HLEDEJ
 V SEKCI
 

10. prosince 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo
 

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
LogicaCMG nabízí převzetí kompletní mzdové agendy mezinárodních korporací
Microsoft Virtual PC 2004 jde do výroby
Elektronická podatelna „Made in AEC“
Kontrola energetické náročnosti a provozních nákladů na veřejné osvětlení
Léčiva nasadila Order Transfer System do rutinního provozu
PVT implementuje nástroj Scorecard
Nejnovější generace modelovacích nástrojů v ČSOB Pojišťovna
Rychlejší návratnost z CRM
NESS Technologies uzavřela partnerskou smlouvu se společností CAPCO
VanguardMS uvádí nový program pro certifikaci a akreditaci svých partnerů
2x XML pro vývojáře od Software602

Analýza
Mizivé využití investic do IT k vytvoření konkurenční výhody
Češi neumí pracovat s počítačem

Internet, komunikace a sítě
NEXTRA s 4x vyšší kapacitou internetového připojení do zahraničí
Služba Windows Mobile Start
Radware a Multihoming Internet
GSM telefony a služba Dyad DigiPhone
Telenor Networks spustí alternativní služby DSL
VanguardMS rozšiřuje řešení Digital Video Surveillance
APC Smart – UPS RT - více energie v menším provedení.

Informační společnost
Martin Ambler ředitelem nové pobočky Mercury Interactive
Dohoda SAP a Sybase
Systinet proniká na asijský trh
V NBÚ uspěly řešení F-Secure AntiVirus a DataShredder
Činnost internetové společnosti M.I.A., a.s., bude ke konci roku ukončena
Butler Group hodnotí Compuware OptimalJ jako nejlepší ve své kategorii
Společnost ICZ mezi 100 nejlepšími
2N TELEKOMUNIKACE na špici
Významné ocenění pro AEC

Finanční monitor IT firem
APC ve třetím čtvrtletí 2003

Konference, semináře

Školení Sybase
Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· Právní software
· Procesní řízení
· Tisková řešení
· Linux
Připravujeme:
IT System 12/2003

Branžové zaměření
Obchodní a distribuční firmy

Hlavní témata
· Telekomunikace a sítě
ּ Controlling + řízení projektů
ּ Informační bezpečnost
ּ Ekonomický software
ּ Podnikové aplikace na platformě Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Contactel


Podnikové aplikace

LogicaCMG nabízí převzetí kompletní mzdové agendy mezinárodních korporací
LogicaCMG a SAP uvedly na evropský trh službu Global Paycare, která obnáší převzetí odpovědnosti za veškeré zpracování mzdové agendy podniků s působností v řadě zemí. LogicaCMG k tomu využije svá datová centra v Nizozemí, Francii a Velké Británii, která již zpracovávají více než dva miliony výplatních pásek měsíčně.

Technologicky bude služba zajišťována řešením mySAP Human Resources, které LogicaCMG ve zmíněných datových centrech provozuje. Toto řešení umožňuje nastavit službu tak, aby každá výplatní páska odpovídala legislativě a dalším požadavkům specifickým pro jednotlivé státy. To znamená, že pokud má například zákazník pracovníky v řadě zemí, zpracuje LogicaCMG data centrálně, ale případ každého jednotlivého zaměstnance bude zpracován podle norem státu, kde se momentálně nachází. LogicaCMG nabízí i převzetí odpovědnosti za jednání s třetími stranami, jako jsou zdravotní pojišťovny, penzijní fondy, finanční úřady, firmy realizující programy zaměstnaneckých výhod apod.
Jedná se o součást obecnějšího trendu, kdy LogicaCMG (a obdobné poradenské firmy) nabízejí nejen outsourcing informačních systémů, ale celých oddělení zákazníka. Tedy nejen například účetní informační systém, ale celá účtárna může přejít k externímu provozovateli.
Sluzba Global Paycare je zajímavá i pro zákazníky v České republice ze dvou pohledů:
a) české pobočky a kanceláře mezinárodních firem.
b) obchodní příležitosti je možno očekávat i u velkých podniků (s několika tisíci zaměstnanců), bez ohledu na mezinárodní postavení. Díky tomu, ze naše datová centra zpracovávají miliony výplatních pásek měsíčně, jsme schopni docílit nižší ceny než jakýkoliv lokální dodavatel.
Technologickým základem služby Global Paycare je SAP, to však ale neznamená, že by to bylo vhodné jen pro zákazníky vybavené SAP. Z hlediska vnějších výstupů je to jedno. Pouze firma, která by si objednala automatizované propojení svých systémů s Global Paycare by to měla snadnější.

