HLEDEJ
 V SEKCI
 

4. února 2004

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Podnikové aplikace
Nejnovější verze Windows Services for UNIX nyní zdarma
AVL Moravia zvolila informační systém PSIpenta.com

Internet, komunikace a sítě
Neomezený přístup na internet za nižší cenu prodloužen
GTS dialup za paušál
Gigabitový housing pro live.atlas.cz zajišťuje Czech On Line
3Com uvádí nové řešení center podnikových sítí

Informační společnost
Změna v managementu společnosti AT Computers
Michael Trezzi obchodním ředitelem Computer Associates
Jiří Hejduk v čele IDS Scheer ČR
Nejlepší studenti z celého světa v Praze ve finále programátorské soutěže
CDC Software koupila Pivotal
I.F.T. Progres implementačním partnerem Eurotelu
LogicaCMG se zakázkou za 20 milionů liber

Finanční monitor IT firem
Digi Trade si splnil očekávání roku 2003
Western Digital ve 2. čtvrtletí s obratem 835 milionů USD
Et Netera dosáhla v roce 2003 obratu 31,2 milionu korun

Konference, semináře
Tvorba strukturovaného katalogu uživatelských požadavků
Efektivní organizace je reálně dosažitelný cíl
SOFTIP e-mission = posolstvo úspechu = Európska únia
AQUATHERM 2004 – 27.-30. 1. 2004
Statistický software SPSS, Praha, 3. února 2004
Kurz Objektová analýza a návrh UML
Den elektronické podatelny v Praze
Seminář Novell Small Business Suite, Praha, 17. února 2004
Strategické aliance a sítě – partnerství pro úspěch na budoucích trzích
Kurzy produktů Citrix
Internet a konkurenceschopnost podniku
5. ROČNÍK KONFERENCE CISCO EXPO – Bezpečně a rychle oceánem komunikací
Veletrh a konference LinuxExpo 2004
Základní informace o konferenci Security 2004
V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2003

Branžové zaměření
Obchodní a distribuční firmy

Hlavní témata
· Telekomunikace a sítě
· Řízení projektů
· Management jakosti
· Právní systémy
· E-learning



Připravujeme:
IT System 1-2/2004

Branžové zaměření
Potravinářský, nápojářský a zpracovatelský průmysl

Hlavní témata
· IS pro potravinářský, nápojářský a zpracovatelský
  průmysl
· Procesní řízení
· Podnikové aplikace na platformě Linux
· Ekonomický software – recenze a představení novinek
  na trhu
· Kancelářský a podnikatelský software – recenze a
  představení novinek na trhu
· Print & Copy Management – řízení a optimalizace
  reprografie v podniku

Specializované přílohy:
· Správa dokumentů a obsahu
· Plánování a řízení výroby

Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!
Podnikové aplikace

Společnost Microsoft uvedla na trh nejnovější verzi produktu Windows Services for UNIX (SFU) 3.5. Řešení SFU 3.5 zákazníkům umožní maximálně využít investice do systémů platformy UNIX a současně integrovat výhody platformy Windows. SFU 3.5 poskytuje vyšší výkon nezávislých nástrojů a služeb, lepší administrátorské funkce v příkazové řádce UNIX a možnost rozšířit aplikace UNIX do prostředí Microsoft.NET. v soutěži LinuxWorld Produkt Excellence Awards bylo řešení SFU 3.5 nominováno do finále v kategorii Nejlepší řešení systémové integrace. Zájemci si nyní mohou SFU 3.5 bezplatně stáhnout z Internetu na adrese http://www.microsoft.com/windows/sfu/.

SFU 3.5 pomůže uživatelům snížit náklady a zvýšit efektivitu jejich systémů. Toto řešení umožňuje využívat širokou škálu nezávislých služeb, díky kterým lze systémy UNIX a Windows integrovat do téhož prostředí. Network File System (NFS) zaznamenal v SFU 3.5 podstatná vylepšení. Díky těmto změnám stoupl výkon a zjednodušil se přístup k souborům v nezávislém prostředí. Řešení rovněž poskytuje zdokonalenou dvoucestnou synchronizaci hesel, mapování uživatelských jmen a Server for Network Information Service (NIS). Díky těmto funkcím lze lépe integrovat či centralizovat adresářové služby napříč platformami UNIX a Windows. v důsledku toho je správa adresářů snazší a méně náročná na prostředky. SFU 3.5 obsahuje také nové nástroje, které snižují náklady na správu a údržbu nezávislých prostředí. Jedná se například o rozšířenou řadu nástrojů založených na platformě UNIX sloužící pro administraci Windows. Další novinkou jsou dynamické registry, díky nimž je možné provádět zásadní systémové změny (např. ladění výkonu sítě) bez nutnosti restartovat systém. Součástí SFU 3.5 je vylepšený subsystém Interix a Software Development Kit (Interix).Jedná se o kompletní aplikační subsystém, který uživatelům umožňuje kompilovat a spouštět programy a skripty pro UNIX pod operačním systémem Windows.

