- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Budoucnost blockchainu je v oblasti bezpečnosti potravin
Analytici společnosti Gartner předpovídají, že do roku 2025 nasadí pětina z deseti největších obchodních řetězců blockchain v oblasti bezpečnosti a dohledatelnosti potravin s cílem zvýšit míru dohledu nad výrobou, kvalitou a čerstvostí.
Obrat v segmentu potravin v současné době celosvětově roste – a to ve všech regionech, zároveň je kladen stále větší důraz na čerstvost, kvalitu, a tedy i rychlost dodání potravin. Zákazníci se také více zajímají o původ potravin, aktivity dodavatelů v oblasti udržitelnosti a celkově o kvalitu. Obchody, které mohou nabídnout větší otevřenost a certifikovat své zboží podle konkrétních standardů budou mít z hlediska výhody a loajality zákazníků jednoznačnou výhodu.
„Blockchain může pomoci zvýšit důvěru zákazníků a tím i jejich celkovou důvěru a loajalitu,“ vysvětluje ředitelka výzkumu Gartner Joanne Jolietová. „Obchodní řetězce již dnes zkoušejí a hledají způsoby, jak blockchain nasadit pro lepší transparentnost své nabídky. Znalost či schopnost přesně určit původ konkrétního produktu lze interně využít i jinak – například při stahování závadných potravin z prodeje.“
Blockchain se zdá být pro zvýšení transparentnosti a viditelnosti potravinářského dodavatelského řetězce takřka ideálním. Zašifrování zdroje potraviny, kvality, přepravních teplot a dalších parametrů čerstvosti je garancí, že jsou data přesná a může jim důvěřovat obchodník i zákazník. Mezi řetězci, které s technologií blockchainu již experimentují je například americký Walmart, který po dodavatelích salátů a další listové zeleniny požaduje zavedení sledovacího systému „farm-to-store“ tedy od farmy až po obchod, který využívá jako základ technologii blockchainu. Firmy jako Unilever či Nestlé pak používají blockchain pro sledování možných kontaminací vyrobených potravin.
„S tím, jak jsou dodavatelé i prodejci potravin nuceni dodržovat stále přísnější standardy v oblasti viditelnosti a dohledatelnosti se z nich jako prvních stanou odborníci na praktické uplatnění blockchainu, očekáváme ale, že se tato technologie rozšíří i do dalších oblastí maloobchodu,“ dodává Jolietová.
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Formulář pro přidání akce