Nahoru
 
Microsoft Virtual PC 2004 jde do výroby

Společnost Microsoft oznámila předání Microsoft Virtual PC 2004 do výroby. Jedná se o řešení pro stolní počítače, které technickým pracovníkům usnadní převod starších aplikací na platformu Windows XP. Řešení, s jehož uvedením se počítá do konce roku 2003, představuje záchrannou síť, která zákazníkům zajistí bezpečný přechod na Windows XP Professional.

Microsoft Virtual PC 2004 představuje první krok společnosti Microsoft v oblasti technologií virtual machine pro Windows. Produkt je založen na technologii, kterou Microsoft získal v únoru 2003 akvizicí společnosti Connectix zabývající se vývojem těchto technologií již od roku 1988. Microsoft dále pokračoval ve vlastním vývoji, takže architektura Virtual PC byla zásadním způsobem přepracována. Konečný produkt prošel řadou přísných testů, aby bylo zajištěno, že splňuje požadavky společnosti Microsoft na spolehlivost a bezpečnost. Microsoft Virtual PC 2004 zákazníkům umožňuje používat starší aplikace, bez kterých se zatím nedokáží obejít. Díky tomu zákazníci ušetří značné náklady jak v oblasti hardware, tak v oblasti pracovních sil. Kromě těchto výhod přináší řešení svým uživatelům také výhodu rychlého překonfigurování. Software dokáže zvýšit produktivitu pracovníků technické podpory, help desků a call center tím, že jim umožní rychle přepínat mezi operačními systémy aniž by bylo nutné zdlouhavé přihlašování a odhlašování ze systému během hovorů. Při výcviku a školeních mohou instruktoři rychle měnit konfigurace podle potřeby a provozovat několik operačních systémů na jednom počítači, což značně snižuje náklady.
Předpokládaná základní cena produktu by měla činit přibližně 129 USD a bude dostupný koncem roku 2003 přes běžné distributory a licenční programy.

Nahoru
 

Elektronická podatelna „Made in AEC“
Společnost AEC uvedla na český trh vlastní řešení elektronické podatelny. Vývoj TrustPort ePodatelny probíhal kompletně v režii odborníků společnosti AEC a byl završen jejím úspěšným nasazením v mikroregionu Jižní Valašsko na přelomu listopadu a prosince 2003. Elektronická podatelna zajišťuje zpracování podání občanů a jejich předání úředníkům příslušného úřadu či instituce. Jednotlivé formuláře jsou zobrazovány prostřednictvím zabezpečených HTML stránek. Občan tyto formuláře vyplní, elektronicky podepíše a odešle na ePodatelnu, kde je úředníci jednotlivých referátů vyřizují.

Nahoru
 
Kontrola energetické náročnosti a provozních nákladů na veřejné osvětlení
Společnost DIGI TRADE naprogramovala pro veřejně prospěšnou společnost SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s. , software k výpočtu investic do soustav veřejného osvětlení, který umožňuje porovnání technických parametrů soustav a zároveň jejich provozních nákladů. Program je možné využít také při zpracovávání energetických auditů veřejného osvětlení obcí.

