google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
IT Systems - online trafika
 
Tematické seriály

Dotace na vývoj ICT

Vývoj nových ICT řešení a ICT nástrojů je v dnešní době zásadní, ale finančně velice náročný proces.

1. až 3. díl >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

1. až 6. díl >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

1. až 6. díl >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

1. až 17. díl >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 25. 1. 2016 14:48

E-mail zůstává dominantním nástrojem pracovní komunikace

emailSpolečnost GFI Software zveřejnila výsledky průzkumu mezi malými a středními firmami (SMB) v Evropě, který potvrdil, že elektronická pošta zůstává nejdůležitějším nástrojem pracovní komunikace – před telefonováním, osobními schůzkami a sociálními sítěmi. O nezastupitelnosti elektronické pošty je přesvědčeno 84 % pracovníků. O důležitosti e-mailu pro pracovní aktivity svědčí i fakt, že na obdržený pracovní e-mail s dotazem odpoví polovina pracovníků v průměru do 30 minut a dvě třetiny odpoví do 1 hodiny.



Průzkum rovněž potvrdil, že pracovní e-maily se bohužel staly pevnou součástí soukromého života – tři čtvrtiny respondentů kontrolují svůj pracovní mailbox i o víkendech, přes polovina o dovolených a čtvrtina využívá pracovní e-mailové adresy také k soukromým účelům.

Mezi další klíčová zjištění průzkumu patří:

  • Pro 43,8 % pracovníků v SMB firmách je e-mail prioritní způsob pracovní komunikace, 29,2 % upřednostňuje osobní setkání, 23,4 % telefonický hovor a jen 3,6 % chat po sociálních sítích;
  • Nejvíce pracovníkům na elektronické poště vadí spamy (37,2 %), zbytečné e-maily „na vědomí“ (27, 4 %), phishing (23,8 %), malware (22,6 %) a objemné přílohy (18,6 %).
  • Na obdržený pracovní e-mail odpoví 24,8 % uživatelů v průměru do 15 minut, 49,4 % do 30 minut a 67,4 % do jedné hodiny. Nejpozději do 24 hodin odpoví 92 % uživatelů;
  • 74,2 % pracovníků kontroluje svou pracovní schránku o víkendech, 54,3 % o dovolené a 39,3 % po 23. hodině. Pro soukromé účely využívá pracovní schránku 25,6 % uživatelů;
  • Pouze 23 % pracovníků archivuje své staré maily, zbytek je manuálně třídí do specifických adresářů nebo je netřídí vůbec. 
e-maily - grafika

e-maily - grafika

e-maily - grafika

„I přes překotný rozvoj interakce na sociálních sítích tento průzkum potvrzuje dominantní postavení e-mailové komunikace v pracovním životě. Ukazuje ale také na hrozby, které jsou spojené se současnými trendy využívání soukromých zařízení pro pracovní účely (BYOD) či naopak pracovních zařízení i k soukromým účelům. Především SMB společnosti by měly přemýšlet o nástrojích pro eliminaci útoků na firemní sítě prostřednictvím elektronické pošty a o řešeních archivace e-mailů. Napadení firemní IT infrastruktury či ztráta důležitých e-mailů může kriticky narušit fungování celé společnosti.“ okomentoval výsledky průzkumu řekl Zdeněk Bínek, který je zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku.


 

Banner

  

- Inzerce -

MES Merz monitoruje a vyhodnocuje výrobu na balících linkách ve společnosti OLMA

MES Merz, OLMAZpracování mléka má v oblasti Olomoucka, Prostějovska a Přerovska bohatou tradici, která se datuje již od konce 19. století. Záměr vybudování velké moderní mlékárny v Olomouci, s denní kapacitou 400 tisíc litrů mléka, byl realizován po roce 1965 a název OLMA, a.s. vznikl ze dvou počátečních písmen měst Olomouc a Martinov, protože tehdejší podnikové ředitelství národního podniku Severomoravské mlékárny, jehož byla OLMA součástí, se nacházelo právě v Martinově.

  

- Inzerce -

Elektronické řízení výroby a údržby

Inovace dle vize Industry 4.0


ComesFenomén nové průmyslové revoluce Industry 4.0 směřuje k dosažení významných zlepšení průmyslové výroby. Mezi cíle Industry 4.0 patří podstatné zvýšení produktivity, snížení nákladů a rovněž dosažení vysoké flexibility výroby, spočívající v inteligenci technologií s možností pružně přecházet z jednoho výrobku na jiný stejně jako realizovat ekonomicky i výroby malých sérií výrobků.