Společnost AVL Moravia, patřící do skupiny AVL s celosvětovou působností, se po intenzivním výběrovém řízení rozhodla pro nabídku řešení ERP firmy IS Berghof. Skupina AVL se zabývá vývojem pohonných systémů se spalovacími motory a rovněž se zaměřuje na příslušnou měřící a zkušební techniku. Rozhodnutí pro řešení firmy IS Berghof nejvíce ovlivnila nabídka špičkové funkčnosti pro výrobní firmy se zakázkovou kusovou výrobou, zejména flexibilita při vytváření a realizaci zakázek a integrované řízení projektů.

K rozhodnutí přispěly také: vícezávodové uspořádání (multi-site) pro plánování a řízení výroby na různých lokalitách, dostupné strategie pokročilého plánování v kombinaci s inovativní metodou vytváření logistických regulačních obvodů a velmi dobré reference mezi středně velkými výrobci technologických zařízení. AVL Moravia se rozhodla pro informační systém PSIpenta.com. Ve dvou krocích budou implementovány moduly PSIpenta.com: Řízení zakázek, Expedice, Správa výrobních pomůcek, Údržba, Řízení projektů a Dílenské řízení. v ekonomické oblasti budou implementovány a integrovány moduly SAP-FI, AM, CO a HR. Řešení poběží na hardwarové platformě xSeries od IBM s oddělenými servery pro aplikaci a databázi.

Internet, komunikace a sítě

Společnost T-Mobile se pro velký zájem uživatelů rozhodla prodloužit nabídku neomezeného přístupu k internetu a WAPu za 699 Kč (bez DPH) měsíčně. Každý, kdo si do 31. března aktivuje T-Mobile GPRS Business, bude moci za uvedený měsíční paušál stahovat data bez omezení, a to až do konce června tohoto roku. Kdo si jej aktivuje později, bude platit běžný měsíční paušál ve výši 999 Kč. T-Mobile s touto nabídkou oslovil své zákazníky již na začátku prosince a původně měla platit do 3. února 2004.

Za účasti ministra informatiky ČR Vladimíra Mlynáře oznámila společnost GTS, že dokázala vyhovět přání veřejnosti a ministerstva informatiky zavést levný internet do domácností. České domácnosti tak mohou od 1. února využít levné vytáčené připojení k internetu (dial-up) za paušální měsíční poplatek ve výši 599 Kč včetně DPH. Vytáčený internet za paušál bude nabízen pod značkou GTS Pohoda Doma (www.gtsdoma.cz).

Nový typ paušálního připojení je určen hlavně domácnostem. Tento tarif platí pro internetové připojení přes telefon v pracovní dny mimo špičku (od 19:00 do 07:00 hod.) a o víkendech a svátcích bez jakéhokoliv omezení času nebo objemu přenesených dat. Produkt GTS Pohoda Doma zahrnuje také možnost levnějšího telefonického volání a schránku elektronické pošty.

Společnost Czech On Line oznámila, že zajišťuje gigabitový housing pro media server live.atlas.cz, provozovaný firmou Pozitiv. Jedná se o jediný gigabitový housing streamingu v České republice. Server live.atlas.cz využil služby gigabitového sever housingu Czech On Line také mimo jiné pro streamingový přenos konference Microsoft Security Summit 2004 a přednášky Billa Gatese. Czech On Line nabízí umístění serverů na páteřní síť a provozování internetových serverových služeb v rámci své služby COL Server Housing.

Tato služba přináší zákazníkům nejen vysokorychlostní připojení serveru k internetu, ale i nadstandardní limity přenášených dat a výrazné úspory za prostory a kapacitu připojení k internetu. Zákazník si volí hardwarové i softwarové vybavení svého serveru bez omezení a zcela podle svých potřeb. Standardně se zařízení připojují 10Mbit/s nebo 100Mbit/s linkou do internetové sítě, ale možné je i připojení do veřejné telefonní sítě. Czech On Line poskytuje server housing v různých technických variantách – od umístění serveru v polici, až po pronájem plně vybaveného racku. Ceny se pohybují v závislosti na technické úrovni služby od 1 500 Kč za měsíc. Regionální housingová centra Czech On Line se nacházejí v Praze a Brně.