Projekt iniciovala obecně prospěšná společnost SEVEn v rámci programu ELI - Iniciativa pro energeticky úsporné osvětlování, který pomáhá městům a obcím zkoumat stupeň energetické náročnosti veřejného osvětlení. Kromě úspor finančních prostředků projekt pomáhá ke zlepšení stavu životního prostředí, především snížením emisí CO2 do ovzduší.
Poradenství v oblasti efektivního využívání energie, které společnost SEVEn poskytuje, se mimo jiné vztahuje na města a obce. Nový software je distribuován zdarma a je určen pro města a obce s počtem 500 až 50.000 obyvatel, kde údržba veřejného osvětlení a náklady za elektrickou energii dosahují až deset milionů korun ročně. Nástroj slouží k hledání optimální cesty směřující ke zlepšení kvality veřejného osvětlení a snížení provozních nákladů formou snížení energetické náročnosti. Úspory nákladů umožňují zkrácení návratnosti částky investované do osvětlení.
Pracovníci DIGI TRADE pro tento nástroj navrhli a dodali specializovanou aplikaci v prostředí Microsoft Excelu tak, aby byla vhodná a snadno použitelná koncovými uživateli. Software je k dispozici od listopadu 2003.


Nahoru
 
Léčiva nasadila Order Transfer System do rutinního provozu
Během necelého půl roku dokázala společnost Unicorn vyvinout a nasadit nový systém určený pro zpracování objednávek a souvisejících agend od prodejců ve společnosti Léčiva a. s. Plánované posílení pozice společnosti Léčiva na trhu farmaceutických produktů, stejně jako úmysl zefektivnit a zkoordinovat práci obchodních reprezentantů, vedlo zmíněný subjekt k rozhodnutí objednat si informační systém šitý na míru u společnosti Unicorn. Vývoj informačního systému „Order Transfer System“ (OTS) trval čtyři měsíce - od června do října 2003.

Po úspěšných uživatelských akceptačních testech byl systém OTS nasazen nejprve do pilotního a poté i do rutinního provozu. Nejzajímavějším a zároveň nejsložitějším řešením celého projektu byl vývoj uživatelského rozhraní pro kapesní počítače PDA, jejichž primárním účelem je zajišťovat permanentní dostupnost informačního systému odkudkoliv a kdykoliv.
Hlavním přínosem řešení je zefektivnění práce reprezentantů společnosti Léčiva poskytováním aktuálních a přehledných dat, potřebných ke komunikaci s lékárnami a vytváření objednávek.
On-line přístup zjednodušuje proces objednávání a dodávání produktů do lékáren a zrychluje proces aktualizace dat o nabízených produktech.

Nahoru
 
PVT implementuje nástroj Scorecard
PVT zakoupil za účelem zdokonalení svého řízení od společnosti LBMS nástroj Scorecard. V první fázi se implementace odehrává zejména v úseku kvality a řízení společnosti PVT, kde je již delší dobu používán nástroj Process Guide společnosti QPR Software - rovněž dodaný LBMS - sloužící pro modelování procesů. V tomto úseku existuje také vyspělý systém sledování činnosti firmy a právě tento systém je doplněn nástrojem Scorecard.

Nástroj Scorecard podporuje strukturovaný přístup k řízení metodou Balanced ScoreCard. Nástroj není závislý na konkrétní metodice a počítá se s tím, že jeho implementace bude odrážet konkrétní potřeby PVT tak, jak budou analyzovány Úsekem kvality a řízení. Současně proběhla jednání i v úseku finančních institucí společnosti PVT, kde bude nástroj vyzkoušen pro účely řízení obchodní činnosti, opět jako zastřešující systém k ostatním používaným nástrojům.

Nahoru
 
Nejnovější generace modelovacích nástrojů v ČSOB Pojišťovna
ČSOB Pojišťovna se rozhodla modernizovat své vybavení pro modelování aplikací a implementovat objektově orientovaný nástroj Select Component Architect podporující nejmodernější vývojové postupy a technologie. Dlouhodobě využívá pro potřeby podpory vývoje a údržby informačních systémů modelovací nástroje dodávané společností LBMS. Nyní LBMS provede náhradu stávajících nástrojů Select SE nástroji nové generace Select Component Architect a zajistí migraci dat obsažených v modelech dle stanovené metodiky a současně i vyškolení analytiků a návrhářů ČSOB Pojišťovny.

