facebook LinkedIN LinkedIN - follow
30. 11. 2021

Digitální bitva o zákazníky i zaměstnance

IT Systems 11/2021Pokud bychom měli z aktuálního vydání IT Systems vypíchnout hlavní témata, upozornili bychom především na články věnované digitalizaci personalistiky, integraci podnikových aplikací, využití IT ve zdravotnictví nebo na téma bankovní identity, na kterou se díváme jak z perspektivy možného komerčního využití, tak i z hlediska její architektury a technologií, na nichž je tato moderní forma autentizace postavena. Největší prostor ovšem dostal blok článků věnovaný automatizaci zákaznické péče.


Jak totiž připomíná Jiří Zeman z Genesys, digitální bitva o zákazníky už začala. Pandemie jasně ukázala, že digitalizace stabilizuje byznys i v nejistých dobách. Online sektor raketově rostl i během nejtvrdších lockdownů. Přesunula se tam i většina zákazníků. Nyní se proto rozhoduje o budoucích vítězích a poražených, přičemž digitalizace sehraje v boji o zákazníky klíčovou roli.

Vojtěch Strnad z agentury WDF tvrdí, že zásadní roli v budoucnosti zákaznického servisu budou hrát chatboti, kteří jsou ukázkovým příkladem, jak mohou sofistikované digitální technologie zefektivnit klíčové procesy ve firmě. Snížení nákladů na akvizici a podporu zákazníků, podpoření loajality a zesílení zapojení uživatelů je totiž nejvyšší prioritou každého podnikání.

Richard Baar z Daktela dokonce (s malou nadsázkou) říká, že robot je nejlepším pomocníkem člověka. Upozorňuje na to, že automatizace procesů pomocí inteligentních robotů, tedy tzv. Robotic Process Automation (RPA), je trendem již několik let. Právě nyní ale prochází velmi dynamickým růstem a technologickým rozvojem. Prostor pro minimalizaci rutinní práce s počítačem, ať již jde o pracovníky kontaktních center, nebo administrativní zaměstnance, je totiž i v dnešní době překvapivě veliký. Řada firem přitom stále nevyužívá tyto nové nástroje v dostatečné míře.

Digitalizace ovšem hraje stále větší roli nejen ve vztahu k zákazníkům, ale také k zaměstnancům. Při současné situaci na trhu práce je zásadní, aby HR bylo efektivnější. Jak toho dosáhnout? Jan Paulas z firmy Nelisa říká, že odpověď je jednoduchá i složitá zároveň. Digitalizujte vše, co jde nebo na co máte dostupné prostředky. Inspirujte se v nejnovějších trendech a nebojte se je zapojit do svých procesů v náboru i onboardingu. Moderní HR vyžaduje moderní přístup.

V aktuálním vydání IT Systems najdete opět několik zajímavých rozhovorů. Ostatně už na obálce vás oslovuje Lubomír Veselý, generální ředitel společnosti GRiT, když říká, že velkým monolitickým systémům dávno odzvonilo. Povídali jsme si o tom, že na vzestupu jsou naopak moderní cloudové nástroje, které pomáhají firmám s automatizací toku dokladů, zboží a peněz.

V příloze pak najdete rozhovor s Vlastimilem Braunem, jednatelem společnosti Compas, která je předním českým dodavatelem řešení pro automatizaci výrobních technologií a výrobních informačních systémů (MES/MOM). Povídali jsme si o tom, jak mohou současné technologie reálně přispět k výkonnosti českých podniků a co naopak považuje za nerealistická očekávání a sliby. Vyhnout jsme se samozřejmě nemohli ani aktuální otázce, jak automatizaci průmyslu ovlivňují různá omezení a dopady epidemie covidu.

Výše uvedené je pouze malým zlomkem obsahu nového vydání IT Systems, a proto věříme, že v něm opět najdete inspiraci a další odpovědi na otázku, jak využít informační technologie pro rozvoj vašeho podniku nebo organizace. Současně se musíme omluvit autorům všech ostatních článků, na které v tomto stručném přehledu nezbylo místo. Doufám, že je v aktuálním vydání nepřehlédnete a dostane se jim zasloužené pozornosti. Tak neváhejte a pusťte se do čtení!

Časopis IT Systems si můžete objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:


Alza Mediaarrow
Pokud se vám časopis IT Systems bude líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.