HLEDEJ
 V SEKCI
 

19. května 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce



Podnikové aplikace
First Transport Lines implementuje MIS Charlie
Sun Microsystems s novým Application Verification Kit pro J2EE
Getronics na trhu softwarových auditů a řízení investic do IT
InterSystems zvolil pro Ensemble adaptéry iWay
LogicaCMG a město Plzeň pro zkvalitnění práce veřejné správy v ČR
SAZKA ARENA ožila díky ERP řešení od IDS Scheer
LLP Group vstupuje na trh Business Intelligence
Microsoft SQL Server 2000 Reporting Services česky a slovensky
GiTy úspěšně uzavřela výzkumný úkol řešený v rámci podpory MPO

Analýza
Datová integrace se přesunuje dále za technologii datových skladů
Call centra nezbytností pro vodárny, plynárny a energetické společnosti

Internet, komunikace a sítě
Alcatel v čele projektu MUSE
HiPath ProCenter s certifikací řešení mySAP CRM

Informační společnost
Nová posila společnosti Getronics
Profinit s novým managementem
Karel Žitný novým manažerem prodeje truconneXion
Komunikačním partnerem společnosti Sister se stala agentura CoLin
Delegace českých zdravotníků navštívila Ness Technologies v Izraeli
Microsoft a Ness partnery v oblasti vertikálních řešení a systémové integrace
GŘ společnosti Sun Microsystems odchází ze své pozice
HP v soutěži TOP 10 Systémových integrátorů
LogicaCMG pomáhá firmě Kastek UB
Sybase ČR se mění na Profinit
Kontrakt ČSOB s Hewlett-Packard a Accenture

Finanční monitor IT firem
Skupina LCS v roce 2003 opět vyrostla
Compuware ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil zisk o 50 procent

Konference, semináře
Semináře Projektové řízení
Informatika po vstupu do EU
Konference TELE.COM 2004
KOMIX pořádá pravidelnou konferenci MODERNÍ DATABÁZE
CIO FÓRUM 2004
Seminář Vývoj celopodnikových aplikací v .NET
Mobile Day společnosti Tech Data Distribution
.NET Technologies'2004
Seminář Evidence majetku pomocí čárových kódů

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 5/2004

Branžové zaměření
Automobilový průmysl

Hlavní témata
· Výrobní podniky zapojené do dodavatelských
   řetězců automobilového průmyslu
· SCM – supply chain management
· Systémy pro řízení a plánování dopravy a logistiky
· Warehouse management
· Fleet management
· Trendy v oblasti ERP
· Plánování v období přebytku a nedostatku
  zakázkové náplně
· Novela zákona o el. podpisu
· Hardware

Specializované přílohy:
· Přehled ERP
· Správa IT infrastruktury

SystemCD: Informační bezpečnost
· Právní systémy
· Ekonomické systémy
· Management IT
· Programy pro správu a administraci




Připravujeme:
IT System 6/2004

Branžové zaměření
Automobilový průmysl

Hlavní témata
· informační a komunikační systémy pro oblasti utility a
  telekomunikace (revenue assurance, billing, demand
  planning, fraud management, workforce
  management, ...)
· novinky, přehledy a recenze hardware: PDA,
  bezdrátové telefony, Prezentační technika, LCD
  monitory, podnikové servery

Specializované přílohy:
· Business intelligence - MIS, EIS, DSS
· Systémy pro řízení údržby - EAM
· Ekonomické systémy pro malé firmy

SystemCD
· business intelligence
· obchodní grafika, schémata
· prezentační software

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

Významná dopravní společnost FTL - First Transport Lines Prostějov implementuje manažerský informační systém MIS Charlie nad provozním ERP systémem PRYTANIS. Systém představuje komplexní řešení plánování a controllingu, podporující klíčové oblasti řízení dopravní společnosti. Rozhodující pro spolupráci s AŘ MANAŽER byla znalost prostředí a reference v dopravních společnostech, metodické know how v oblasti plánování, rozpočetnictví, controllingu a progresivní technologie datového skladu včetně nástrojů pro podporu rozhodování.

Společnost Sun Microsystems společně s držiteli licence na Javu - společnostmi BEA Software, Borland Software Corporation, IBM Corporation, Oracle Corporation, Pramati a Trifork - představili na akci J2EE 1.4 Kickoff Event v San Franciscu inovace v nejnovější verzi platformy J2EE 1.4. Zároveň byla oznámena dostupnost bezplatné sady Application Verification Kit 1.4 (AVK) pro platformu Java 2 Enterprise Edition (J2EE). Při této příležitosti bylo rovněž zveřejněno, že dalším z významných držitelů licence na J2EE 1.4 se stala čínská společnost Shenzhen Kingdee Middleware.

