HLEDEJ
 V SEKCI
 

14. dubna 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce



Konference infomačního systému KARAT
Podnikové aplikace
ALTUS Development nabízí konkurenční upgrade
LogicaCMG s řešením pro sledování emisí
IS DIM pro jednotlivce, malé a střední firmy
Atestace pro ePodatelnu AEC
Nový výrobní modul IS KARAT pro společnost KVS EKODIVIZE
I.F.T. PROGRES – Auditpro RESELLER

Internet, komunikace a sítě
Telenor Networks získala licenci 28 GHz
Spolupráce Kerio Technologies s Internet Security Systems
Alcatel a Intel ve strategické alianci pro WiMAX
RAD Data Communications a Huawei Technologies s kompatibilními produkty DSL
Robustní webové projekty zvládnou servery Ignumu

Informační společnost
Pavel Vácha prezidentem Českého institutu interních auditorů
InterSystems se rozšiřuje
Společnosti Microsoft a Sun Microsystems spolupracují
AEC míří do Polska
Xanadu - Autodesk TOP dealer 2003
GRALL vidí dál

Finanční monitor IT firem
Hospodaření společnosti ANECT v roce 2003

Konference, semináře
HP Software IT Obzory - Enterprise Desktop Management
Semináře Projektové řízení
Kurz Praktický Balanced Scorecard
Workflow - jak na to pomocí podnikového informačního systému
HP Software Telco Obzory - Interactive Voice Services
Pro urychlení a zefektivnění informatizace samospráv
IS průmyslového podniku – MES
„Workshop UNIX HACKING“
Řízení výroby na základě Teorie omezení (TOC)
Konference Multiprojektové řízení
X. Teplárenské dny 2004
Workshop Základy testování programů
7. Odborná konference KARAT Open 2004
Portál vs Workflow
IDC Storage Roadshow CEMA 2004
Seminář „Metodika zavádění elektronického podpisu“
Informační systém pro obchodní a výrobní firmy
KOMIX pořádá pravidelnou konferenci MODERNÍ DATABÁZE

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 4/2004

Branžové zaměření
Stavebnictví / Veřejný a státní sektor

Hlavní témata
· Facility management
· Procesní řízení
· IT v justici
· Systémy krizového řízení
· Jak na to v Linuxu - Podnikové aplikace na
  platformě Linux (seriál) · Ekonomický software –
  recenze a představení novinek na trhu
· Hardware

Specializované přílohy:
· Outsourcing IT
· InCom - telekomunikace a sítě
· InGIS

SystemCD: Informační bezpečnost
· Hlavní téma – Linux
· GIS, GPS, Mapové systémy
· Informační bezpečnost – pokračování z CD 3/2004




Připravujeme:
IT System 5/2004

Branžové zaměření
Automobilový průmysl

Hlavní témata
· Výrobní podniky zapojené do dodavatelských řetězců
  automobilového průmyslu
· SCM – supply chain management (jednotné řízení
  všech článků logistického řetězce)
· Systémy pro řízení a plánování dopravy a logistiky
· Warehouse management
· Fleet management
· Trendy v oblasti ERP
· Plánování v období přebytku a nedostatku zakázkové
  náplně
· Novela zákona o el. podpisu
· Hardware

Specializované přílohy:
· Přehled ERP
· Správa IT infrastruktury

SystemCD: Informační bezpečnost
· Právní systémy
· Ekonomické systémy
· Management IT
· Programy pro správu a administraci

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

Společnost ALTUS Development oznamuje připravenost svého informačního systému Altus VARIO na zásadní změny legislativy související se vstupem České republiky do Evropské unie. Nové vydání systému Altus VARIO přináší firmám plnou podporu pro obchodování na jednotném trhu EU. ALTUS Development zároveň přichází s mimořádnou nabídkou upgrade pro uživatele všech konkurenčních systémů, které nebudou pokrývat legislativní změny související se vstupem naší země do EU. Cena konkurenčního upgrade bude 50% standardní ceny licencí. Nabídka je časově omezena do června 2004. Týká se produktů, jejichž výrobce oznámí ukončení vývoje (například INSOFT s.r.o.) nebo u nichž uživatel prokáže, že nesplňují požadavky nové legislativy (nové výkazy, nové sazby DPH a podobně).

Řešení Emissions logic, které LogicaCMG uvedla na trh společně s partnerskou firmou CarbonSim, pomůže podnikům, aby s přijatelnými náklady dostály povinnosti snižovat emise skleníkových plynů a využily příležitosti spojené s emisním obchodováním. Evropská směrnice o emisním obchodování uvalí na společnosti z různých oborů povinnost snížit produkci CO2. Směrnice dále umožňuje, aby se s těmito závazky obchodovalo na volném trhu.

