google plus
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
 
Tematické seriály

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Podnikové portály

Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou...

1. až 5. díl >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 4. 2. 2016 14:09

Demokratizace analytiky a další trendy na trhu Business Intelligence

GartnerTrh s analytickými řešeními Business Intelligence by měl podle předpovědi společnosti Gartner v letošním roce růst o 5,2 % a dosáhnout hodnoty 16,9 miliardy dolarů. Podle analytiků Gartner se oblast BI v současné době nachází v závěrečné fázi několikaletého posunu od tradičního reportingu, který řídila IT oddělení, k samoobslužné analytice orientované byznysově. Jde o takzvanou demokratizaci analytiky. Každý byznys je dnes analytickým byznysem, každý byznys proces je analytickým procesem a každá osoba je analytickým uživatelem.



Ian Bertram Ian Bertram,
viceprezident společnosti Gartner

„Posun k moderním BI a analytickým platformám se v současné době přiblížil k bodu zlomu,“ vysvětluje Ian Bertram, viceprezident společnosti Gartner. „Organizace, které chtějí získat přidanou hodnotu z kvalitnější analýzy různých zdrojů dat, se musí přeorientovat na snadno přístupné, využitelné, rychlé a agilní moderní BI platformy. Do budoucna už nebude možné, aby šéfové marketingu byli experty pouze na značku nebo umísťování reklamy,“ říká Bertram a dodává: „Musí se také stát experty na zákaznickou analytiku. Totéž platí pro vedoucí HR, nákupčí nebo finanční ředitele ve většině odvětví.“

Aby zvládla stále se zkracující termíny na zpracování analytických výstupů, vyžadované současným ostře konkurenčním prostředím, řada organizací přistupuje k „demokratizaci“ analytiky cestou jejího zpřístupnění a samo-obslužnosti větším počtem zaměstnanců. 

Nejdůležitějším rozdílem mezi moderní BI a analytickou platformou a jejím tradičním reportingovým pojetím je objem počátečního modelování a znalostí potřebných k vytváření analytických výstupů a obsahu (viz tabulka 1). Vytváření analytického obsahu pomocí tradičních reportingových platforem začíná tím, že IT v předstihu konsoliduje a modeluje data. Oproti tomu moderní BI&A platformy podporují přímou tvorbu výstupů a obsahu s pouhou podporou ze strany IT.

„Aby využili možnosti moderních BI a analytických platforem naplno, musí vedení organizací revidovat většinu současných, IT-orientovaných a centralizovaných analytických řešení – počínaje technologiemi, přes role a odpovědnost, organizační schémata až po procesy governance a řízení,“ uzavírá Ian Bertram.

Komponenta analytického workflow IT-centrický reporting a analytická platforma Moderní BI platformy
Zdroj dat Je nutné provést předem dimenzionální modelování (optimální struktura/schéma navržené IT) Modelování dat předem není potřeba (ploché/prosté soubory a/nebo tabulky)
Příprava dat ke zpracování Provádí IT Podporuje IT
Tvorba obsahu Primárně zaměstnanci IT, případně někteří zkušení uživatelé Uživatelé na straně “byznysu”
Analýza Strukturované a ad-hoc reporty a analýzy na základě předem definovaných modelů. “Volná” práce s formuláři, formátování výstupů
Doručování výstupu Distribuce a notifikace prostřednictvím naplánovaných reportů nebo pomocí portálu Prostřednictvím sdílení, platforem pro spolupráci, “vyprávění příběhů” nebo otevřených API
Tabulka 1: Srovnání tradičních a moderních BI platforem. Zdroj Gartner (únor 2016)

 


 

Banner

  

- Inzerce -

Automatizace s novou JIRA Service Desk

MorosystemsJe váš tým zasekaný velkým množstvím opakujících se úkolů? Řešením je automatizace, jež pomůže odlehčit zátěž kladenou na vaše agenty, kteří se pak mohou soustředit na řešení důležitých požadavků.

  

- Inzerce -

Co nabízí ERP systém výrobním podnikům?

ReeveVýčet možností, které vyspělý ERP systém nabízí výrobním podnikům, je velmi rozsáhlý: centrální správa výrobních zakázek, tisk výrobní dokumentace ze zakázky s možností výkresu na druhou stranu průvodky, různé metody kapacitního plánování, online zohlednění požadavků na materiál a výrobní kapacity, tvorba denních plánů (fronta práce) na jednotlivá pracoviště...