českém trhu roste význam technologie chatbotů i vzhledem k aktuální situací na pracovním trhu. Svou roli hraje také očekávání českých zákazníků v oblasti kvality a rychlosti zákaznického servisu, který je svou úrovní vysoko nad celosvětovým průměrem.


 
POINT.X
  

- Inzerce -

První kroky se softwarem Digital Workplace Intrexx

Digital WorkplaceIntrexx je výkonný systém k vytváření individuálních Digital Workplace (česky digitální pracoviště). To je projekt, jehož rozsah a náročnost si lze bez předchozích znalostí jen těžko představit. Jak snadné je naučit se s takovým softwarem pracovat?

  

- Inzerce -

Jak na efektivní správu většího počtu domén?

GENERAL REGISTRYDobře zvolené doménové jméno je základem nejen úspěšného podnikání. Co když ale potřebujete domén víc... mnohem víc?