Aktuality -> Analýzy - 5. 10. 2018

České e-commerce se stále daří

V roce 2018 zřejmě česká e-commerce dosáhne meziročního růstu obratů o více než 15 %. Díky tomu přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodě v ČR. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který připravila ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Do výzkumu zapojila více než 1500 respondentů a mapuje v něm chování nakupujících v e-shopech. Nejnovější výzkum mimo jiné potvrdil, že alespoň jednou za rok nakoupí v on-line prostředí 90 % uživatelů internetu. Nejméně jednou měsíčně si zboží objedná 53 % respondentů.



Asociace pro elektronickou komerci současně dlouhodobě sleduje vývoj obratů, kterých české internetové obchody dosahují. A také v letošním roce může APEK konstatovat, že budou on-line prodeje rekordní. „V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Význam české e-commerce tak nadále výrazně roste. Podíl přesahující 11 % na celém českém maloobchodu je toho jednoznačným důkazem. Zajímavé bude sledovat vývoj prodeje po internetu i do budoucna. Trendem posledních let je totiž prolínání on-line a off-line světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak bude dále rozostřovat. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období,“ doplňuje Vetyška.

Se začátkem října začínají provozovatelé e-shopů sledovat zvyšující se prodeje. Také letos se dá očekávat několik hlavních milníků, ve kterých vánoční nákupní horečka dosáhne vrcholu. Prvním bude jistě Black Friday, nákupní „svátek“ převzatý především z USA. Ten letos připadne na 23. listopadu. „Black Friday obecně považujeme za start nejintenzivnějšího období vánočních prodejů. Vrcholem pak bude týden od 10. prosince,“ říká Jan Vetyška a doplňuje: „Také letos se e-shopy a dopravci na Vánoce maximálně připravují. Věříme, že vše proběhne z hlediska kupujících hladce jako v průběhu celého roku a dárky pořízené z klidu domova budou včas připravené pod vánoční stromeček.“


 
  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.

  

- PR -

AI už není jen trend, ale potvrzuje svou reálnou sílu v byznysu

Generativní umělá inteligence už není jen experimentem technologických nadšenců, ale stává se významnou součástí fungování firem a organizací. Často se prezentuje marketingovým pozlátkem, ale pokud má fungovat ve složitém světě organizací, nestačí jen začít. Důležité je vybudovat celé zázemí, které jí dá reálnou hodnotu. To je hlavní poselství 22. ročníku technologické konference SOFTECON 2025, kterou pořádala společnost SOFTEC. Akce se zúčastnilo přes 300 odborníků z bank, pojišťoven, telekomunikací i veřejného sektoru.