Společnost Getronics vstupuje na trh softwarového managementu a řízení investic do informačních technologií za využití know-how a softwaru společnosti truconneXion. Pro softwarový management bude využívat specializovaný auditovací nástroj AuditPro. Ten kromě správy a evidence software či hardware umožňuje sledovat i jejich reálné využívání a pomáhá rozhodnout, zda uživatel skutečně dané vybavení ke své práci potřebuje. Středně velká organizace může zavedením kvalitní elektronické evidence majetku a monitorováním skutečného využití počítačů ušetřit až stovky tisíc korun ročně.

Společnosti InterSystems Corporation a iWay Software, dodavatel adaptérů, dnes oznámily, že InterSystems nabízí adaptéry iWay jako součást své integrační platformy Ensemble. Společnost InterSystems nedávno představila produkt Ensemble, integrační platformu, která zahrnuje funkcionality integračního serveru, aplikačního serveru, vysoce výkonné objektové databáze a unifikovaného vývojového a řídícího prostředí v jediném, architektonicky konzistentním produktu. Jedním z prvních příkladů úspěšné integrace za pomoci Ensemble a adaptérů iWay Software je systém OneFamily, který byl implementován floridským ministerstvem pro děti a rodiny (Florida Department of Children and Families).

LogicaCMG a Plzeňský holding společně vyvinuly a uvedly na trh nový informační systém pro zpracování dokumentů. Od jiných vyspělých aplikací, které jsou dosud komerčně dostupné, se řešení Scriptum liší tím, že bylo od počátku vyvíjeno na míru velkým úřadům v České republice, takže může být bez dodatečných úprav využito všude tam, kde se správa písemností řídí zákonem.

V úřadu Středočeského kraje byla dokončena první etapa implementace a v dalším sídelním městě probíhá pilotní provoz. Systém Scriptum je schopen komunikovat se všemi aplikacemi, které velké organizace veřejné správy v České republice používají a využít jejich funkce tak, aby dříve podniknuté investice nyní transformovaly fungování úřadů. V praxi to bude - vedle snížení nákladů na zpracování a uchovávání písemností - znamenat zrychlení vyřizování žádostí, stížností a podnětů, zvýšení spolehlivosti, méně chyb, a také lepší přehled o tom, jak jednotlivá oddělení a pracovníci plní své úkoly. Produkt Scriptum je nabízen společně s konzultační podporou, která zahrnuje hledání ideálního způsobu nasazení nového řešení, načasování etap projektu, identifikaci dopadů na procesní a organizační uspořádání a také vhodný způsob zavádění změn, případně i přímo řízení tohoto procesu.

Bezproblémový chod letošního dějiště mistrovství světa v hokeji podpořilo ERP řešení na bázi SAP, poskytnuté společností IDS Scheer ČR. Navržený systém v sobě integruje nástroje pro kontrolu provozního dispečinku, zásobování a vyhodnocování gastronomických provozů, správu budovy a jejího vybavení, plánování a vyhodnocování akcí, podporu a provoz obchodních vztahů nebo ekonomické řízení.

Za přispění programátorů a vývojářů z IDS Scheer ČR vzniklo řešení, které na platformě SAP zahrnulo funkcionality pro podporu facility managementu v části provozního dispečinku (SAP PM, v budoucnu i SAP CRM), správy majetku (SAP AM), stravovacího gastro systému (napojením software pro výdej jídel a obsluhu pokladen na SAP MM/SD a přípravy na budoucí SAP BW), zárodku péče o zákazníka (budoucí SAP CRM), plánování a provádění akcí (SAP PS), interní účetnictví - kontroling (SAP CO) a finanční účetnictví (SAP FI).

Společnost LLP Group rozšířila svoji nabídku o řešení Business Intelligence MIS pro efektivnější práci s podnikovými daty. LLP Group, spolu s hlavním partnerem, společností Systems Union, se rozhodla vyjít vstříc rostoucím potřebám řídících pracovníků podniků, kteří podle jedné ze studií KPMG tráví asi 20-30 % svého pracovního času na plánování, přičemž přibližně 4 až 5 měsíců jim zabírá příprava ročního finančního rozpočtu.

Prostřednictvím řešení MIS získají účinné nástroje pro rychlejší a přesnější plánování, rozpočtování, výkaznictví (reporting), konsolidaci, analýzu a správu poboček. Řešení MIS nevyžaduje od svých uživatelů žádné speciální znalosti výpočetní techniky. Usnadňuje strategické řízení, přípravu plánu, přípravu výkazů pro centrum podniku, sestav pro pobočky, a navíc dovoluje zvládat a analyzovat úvěrová rizika, jimž je podnik vystaven. Nástroje MIS jsou schopny ukázat, zda dnešní výkony odpovídají dřívějším plánům a umožňují rozhodnout, kde zasáhnout, když se plán a skutečnost vzájemně nesrovnávají. MIS pro Business Inteligence zahrnuje MIS Custom Business Intelligence (BI), MIS Consolidation, MIS Subsidiary Management a MIS Enterprise Planning.

