google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Dassault - SolidWorks
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Komunikace a sítě - 19. 6. 2017 17:37

GDPR je časovaná bomba

GDPRNařízení Evropské unie GDPR (General Data Protection Regulation), které vstoupí v platnost 25. května 2018, zvýší ochranu osobních údajů občanů EU. Jedním z důsledků, který se bude týkat většiny firem bez ohledu na obor podnikání, je povinný aktivní souhlas se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, tedy reklamních e-mailů a elektronických newsletterů. Ustanovení o povinném aktivním souhlasu se zpracováním dat dělá z nařízení GDPR bez nadsázky časovanou bombu. Veškerá osobní data a kontakty sesbírané jinak než s aktivním souhlasem uživatele, se nebudou smět dále používat.



Online marketing čeká s příchodem GDPR řada velkých změn, přičemž pro e-commerce a e-mailový marketing může být nejkritičtější souhlas se zpracováním osobních údajů. Nyní je řada souhlasů ze strany zákazníků a uživatelů získávána takovými způsoby, že s příchodem GDPR ztratí svoji platnost a společnosti budou muset tato data přestat používat a zcela odstranit. Týká se to všech souhlasů získaných podmíněně, kdy musel uživatel souhlas udělit například v rámci obchodních podmínek, nebo bez něj nemohl uskutečnit nákup.

Spadají sem i všechny souhlasy získané pasivním souhlasem, kdy typicky na webu uživatel měl při vytváření profilu předzaškrtnutou volbu, že souhlasí se zpracováním a zasíláním a musel tedy udělat aktivní krok a svůj souhlas stáhnout. Kromě toho také za žádných okolností nebude možné využívat zakoupené databáze zákazníků, včetně těch pořízených před účinností GDPR.

Řadě společností tak hrozí, že s účinností GDPR přijdou o značnou část své zákaznické báze, odhadují odborníci ze společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na e-mail marketing. „Jediná situace, kdy souhlas zůstane do budoucna v platnosti, je tak případ, kdy uživatel aktivně zaškrtl políčko, že souhlasí se zpracováním svých osobních údajů, resp. se zasíláním obchodních sdělení,“ říká Filip Mejzlík z VIVmail.cz.

Doporučenou cestou, jak legalizovat souhlasy se zpracováním osobních údajů získané pasivním souhlasem, podmíněným souhlasem a podobně, je znovuobnovení souhlasu uživatelů, například pomocí e-mailingové kampaně, v souladu s požadavky GDPR. Čím dříve začnou firmy s reaktivací databází, tím větší bude úspěšnost, která bude postupně klesat, jak těchto reaktivačních kampaní bude přibývat, shodli se odborníci z VIVmail.cz.


 
  

- Inzerce -

Enehano Solutions: ABM a umělá intelligence Einstein nově v CRM Salesforce

EnehanoUmělá inteligence a prediktivní analýza pomáhají firmám cílit na vhodné zákazníky. Světová CRM jednička Salesforce v těchto dnech představila řešení pro Account-Based Marketing (ABM), který je čím dál více skloňovaným pojmem v oblasti B2B. Díky umělé inteligenci Einstein dokáže Salesforce firmám pomoci personalizovat kampaně a přesně zacílit na vhodné zákazníky. Novinky začali na českém trhu implementovat odborníci z Enehano Solutions.

  

- Inzerce -

Jak držet krok s dobou? Na manažerský ultrabook finančně dosáhne každý

Dell Latitude 7240, VčelištěManažerský ultrabook, který splní přísná kvalitativní měřítka a přitom nijak razantně nezatíží rozpočet menších a středních podniků? Díky dostupnosti repasované techniky se nemusí jednat o řešení z oblasti nereálných. Ultrabooky Dell Latitude E7240 jsou příkladem toho, že to jde. A co navíc - že to jde na celkem vysoké úrovni.