Společnost 3Com uvedla na trh 3Com Switch 7700R, dosud nejvýkonnější přepínač pro LAN/MAN sítě. 3Com Switch 7700R, nejnovější přírůstek v rozsáhlém portfoliu přepínačů 3Com pro sítě LAN, podporuje vyspělé technologie kvality služby a řízení přenosového pásma pro aplikace využívající konvergenci hlasu, videa a dat a nabízí odolnost podnikové třídy, kterou vyžadují nejnáročnější zákazníci pro centra rozsáhlých podnikových sítí. Pásma pro aplikace využívající konvergenci hlasu, videa a dat a nabízí odolnost podnikové třídy, kterou vyžadují nejnáročnější zákazníci pro centra rozsáhlých podnikových sítí. Switch 7700R je součástí řady modulárních přepínačů 3Com Switch 7700, která byla poprvé uvedena na podnikový trh v červnu 2003. Přepnutí na záložní přepínací matici trvá pouhou sekundu a 7700R zaručí vyšší dostupnost, která je důležitá pro náročné podnikové zákazníky, jejichž areálové páteře využívají tisíce uživatelů. Řada Switch 7700 posiluje základní nabídku společnosti 3Com pro větší organizace, které od infrastruktury sítě LAN v kombinaci s řešeními WAN očekávají konvergenci, spolehlivost a bezpečnost. 3Com zároveň uvádí na trh rozšířený software pro přepínače řady Switch 7700. Podpora směrovacích protokolů BGP4 a IS-IS poskytne vyšší škálovatelnost pro řešení provozovatelů metropolitních sítí (MAN). Vzdálenou správu lépe zabezpečí protokol SNMP ve verzi 3, zatímco protokol IEEE 802.1s Multiple Spanning Tree zdokonaluje standardizované řešení odolnosti sítě. Místní přepínání na každé kartě a vysoce výkonná přepínací kostra poskytuje propustnost až 96 Gb/s, která odpovídá požadavkům kladeným na jádro sítě. Switch 7700 podporuje sdružování linek v podnikovém areálu, takže umožňuje škálovat řešení 3Com XRN pro tisíce uživatelů. Doporučená cena 3Com Switch 7700R 8-slot Gigabit Starter Kit je 25 995 dolarů a 3Com Switch 7700R Redundant Fabric 9 995 dolarů. Software s rozšířenými funkcemi, který je k dispozici od února, stojí 4 995 dolarů.


Informační společnost

K 1. lednu 2004 nastoupil na pozici marketingového ředitele společnosti AT Computers Martin Wanke (26). Před příchodem do AT Computers zastával funkce marketingového ředitele prodejního řetězce Comfor, místopředsedy představenstva Comfor Stores a marketingového ředitele prodejního řetězce Digimax (prodej digitální techniky). Všechny uvedené funkce bude zastávat i nadále. Martin Wanke stál, kromě jiného, u projektu největší prodejny výpočetní techniky v Evropě - Shopping Hall, který byl realizován v rámci Invexu, v letech 1999 a 2000. Během let 2001 až 2003 se výraznou měrou zasloužil o rozvoj a budování prodejní sítě Comfor.

V nové pozici marketingového ředitele by se chtěl, kromě upevňování dobrého jména společnosti AT Computers, zaměřit zejména na rozvoj vlastních firemních značek a produktů, kterými jsou osobní počítače AutoCont, Comfor a Triline, pracovní stanice Integra, servery Mercury a v poslední době také úspěšně akcelerující značka notebooků Premio. Velkou výzvou pro nadcházející rok bude uvedení a úspěšný rozvoj nově chystané značky notebooků na českém trhu. Mezi dlouhodobé úkoly patří další zkvalitňování prodejních sítí Comfor (maloobchodní prodej výpočetní, digitální a projekční techniky), Digimax (specialista na digitální techniku) a Triline (prodejní síť s výpočetní technikou zaměřená na SMB trh a poskytování služeb).

Společnost Computer Associates jmenovala Michaela Trezziho (1955) do pozice Country Sales Manager (obchodní ředitel) pro Českou republiku a Slovensko. v této funkci bude mít na starost vedení obchodních týmů v České republice a na Slovensku. Michael Trezzi v předchozích letech působil jako Regionální obchodní ředitel společnosti Amdocs, Obchodní ředitel pro korporátní klientelu u mobilního operátora, společnosti Eurotel, či jako Generální ředitel významného výrobce mobilních telefonů, společnosti Motorola v České republice. Michael Trezzi vystudoval elektrotechnickou fakultu na ČVUT v Praze (1979) a na stejné škole později získal titul Ph.D. (1993). Je ženatý a má dva syny, Michaela a Filipa.



Na pozici generálního ředitele společnosti IDS Scheer ČR byl jmenován Jiří Hejduk (34). Ve funkci vystřídal Tomáše Ječného, který českou pobočku řídil dva roky. v IDS Scheer ČR se mu podařilo rozšířit vysoce kvalifikovaný tým s individuálním přístupem k zákazníkům. Úspěšná akvizice společnosti Plaut Consulting CR a převzetí produktových divizí společnosti Pragodata otevřely nové obchodní příležitosti na trhu středních a malých podniků. Nadále posilovat postavení společnosti IDS Scheer ČR v tomto segmentu je i jedním z hlavních cílů Jiřího Hejduka v nové funkci.

