facebook LinkedIN LinkedIN - follow

CS-BETON roste s ERP Vision32

-PR-

VisionAktivní informační systém pomáhá jednomu z největších producentů betonových výrobků u nás. Společnost využívá systém Vision32 k řízení ekonomiky, CRM, skladů, ale také stravování či sprch pro zaměstnance.


Společnost CS-BETON začala vyrábět betonové komponenty pro tvorbu malé architektury, chodníků, komunikací a letišť v roce 1992. Dnes nabízí široký sortiment dlažeb, obrubníků, žlabů, vegetačních tvárnic a okrasných vegetačních zdí. Firma začínala s dvaceti zaměstnanci a jedním výrobním závodem. Na základě doporučení se tehdy vedení společnosti rozhodlo pro účetní program OSKAR od společnosti Vision Praha.

Úspěšná implementace a následná optimalizace ERP systému

Společnosti CS-BETON se podařilo vyhovět náročným požadavkům zákazníků a držet krok s konkurencí. Zvyšovala se kapacita výroby a každým rokem stoupal také počet zaměstnanců, dnes patří k největším výrobcům stavebních materiálů u nás. Bylo třeba přizpůsobit se růstu a automatizovat procesy ve firmě. Proto v roce 2002 došlo k implementaci komplexního ERP systému Vision32.

„Se společností Vision Praha jsme spolupracovali od počátku, takže volba dodavatele informačního systému pro nás byla jednoduchá. Měli jsme dobré zkušenosti s jejími konzultanty a vývojáři firmy byli schopní systém maximálně přizpůsobit našim požadavkům, “ říká Marek Matějka, jednatel společnosti CS-BETON.

Po první implementaci firma využívala Vision32 pro účetnictví, logistiku a výrobu bez větších změn asi deset let. Hlavní výhodou byla a je neustálá dostupnost informací a dokumentů, které umožňují kontrolu produktivity a šetří administrativní pracovní síly. Protože firma nadále rostla a měnily se i její potřeby, vyžádala si analýzu způsobu využití ERP, na jejímž základě se v roce 2013 systém zrevidoval a doplnil o další moduly. To umožnilo společnosti zefektivnění činností, jako je tvorba a schvalování nabídek, cenový systém či plánování dopravy.

„Před optimalizací musely například fakturantky a obchodníci pracně ověřovat v různých tabulkách, na jaké slevy mají jednotliví zákazníci nárok, jak platí a jakým způsobem k nim dopravujeme zboží. Nasazení ERP v této oblasti nám ušetřilo spoustu času a starostí, navíc nám vyřešil i problémy s evidencí výkupu a prodeje palet,“ vzpomíná Marek Matějka.

V roce 2014 byl dokončen projekt automatizace logistiky v rámci ERP Vision32, který přinesl zjednodušené zpracování dat a řízení a evidenci operací pomocí datových terminálů a čárových kódů. Díky tomu se výrazně snížil počet chyb zaviněných lidským faktorem, kompletní elektronická evidence úplně nahradila jakékoliv ruční přepisování. Ve skladu se evidují automaticky šarže i výrobní čísla, systém ukáže i kde konkrétně se ve skladu výrobek nachází. Výrazně se zjednodušila inventarizace.

Vision

Firma umí využít svůj systém na maximum

Vision32 pomáhá i v péči o zaměstnance, pro ně se automatizoval systém objednávek a výdeje jídel v jídelně a pomáhá dokonce i ve sprchách, aby se všichni dělníci stihli v klidu vystřídat a vysprchovat v teplé vodě. Na všechno stačí jedna kartička, kterou používají pracovníci i ke vstupu do závodu.

„Původně jsme Vision používali jako účetní program, teď s ním řídíme firmu,“ říká Marek Matějka. „ERP systém Vision32 je pro nás spolehlivým pracovním nástrojem, který šetří čas, energii i peníze. Proto ho chceme maximálně využít. Máme už s firmou Vision Praha rozpracovaný projekt automatizace odbavování zakázek, který by měl přinést řadu dalších výhod našim zákazníkům. “ dodává Marek Matějka s tím, že podrobnosti si ponechá pro klienty jako příjemné překvapení.

V letošním roce se implementovaly další chytré moduly Vision32. Šlo o rozpracování manažerských reportů pro rozbory a plánování, automatické zasílání faktur e-mailem a plánování a sledování obchodních aktivit. Ve stádiu testování je aplikace „tenký klient“, která třeba obchodníkům umožňuje zjednodušený přístup a zadávání dat do systému pomocí mobilu. Praktické využívání řady možností ERP systému posunulo řízení procesů ve firmě na skutečně světovou úroveň. Výhody z toho plynou jak pro vedení a zaměstnance společnosti, tak především pro spokojené zákazníky.

Jiří Panec
obchodní ředitel Vision Praha s.r.o.