Společnost Adastra se iniciativně ujala lokalizace webového uživatelského rozhraní produktu Microsoft SQL Server 2000 Reporting Services a pouhých několik týdnů po oficiální uvedením na světový trh je k dispozici také česká a slovenská verze produktu. Po dohodě se společností Microsoft jsou obě lokalizované verze k dispozici zdarma na www.adastra.cz. Na český trh se tak dostává nový unikátní nástroj pro vytváření a správu reportů.Lokalizace je provedena na principu satelitních dll knihoven, které se zkopírují do odpovídajících adresářů na serveru, kde je služba Reporting Services instalována. Nastavením jazykové preference v prohlížeči si pak uživatel zvolí jazyk, ve kterém s ním bude aplikace komunikovat.

Společnost GiTy úspěšně obstála v závěrečné oponentním řízení výzkumného úkolu, který byl řešen v rámci programu "Konsorcia" pod názvem "Aplikovaný výzkum technologií pro multimediální a hypermediální služby". Závěrečné oponentní řízení proběhlo za účasti zástupců Ministerstva průmyslu, oponentů a dalších účastníků a spoluřešitele - Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně.

Výzkumný úkol byl realizován částečně z dotací MPO ČR ve výši 3 420 000 Kč což činní necelých 50% celkových nákladů. Zbývající část ve výši 4 380 929 Kč byla financována společností GiTy. Oponentní rada konstatovala, že cíle projektu byly bezezbytku splněny, finanční prostředky byl čerpány účelně a hospodárně. Výsledky výzkumu budou zařazeny do nabídky služeb firmy GiTy, pro státní správu a zájemce z řad domácích i zahraničních firem.Významným výsledkem výzkumu se stal i rozvoj spolupráce s VUT v Brně v oblasti výzkumu.
Analýza

Společnost Informatica publikovala výsledky studie, podle nichž se zvyšuje poptávka po řešeních datové integrace doplňujících tradiční datové sklady. Podle průzkumu provedeného společností IDC dojde během následujících 24 měsíců ve většině nových implementací datové integrace k těsnějšímu spojení synchronizace a konsolidace dat s technologií datových skladů.

Podle nového průzkumu společnosti IDC lze očekávat, že celosvětové výdaje na datovou integraci vzrostou v roce 2007 na 10,9 miliardy dolarů, což je zhruba o 50 procent více roku 2002. Společnosti, které se průzkumu zúčastnily, očekávají, že během následujících 24 měsíců zahájí až 47 vývojových projektů řešících datovou integraci. Mezi typy projektů využívající datovou integraci, které se o tento nárůst zapříčiní, budou patřit Business Activity Monitoring (BAM, 48 procent), konsolidace systémů (31 procent), agregovaná prezentace dat (15 procent) a tradiční datové sklady (10 procent). Studie také ukázala, že 45 procent dotázaných společností uchovává více než 50 procent svých firemních dat na minipočítačích, což z tohoto typu výpočetních prostředí činí důležitý faktor, který je nutno pro skutečně efektivní integraci podnikových dat brát v úvahu. Ukázalo se také, že průměrné projekty datové integrace sumarizují data pouze ze tří zdrojů, data ze čtyř až pěti zdrojů jsou integrovány ve 22 procentech případů, ze šesti až čtrnácti zdrojů v 10 procentech případů a z patnácti a více zdrojů ve 13 procentech.

Kontaktní centra nabírají na popularitě. Celosvětový dodavatel softwaru pro call centra, Genesys Telecommunications Laboratories, dceřiná společnost koncernu Alcatel, mezi svými zákazníky postupně registruje i společnosti, které mají na trhu ve své oblasti dlouhodobě stabilní pozici, jako třeba v sektoru utilit - vodárny, plynárny a energetičtí distributoři. Multimediální call centrum Genesys Express tak například nyní zakoupily Severočeské vodovody a kanalizace v Teplicích stejně jako v minulém roce Vodárny a Kanalizace v Hradci Králové. Komunikaci se zákazníkem přes call centrum nyní začínají preferovat i společnosti, které nejsou vystaveny tak tvrdému boji o zákazníka. Nároky zákazníků na komunikaci s firmou stoupají. I proto se prý dnes společnosti napříč trhem obracejí právě k možnostem call center. Růst segmentu středně velkých podniků je doprovázený potřebou po lepších službách zákazníkům. Kontaktní centra potřebují se zákazníky komunikovat prostřednictvím více než jednoho média. Genesys pro tento segment vytvořila speciální balík řešení pro call centra - Genesys Express.
Internet, komunikace a sítě

Společnost Alcatel stojí v čele a koordinuje nově vzniklý výzkumný a vývojový projekt Evropské unie, MUSE, na kterém se podílí mezinárodní konsorcium 30 partnerů. Cílem projektu MUSE (MUlti Service access Everywhere) je výzkum a vývoj nových, tzv. multiservisních přístupových a přenosových sítí, které umožní využívat každému občanu Evropské unie širokopásmového internetu. Náklady na realizaci první dvouleté fáze projektu jsou odhadovány na 34 milionů EUR, z čehož 18,6 milionů EUR je financováno Evropskou komisí.