Společnosti, které dosáhnou výsledku pod úrovní emisního cíle, budou moci rozdíl prodat nebo si jej ponechat pro pozdější použití. Podniky, jejichž emise překročí stanovený limit a nepodaří se jim tento rozdíl pokrýt “emisními kupony”, musí počítat s pokutami v řádech milionů euro. V první fázi (od ledna 2005) se bude směrnice vztahovat na výrobu elektřiny, zpracování ropy, ocelářství, stavební hmoty a papírnictví. V druhé fázi (od roku 2008) bude působnost směrnice rozšířena na řadu dalších sektorů včetně dopravy. Podle zjištění společnosti LogicaCMG není většina evropských podniků dosud na tuto situaci připravena. Nemá zavedeny metodiky, procesy ani nutnou infrastrukturu pro sledování, jak se vyvíjí množství emisí CO2, zda toto množství odpovídá stanoveným limitům, a nedokáže tuto oblast efektivně řídit. Podniky postrádají i nástroje pro vytváření a vyhodnocování efektivity činností a posuzování dlouhodobých strategií. Řešení Emissions logic na tuto situaci reaguje – umožňuje sledovat, jak se vyvíjí množství emisí CO2, zda odpovídá stanoveným limitům, srovnávat varianty dalšího postupu, vyhodnocovat alternativní strategie a automaticky vytváří různé interní i externí reporty.

Na webu http://www.top.cz/vhbsoft naleznete komplexní a univerzální informační systém (IS) určený do každé (až střední) firmy i rodiny. Pro studenta, zaměstnance, manažera, firmu i rodinu je IS DIM investice do pořádku, přehledu, zvýšení efektivity zpracování dat, kontaktů a vědomostí.
Řešení najdete na http://www.top.cz/vhbsoft/datacz.htm a http://www.top.cz/vhbsoft/downcz.htm.
Freeware verze ke stažení - pro velikost rozdělena na dvě části.


Řešení elektronické podatelny, které vzniklo ve společnosti AEC (a bylo mj. prezentováno na konferenci ISSS 2004), získalo atestaci na shodu se standardy ISVS. TrustPort ePodatelna představuje kompletní webové řešení elektronické podatelny. Zpracovává podání v elektronické podobě a předává je úředníkům příslušného úřadu či instituce. Formuláře pro jednotlivá podání jsou zobrazovány a vyplňovány uživatelem na zabezpečených www stránkách. Samotné vytvoření elektronického podpisu probíhá v e-mailovém programu na počítači uživatele.

Atest číslo 04-20040112, který vydalo atestační středisko společnosti BDO IT, a.s. v Praze dne 22. března 2004, vyjadřuje shodu řešení TrustPort ePodatelna s následujícími standardy ISVS:
· Standard ISVS pro náležitosti procesu a metodiky atestace jakosti produktů 007/01.02.
· Standard ISVS pro náležitosti životního cyklu informačního systému 005/02.01.
· Standard ISVS pro provoz elektronických podatelen ve vztahu k používání zaručeného elektronického podpisu 016/01.01.

V posledním březnovém týdnu uzavřely společnosti NWT Computer a KVS EKODIVIZE dohodu o vypracování předimplementační analýzy nasazení IS KARAT. Jedná se o pilotní projekt, ve kterém bude poprvé v praxi využit nový výrobní modul IS KARAT vyvinutý v divizi ADDER společnosti NWT Computer. Základním podnikatelským záměrem KVS EKODIVIZE je vývoj a realizace technologií na zpracování průmyslových odpadů produkovaných průmyslovými podniky zejména v České republice. Po roce 2000 rozšířila firma svůj podnikatelský záměr do dalších výrobních a obchodních oblastí - mezinárodní kamionová přeprava, strojírenská výroba, obchod s hutními polotovary a železným šrotem.

IS KARAT by měl být implementován v rozsahu asi 20 uživatelů v centrále společnosti, s využitím možných terminálových klientů na pobočkách firmy. Cílem projektu je crossupgrade, přechod ze starší verze IS ESO8 na novější typ IS a to IS KARAT, který umožní, jak bezproblémové pobočkové řešení, tak i evidenci toku dat během celého výrobního procesu. Výhodou IS KARAT v tomto obchodním případě byla jeho otevřenost a komplexnost. Přičemž řešení softwaru pro výrobu, účetní operace a zároveň přenesení těchto dat na pobočky a zpět je úkol, který IS KARAT standardně umí zvládnout a přitom vyhoví specifikům požadovaných konkrétním zákazníkem.

Společnosti I.F.T. PROGRES a truconneXion uzavřely smlouvu o spolupráci v oblasti systémových řešení založených na platformě produktu AuditPro. AuditPro, původní český nástroj pro správu licencí a evidenci počítačů, poskytuje uživatelům, výrobcům, auditorům a ostatním zájemcům všechny potřebné informace z oblasti software a hardware managementu rychleji, spolehlivěji, zcela automatizovaně a s minimálními nároky na obsluhu, implementaci a údržbu.
Internet, komunikace a sítě

Český telekomunikační úřad přidělil 7. dubna 2004 společnosti Telenor Networks licenci na provoz fixních bezdrátových sítí v pásmu 28 Ghz. Bezdrátové fixní sítě FWA v pásmu 28 GHz umožní společnosti Telenor Networks poskytovat širokopásmové služby, zejména vysokorychlostní přístup na internet, datové přenosy i hlasové služby, koncovým zákazníkům nezávisle na síti Českého Telecomu. Síť v tomto pásmu bude Telenor Networks používat zejména pro tzv. backhauling služeb založených na technologii xDSL s využitím zpřístupnění místních smyček.