Jiří Hejduk se stal novým generálním ředitelem IDS Scheer ČR 1. února 2004. v IDS Scheer dříve působil jako ředitel divize Consulting & Services, kde výraznou mírou přispěl k rozšíření portfolia služeb. Jiří Hejduk navíc zastával funkci jednatele, kterým i nadále zůstává. Před nástupem do IDS Scheer řídil Jiří Hejduk tým konzultantů IXOS Software. Šest let působil ve společnosti EDS, kde začínal jako projektový manažer. Díky svým obchodním úspěchům se vypracoval na pozici Client Delivery Manager pro střední a východní Evropu. Jiří Hejduk vystudoval automatické systémy řízení na Fakultě technické kybernetiky Vojenské akademie v Liptovském Mikuláši. Ve svém volném čase se věnuje především svým dvěma dětem a jeho velkou vášní je námořní jachting.

Nejlepší programátoři z univerzit celého světa nastoupí v Praze ke světovém finále 28. ročníku Mezinárodní akademické soutěže v programování (International Collegiate Programming Contest, ICPC), akce organizované společností ACM (Association for Computing Machinery). Celosvětové „klání mozků“, které bude trvat od 28. března do 1. dubna, sponzoruje IBM v rámci svého závazku přispívat k rozvoji nové generace technologických talentů. Dvaasedmdesát týmů bude mít za úkol během necelých pěti hodin zvládnout programátorskou práci, která by za běžných okolností zabrala celý semestr. Takový výkon klade nároky na vynikající logiku, strategii a psychickou odolnost. Tříčlenné studentské týmy budou muset řešit osm či více složitých programátorských problémů z praxe v různých odvětvích. Tým, který za nejkratší dobu správně vyřeší nejvíc problémů, se stane mezinárodním šampiónem, s čímž jsou spojeny odpovídající stipendia a ceny věnované společností IBM. Letošní soutěž dává studentům příležitost seznámit se s open source technologiemi Linux a Eclipse. Operační systém Linux a platforma Eclipse nabízejí uživatelům cenově výhodné, přístupné a bezpečné prostředí pro programování. Další informace o Programátorské soutěži ACM a úplný soupis finalistů najdete na webových serverech soutěže http://acmicpc.org a http://www.software.ibm.com/acm.

LLP Group oznamuje, že společnost CDC Software uzavřela akviziční dohodu s Pivotal Corporation, výrobcem CRM řešení pro středně velké podniky. LLP Group, která je výhradním distributorem Pivotal v České republice, očekává, že se investice v oblasti technické a zákaznické podpory, vývoje a inovace produktů a marketingových aktivit, k nimž se CDC Software v rámci dohody zavázala, promítnou do posílení značky Pivotal na českém trhu a do růstu celého segmentu řešení pro řízení vztahů se zákazníky.

Cílem spojení CDC Software a Pivotal je upevnění postavení Pivotalu jako hlavního světového dodavatele CRM řešení pro středně velké firmy. Řešení Pivotal budou tvořit základ nabídky společnosti CDC Software v oblasti CRM. Pivotal si zachová vlastní strategii, značku, architekturu, aplikace pro CRM a další oblasti, včetně ústředí, zaměstnanců a managementu. CDC Software bude mimo jiné poskytovat technické zabezpečení a podporu pro řešení Pivotal, která se i nadále zaměří na specializované aplikace pro jednotlivá odvětví (vertikální trhy). Příkladem jsou CRM řešení určené přímo pro bankovní instituce, které Pivotal v současné době nabízí. Formální ukončení celé operace se očekává v průběhu února 2004.

Společnost I.F.T. Progres a Eurotel Praha uzavřely smlouvu o spolupráci v oblasti systémových řešení založených na platformě datových služeb a datových řešení. Na základě této smlouvy I.F.T. Progres nabízí svým zákazníkům kompletní škálu produktů, technologií a know-how umožňující plnohodnotný a jednoduchý přístup k datům a Windows aplikacím, jak to vyžadují moderní trendy v oblasti informačních technologií. Eurotel Praha, spol. s r. o., je s více než 4,2 miliony registrovaných zákazníků na konci roku 2003 největším poskytovatelem bezdrátových hlasových a datových služeb v České republice.

LogicaCMG a The British Council (Britská rada) uzavřely šestiletou smlouvu o provozování a rozvoji informačních systémů, které podporují práci všech sedmi tisíc zaměstnanců britských kulturních center ve 110 zemích celého světa. Rozhodnutí Britské rady o dlouhodobém partnerství s firmou schopnou převzít odpovědnost za informační technologie je dáno dlouhodobým plánem Strategy 2010, v níž se počítá s výraznějším využitím informačních technologií a zároveň s tím, že pracovníci této kulturní a vzdělávací instituce se budou více soustředit na své hlavní úkoly, tedy vyučování angličtiny a realizaci různých kulturních a informačních programů. LogicaCMG převezme odpovědnost za správu veškeré IT a telekomunikační infrastruktury ve Velké Británii, včetně podpory koncových uživatelů, a zároveň odpovědnost za globální systémy. Kromě toho provede modernizaci podpůrné síťové infrastruktury. Uzavřená smlouva bude také fungovat jako základ pro poskytování dalších služeb, jako například vývoj nových aplikací, hostování systémů a manažerské poradenství.