Podstatná část IT řešení je postavena na vlastním vývoji nebo na vývoji , který realizují dodavatelé. Přechod na objektově orientovaný modelovací nástroj umožní společnosti lépe podpořit zejména vývoj nových vícevrstevných aplikací. Select Component Architect je řešení, které zajistí jak údržbu stávajících aplikací, tak podporu vývoje a integrace komponent postavených na nejnovějších technologiích.

Nahoru
 
Rychlejší návratnost z CRM
Společnosti Unisys, SAS a Sigma Marketing Group letos představily produkt Z3 Customer Analytics, souhrn nástrojů pro business intelligence a marketingové služby, které mají zajistit rychlejší návratnost investic do Customer Relationship Managementu. Z3 Customer Analytics pomůže podniku v takovém případě nalézt cestu k identifikaci těch nejhodnotnějších zákazníků a k porozumění jejich potřebám.

Využívá k tomu spojení těch nejlepších technologií podnikového informačního zpravodajství, problémově orientovaných marketingových a strategických služeb a výkonného serveru Unisys ES7000. Sjednocuje tak techniku a služby s cílem konfrontovat prodejní výsledky s hodnotou (bonitou) zákazníků a měří efektivnost marketingových kampaní. Výsledkem je snížení nákladů na marketing, zvýšení návratnosti těchto nákladů a vyšší ziskovost.
Produkt běží na serveru ES7000 Unisys, který umožní uživatelům i do budoucna zvládat jejich narůstající potřeby. Jako špičkový a současně výkonný a spolehlivý server podnikové třídy pro rozsáhlá řešení běží pod operačním systémem Microsoft Windows Server a již dnes pomáhá mnoha vůdčím světovým firmám zvládat jejich analytické úkoly.

Nahoru
 
NESS Technologies uzavřela partnerskou smlouvu se společností CAPCO
Společnost Capco oznámila založení CAPCO IT Services India Pvt. Ltd. NESS Technologies převzal vývoj, systémovou integraci a správu IT při podpoře služeb CAPCO na následující tři roky. Služby bude dodávat indická servisní divize NESS Technologies - NESS Global Services. Předpokládaná hodnota tohoto tříletého partnerství je 20 miliónů USD.

CAPCO Services India jsou integrální součástí obchodní strategie společnosti CAPCO s zaměřením na zákazníka. CAPCO je ve finančním sektoru unikátní poskytováním integrovaných konzultačních služeb, technologických řešení a ostatních služeb. Společnost svým globálním klientům pomáhá modernizovat jejich obchodní modely a architektury tak, aby bylo zajištěno vytvoření strategických výhod, obratu a ušetření nákladů.
Tříletá smlouva zavazuje NESS zajistit onshore systémovou integraci a offshore vývoj informačních technologií a systémovou integraci služeb klientům společnosti CAPCO celosvětově

Nahoru
 
VanguardMS uvádí nový program pro certifikaci a akreditaci svých partnerů
Společnost VanguardMS uvádí školicí program C. A. P. (Certification and Accreditation program – program certifikace a akreditace), který je určen pro partnery v oblasti EMEA. Jeho cílem je optimalizace technologického know-how a zvýšení odborných znalostí o řešeních VanguardMS, čímž partneři získají konkurenční výhodu. Program C.A.P. se skládá ze dvou fází: individuální certifikace a akreditace partnerů.

Účast v programu C. A. P. společnosti VanguardMS zajišťuje pro partnery tyto výhody:
- přístup ke speciálním nabídkám společnosti VanguardMS,
- přístup ke všem programům přechodu na novou technologii VanguardMS,
- základní informace o partnerovi a hypertextový odkaz na internetových stránkách společnosti VanguardMS,
- maximální podpora společnosti VanguardMS v předprodejní, prodejní i poprodejní fázi,
doklad o certifikaci a/nebo akreditaci.