Společnost Kerio Technologies spojila své síly s Internet Security Systems, aby mohla přidat propracovanou metodu filtrování e-mailů do svých firewallových řešení. Prvním produktem Keria, který bude obsahovat ISS technologii filtru e-mailů bude Kerio WinRoute Firewall, síťový firewall určený pro servery na platformě Windows, certifikovaný laboratořemi ICSA, jehož nová verze se připravuje na konec letošního jara. Výsledný programový balík zaměřený na malé a střední firmy bude obsahovat kompletní softwarovou alternativu špičkových instalací kombinující router, firewall, VPN, antivir, obsahový a spamový filtr.

Technologie filtrování e-mailů od společnosti Internet Security Systems blokuje obtížný a nevyžádaný spam a tím zlepšuje výkonnost a přístupnost síťových zdrojů. Technologie využívá propracovaný postup analýzy e-mailů, který užitím několika zkušebních technik kontroluje všechny e-mailové části a obsah zprávy, čímž nedochází k blokování běžného provozu. S pomocí databáze spamu, která využívá více než 800 registrů spamu, ISS technologie filtrování e-mailů analyzuje denně 20 000 e-mailů a poskytuje klientům až čtyřikrát denně aktualizaci, která jim umožňuje být v předstihu před nejnovějšími druhy spamu.

Společnosti Alcatel a Intel se budou společně podílet na definici, standardizaci, vývoji, integraci a marketingu nové technologie WiMAX typu „end to end“. Jejich první společná řešení WiMAX by se na trhu měla objevit do druhé poloviny roku 2005. WiMAX nabízí bezdrátový přístup s rychlostí přenosu dat přesahující 10 Mb/s v dosahu několika desítek kilometrů, přičemž vysílač a přijímač nevyžadují svou vzájemnou přímou viditelnost.

Systémy WiMAX jsou vhodné pro nasazení téměř kdekoli, bez ohledu na telekomunikační vyspělost regionu či zda se například jedná o metropolitní nebo řídce osídlené oblasti. Toto řešení nabízí širokopásmový přístup všude tam, kde DSL systémy nejsou k dispozici ať už z technických nebo ekonomických důvodů, a představuje vhodnou alternativu pro operátory nabízející hlasové a širokopásmové služby. Technologie také dovolí operátorům sítí GSM/EDGE, Wi-Fi případně 3G (UMTS) nabízet jejich zákazníkům zajímavé doplňkové služby.

Společnost RAD Data Communications oznámila, že u jejího integrovaného přístupového zařízení LA-110 byla certifikací potvrzena plná kompatibilita se zařízeními DSLAM (Digital Subscriber Line Access Multiplexer) společnosti Huawei Technologies. Certifikace byla udělena na základě rozsáhlých testů v ústředí společnosti Huawei v čínském Shenzhenu (Šen-čen), které potvrdily bezproblémový provoz zařízení LA-110 s řešením Huawei SmartAX MA5100 DSLAM.

LA-110 je přístupové zařízení pro ATM, které umožňuje poskytovatelům služeb nabízet malým a středně velkým firmám hlasové a datové služby po jediné přístupové lince. Zařízení maximalizuje využití existující infrastruktury DSLAM/ATM a pro zajištění vysokých datových rychlostí po místní smyčce podporuje ADSL nebo SHDSL jako uplink. Na straně uživatele podporuje LA-110 jeden port 10/100BaseT sítě LAN a volitelný datový port, čtyři analogové nebo čtyři digitální hlasové kanály ISDN S0, případně jeden port sub-E1. Zařízení podporuje technologii ATM CoS pro zajištění vysoké kvality služby (QoS) po pronajatých linkách v síti ATM a služby frame relay pro podnikové aplikace. Signalizace protokolu ELCP (Emulated Loop Control Protocol) pro hlasové služby POTS a ISDN přes ATM zajišťuje hladký provoz zařízení LA-110 s hlasovými bránami předních výrobců. Společnost RAD Data Communications zahrnula Huawei Technologies mezi výrobce, jejichž produkty lze spolehlivě používat se zařízením LA-110.

Internetové portály, elektronické obchody a náročné webové aplikace vyžadují nadstandardní hostingové služby, které splňují přísná kritéria rychlosti, stability a bezpečnosti. Pronájem dedikovaných serverů u firmy Ignum nabízí řešení, nyní navíc za výhodnějších cenových podmínek.