V rámci projektu budou zkoumány nové moderní možnosti přístupové architektury a funkcí, které umožní evropským telekomunikačním společnostem nabízet služby jako je e-learning, práce z domova (na dálku), video konferencing, on-line hraní her nebo službu videa na požádání (VoD), a to technologicky efektivním a zejména, ve smyslu nákladů pro koncového uživatele, cenově dostupným způsobem.

Řešení kontaktního centra HiPath ProCenter verze 5.1 společnosti Siemens, divize Informace a komunikace - sítě , získalo osvědčení k propojení s aplikací mySAP CRM V4.0 pro jeho jednodušší a spolehlivější integraci do prostředí SAP. Tento krok významně zlepší práci operátorů kontaktních center, neboť v jednom uživatelském rozhraní umožní provádět několik operací týkajících se jednoho volajícího. Inteligentní integrační proces komunikace v reálném čase do aplikací elektronického obchodu nabízí celou řadu možností při vstupu na nové trhy a efektivnější konfiguraci obchodních procesů, což vede ke zvýšení produktivity. Certifikace představuje standardizaci integrace těchto dvou aplikací, kterou tak lze provádět rychle a snadno.
Informační společnost

Dženan Mašič bude mít v Getronicsu na pozici Business Development Director na starosti rozšiřování řad významných zákazníků a zvyšování obchodního potenciálu společnosti. Dženan Mašič vystudoval obor telekomunikace na Vysoké škole elektrotechnické v Sarajevu. Před svým jmenováním působil jako Key Account Director a Sales Director v GTS Czech a.s., kde vedl všechny přímé i nepřímé obchodní aktivity. Ve firmě začínal jako obchodník, působil v pozici Sales Managera a na krátký čas byl ředitelem pobočky pro Západní Čechy. Dženanu Mašičovi je 37 let, je ženatý a má syna. K jeho zálibám patří filatelie, aktivně hraje badminton a je vášnivým fanouškem fotbalu.



Do vedení společnosti Profinit, dříve Sybase ČR, byl s platností od 12. května 2004 jmenován management ve složení Managing Director Tomáš Pavlík (na fotografii), Sales Director Karel Doležal a Professional Services Director Pavel Jíhlavec. Tomáš Pavlík (1971) je absolventem Karlovy Univerzity, Matematicko-fyzikální fakulty. Od roku 1993 pracoval ve společnostech Heartware CS a SEV Computing. Zaměstnancem společnosti Sybase ČR je od roku 1996. Do svého jmenování na pozici Managing Director společnosti Profinit zastával od roku 2003 funkci generálního ředitele Sybase ČR. Je ženatý, má 1,5 roční dceru. K jeho zájmům patří kromě práce i klasický a moderní jazz, historie starého Egypta a jako gurmán má samozřejmě rád i cestování spojené se zajímavými kulinářskými zážitky a dobrými červenými víny.

Karel Doležal (1973) vystudoval Provozně ekonomickou fakultu MZLU v Brně. Během své profesní kariéry pracoval na manažerských pozicích ve společnostech Contactel, ČESKÝ TELECOM či OKnet. Do svého jmenování do funkce Sales Director společnosti Profinit zastával od ledna 2004 funkci obchodního ředitele Sybase ČR. Je svobodný. Má rád sport, zejména šachy a kulečník, ale i divokou vodu a zajímá se o historii a literaturu spojenou s dvacátým stoletím. Pavel Jíhlavec (1976) studoval na Vysoké škole ekonomické v Praze a na Copenhagen Business School. Od r. 1998 pracoval v TES Praha. Do nástupu do funkce působil na různých odborných i manažerských pozicích v Sybase Professional Services. Je ženatý, zatím bezdětný, má rád veškeré míčové hry a jako aktivní sportovec má za sebou účast v himalájské expedici.

