- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (42)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Demokratizace analytiky a další trendy na trhu Business Intelligence
Trh s analytickými řešeními Business Intelligence by měl podle předpovědi společnosti Gartner v letošním roce růst o 5,2 % a dosáhnout hodnoty 16,9 miliardy dolarů. Podle analytiků Gartner se oblast BI v současné době nachází v závěrečné fázi několikaletého posunu od tradičního reportingu, který řídila IT oddělení, k samoobslužné analytice orientované byznysově. Jde o takzvanou demokratizaci analytiky. Každý byznys je dnes analytickým byznysem, každý byznys proces je analytickým procesem a každá osoba je analytickým uživatelem.
viceprezident společnosti Gartner
„Posun k moderním BI a analytickým platformám se v současné době přiblížil k bodu zlomu,“ vysvětluje Ian Bertram, viceprezident společnosti Gartner. „Organizace, které chtějí získat přidanou hodnotu z kvalitnější analýzy různých zdrojů dat, se musí přeorientovat na snadno přístupné, využitelné, rychlé a agilní moderní BI platformy. Do budoucna už nebude možné, aby šéfové marketingu byli experty pouze na značku nebo umísťování reklamy,“ říká Bertram a dodává: „Musí se také stát experty na zákaznickou analytiku. Totéž platí pro vedoucí HR, nákupčí nebo finanční ředitele ve většině odvětví.“
Aby zvládla stále se zkracující termíny na zpracování analytických výstupů, vyžadované současným ostře konkurenčním prostředím, řada organizací přistupuje k „demokratizaci“ analytiky cestou jejího zpřístupnění a samo-obslužnosti větším počtem zaměstnanců.
Nejdůležitějším rozdílem mezi moderní BI a analytickou platformou a jejím tradičním reportingovým pojetím je objem počátečního modelování a znalostí potřebných k vytváření analytických výstupů a obsahu (viz tabulka 1). Vytváření analytického obsahu pomocí tradičních reportingových platforem začíná tím, že IT v předstihu konsoliduje a modeluje data. Oproti tomu moderní BI&A platformy podporují přímou tvorbu výstupů a obsahu s pouhou podporou ze strany IT.
„Aby využili možnosti moderních BI a analytických platforem naplno, musí vedení organizací revidovat většinu současných, IT-orientovaných a centralizovaných analytických řešení – počínaje technologiemi, přes role a odpovědnost, organizační schémata až po procesy governance a řízení,“ uzavírá Ian Bertram.
Komponenta analytického workflow | IT-centrický reporting a analytická platforma | Moderní BI platformy |
Zdroj dat | Je nutné provést předem dimenzionální modelování (optimální struktura/schéma navržené IT) | Modelování dat předem není potřeba (ploché/prosté soubory a/nebo tabulky) |
Příprava dat ke zpracování | Provádí IT | Podporuje IT |
Tvorba obsahu | Primárně zaměstnanci IT, případně někteří zkušení uživatelé | Uživatelé na straně “byznysu” |
Analýza | Strukturované a ad-hoc reporty a analýzy na základě předem definovaných modelů. | “Volná” práce s formuláři, formátování výstupů |
Doručování výstupu | Distribuce a notifikace prostřednictvím naplánovaných reportů nebo pomocí portálu | Prostřednictvím sdílení, platforem pro spolupráci, “vyprávění příběhů” nebo otevřených API |
duben - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Formulář pro přidání akce