Dedikované servery jsou vhodné pro provozovatele internetových projektů, kterým již nestačí pronájem sdíleného webového prostoru – webhosting. Na rozdíl od sdíleného hostingu poskytuje dedikovaný server mnohem vyšší stabilitu. Celý výkon serveru je vyhrazen pro potřeby konkrétního zákazníka.Výhodou pronájmu dedikovaných serverů je také fakt, že si klient nemusí kupovat a instalovat vlastní hardware. Dedikované servery dodávané společností Ignum jsou navíc optimalizovány pro náročný webový provoz. Cenově nejdostupnějším modelem je Ignum Rack Server Express za 2 490 Kč měsíčně. Server využívá procesor Intel Celeron 2 GHz, 256 MB operační paměti a 40 GB IDE disk. Jako operační systém může být instalován Linux nebo MS Windows. Zákazníci mají k dispozici zdarma záložní mailserver a neomezené použití DNS serverů Ignumu. V uvedené ceně je měsíční přenos dat o velikosti 60 GB s propustností 100Mbps nebo neomezený přenos na sdílené lince. Vrcholem nabídky je Ignum Rack Server Corporate s dvěma procesory Intel Xeon 2,4 GHz, pamětí 1 GB DDR ECC a diskem 36 GB SCSI Ultra320. Měsíčně lze přenést až 240 GB dat. Komplexní hostingové služby pro náročnější klientelu na www.ignum.cz doplňuje pronájem racku a umístění vlastního serveru zákazníka s cenou od 2 000 Kč měsíčně.

Informační společnost

Prezidentem Českého institutu interních auditorů byl zvolen ředitel interního auditu T-Mobile Pavel Vácha. Pavel Vácha pracuje v T-Mobile Česká republika jako ředitel interního auditu od roku 1999, kdy zde tento útvar založil. S prací na poli interního auditu začal u Philips Electronics B.V., kde prováděl auditní činnost v Rakousku, Maďarsku a Pobaltí s přímou zodpovědností za interní audit v České republice a Rusku. Bohaté zkušenosti nasbíral Pavel Vácha také v obchodních a marketingových pozicích. Pavel Vácha se narodil roku 1958, je ženatý a má tři dcery. Jeho koníčkem je sport (košíková, lyže, cyklistika, in-line bruslení, jízda na koni) a hra na kytaru. Hovoří plynně anglicky a rusky, pasivně německy.






Do společnosti InterSystems nastoupily dvě nové tváře. Customer Relationship Managerem se stala Želmíra Korenková a Office Managerem se stala Iveta Přidalová (na fotografiích zleva doprava). Želmíra Korenková ve své funkci je zodpovědná za marketingovou podporu a budování vztahu s novými zákazníky pro databázovou platformu Caché. Do InterSystems nastoupila po několikaletém působení ve společnosti Elvia Assistance. Vystudovala Mendlovu Zemědělskou Univerzitu v Brně, je svobodná a mezi její koníčky patří fotografování a snowboarding. Iveta Přidalová je zodpovědná za administrativní a finanční oblast v českém zastoupení společnosti InterSystems. Do InterSystems přichází po několikaletém působení v cestovních kancelářích Fischer a Exim Tours, ve kterých vedla některé jejich pobočky v zahraničí. Vystudovala marketing a management na Slezské univerzitě v Karviné, je svobodná a mezi její záliby patří potápění, literatura a divadlo.


Jedna z nejzajímavějších zpráv datovaná do minulého týdne. Společnosti Microsoft Corporation a Sun Microsystems oznámily uzavření široké dohody o technologické spolupráci, která umožní lepší součinnost jejich produktů a urovnává všechny probíhající soudní spory mezi oběma společnostmi. Firmy také uzavřely dohody o patentech a dalších záležitostech.

Podle dohody zaplatí Microsoft společnosti Sun Microsystems 700 miliónů dolarů na urovnání probíhajících antitrustových rozepří a 900 miliónů dolarů na urovnání patentových rozepří. Kromě toho se Sun a Microsoft dohodly vzájemně si platit licenční poplatky za používání technologií druhé společnosti, přičemž Microsoft rovnou zaplatil 350 miliónů dolarů a Sun bude platit, jakmile budou příslušné technologie začleněny do jeho serverových produktů. Uzavřená dohoda má následující součásti:
· Technická spolupráce
· Microsoft Communications Protocol Program
· Podpora Microsoftu pro jazyk Java
· Budoucí spolupráce pro Javu a .NET
· Patenty a intelektuální vlastnictví
· Právní urovnání

Jedním z úspěchů dosažených společností AEC na letošním veletrhu CeBIT je například podpis distribuční smlouvy s polskou společností DAGMA (www.dagma.pl), na jejímž základě byl program TrustPort eSign přeložen do polského jazyka. S pomocí řešení Sign je možné vytvářet elektronický podpis, šifrovat data, spravovat podepisovací i šifrovací klíče, vytvářet žádosti o certifikáty apod.

V Novém Městě na Moravě proběhlo vyhlášení nejlepších partnerů společnosti Autodesk za rok 2003, hodnocené za celý česko-slovenský trh. Firma Xanadu obsadila celkově první místo jako největší partner Autodesku v tomto regionu a získala titul "TOP Dealer Autodesk za rok 2003". Zároveň byla firma Xanadu oceněna i v jednotlivých kategoriích za prodeje v oblastech MCAD, AEC a GIS. Titul TOP Dealer Autodesk tak Xanadu získává již podesáté v řadě.