V technologické společnosti truconneXion nastoupil Karel Žitný jako šéf partnerského prodeje softwarového balíku AuditPro. Předtím působil na pozici šéfa marketingu v softwarové distribuční společnosti JRC Czech. Mezi jeho profesní povinnosti patří zodpovědnost za kompletní péči o partnery produktu AuditPro - jak uživatele, tak i prodejce. Vedle vytváření obchodní strategie a distribučních kanálů je v jeho kompetenci také školení prodejců, licenční správa a organizace obchodu. Zároveň se bude podílet na rozvoji prodeje nově otevřené pražské pobočky TXN. Karel Žitný hovoří anglicky, francouzsky a rusky. Mezi jeho koníčky patří cyklistika, plavání, tenis a cestování.





Společnost Sister, která se věnuje poskytování komplexních služeb v oblasti informačních technologií, oznámila 17. května, že za svého komunikačního partnera zvolila PR agenturu CoLin. Tím se zařadila mezi skupinu klientů z řady IT společností jako Microsoft nebo Xerox, které s agenturou CoLin spolupracují.

Strategií společnosti Sister je prezentace na trzích střední Evropy pod vlastní prestižní značkou, která bude poskytovat klientovi záruku kvalitních služeb. Mediální komunikace je ve strategii společnosti Sister klíčovým prvkem k dosažení individuálního přístupu ke klientům, kterým nabízí široký rozsah služeb od servisu a outsourcingu informačních technologií, přes dodávky samotných technologií, dodávky náhradních dílů, vývoje a implementace softwarových aplikací, poradenství a analýzy, elektronické obchodování až po financování projektů. Tímto přístupem chce Sister vytvářet pevné vazby mezi společností a klientem na partnerské bázi dlouhodobého charakteru.

Izraelská ambasáda v Praze a odborový svaz zdravotní a sociální péče Izraele pozvaly vysoké státní představitele, profesionály z oblasti zdravotnictví, ředitele nemocnic a novináře z České republiky na návštěvu Izraele, které doprovázeli pracovníci NESS CEE, zastoupení Ness Technologies pro střední a východní Evropu.

NESS CEE zorganizovala návštěvu v Rabin Medical Centre a v dětské nemocnici Schneider Hospital. Obě nemocnice spadají do Clalit Health Services, největšího poskytovatele zdravotní péče v Izraeli. Ness dále zorganizovala návštěvu v Magen David Adom, národním záchranném systému Izraele a na výzkumném pracovišti a simulačním středisku Chaim Sheba Medical Center, obojí poblíž Tel-Avivu. Česká delegace viděla ukázky nasazení pokrokových informačních technologií ve zdravotnictví. Například dbMotion, je webově založené řešení pro celou virtuální zdravotní komunitu, AwareNess oslovuje potřeby záchranného systému v případě masového neštěstí či živelné pohromy, nebo Ness Global Medical Solution, moderního integrovaného řešení pro elektronickou správu klinických informací. V Chaim Sheba Medical Center pak mohli členové mise shlédnout bezskalpelovou operaci, prováděnou profesorem Arie Ornsteinem.

Společnosti Microsoft a Ness CEE oznámily 13. května partnerství v oblasti poskytování vertikálních řešení a systémové integrace pro odvětví bankovnictví, veřejné správy, telekomunikací, veřejných služeb zabývajících se distribucí elektřiny, tepla, vody a plynu (utilities), výrobních a průmyslových podniků. Společná řešení budou postavena především na produktech společnosti Microsoft pro správu a řízení dokumentů, spolupráci týmů, řízení projektů a integraci aplikací.

Partnerství společností Ness CEE a Microsoft navazuje na dlouhodobou mezinárodní spolupráci obou firem. Společnost Ness CEE patří mezi Microsoft Gold Partners a byla několikrát celosvětově oceněna jako nejlepší dodavatel řešení na platformě Microsoft. Díky svým aktivitám v oblasti systémové integrace a řízení dokumentů proniká společnost Microsoft do segmentu středních a velkých společností, ve kterém se společnost Ness CEE aktivně pohybuje již od svého založení. Společnost Ness CEE vnímá řešení společnosti Microsoft také jako vhodný nástroj pro vstup do segmentu menších až středních firem a státní správy. V praxi bude partnerství znamenat společnou účast na výběrových řízeních a příznivé ceny pro zákazníky.

Společnost Sun Microsystems Czech opouští z vlastního rozhodnutí dlouholetý generální ředitel Jiří Krátký. Do doby jmenování nového generálního ředitele povede společnost Ing. Zdeněk Pilz, Strategic & Partner Sales Manager Sun Microsystems Czech, který v Sunu působí již šest let. Generálnímu řediteli Ing. Jiřímu Krátkému se za dobu jeho působení ve společnosti Sun Microsystems podařilo vybudovat významnou a silnou pobočku Sunu v České republice, která i díky němu dosáhla značných obchodních úspěchů.