Finanční monitor IT firem

Česká softwarová společnost Digi Trade absolvovala rok 2003 opět s kladnými výsledky. Rok 2004 bude pro společnost ve znamení oslav 10. výročí vzniku. v roce 2003 byl Digi Trade společností Delloitte zařazen mezi nejrychleji se rozvíjející technologické firmy ve střední Evropě. Ekonomické výsledky Digi Trade jsou po celou dobu rozvoje velmi stabilní a promítají se ve dvouletých cyklech.

V roce 1999 představoval obrat Digi Trade 137 mil. CZK, v roce 2000 už to bylo 194 mil. CZK, v roce 2001 se povedlo překročit hranici dvou set miliónů korun na 206 mil. CZK. v roce 2002 došlo k velkému nárůstu a Digi Trade během roku prodal produkty a služby za 262 mil. CZK. Rok 2003 byl pro všechny v IT těžkým obdobím, ale Digi Trade udržel výsledky z předcházejícího roku a jeho obrat se vyšplhal na 264 mil. CZK. V letech 2001 – 2002 tedy došlo k 35% nárůstu obratu. v posledních letech stabilního růstu zaznamenává Digi Trade především nárůst ve vlastních službách, který pravidelně každoročně představuje částku odpovídající zhruba 10%. v roce 2003 však služby oproti roku 2002 vzrostly o 17%.

Pokračování úspěšné integrace závodů na výrobu záznamových hlav a celková poptávka po pevných discích na tradičních i nových trzích se odrážejí ve výsledcích společnosti Western Digital, která za druhé fiskální čtvrtletí s koncem 26. prosince 2003 oznámila dosažení obratu ve výši 835 milionů USD při dodávkách přibližně 12,7 milionu pevných disků a čistého zisku ve výši 68,8 milionů USD, neboli 0,32 USD na akcii.

Před rokem, v prosincovém čtvrtletí roku 2002, společnost WD vytvořila obrat ve výši 750 milionů USD, dodala přibližně 10,3 milionů pevných disků a dosáhla zisku 74,4 milionu USD, neboli 0,36 USD na akcii, a to v období, které bylo poznamenáno výrazným nedostatkem pevných disků. Za šest měsíců s koncem 26. prosince 2003 firma ohlásila obrat ve výši 1,55 miliard USD, čistý zisk ve výši 73,8 milionů USD a výnos na akcii ve výši 0,34 USD, v porovnáním s hodnotami 1,33 miliard USD, 96,6 milionů USD a 0,48 USD za šestiměsíční období s koncem 27. prosince 2002. Současné výsledky za šestiměsíční období zahrnují 45 milionů USD zaváděcích nákladů a další jednorázové výdaje a 5 milionů USD výdajů na výzkum a vývoj designu hlav, vzniklých ve čtvrtletí s koncem 26. září 2003 v souvislosti s akvizicí společnosti Read-Rite.

Společnost Et Netera, přední český dodavatel e-business řešení, dosáhla za rok 2003 obratu 31,2 milionu korun. v porovnání s rokem 2002 (22,1 mio Kč) jde o více než 40% nárůst. Zisk společnosti před zdaněním činí 4,2 milionu Kč. Et netera je od svého založení stabilně rostoucí a zisková. „Za překročeným plánem stojí výrazné zvýšení produktivity a především důvěra, kterou do nás a našich ebusiness řešení vložili stávající i noví klienti., řekl Ing. Martin Palička, finanční ředitel společnosti Et Netera a dodal: „cílem pro letošní rok je další minimálně 20% růst výkonů i bez případných akvizic.“

„Stabilní růst obratu a zájmu o naše služby je důkazem, že se firmám vyplácí investovat do internetových technologií. a také potvrzením toho, že svou práci děláme dobře, dodal Martin Černohorský, výkonný ředitel společnosti Et Netera.

Konference, semináře

Vytvoření kvalitní uživatelské specifikace je nezbytným předpokladem úspěchu vývoje IS. Společnost KOMIX v této oblasti disponuje rozsáhlým know-how v podobě vlastní metodiky, která je využívána při tvorbě tzv. katalogu uživatelských požadavků. Jedná se o strukturovanou standardizovanou uživatelskou specifikaci, která umožňuje eliminovat řadu možných problémů, se kterými se vývoj IS v současné době potýká. Technologická prezentace proběhne 11. února, v prostorách společnosti KOMIX s.r.o., Holubova 1, 150 00, Praha 5. Účast na této akci je zdarma! Bližší informace o programu a registrace zde (http://www.komix.cz/tech_prez.php?go=prezentace#1).