Série Technologických dnů společnosti Grall, startuje 19. dubna v Praze a finišuje 11. května v Teplicích. Mohli bychom je charakterizovat jako Dny otevřených dveří, v jejichž rámci budou návštěvníkům v klidu – u kávy a čaje – představeny nejen nové aktivity společnosti GRALL, ale i novinkové produkty a služby partnerů této společnosti. Připomeňme, že mezi partnery se řadí HP, MS, Fujitsu Siemens.

Technologické dny jsou o osobním kontaktu a individuálním přístupu. Specialisté ze společnosti GRALL proto budou klást důraz na konkrétní požadavky jednotlivých firem, se kterými proberou možnosti implementace nových produktů a služeb v rámci jejich podnikatelských aktivit. Termíny a místa Technologických dnů Grall 2004:
· 19. – 22. 4. 2004 - Praha
· 28. – 30.4. 2004 - Liberec
·  3.  – 4. 5. 2004 - Zlín
·  5.  – 7. 5. 2004 - Brno
· 10. – 11. 5. 2004 - Teplice

Finanční monitor IT firem

Společnost ANECT získala v roce 2003 z tržeb z hlavní činnosti 582,4 mil. Kč. Tržby vzrostly o 51 % ve srovnání z rokem 2002. Služby činí 211,2 mil. Kč obratu, což je zhruba 36% celkové částky. Zbývajících 371,2 mil. Kč představuje prodej technického a programového vybavení. Hospodářský výsledek po zdanění činí 57 milionu Kč.

Konference, semináře

Czech On Line pořádá odborný seminář na téma Širokopásmové služby v regionech, který se uskuteční od 8. dubna 2004 postupně v šesti městech České republiky (Plzeň, Pardubice, Brno, Olomouc, Ústí n. Labem, Teplice). Hlavním tématem setkání je vývoj a stav technologie širokopásmových služeb u nás, její dostupnost v daných regionech a problematika FWA sítí. V druhé části se účastníci seznámí s konkrétními případy využití technologie v praxi a porovnají své zkušenosti v panelové diskusi. Tak trochu 5 minut po dvanácté. Pravidelný seminář HP Software - IT Obzory se koná 14 - 15. 4. 2004. První den je seminář určen pro obchodní partnery, druhý den pro zákazníky.

Společnost Hewlett-Packard nedávno oznámila akvizici společnosti Novadigm, jejíž produktové portfolio je již součástí softwarové rodiny HP OpenView. Řešení Enterprise Desktop Managementu od společnosti Novadigm nejsou firmě Hewlett-Packard nikterak neznámá. HP se může pochlubit několika instalacemi řešení správy koncových stanic na bázi produktu Novadigm RADIA. Na IT Obzorech budou své zkušenosti z těchto projektů prezentovat vyškolení a certifikovaní odborníci právě na tato řešení. Pokud máte zájem se semináře zúčastnit, zaregistrujte se prosím na www.hp.cz/software/seminare. Na této stránce najdete také přesnou agendu. Místo konání: budova Hewlett-Packard, Vyksočilova 1/1410, Praha 4. Účast na semináři je bezplatná.

Jak profesionálně řídit projekty, řešit problémy vyskytující se právě v projektovém řízení, řídit rizika v projektech a účinně vést projektový tým se dozvíte na odborných seminářích z oblasti projektového řízení, které pořádá společnost top vision v období duben – květen 2004. O své zkušenosti se s vámi podělí experti ze společností AutoCont CZ, Aral ČR, T-Mobile Czech Republic, Česká pojišťovna, Zentiva, PA Consulting Group, DELOITTE & TOUCH CZECH REPUBLIC, PVT ESO a další odborníci. Z řad účastníků se setkáte s projektovými manažery, vedoucími projektových týmů, řediteli pro strategii, závodů a poboček, apod. Očekávejte aktuální trendy vývoje, praktickou využitelnost informací a otevřenou diskusi! Více informací naleznete na www.topvision.cz v sekci Projektové řízení.

Kurz pořádá společnost LBMS ve svém pražském sídle 15. dubna 2004. Je zaměřen na striktně praktické pojetí rozšířené metody Balanced Scorecard (BSC).

Ve své původní podobě jakožto systém pro měření výkonnosti organizace byla vyvinuta Robertem S. Kaplanem a Davidem P. Nortonem již před více než 10 lety. Od té doby došlo v oblasti její aplikace v praxi k zásadnímu posunu. Od původní orientace zejména na měření výkonnosti organizace prostřednictvím kombinace finančních a nefinančních měřítek se dnes BSC využívá rovněž jako systém pro strategické řízení a zejména jakožto klíčový nástroj pro komunikaci všech lidí v rámci celé organizace.

Obsah kurzu:
Měření výkonnosti a potřeba BSC
Předpoklady pro implementaci BSC
Mise, hodnoty, vize a strategie
Určení cílů a měřítek výkonnosti
Finalizace měřítek a určení vazeb příčin a následků
Stanovení cílových hodnot a prioritizace iniciativ
Dekompozice (kaskádování) BSC
Využití BSC pro tvorbu rozpočtu
Využití BSC pro odměňování
Reportování výsledků BSC
Nástroje pro automatizaci BSC
Předpoklady pro úspěšnou implementaci BSC

Více informací a přihlášky na http://www.lbms.cz/Sluzby/index.html.