Nahoru
 
2x XML pro vývojáře od Software602
Software602 připravila podporu formátu XML ve dvou produktech pro vývojáře - v testovací verzi 602XML SDK, která obsahuje WYSIWYG editační komponentu určenou pro integraci do aplikací třetích stran technologií OLE automation, a v nové verzi databázového serveru 602SQL 8.1.

602XML SDK dává vývojářům k dispozici WYSIWYG editační komponentu s téměř 200 funkcemi OLE Automation pro integraci do jejich stávajících aplikací - výrazně tak zkracuje čas na vývoj aplikací s podporou formátu XML. Komponenta přináší i některé nadstandardní funkce - nejzajímavější je integrovaná podpora autentifikace XML obsahu digitálním podpisem. 602XML SDK je děleno na dvě části: první jsou knihovny s jednoduchými příklady použití ve zdrojovém kódu a druhou je 602XML Editor, který dokumentuje plné možnosti knihoven obsažených v SDK (jeho interface pracuje nad knihovnami dodávanými v SDK) - po instalaci je k dispozici WYSIWYG XML editor pro vizuální návrh sestav stránkového charakteru (XSL-FO) nebo pro generování standardního XML obsahu s CSS formátováním.
XML rozšíření u 602SQL 8.1 umožňuje přenos strukturovaných dat v heterogenních prostředích mezi soubory v XML a databází. Hlavní výhodou formátu XML je (při zachování potenciálně složité struktury dat) oddělení dat od konkrétní reprezentace v relační databázi a její prezentace v prohlížeči. Pro popis mapování mezi databází a XML souborem (transformace dat během přenosu mezi elementy v XML souboru a daty v relačních tabulkách) slouží tzv. DAD (Document Access Definition), který se edituje vizuálním návrhářem a je uložen v XML formátu jako objekt v databázi. Nová verze 602SQL Serveru pro Windows i Linux je dostupná od 18.11. 2003 jako download na www.602.cz.

Nahoru
 

ANALÝZA

Mizivé využití investic do IT k vytvoření konkurenční výhody
Méně než polovina českých podniků je schopna reálně využít investice do informačních technologií ke zlepšení svého postavení na trhu nebo k získání konkurenční výhody. Jak vyplývá z analýzy firmy LogicaCMG, společnosti mají často poměrně vysoká očekávání ohledně přínosů vyplývajících z nasazením nových informačních technologií a systémů. Těmto očekáváním však většinou chybí konkrétní vyjádření a měřitelné ukazatele jejich naplnění. V praxi je pak velmi obtížné vyhodnotit takové investice a zjistit, zda společnostem skutečně pomohly v jejich podnikání.

Studie společnosti LogicaCMG ukázala, mimo jiné, že:
· Téměř třetina podniků nevyužívá firemní IT k řízení společnosti, a to buď proto, že instalované řešení to
  neumožňuje, nebo že firma prostě neví jak (druhý případ je daleko častější).
· Méně než 10 % podniků se cíleně zabývá otázkou, jak využít informační systémy k soustavnému zlepšování
  výkonnosti.
· Méně než třetina podniků buduje své informační systémy na základě dlouhodobé strategie vycházející z celkové
  podnikatelské strategie (například při plánování rozpočtu se většinou nevychází z analýzy potřeb společnosti, 
  ale z výše rozpočtu v předchozím finančním období).
· Více než 40 % společností nemá nástroje, které by jim umožnily řídit rozvoj informačních systémů v podniku,
  takže tuto oblast ponechává samovolnému spontánnímu vývoji.
· Pouze ve třetině podniků je členem vrcholového vedení ředitel nebo manažer odpovědný za oblast informatiky.