Společnost Hewlett-Packard je i letos odhodlána obhájit své prvenství v soutěži TOP 10 Systémových integrátorů, která se koná již po šesté. HP nominovalo tyto tři projekty: billingové centrum Českého Telecomu, evropské IP kontaktní centrum společnosti Olympus a projekt konsolidace webových serverů v České spořitelně. Volby do TOP 10 Systémových integrátorů 2004 budou probíhat v období od 15. května do 30. června 2004. Výběr nejprofesionálnějších řešení přihlášených do TOP Professional provedou členové expertních skupin v první polovině června. Výsledky všech tří soutěží budou zveřejněny 1. srpna a celá soutěž TOP 10 Systémových integrátorů 2004 slavnostně vyvrcholí 10. října 2004.

Společnosti LogicaCMG a Kastek UB oznámily projekt re-inženýringu firemních procesů a organizační struktury. Základním cílem projektu je zvýšit schopnost podniku rychle reagovat na změny na trzích, efektivně řídit svůj dodavatelský řetězec a lépe reagovat na potřeby zákazníků připravit podmínky pro pokračující posun směrem k novým službám a výrobkům s vyšší přidanou hodnotou.

V chystané etapě dalšího vývoje se firma chce soustředit na zvyšování flexibility v rámci spolupráce v dodavatelském řetězci a rozšiřování svého působení do oblasti vývojových a projektových služeb svým zákazníkům. Konzultanti společnosti LogicaCMG analyzovali fungování Kasteku v nejdůležitějších oblastech (výroba, logistika, komunikace se zákazníky, řízení zdrojů, účetnictví, personální politika atd.), posoudili je z hlediska toho, zda jsou vhodné pro naplnění firemní vize, identifikovali potenciální rizika a příležitosti ke zlepšení a navrhli novou podobu procesů a organizační struktury. V další fázi spolupráci budou pomáhat při zavádění změn tak, aby tyto hladce proběhly a začaly přinášet očekávaný efekt.

Společnost Sybase ČR mění svůj název na Profinit a stává se nezávislým poskytovatelem komplexních IT řešení a služeb s orientací zejména na zákazníky z finančního sektoru, telekomunikací a utilit. Nový název je zkratkou z anglického "professionals in information technologies". Distribuce softwarových produktů Sybase, Inc., přechází na dceřinou společnost Profinitu - nově založenou firmu Sybase Software. V letošním roce Profinit předpokládá výnosy ve výši 85 mil. Kč. V dceřiné firmě Sybase Software jsou očekávány výnosy na úrovni 75 mil. Kč.

Československá obchodní banka uzavřela dlouhodobý kontrakt se společnostmi Hewlett-Packard (HP) a Accenture, které jí zajišťují outsourcing aplikační podpory pro informační systém SAP. S platností od dubna 2004 začali zaměstnanci společností HP a Accenture poskytovat uživatelům systému SAP v ČSOB podporu, a to jak v České republice, tak na Slovensku. Poskytované služby zahrnují podporu uživatelů systému SAP, aplikační podporu SAP, správu báze SAP, aplikační vývoj a rozšiřování SAP a programování v jazyce ABAP.
Finanční monitor IT firem

Skupina LCS, zahrnující LCS International a LCS Softprofes, podle hospodářských výsledků za rok 2003 opět vyrostla. V porovnání s předchozím rokem vzrostly tržby v roce 2003 o 4,7 % na cca 210,5 mil. korun. Společně se zvyšováním tržeb došlo i k mírnému nárůstu v počtu zaměstnanců.

Společnosti LCS zaměstnávaly v roce 2003 již více než 180 zaměstnanců. Ekonomický systém LCS SIS určený pro podnikatele a malé firmy zaznamenal také nárůst v počtu prodaných licencí. Segment velkých firem, pro které je primárně určen robustní ERP systém LCS Noris, stagnoval, což bylo mimo jiné způsobeno vyčkáváním zákazníků na novou legislativu platnou pro vstup do EU. V roce 2004 zde očekáváme mírné oživení, které bude spojeno i s novými možnostmi systému LCS Noris postaveném na webové platformě .NET. Bližší informace o LCS lze nalézt na www.lcs.cz.

Společnost Compuware oznámila finanční výsledky za čtvrté fiskální čtvrtletí a fiskální rok končící 31. března 2004. Tržby společnosti Compuware ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly 337,7 milionů USD. Čistý zisk činil 33,9 milionů USD ve srovnání s 21,4 miliony USD ve stejném období loňského roku. Výnosy na akcii činily 0,09 USD oproti 0,06 USD ve stejném období loňského roku, přičemž v tomto fiskálním čtvrtletí bylo v oběhu 387,2 milionů akcií a o rok dříve to bylo 379,2 milionů akcií.