Všichni, kdo se zajímají o řešení problematiky systému řízení práce jsou zváni na další ze série diskusních setkání připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Workshop s názvem Workflow - jak na to pomocí podnikového informačního systému proběhne v úterý 20. dubna 2004 v brněnském hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).

Speciální seminář pořádaný pro vybrané odborníky z telekomunikačních společností - Telco Obzory se uskuteční 20. 4. 2004. Tématem tohoto semináře budou Interactive Voice Services vybudované na platformě pro rychlý vývoj a nasazování nových datových a hlasových komunikačních služeb pro drátovou i bezdrátovou telekomunikaci v SS7 i IP sítích - HP OpenCall.

Seminář bude obsahovat jak informace o klíčovém produktu z této oblasti HP OpenCall Media Platform, tak o konkrétních službách, jež mohou být s jeho pomocí vyvíjeny. Součástí agendy bude i demo ukázka. Pokud máte zájem se semináře zúčastnit, zaregistrujte se prosím na www.hp.cz/software/seminare . Na této stránce najdete také přesnou agendu. Místo konání: budova Hewlett-Packard, Vyksočilova 1/1410, Praha 4. Účast na semináři je bezplatná.

Ve dnech 21. a 22. dubna 2004 se v kongresovém sálu bratislavského výstaviště Incheba uskuteční rokovaní sněmu ZMOS, v rámci kterého bude asi 1100 účastníkům (primátorům, starostům a manažerům IS) představen komplexní městský informační systém KORWIN. Je o IS zpracování kompletní agendy samosprávy, který pracuje na technologické platformě Microsoft.

Produkt vyvinula společnost GEOINFOS, která dne 9. září 2003 převedla na SOFTIP výhradní dispoziční právo šířit toto aplikační programové vybavení na území SR. Koncovými uživateli APV KORWIN jsou obce a města. Informace však z něho mohou čerpat nejen jednotliví občané, ale slouží i pro potřeby státní správy. Součástí APV KORVIN je ekonomický, evidenční, administrativní, administrátorský a grafický podsystém. SOFTIP k němu přidává svoje nejrozšířenější aplikace Platy a mzdy, Personalistika a také svoje analytické a metodické know-how. Implementací tohoto systému SOFTIPem získají obce a města i jeho podporu prostřednictvím téměř dvou desítek poboček a pracovišť, které má SOFTIP výhodně rozmístěné po celém území SR.

Ve dnech 21.-22. dubna 2004 se bude po páté konat tradiční mezinárodní firemní konference Informační systémy průmyslového podniku – MES (Manufacturing Execution Systems). Tato akce se věnuje informačním systémům a technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj společnosti.

Konference se koná v hotelu 9 Skal (Milovy) v krásném prostředí Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům:
• Sledování toku výroby procesem a řízení skladového hospodářství
• Plánování a rozvrhování výroby, alokace zdrojů
• Řízení výrobní dokumentace, workflow
• Analýzy výkonnosti a MIS (manažerské informační systémy)
• Řízení lidských zdrojů na úrovni procesu výroby

Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz v části Připravujeme můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách, dále pak informace a fotoarchívy z předešlých ročníků.

Další bezpečnostní workshop připravila na konec dubna firma Software Media. Odborný workshop bude zaměřen na OS Unix. Cílem workshopu je seznámit účastníky s technikami "hackerů", nebezpečím, které z jejich činnosti vyplývá a s možnostmi obrany systému a odhalením přítomnosti "hackera" v systému.

Dvoudenní seminář je určen pro specialisty z oboru zabezpečování systému, administrátory a zkušené programátory. Je rozdělen na část teoretickou - přednášky, a praktickou - cvičení na počítačích. Každý účastník bude mít k dispozici osobní pracovní počítač. Cvičení probíhají v max.16 členném pracovním kolektivu v příjemném prostředí školícího centra EIITE. Praktická část seminářů je založena na využití znalostí a poznatků z přednášek . Jejím obsahem je zpracování konkrétních útoků v pracovní síti a obeznámení se s maskovací technikou nabourání se do systémů. V průběhu diskuse o technických útocích na implementační chyby, podotkneme mezi jinými i problém vykrývatelnosti a vlastně nevykrývatelnosti určitých forem útoků klasickými systémy IDS. Workshop proběhne 21. - 22. dubna 2004 ve školícím středisku EIITE (Karlovo nám. 17, Praha). Lektory workshopu budou Martin Kříž a Daniel Merc. Bližší informace: 274778143 formankova@softwaremedia.cz, http://www.softwaremedia.cz.

Letošní 7. ročník s názvem „scan2004 – jsme připraveni na EU?“ se koná 22. dubna 2004 v KC Belvedere hotelu Diplomat Praha a bude se věnovat nejnovějším trendům v oblasti digitalizace dokumentů, budování referenčních archivů, správě dokumentů a využívání elektronických dokumentů v podmínkách jednotného evropského trhu. Ke konferenci také neodmyslitelně patří specializované workshopy, kde se prezentují některé významné realizované projekty v ČR.