Studie vychází z několika zdrojů. Prvním z nich je průzkum, který v roce 2002 provedla agentura TN Sofres Factum. V rámci šetření prováděného exkluzivně na objednávku firmy LogicaCMG, tazatelé oslovili přibližně stovku velkých českých podniků ze všech sektorů trhu, kde prováděli hloubkové pohovory s IT manažery a členy představenstev. Dalším zdrojem je aktuální průzkum prováděný LogicaCMG v roce 2003, ve kterém bylo uskutečněno dvacet strukturovaných rozhovorů s IT experty působícími na českém trhu.

Nahoru
 
Češi neumí pracovat s počítačem
Pouze 27 % Čechů na trhu práce umí pracovat s počítačem na úrovni, kterou vyžaduje většina pracovních pozic. Ukázal to nedávný průzkum prováděný na reprezentativním vzorku lidí starších patnácti let, který si u agentury TNS objednala společnost Centrum Internetu. Centrum Internetu je provozovatelem Národního programu počítačové gramotnosti, který běží od února 2003 díky podpoře Ministerstva informatiky a společnosti Intel.

Výsledek průzkumu je negativní až překvapivě. Pouze dvacet sedm procent ekonomicky aktivní populace (lidé starší patnácti let s vyloučením důchodců, studentů a učňů) a dvacet dva procent všech lidí starších patnácti let prohlásilo, že by také uměli vytvořit ty jim předložené dokumenty, které nebyly formátovány jen mezerníkem, ale alespoň tabulátorem, v lepším případě vloženou tabulkou – a odeslat je v příloze elektronické pošty. Příliš pomalá informatizace české společnosti se často vykládá jako důsledek malé dostupnosti počítačů a drahého připojení na Internet. Strach mnohých lidí z počítačů, jejich přesvědčení, že už se bez nich nějak obejdou, i když mají před sebou ještě desítky let ekonomicky aktivního života, ale i nekvalitní výuka práce s počítačem na školách (v tomto průzkumu „propadlo“ 63 % lidí do 29 let!) stojí poněkud stranou pozornosti, ač jsou neméně zásadní překážkou. Velká část lidí, kteří navštěvují kurzy NPPG, jehož cílem je nejen naučit účastníky základům práce s počítačem, ale i odbourávat jejich psychologickou bariéru vůči výpočetní technice a informačním technologiím, přitom počítač v domácnosti má, ale buď ho nepoužívá, nebo jen velmi omezeně.
Počítačová gramotnost spolu s gramotností funkční je základním předpokladem zaměstnatelnosti na většině pozic, které trh nabízí. Podle Pavla Komárka na konferenci Prosperita, kterou Centrum Internetu uspořádalo v září, z úst zaměstnavatelů opakovaně zaznělo, že počítači se v jejich firmách nevyhnou ani dělníci – počítačem se například registruje docházka a přes síť se všichni zaměstnanci dozvídají sdělení firmy. Ukázkový úkol vybraný v rámci průzkumu je zároveň i klasickým úkonem při hledání práce: kdo neumí napsat strukturovaný životopis a odeslat ho mailem potenciálnímu zaměstnavateli, je stále více vytlačován na okraj pracovního trhu.

Nahoru

Internet, komunikace a sítě

NEXTRA s 4x vyšší kapacitou internetového připojení do zahraničí
Novým poskytovatelem internetového připojení do zahraničí se pro společnost NEXTRA Czech Republic od 1. prosince 2003 stává nadnárodní operátor Cable&Wireless. Spolu s tímto krokem NEXTRA čtyřnásobně zvýšila kapacitu své zahraniční konektivity a uvedla na trh novou velkoobchodní nabídku zahraničního propojení (IP Upstream).

Přechodem k poskytovateli Cable&Wireless dochází k navýšení kapacity sítě ze 155 Mb/s (STM-1) na 622 Mb/s (STM-4). Pro stávající a potenciální zákazníky to znamená zejména vyšší kvalitu, spolehlivost a rychlost poskytovaných služeb. Lepší propustnost sítě se projeví ve zvýšení rychlosti a snížení doby odezvy na zahraniční servery. Pro zákazníky velkoobchodních služeb tento krok znamená zatraktivnění nabídky jak z hlediska kvality služby, tak i nabízené ceny.
Ruku v ruce s touto inovací jde i snížení rizika výpadku služby v důsledku propojení s nadnárodním operátorem a zálohováním zahraničního propojení přes alternativního operátora.
Propojení sítě NEXTRA se sítěmi ostatních ISP v České republice zůstává bez změn.

