facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 17. 8. 2018

Čeští programátoři zvítězili v mezinárodním hackathonu řetězce Tesco

TescoVelký mezinárodní úspěch zaznamenal tým pěti českých programátorů, když se svým projektem instore navigace uspěl na mezinárodní soutěži programátorů Hackathon, kterou každoročně pořádá skupina Tesco. Čeští programátoři uspěli v konkurenci více než 80 týmů z celého světa. Ve vítězném týmu byli dva interní zaměstnanci Tesco Czech a tři externí vývojáři ze společnosti Adastra.One.



Hackathon je obecné označení pro akce, při nichž programátoři, v některých případech ve spolupráci s grafiky a webdesignéry, intenzivně pracují na zadaném softwarovém projektu. Jejich funkce může být čistě vzdělávací, v řadě případů je však cílem vytvoření konkrétní IT aplikace. Každoročně tuto soutěž pořádá i skupina Tesco. Do letošního ročníku se zapojilo více než 80 pětičlenných týmů z celé skupiny Tesco. Jednalo se tedy o týmy z Česka, Polska, Velké Británie, Thajska nebo Indie.

V pražských Letňanech, kde sídlí IT centrála společnosti Tesco pro střední Evropu, momentálně pracuje zhruba 200 lidí. A právě z nich se rekrutovaly i tři soutěžní týmy. Během 24 hodin měli programátoři za úkol připravit aplikaci, která by řešila budoucnost maloobchodu. Český tým zaujal svým netradičním řešením instore navigace.

„Hledali jsme řešení, které by mohlo zásadním způsobem ovlivnit kvalitu nakupování našich zákazníků. Při diskuzi o jednotlivých nápadech jsme brali v potaz zpětnou vazbu od našich kolegů, blízkých a samozřejmě i od zákazníků a zaměřovali se hlavně na reálnou využitelnost v našich obchodech a atraktivitu pro uživatele. Nakonec jsme se všichni shodli na tom, že možnost jednoduše najít jakýkoliv produkt na obchodě, je to, co bychom všichni ocenili a rozhodli jsme se na tom pracovat,“ přibližuje podstatu celé aplikace Jiří Fejfárek, manažer inovací Tesco, který měl tým na starosti.

Na přípravu a řešení celé aplikace měly týmy jen 24 hodin. Během této doby stihl vítězný tým vytvořit unikátní in-store navigaci ve velmi atraktivní podobě, založenou na nejnovějších technologiích, která si získala uznání a obdiv odborné poroty a museli se před ní sklonit i ostatní týmy. Unikátnost jejich řešení spočívá v tom, že nepotřebuje žádný dodatečný hardware na obchodě k tomu, aby aplikace byla plně funkční. Blíží se tak doba, kdy se už nikdy neztratíme při hledání jakéhokoliv zboží na obchodě, a to díky chytré aplikaci českých programátorů.

„Z výsledku jsem nadšený a vážím si toho i proto, že naše řešení ocenila i odborná porota a dokázali jsme uspět v tak obrovské konkurenci. Věřím, že stejně úspěšní budeme i v následující, ještě náročnější, výzvě a tou je dostat se od konceptu k finálnímu řešení, které budeme moci nabídnout našim zákazníkům ve všech zemích,“ dodává Jiří Fejfárek.