Generálním partnerem letošního ročníku je společnost G&C Management Consulting Group, která se na konferenci bude věnovat v dopoledních workshopech tématu “Enterprise Content Management”. I letos je součástí konference expozice. Své produkty zde budou prezentovat partneři konference, společnosti PVT a Fujitsu Siemens Computers. Dalšími partnery konference jsou společnosti Eastman Kodak Company a Top Image Systems.

Odborný seminář s termínem 22. dubna 2004 od 9 hodin v hotelu Harmony Club, 28. října 170, 70900 Ostrava – Mariánské Hory. Seminář je určen pro majitele a vrcholový management výrobních podniků a střední management – řízení výroby, technologie, plánování, vedoucí provozů a mistry.

Cílem je porozumět principům řízení výroby metodou Drum-Buffer-Rope na základě Teorie omezení (Theory of Constraint Dr. Goldratta). Cena: 1.800,- Kč/osoba, 1.200,- Kč/osoba pro členy RHKO, ČPOK, SPOK.
Přihláška on-line

Společnost Microsoft a její partneři si Vás dovolují pozvat na 2. ročník konference Multiprojektové řízení, řízení portfolia projektů organizace. Uskuteční se ve čtvrtek 22. 4. 2004 od 9:00 hodin v prostorách Village Cinemas Anděl, Praha. Konference je určena pro vedoucí pracovníky v oblasti strategie, obchodu a financí, pro ředitele informatiky a vedoucí projektových kanceláři a projektové manažery. Konference je bez registračních poplatků.

Bližší informace a prezentace z loňského prvního ročníku konference naleznete na adrese: www.cacio.cz/sbornik. V případě zájmu o účast se závazně zaregistrujte bezplatně na adrese: https://www.microsoft.cz/akce/multiprojektoverizeni. Bližší informace získáte na mailu akce@elisa.cz nebo na tel. čísle 224 875 365.

Letošní jubilejní X. Teplárenské dny 2004 jako každý rok nabízejí od 27. do 29. dubna v Hradci Králové mezinárodní odbornou výstavu techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem a chladem, elektroenergetiku a obnovitelné zdroje energie.

Díky vysoké koncentraci teplárenských odborníků je výstava ideálním místem k obchodním i společenských jednáním s partnery. V posledních letech byla výstava rozšířena o technologie k využití obnovitelných zdrojů energie. Třídenní mezinárodní odborná konference „Dálkové zásobování teplem a chladem“ je zaměřená na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. Jako nedílná součást Teplárenských dnů letos nabízí šest odborných sekcí pod mottem „Dálkové teplo – teplo bez starostí“. Podstatnou část posluchačů konference, stejně jako návštěvníků výstavy, tvoří provozní pracovníci a manažeři z teplárenských společností. Součástí doprovodného programu budou v prvních dvou dnech také odborné konference „Obnovitelné zdroje energie v obcích“ a odborná konference „Nejlepší dostupné techniky v energetice“. I letos budou v rámci teplárenské konference vyhlášeny výsledky soutěže „Projekt roku v systémech dálkového vytápění a chlazení 2003“.

Firma Software Media připravila na konec dubna workshop Základy testování programů. Lektorem bude známý evropský specialista v oboru testování Bogdan Bereza – Jarocińsky. Workshop se zaměří nejen na základní principy testování, ale hlouběji probere i testování v jednotlivých fázích vývoje programu, dynamické a statické techniky testování a využití různých testovacích nástrojů.

Bogdan Bereza – Jarocińsky je zaměstnancem švédské konzultační společnosti Enea Realtime. Mnohokrát vedl proces testování programů a pravidelně lektoruje školení v tomto oboru. Účastníci semináře budou mít možnost složit zkoušku na certifikát „SW Testing Foundation Certificate“, který udílí ISEB (Information Systems Examination Board). ISEB jenž je součástí British Computer Society, vytvořil tento certifikát původně pro britský trh. Dnes je však uznávaný a žádaný po celé Evropě. Workshop proběhne 27. - 29. 4. 2004 v Praze. Další informace: frybert@softwaremedia.cz a http://www.softwaremedia.cz/iseb_workshop_uvod.html.

V prostorách Břevnovského kláštera v Praze proběhne ve středu 28. dubna 2004 již 7. ročník odborné konference KARAT Open 2004. Konference je určena pracovníkům managementu českých i zahraničních firem, působících v ČR, IT odborné veřejnosti a médiím.

