google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 3. 3. 2016 12:31

IT manažeři chtějí inovovat, ale utrácí především za provoz a údržbu

IT manažerPodle průzkumu společnosti Deloitte, který proběhl koncem loňského roku, označují IT manažeři na celém světě inovace a růst za nejdůležitější priority v podnikání, nicméně 84 % IT rozpočtů se utratí na každodenní operace. Významnější investice do nových technologií zaměřených na inovace a růst realizuje pouze 15 % z dotázaných manažerů IT za využití pouhých 16 % z rozpočtů určených na rozvoj IT oblasti. IT manažeři se tak podle vlastních slov snaží především nalézt rovnováhu mezi inovacemi a efektivitou provozu, zároveň se snaží vylepšit své vztahy s vrcholovým vedením společnosti.



Zdeněk Křížek Zdeněk Křížek, Deloitte

„Od IT manažerů se stále více očekává, že budou schopni zaznamenat a předvídat rychlost, s jakou tyto změny nastanou, a jaký bude jejich dopad na technologické potřeby celé firmy. Vrcholové vedení firem dnes více než kdy jindy hledí na manažera IT oddělení, jako osobnost, která je připravena prosadit a realizovat priority podniku pomocí rozšiřitelných technologických řešení a chytrých investic,“ uvedl k výsledkům nové studie Zdeněk Křížek, partner v oddělení ICT poradenství a řízení rizik ve společnosti Deloitte.  

Růst a inovace – priority, jejichž význam se však neodráží v investiční strategii

Přestože se IT ředitelé z různých průmyslových odvětví shodnou na tom, že podnikové inovace jsou pro ně hlavní technologickou prioritou, je pouze 16 % z IT rozpočtů směřováno do inovací a růstu. 

Petr Viktora Petr Viktora, Deloitte

„Získávání dostatečných financí a určování priorit při rozdělování financí je obvykle závislé na vztahu s užším vedením podniku a představuje velkou výzvu. Téměř 70 % dotazovaných IT manažerů ohodnotilo svůj vztah s finančními řediteli jako výborný nebo velmi dobrý a 51 % ohodnotilo jako výborný nebo velmi dobrý i vztah s generálním ředitelem. Pouze 42 % dotazovaných se označilo za spolutvůrce nebo iniciátory podnikové strategie. Zároveň řada IT manažerů zmínila, že musí neustále shánět dostatečné zdroje na investice do klíčových i tzv. legacy systémů, které by měly být základem pro další růst a inovace,“ doplnil Petr Viktora, partner v oddělení ICT poradenství společnosti Deloitte.

 

IT manažeři určili 5 priorit, které odpovídají globálním potřebám podniku

Průzkum ukázal, že IT manažeři z různých malých i velkých podniků se shodnou na pěti základních prioritách přímo souvisejících se samotnou podstatou těchto podniků: výkon (48 %), inovace (45 %), zákazníci (45 %), náklady (45 %) a růst (44 %).

IT manažeři společností pracujících v oblasti technologií, telekomunikací a finančních služeb považují inovace za významný obchodní aspekt, přičemž polovina je dokonce považuje vyloženě za hlavní obchodní prioritu. Výkon je považován za nejdůležitější ve spotřebitelském sektoru, výrobním průmyslu a zdravotnickém sektoru. U IT manažerů ze státních podniků a podniků z oblasti energetiky stojí na prvním místě náklady.

Závěry celé studie jsou dostupné na www.deloitte.com/cz/cio-survey


 

Banner

  

- Inzerce -

Co nabízí ERP systém výrobním podnikům?

ReeveVýčet možností, které vyspělý ERP systém nabízí výrobním podnikům, je velmi rozsáhlý: centrální správa výrobních zakázek, tisk výrobní dokumentace ze zakázky s možností výkresu na druhou stranu průvodky, různé metody kapacitního plánování, online zohlednění požadavků na materiál a výrobní kapacity, tvorba denních plánů (fronta práce) na jednotlivá pracoviště...

  

- Inzerce -

Automatizace s novou JIRA Service Desk

MorosystemsJe váš tým zasekaný velkým množstvím opakujících se úkolů? Řešením je automatizace, jež pomůže odlehčit zátěž kladenou na vaše agenty, kteří se pak mohou soustředit na řešení důležitých požadavků.