Jak dosáhnout efektivní organizace? Jak efektivně řídit materiálové hospodářství? Jaká jsou problematická místa a jak na ně? Jednoduše položené otázky, které nás uvádějí do dosti složité problematiky. Jaké jsou varianty řešení? A jak se vypořádat s překážkami? Všichni, kdo hledají nové možnosti zefektivnění systému řízení a mají zájem o poznání nových trendů i získání praktických poznatků výměnou názorů a zkušeností v diskusi jsou zváni na další z pravidelných setkání připravovaných společností Allium ve spolupráci s časopisem IT System. Workshop zaměřený na možnosti zefektivnění organizace a řešení problematických míst proběhne v úterý 27.ledna v prostorách hotelu Santon. Další informace jsou pro zájemce již tradičně k dispozici na stránkách společnosti Allium (www.allium.cz).

27. 1 . 2004 Košice, 29. ledna 2004 Fričovce u Prešova Dne 27. ledna 2004 se v hotelu Slovan v Košicích a 29. ledna 2004 na venkovském zámečku Fričovce u Prešova se uskuteční další část komunikace s potencionálními účastníky SOFTIP e-mission Roadshow. Cílem akcie je představit jeden z nejkvalitnějších podnikových informačních systémů na slovenském trhu, uváděný společností SOFTIP, a.s., vyvinutém na švédské platformě JEEVES. Prezentace nového ERP bude obohacená i o další praktickou referenci. V prosinci poskytla na SOFTIP e-mission Roadshow podnikatelům z okolí Bratislavy reference Ing. Zuzana Kormanová, ředitelka AJ OZAP a v Prešově i Košicích se o referenci podělí Ing. František Exner, ekonomický náměstek SB Inmart. Obě tyto společnosti už mají informační systém SOFTIP e-mission ve svých společnostech úspěšně nasazený. V rámci celodenní akce se uskuteční i prezentace nejnovějších modelů vozidel BMW spoločností AWT Bavaria a při rautu si účastníci poslechnou vystoupení dívčí hudební skupiny Margot. A protože si společnost SOFTIP zvolila za ústřední symbol prezentace ERP SOFTIP e-mission historickou postavu švýcarského hrdiny Wiliama Tella a jeho „poselství úspěchu“ – přesné sestřelení jablka ze synovy hlavy - přesnost zásahu SOFTIP e-mission do potřeb slovenského trhu a podnikatelského prostředí SOFTIP taktéž symbolicky prezentuje špičkovou lukostřelbou. A ta je na každém SOFTIP e-mission Roadshow vždy garantovaná trenérem lukostřeleckého týmu z Bratislavy, Dr. Antonem Poláchem, který se svým synem předvedou nejen přesné zásahy, ale udělají i krátkou přednášku o historii, typech lukostřelby, základech lukostřelecké techniky atd. Soutěžechtiví účastníci se mohou zapojit do miniturnaje v šipkách na elektronický terč.

Mezinárodní odborný veletrh pro veškerý sortiment TZB ve Vídni AQUATHERM 2004. Veletrh AQUATHERM bude zahajovat veletržní sezónu 2004 na novém výstavišti ve zcela nových špičkových prostorách, s celkovou výstavní plochou téměř 70 000 m2, třistapadesáti metry promenád a kongresovým centrem pro 25 000 účastníků. Reed Messe Wien organizuje dopravu a hotelové rezervace pro vystavovatele a návštěvníky. V průběhu veletrhu můžete využít přehlídkový večerní program ve Vídni

Společnost Schwarz & Partner, spol. s r.o., ve spolupráci s Reed Messe Wien, poskytuje 4 vstupenky na veletrh zdarma na základě VIP pozvánky pro každou českou firmu. Další vstupenky jsou poskytovány s 50% slevou prostřednictvím speciálního bonu. Hospodářským komorám, asociacím, svazům, zájmovým sdružením a spolkům nabízí neomezené množství vstupenek pro členy zdarma. Tato nabídka platí pouze pro odborníky z České republiky. Informace získáte a bony můžete objednávat na této adrese:
Schwarz & Partner spol. s r.o., Na Poříčí 12, 110 00 Praha 1, Markéta Jeníková,
Tel.: +420 224 872 042, Fax: +420 224 826 021, Mobil: +420 732 739 085,
E-mail: jenikova@terminy.cz, www.terminy.cz

Využijte své datové sklady pro predikci chování svých klientů či situací. Seminář se koná 3. února 2004 v Centru výuky SPSS, Krakovská 7, 110 00 Praha 1, od 9:00 hodin do 16:30 hodin (přihlásit se můžete na dopolední, odpolední část či na celý den). Obsah semináře:
9:30 - 12:30 hodin ANALYZA DAT (System SPSS 11.5)
13:30 - 16:00 hodin ROZHODOVACI STROMY (AnswerTree 3.1)
DATA MINING (Clementine 8.0)