Na konferenci bude představena nová verze informačního systému KARAT, který přichází od verze 2004 s novým designem, novými moduly a novou funkčností. Vzhledem k termínu akce je jedním z témat i vstup ČR do EU. Účastníci konference budou mít možnost seznámit se změnami, které vstup do EU přinese, a jejich zapracováním do IS KARAT. Na praktické ukázce bude demonstrována uživatelská přívětivost a funkčnost IS KARAT. Prostřednictvím vývojových partnerů bude představeno řešení pro „Plánování a řízení výroby“ a řešení pro stavební společnosti. Specializované workshopy se budou zabývat vývojovými nástroji, trendy a uživatelskými vlastnostmi systému. Na konferenci vystoupí představitelé vrcholového managementu společnosti I.F.T.PROGRES. Hlavními partnery konference KARAT Open jsou společnosti IBM ČR a Sybase ČR. Organizátorem konference KARAT Open je společnost I.F.T.PROGRES, a. s. – výrobce a dodavatel informačního systému KARAT. Pro více informací, prosím, kontaktujte: Ladislava Kosíková, Marketing Manager, I.F.T. PROGRES
ladislavak@iftprogres.cz.

Společnost SEFIRA ve spolupráci s Oracle Czech pořádají seminář Portál vs Workflow - Procesní portál, který se uskuteční 28.4.2004 v hotelu Don Giovanni v Praze. Seminář se zabývá pohledem na současnou situaci portálových řešení na trhu informačních technologií jak v ČR, tak ve světě.

Cílem semináře bude seznámit účastníky s pokračujícím rozvojem portálových řešení, podpořený sílícím působením vývoje ostatních oblastí informačních technologií v oblasti procesního řízení - Business Process Managementu (BPM). Situace bude ilustrována prostřednictvím stručných případových studií, včetně jejich zasazení do vývojové osy portálů. Také budou naznačeny rysy a signály, které se na trhu samostatných portálových řešení objevily. Účastníkům představíme směr, který umožní využít portál na maximum. Více informací a registrace na www.sefira.cz.

IDC Storage Roadshow CEMA 2004 je jednodenní setkání určené vedoucím pracovníkům IT oddělení a storage manažerům, které si klade za cíl rozšířit jejich znalosti o problematice ukládání dat a umožnit kvalifikovanější investiční rozhodování klíčové pro strategické řízení obchodní politiky společnosti. Koná se v Praze 29. dubna 2004 v hotelu Don Giovanni.

Pro koho je konference určena:
· vedoucí IT oddělení
· IT ředitele
· CIO
· storage manažery
· odborníky zodpovědné za disaster recovery/business continuity

Více informací o této konferenci naleznete zde.

Pro zástupce úřadů, organizací a institucí, kteří by rádi začali v plné míře využívat výhod elektronického podpisu, ale netuší, kde začít, je určený seminář pořádaný společností AEC. Jeho cílem je seznámení s metodikou nasazení elektronického podpisu, zkušenosti z praxe, problémy a jejich řešení, představení projektu TrustPort ePodatelny aj. Seminář se koná ve čtvrtek 29. dubna 2004 v Praze. Vstup je po předchozí registraci na www.aec.cz  zdarma.

CÍGLER SOFTWARE – IPL pořádá 29. 4. 2004 seminář na téma "Microsoft Navision + AROP: Informační systém pro obchodní a výrobní firmy". Seminář se bude konat v kongresovém sále Paláce Syner v Liberci. Na semináři se seznámíte s řešením potřeb výrobních a obchodních firem v oblasti provozu informačního systému.

Budou předvedena řešení na bázi integrovaných systémů Microsoft Navision a AROP. Microsoft Navision pro oblast ekonomiky podniku a AROP pro plánování, řízení a optimalizaci výrobních procesů. V rámci semináře bude představena nadstavba Microsoft Navision "Ready to Use", která byla vyvinuta ve spolupráci se společností AutoCont CZ pro usnadnění práce se systémem Microsoft Navision a zrychlení jeho implementace. Více informací na http://www.ipl.cz/akce/04_04_naviarop.asp.

Společnost KOMIX pořádá již 19. ročník pravidelné konference MODERNÍ DATABÁZE, která proběhne ve dnech 25.–26. května 2004 v Roudnici nad Labem. Hlavním tématem letošního ročníku budou „Trendy v návrhu bezpečných internetových aplikací“.

Úvodní přednášky budou věnovány vyhledávání na webu, aktivním databázím, současným trendům v metodice designu rozsáhlých JAVA aplikací, tradiční přednáška právníka bude o právní úpravě ochrany soukromí v oblasti elektronických komunikací. V dalších přednáškách se budeme věnovat document managementu a integraci aplikací. Druhý den bude věnován zabezpečení přístupu k datům po internetu, portálům, publikování dokumentů a dalším, neméně zajímavým přednáškám. Kromě přednášejících z pořádající společnosti vystoupí zástupci společností Canon, Software AG, Tovek, Avnet, Sun a Sefira se svými případovými studiemi vybraných projektů. Ani letos nebudou chybět přednášející z akademické půdy. Konference je určena zájemcům o hlavní trendy vývoje informačních systémů, všem těm, kdo se připravují na tvorbu či změnu IS, popř. rozhodují o nákupu IT technologií. Obsahová náplň konference zaujme nejen informatiky, ale i manažery zodpovědné za koncepci informatiky ve firmě. Program s anotacemi jednotlivých přednášek je k dispozici na www.komix.cz, další informace vám ráda poskytne Andrea Sochorová, tel.: +420 225 989 831, e-mail: sochorova@komix.cz.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,