facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Adastra nabídne reportingový nástroj ThoughtSpot

AdastraSpolečnost Adastra se stala partnerem americké společnosti ThoughtSpot pro region CEE. Díky tomu se i na český trh dostává moderní reportingový nástroj s prvky umělé inteligence, který ThoughtSpot vyvíjí. Sám výrobce o svém řešení tvrdí, že přináší firmám zcela nové možnosti práce s daty díky propojení přirozeného vyhledávání v datech s prvky umělé inteligence. Chlubí se také snadnou ovladatelností, aby ThoughtSpot mohli plně využívat i lidé bez znalosti IT.



Čím více dat firmy v dnešní době mají, tím méně informací z nich často dokáží dostat kvůli přetíženosti svých analytiků. Proto je výhodou, že digitální platformu ThoughtSpot prý dokáže „jedním kliknutím“ ve firmách používat téměř kdokoliv. Analyzuje firemní data a zobrazí požadované informace bez nutnosti zadávat požadavky na tvorbu reportů IT oddělení. Uživatel pokládá dotazy na firemní data podobně, jako se ptá na běžné věci Googlu. ThoughtSpot podle dotazů uživatelů vytváří reporty v reálném čase a je tak přínosem pro laiky, ale i pro datové analytiky, kterým nabízí usnadnění práce.

Adastra

Adastra

„Společnosti potřebují analyzovat stále větší objemy dat, chybí jim však kvalifikovaní analytici. Protože ThoughtSpot dokáže ovládat i člověk bez technického vzdělání, mohou nyní společnosti vytvářet datové analýzy a pružně reagovat v byznysu i bez čekání na přetížené IT oddělení,“ říká Michal Kratochvíl z Adastra ČR.

ThoughtSpot se v roce 2019 stal lídrem v Magickém kvadrantu pro analytické a BI platformy společnosti Gartner. Využívají ho i největší společnosti v různých odvětvích, jako jsou například americký obchodní řetězec Walmart či automobilka Daimler, z oblasti financí a pojišťovnictví Société Générale, AXA, Royal Bank of Scotland, National Australia Bank nebo telekomunikační operátor Vodafone.

Adastra

Adastra

„ThoughtSpot umožňuje pracovníkovi na jakékoliv úrovni jednoduše klást dotazy tak, jak je zvyklý z jiných vyhledávačů, a otázky dále upravovat nebo rozšiřovat. Za chodu tak lze získávat detailnější informace. V případě, že už ho nenapadá žádný dotaz, přichází umělá inteligence. Jejím úkolem je automaticky analyzovat dataset, s nímž uživatel pracuje, detekovat anomálie a zajímavosti v datech a poskytnout výsledky formou, které uživatel rozumí,“ vysvětluje fungování reportingového nástroje Jan Bednář, specialista Adastry na AI-Driven analytiku.