google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 25. 1. 2016 14:48

E-mail zůstává dominantním nástrojem pracovní komunikace

emailSpolečnost GFI Software zveřejnila výsledky průzkumu mezi malými a středními firmami (SMB) v Evropě, který potvrdil, že elektronická pošta zůstává nejdůležitějším nástrojem pracovní komunikace – před telefonováním, osobními schůzkami a sociálními sítěmi. O nezastupitelnosti elektronické pošty je přesvědčeno 84 % pracovníků. O důležitosti e-mailu pro pracovní aktivity svědčí i fakt, že na obdržený pracovní e-mail s dotazem odpoví polovina pracovníků v průměru do 30 minut a dvě třetiny odpoví do 1 hodiny.



Průzkum rovněž potvrdil, že pracovní e-maily se bohužel staly pevnou součástí soukromého života – tři čtvrtiny respondentů kontrolují svůj pracovní mailbox i o víkendech, přes polovina o dovolených a čtvrtina využívá pracovní e-mailové adresy také k soukromým účelům.

Mezi další klíčová zjištění průzkumu patří:

  • Pro 43,8 % pracovníků v SMB firmách je e-mail prioritní způsob pracovní komunikace, 29,2 % upřednostňuje osobní setkání, 23,4 % telefonický hovor a jen 3,6 % chat po sociálních sítích;
  • Nejvíce pracovníkům na elektronické poště vadí spamy (37,2 %), zbytečné e-maily „na vědomí“ (27, 4 %), phishing (23,8 %), malware (22,6 %) a objemné přílohy (18,6 %).
  • Na obdržený pracovní e-mail odpoví 24,8 % uživatelů v průměru do 15 minut, 49,4 % do 30 minut a 67,4 % do jedné hodiny. Nejpozději do 24 hodin odpoví 92 % uživatelů;
  • 74,2 % pracovníků kontroluje svou pracovní schránku o víkendech, 54,3 % o dovolené a 39,3 % po 23. hodině. Pro soukromé účely využívá pracovní schránku 25,6 % uživatelů;
  • Pouze 23 % pracovníků archivuje své staré maily, zbytek je manuálně třídí do specifických adresářů nebo je netřídí vůbec. 
e-maily - grafika

e-maily - grafika

e-maily - grafika

„I přes překotný rozvoj interakce na sociálních sítích tento průzkum potvrzuje dominantní postavení e-mailové komunikace v pracovním životě. Ukazuje ale také na hrozby, které jsou spojené se současnými trendy využívání soukromých zařízení pro pracovní účely (BYOD) či naopak pracovních zařízení i k soukromým účelům. Především SMB společnosti by měly přemýšlet o nástrojích pro eliminaci útoků na firemní sítě prostřednictvím elektronické pošty a o řešeních archivace e-mailů. Napadení firemní IT infrastruktury či ztráta důležitých e-mailů může kriticky narušit fungování celé společnosti.“ okomentoval výsledky průzkumu řekl Zdeněk Bínek, který je zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku.


 

Banner

  

- Inzerce -

Co nabízí ERP systém výrobním podnikům?

ReeveVýčet možností, které vyspělý ERP systém nabízí výrobním podnikům, je velmi rozsáhlý: centrální správa výrobních zakázek, tisk výrobní dokumentace ze zakázky s možností výkresu na druhou stranu průvodky, různé metody kapacitního plánování, online zohlednění požadavků na materiál a výrobní kapacity, tvorba denních plánů (fronta práce) na jednotlivá pracoviště...

  

- Inzerce -

Automatizace s novou JIRA Service Desk

MorosystemsJe váš tým zasekaný velkým množstvím opakujících se úkolů? Řešením je automatizace, jež pomůže odlehčit zátěž kladenou na vaše agenty, kteří se pak mohou soustředit na řešení důležitých požadavků.