google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Dotace na vývoj ICT

Vývoj nových ICT řešení a ICT nástrojů je v dnešní době zásadní, ale finančně velice náročný proces.

1. až 2. díl >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

1. až 6. díl >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

1. až 12. díl >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 25. 2. 2016 16:20

Gartner předpovídá, že offshoring přestane být výhodný díky chytrým technologiím

GartnerOffshore model, tedy outsoucing vybraných služeb do zemí s nižší cenou pracovní síly, podle analytiků společnosti Gartner postupně přestane být zajímavým s rostoucím podílem technologií tzv. chytrých strojů, tedy pokročilých technologií automatizace procesů a umělé inteligence. Díky nástupu chytrých strojů budou firmy muset zásadně revidovat svá rozhodnutí a plány v oblasti outsourcingu.




„Chytré stroje nejsou futuristickou fantazií – ve skutečnosti jsou již komerčně dostupné“ říká viceprezidentka a analytička společnosti Gartner Frances Karamouzisová.

Neznamená to, že by offshore služby a všechny dlouhodobé kontrakty zcela zmizely. Lze ale očekávat, že offshoring již nebude hlavním nástrojem pro snižování nákladů nebo rychlejšího získání konkurenční výhody.

Chytré stroje a algoritmické obchodní modely nedokáží vždy a plně nahradit lidskou sílu, zejména v některých speciálních úlohách. Offshore centra tak zcela nezmizí, zaměří se ale na nové služby.

„Offshringový obchodní model představoval zásadní milník v oblasti IT a podnikových služeb, protože umožnil zcela přenastavit tu vůbec nejvýznamnější nákladovou položku – lidskou práci,“ říká Karamouzisová. „Novou normou se stane vysoce automatizovaná arbitráž, s jejíž pomocí vznikne zcela nová nákladová struktura využívající virtuální práci. Významnou změnou bude také mnohem větší škálovatelnost a předvídatelnost.“

Kritéria pro hodnocení poskytovatelů služeb se posunou od důrazu na cenu lidské práce směrem k dosahování obchodních cílů pomocí algoritmických obchodních modelů. Zatímco v minulosti hrálo klíčovou roli vyjednávání o ceně práce, do budoucna již nebude umístění nízkonákladové práce hrát pro poskytovatele nejvýznamnější roli. Na trhu tak bude docházet ke konsolidaci a růstu nároků na inovativnost služeb.



 
  

- Inzerce -

Systém AMI pro řízení údržby ve výrobním prostředí průmyslového podniku

HSISoftwarové řešení AMI, vyvinuté společností HSI, spol. s r.o., umožňuje evidovat veškeré provedené činnosti pracovníků údržby. Dokáže je dobře plánovat na základě vzniklých požadavků a jejich priority provedení. Poskytuje silný nástroj samotným pracovníkům údržby díky využití mobilního řešení.

  

- Inzerce -

IT podpora montážních procesů v automobilovém průmyslu

CompasVýrobní procesy ve výrobě automobilů jsou vzrušující v mnoha směrech, v pozitivním směru tím, že procházejí nepřetržitými inovacemi a neustále se zdokonalují. V jejich rozvoji jsou využívány nové technologie, nápady, osvědčené i nově vyvíjené, sofistikované postupy.