Přihlásit se můžete pomocí www stránek: http://www.spss.cz/Seminare.html,
e-mailem na adresu info@spss.cz nebo telefonicky či faxem na čísle: +420-222 212 005.
Náplní tohoto kurzu je detailní výklad objektově orientované metodiky Select Perspective. Ta dává odpověď na otázky jako: Jak využít při vývoji vícevrstevných aplikací moderní technologické přístupy jako skládání komponent a interaktivní techniky vývoje, jak vytvořit aplikaci rychle a konzistentně, jak modelovat komponenty a jak je používat, jak využít stávající systémy při tvorbě nových aplikací.
Kurz se koná v sídle společnosti LBMS ve dnech 2. až 4. února 2004. Bližší informace obsah kurzu a přihlášky zde

V úterý 17. února se v Praze uskuteční Den elektronické podatelny. V průběhu semináře budou zájemci seznámeni s aktuálním stavem v oblasti elektronického podpisu, s jeho možnosti využití, s legislativou a také s modelovým řešení elektronické podatelny TrustPort ePodatelna (včetně seznámení s prvními zkušenostmi s provozem). Vstup zdarma. Bližší informace naleznete na www.aec.cz.

Program společnosti Novell na podporu malého a středního podnikání
- technický popis řešení Novell SBS 6 pro malé a střední podniky
- SBS 6 Starter Pack zdarma - registrace, aktivace
- Možnosti dalšího rozšíření a rozvoje Novell Small Business Suite
- Diskuse

Seminář se koná dne 17. února 2004 od 10,00 hod v konferenčních prostorách společnosti Novell Praha s.r.o., Na Žertvách 29, Praha 8. Předpokládaný konec semináře je cca ve 14 hodin. Účast je zdarma.Registrujte na webových stránkách na adrese www.novell.cz/nsbs6.

Konference Strategické aliance a síte – partnerství pro úspech na budoucích trzích se uskutecní ve dnech 18. – 19. února 2004 v hotelu Crowne Plaza a pripravila ji spolecnost top vision ve spolupráci s Hospodárskou komorou CR. Strategická partnerství a aliance jsou dnes jednou z typických a úcinných forem moderního podnikání. Ve všech vyspelých státech úspešne fungují a osvedcily se jako jedna z možností, jak se vyrovnat s nároky a problémy dnešní doby – ostrou konkurencí, kratšími životními cykly výrobku i rozvojem informacních technologií.
Konference se mimo jiné zabývá otázkami:
Kdy jsou strategické aliance zdrojem růstu a vytváření hodnoty?
Strategická partnerství a aliance jako prostředek posílení tržní pozice
Proces a kritéria výběru strategického partnera
Rychlé a efektivní nastartování partnerské spolupráce
Efekty spolupráce a řízení aliancí k výsledkům
Strategické aliance jako motor inovací

Posláním této konference je výměna praktických zkušeností a názorů z oblasti tvorby a řízení strategických aliancí, diskuse nových trendů i možnost neformálního setkání účastníků. Bližší informace naleznete na www.topvision.cz nebo kontaktujte Evu Šindelářovou, sindelarova@topvision.cz , tel.: 225 096 489.

Soft-tronik, autorizované školící stredisko spolecnosti Citrix – CALC, pripravilo další aktuální verzi kurzu CTX-1222: Citrix MetaFrame XP Presentation Server, Feature Release 3,Administration -CTX-1222BB. Jedná se o trídenní kurz (+3 hodiny eLearning), v jehož cene je zahrnuto vyškolení kvalifikovaným lektorem (CCI), voucher eLearning, originální studijní materiály Citrix, vystavení mezinárodne uznávaného certifikátu, stravné 100,-Kc/den, obcerstvení o prestávkách (káva, minerálka). Datum: 20.-22.1.2004, Praha, cena 19.500,- Kc (bez DPH).

Účastníci získají základy pro používání produktů řady MetaFrame XP. Kurz je vhodný pro administrátory, pro které je technologie Citrix nova. Absolvováním tohoto kurzu budou účastníci připraveni na složení zkoušky pro certifikaci úrovně Citrix Certified Administrator (CCA) pro systém MetaFrame XP. Součástí kurzu je i výklad vlastností Feature Release 2 (vedeno instruktorem) a Feature Release 3 (eLearning -3 hodinový kurz je poskytován přes web rozhraní a je veden přímo Citrixem). Kontakt: Michaela Sosíková Assistant SOFT-TRONIK, a.s., Tel.: +420-596 622 191,
Michaela.Sosikova@soft-tronik.cz.

Konference, která se koná 17. 3. 2004 na Univerzite Tomáše Bati ve Zlíne, je zamerena na možnosti využívání Internetu pro zvýšení konkurenceschopnosti ceských podniku. Soucasne by se mela, podobne jako v minulých letech, stát místem pro setkání dodavatelu informacních technologií se stávajícími i potenciálními uživateli Internetu v regionu a príležitostí k setkání s našimi predními odborníky na tuto problematiku.