Ve čtvrtém čtvrtletí dosáhly příjmy z poplatků za softwarové licence 101,3 milionů USD, což znamená více než 30% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Příjmy z poplatků za správu činily 104,3 milionu USD, což je o 1,2 procenta více než v roce 2003. Tržby za profesionální služby činily 132,2 milionů USD. Tržby za fiskální rok končící 31. března 2004 dosáhly 1,26 miliardy USD. Čistý zisk za toto období činil 49,8 milionů USD. Výnosy na akcii činily 0,13 USD, přičemž tento výpočet vychází z počtu 384,6 milionů akcií. Příjmy z poplatků za softwarové licence dosáhly 296,6 milionů USD a příjmy z poplatků za správu činily 408,2 milionů USD. Tržby za profesionální služby za fiskální rok 2004 představovaly 559,8 milionu USD.
Konference, semináře

Jak profesionálně řídit projekty, řešit problémy vyskytující se právě v projektovém řízení, řídit rizika v projektech a účinně vést projektový tým se dozvíte na odborných seminářích z oblasti projektového řízení, které pořádá společnost top vision v období duben – květen 2004. O své zkušenosti se s vámi podělí experti ze společností AutoCont CZ, Aral ČR, T-Mobile Czech Republic, Česká pojišťovna, Zentiva, PA Consulting Group, DELOITTE & TOUCH CZECH REPUBLIC, PVT ESO a další odborníci. Z řad účastníků se setkáte s projektovými manažery, vedoucími projektových týmů, řediteli pro strategii, závodů a poboček, apod. Očekávejte aktuální trendy vývoje, praktickou využitelnost informací a otevřenou diskusi! Více informací naleznete na www.topvision.cz v sekci Projektové řízení.

Jaké povinnosti přináší pro firmy systém INTRASTAT? Jak zautomatizovat vykazování vnitrounijního prodeje zboží pomocí podnikového informačního systému? Jaké podstatné legislativní změny přinesl vstup do EU? Jak se rychle zorientovat v nově vzniklých předpisech? Několik dnů po vstupu ČR do Evropské unie jsou uvedené otázky velmi aktuální. Na některé důležité změny a jejich vliv na oblast využívání informačních technologií je zaměřen květnový workshop s názvem Informatika po vstupu do Evropské unie. Akce pořádaná společností Allium, s.r.o. proběhne v úterý 25. května 2004 v Club Hotelu Praha v Průhonicích. Mediálním partnerem je časopis IT System. Další informace naleznou zájemci na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).

Společnost LEVEL ONE, která se zaměřuje na uspořádávání setkání pro top management, organizuje 25. května 2004 v kongresovém centru hotelu Holiday Inn v Bratislavě 2. ročník mezinárodní odborné konference TELE.COM 2004. Hlavním tématem konference je tvorba hodnoty a inovace v telekomunikačním odvětví, ale i nastolování nových strategií tradičních poskytovatelů broadbandu, možnosti dalšího růstu datových služeb a vývoj mobilní komunikace.

Dopolední program tvoří přednášky Roberta Ťavody, technického ředitele UPC Slovensko; Miroslava Majoroše, prezidenta Slovak Telecom; Štefana Szaba, BCS Managera IBM Slovensko; Juraje Taptiče, generálního ředitele eTel Slovensko; Branislava Brezoviče, generálního ředitele GTS Slovakia; Ivana Martáka, ředitele pro strategii Orange Slovensko a Milana Rusnáka, generálního ředitele GTS CZECH. Na odpoledne jsou naplánované dvě panelové diskuse na téma vlivu rozšíření EU na telekomunikační business na Slovensku a návratnosti investicí do datových sítí. Cílem setkání je vyvolání diskuse o trendech a příležitostech růstu telekomunikačního trhu a vytvoření platformy na vzájemný dialog z aspektu rozšířeného evropského telekomunikačního trhu. Odborným garantem konference je IT asociace Slovenska. Víc informací, podrobný program a přihlášku najdete na www.levelone.sk.

Společnost KOMIX pořádá již 19. ročník pravidelné konference MODERNÍ DATABÁZE, která proběhne ve dnech 25.–26. května 2004 v Roudnici nad Labem. Hlavním tématem letošního ročníku budou „Trendy v návrhu bezpečných internetových aplikací“.

Úvodní přednášky budou věnovány vyhledávání na webu, aktivním databázím, současným trendům v metodice designu rozsáhlých JAVA aplikací, tradiční přednáška právníka bude o právní úpravě ochrany soukromí v oblasti elektronických komunikací. V dalších přednáškách se budeme věnovat document managementu a integraci aplikací. Druhý den bude věnován zabezpečení přístupu k datům po internetu, portálům, publikování dokumentů a dalším, neméně zajímavým přednáškám. Kromě přednášejících z pořádající společnosti vystoupí zástupci společností Canon, Software AG, Tovek, Avnet, Sun a Sefira se svými případovými studiemi vybraných projektů. Ani letos nebudou chybět přednášející z akademické půdy. Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě. Program s anotacemi jednotlivých přednášek je k dispozici na www.komix.cz, další informace vám ráda poskytne Andrea Sochorová, tel.: +420 225 989 831, e-mail: sochorova@komix.cz.