V rámci konference budou předneseny příspěvky a prezentovány produkty a služby internetu v následujících tématických blocích:
- Elektronické podnikání
- Internet a informační bezpečnost podniku
- Intranet v podnikové komunikaci
- Internet a management znalostí

Další informace získáte na :
FaME UTB ve Zlíně, Ústav informatiky a statistiky, Nám. T.G.M 1279, 760 01 Zlín
tel.: +420 57 603 7416, e-mail: sysalova@fame.utb.cz nebo na http://e-konference.utb.cz

Konference Cisco Expo se uskuteční 31. března a 1. dubna 2004 v Kongresovém centru Praha. Tato akce je jednou z největších odborných IT konferencí v České republice. Letošní jubilejní 5. ročník konference volně navazuje na předchozí úspěšné čtyři ročníky (www.ciscoexpo.cz). Konference je určena všem odborníkům z oblasti informačních technologií, ze všech oborů podnikání, veřejné správy a samosprávy, škol, ale také všem vedoucím pracovníkům z oblasti obchodu, řízení podniku, marketingu, kteří budou mít možnost získat informace o tom, jak využít internetové technologie k dosažení obchodních cílů.

Registrovaní účastníci konference (on-line registrace na www.ciscoexpo.cz) si budou moci sestavit vlastní program výběrem z více než 40 přednášek, které budou prezentovány nejen odborníky společnosti Cisco Systems. K nejžhavějším tématům datových a hlasových sítí budou patřit zejména: IP telefonie, IPCC, Bezpečnost a management sítí, Mobilita, Campus a datová centra, Infrastruktura WAN... Kromě odborných přednášek (jež jsou nově rozděleny podle technické náročnosti od č. 1 až 3) mohou účastníci navštívit více než dvanáct odborných technických stánků, ve kterých budou probíhat živé demonstrace představovaných technologií, např. bezdrátové řešení, IP telefonie, optika, bezpečnost CDN, storage systémy, kontaktní centra IPCC, nadstavbové aplikace pro IP telefony a další. Hlavními partnery 5. ročníku konference Cisco Expo jsou společnosti ANECT a Core Computer. Na konferenci se budou podílet i další partneři společnosti Cisco Systems, kteří představí svá řešení. Součástí konference bude i blok, který se bude zabývat tématem e-learning. Program této sekce je koncipován od základních informací o této formě vzdělávání přes praktické zkušenosti a konkrétní příklady možností vzdělávání u nás. Ukáže přípravu vzdělávacího kurzu formou e-learningu, přiblíží finanční náročnost až po technologické zázemí nutné pro tuto formu celofiremního vzdělávání. Sekce E-learning je připravena ve spolupráci s vydavatelstvím Computer Press , který je mediálním partnerem celé konference. Blok e-learningu jednodenní a uskuteční se 31. března 2004. Zájemci o účast na konferenci mohou získat podrobné informace o programu a zaregistrovat se na www.cisco.cz/expo/. Při včasné registraci do 15. února 2004 činní poplatek 1680,- Kč včetně 5 procent DPH. Speciální ceny platí pro školy, vzdělávací instituce a pro státní správu, nemocnice a neziskové organizace

Veletrh LinuxExpo je již nekolik let synonymem pro profesionální propagaci v oblasti informacních technologií. Letos se mohou zajímavé a neziskové projekty na tomto veletrhu prezentovat zcela zdarma. Poradatelé veletrhu jsou si vedomi odpovednosti vuci neziskové vývojárské komunite a rozvoji svobodného software obecne. Proto umožnuje LinuxExpo každorocne zdarma prezentaci nekomercním projektum a vzdelávacím programum. Ani letos tato cást výstavy nebude chybet. Letos se navíc poradatelé rozhodli venovat této cásti samostatou sekci veletrhu, nazvanou FREE LINUXZONE. Její název napovídá, že partnerem a odborným garantem se stal server linuxzone.cz.

Smyslem nabídky je pomoci všem, kteří jakkoli přispívají k rozvoji Linuxu a svobodného software. Zůčastnit se mohou týmy a jednotlivci, ať už jsou autory užitečných softwarových projektů, občanské iniciativy propagující svobodný software, nebo třeba vzdělávací programy. Ti všichni mohou na veletrhu LinuxExpo představit své aktivity zdarma v rámci FREE LINUXZONE. Tímto způsobem mohou seznámit se svou činností nejen odbornou i laickou veřejnost, ale také přímo na této akci najít pro svůj projekt spolupracovníky, komerčního partnera či sponzora. Letošní ročník veletrhu a konference LinuxExpo proběhne ve dnech 1.-3. dubna 2004 ve Veletržním paláci v Praze. Podrobné a aktualizované informace naleznete na www.linuxexpo.cz

Stejně jako v letech minulých, i letos se bude pod odbornou záštitou společnosti AEC konat konference Security. Její první ročníky se uskutečnily již počátkem devadesátých let (tehdy ještě pod názvem Virus), od té doby se konference stala stálicí na českém bezpečnostním nebi s pravidelnou účastí předních domácích i zahraničních specialistů a vysokou návštěvností. Letošní ročník akce se bude konat v úterý 6. dubna v prostorách hotelu Andel´s.
Bližší informace naleznete na konference.aec.cz.

System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,