Firma top vision vyšla vstříc potřebám stávajícím i potenciálním uživatelům ECM tím, že připravila fórum Enterprise Content Management & Workflow, které se bude konat 26.-27. května 2004 v hotelu Crowne Plaza, Praha. Na fóru se účastníci dozví jaké oblasti ECM zahrnuje, v čem je jeho přínos, jaké otázky příprava projektu implementace ECM nastoluje. Obsah Fóra by Vám měl pomoci při formulaci vlastních požadavků na ECM a také usnadnit rozhodování o nákupu nástrojů pro ECM. Podrobné informace o programu fóra naleznete na: www.topvision.cz/cioforum2004

Společnost LBMS připravuje ve spolupráci s firmou Microsoft seminář zaměřený na využití přístupů Model Driven Architecture (MDA) při vývoji komplexních aplikací na platformě .NET. MDA představuje nový přístup výrazně usnadňující zejména provádění změn aplikací. Na semináři představíme, jak MDA uplatnit v prostředí vývojových nástrojů Visual Studio.NET firmy Microsoft. Seminář se bude konat 27.5.2004 v Praze a 2.6.2004 v Bratislavě. Na seminář je možné se přihlásit na stránkách firmy Microsoft.

Společnost Tech Data Distribution připravila pro své stávající i potenciální partnery další ročník jedinečné marketingové aktivity - Mobile Day 2004. Uskuteční se 27. 5. 2004 v prostorách Top Hotelu Praha a nabídne unikátní setkání celého prodejního řetězce (výrobce-distributor-dealer) v jedné produktové oblasti.

Mobile Day není určena pro nejširší laickou veřejnost, ale pro obchodníky. Očekává se účast až 150 prodejců mobilních telefonů, kapesních počítačů a digitálních fotoaparátů. Novinky ve svých nabídkách jim představí významní výrobci a poskytovatelé služeb z oblasti mobilních technologií, jako například Alcatel, Canon, Dicota, HP, Eurotel, LG, Konica Minolta, Nikon, T-Mobile, Olympus, Philips, Nokia, Samsung, Siemens nebo Sony Ericsson. V rámci Mobile Day proběhne i celá řada doprovodných akcí, jako je soutěž o "Nejkrásnější mobilku" (návštěvníci volí nejkrásnější hostesku), anketa "Moje mobilní jednička" (návštěvníci hlasují o nejatraktivnější produkt) nebo loterie o zajímavé ceny (mobilní telefony, příslušenství, apod).

Mezinárodní odborný seminář .NET Technologies'2004 se koná na Západočeské univerzitě v Plzni od 31.května do 2.června 2004. Seminář je pořádán ve spolupráci s Microsoft Research, U.K. a Microsoft ČR. Účelem semináře je prezentovat nové odborné poznatky a výměnu zkušeností s novými technologiemi včetně trendů v objektově orientovaných technologiích.

V rámci semináře se účastníci seznámí nejen s nejnovějšími poznatky z oblasti objektového programování, ale i s praktickými aplikacemi objektového programování v prostředí .NET. Součástí semináře jsou také krátké odborné příspěvky, panelové diskuze a prezentace odborných prací a představení aplikací ve formě posterů. Podrobné informace lze nalézt na http://dotnet.zcu.cz/NET_2004/NET_2004.htm Seminář je otevřen široké odborné veřejnosti, zejména jsou vítáni účastníci jak z univerzitních tak i komerčních organizací. Počet míst je omezen, účastníci jsou laskavě žádání o on-line registraci předem na adrese hesova@kiv.zcu.cz, tel.+420-37-763-2461, Fax: +420-37-763-2402

Firma KODYS si vás dovoluje pozvat na seminář "Evidence majetku pomocí čárových kódů" určený pro firmy, které se při pravidelné inventarizaci dlouhodobého majetku potýkají s nekonečným vyhledáváním čísel v papírových dokumentech dle špatně čitelných papírových štítků. Moderním řešením této problematiky je nyní evidence majetku pomocí čárových kódů, která se vyznačuje výraznou úsporou času a financí, okamžitými a aktuálními informacemi, přesnou a naprosto průhlednou evidencí a jednoduchou obsluhou. Seminář se koná ve středu 9.června 2004 od 9 hod. v Břevnovském klášteře v Praze 6. Více informací nebo rezervaci místa získáte na www.kodys.cz, e-mailu mareting@kodys.cz nebo na telefonu 233 097 911.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,