Nahoru

 

Služba Windows Mobile Start
Společnosti AT&T Wireless a Microsoft zahájily provoz služby Windows Mobile Start Service pro uživatele telefonů Motorola MPx200. Jedná se o webové stránky AT&T Wireless založené na Microsoft Web service, jejichž prostřednictvím mohou uživatelé snadno a rychle konfigurovat své telefony Motorola MPx200. Díky této službě uživatelé získávají přístup ke své elektronické poště, webovým stránkám optimalizovaným pro mobilní zařízení, vyzváněcím tónům, domovským obrazovkám (obrázkům) pro mobilní telefony, hrám a jiným aplikacím.

Nahoru
 
Radware a Multihoming Internet

Multihoming řešení eliminuje kritické místo (single point of failure) v přístupu z a do internetu tak, že ochrání zákazníka před důsledky vyplývajícími z problémů a chyb v síti internetového poskytovatele. Z důvodu technické obtížnosti a cenové náročnosti jsou v současné době připojeny k více ISP zpravidla pouze velké firmy, a to jen v centrále.

Nová řada LinkProof Branch rozšiřuje stávající rodinu LinkProof a je určena především pro redundantní připojení menších firem a vzdálených míst do centrály (end-to-end multi-homing connectivity). Zaručuje snadnou integraci linek k více ISP a zároveň optimalizuje provoz podle aktuální situace i kapacity a ceny jednotlivých připojení (OCR – Optimal content routing).
Řešení dovoluje podnikovým zákazníkům zásadně zvýšit spolehlivost a snížit náklady na provozování spojení do vzdálených poboček. Zajišťuje dostatečný výkon a dostupnost aplikací nepostradatelných pro podnikání, dokáže rovněž zajistit potřebnou kvalitu služeb (QoS) pro kritické aplikace. Zařízení podporuje kromě samotného multihomingu i load balancing a optimalizaci VPN. Centrální management a reporting maximálně usnadňuje implementaci a správu prakticky libovolného počtu poboček.
Řada produktů LinkProof se stala de facto standardem pro multi-homing. V současnosti využívá produktů této řady přes 2 tisíce zákazníků na celém světě a řada instalací je i v České republice.

Nahoru

 

GSM telefony a služba Dyad DigiPhone
Společnost Dyad Group oznámila zahájení poskytování GSM Connect; jedná se o řešení “GSM to VoIP”, které umožňuje uživatelům mobilních telefonů využívat výhody linky Dyad včetně nízkých cen za mezinárodní hovory.

GSM Connect je řešení postavené na bráně “GSM to VoIP”, která je společným projektem společností Dyad Group a Level s.r.o., výrobcem GSM zařízení z Náchoda. “GSM to VoIp” brána byla společně vyvinuta tak, aby umožňovala zákazníkům využívat služby a nízké ceny za mezinárodní hovory linek Dyad na jejich mobilních telefonech. Jakýkoliv tarif Dyad DigiPhone může být připojen na Dyad Connect, a to včetně paušálu Unlimited North America, který umožnuje neomezené volání do USA a Kanady. Paušály Dyad s neomezeným zahraničním voláním se cenově pohybují od 340,- Kč za měsíc. Služby Dyad využívají protokol SIP, který umožňuje uživatelům komunikovat navzájem prostřednictvím internetu kdekoliv po světě. Jedná se o technologicky vyspělé služby příští generace, které mohou být implementovány do stávající zákaznické telekomunikační infrastruktury.
GSM to VoIP brána umožňuje volat mobilním telefonem kdekoliv po světě.

Nahoru
 
Telenor Networks spustí alternativní služby DSL

Telenor Networks a Český Telecom podepsali v pátek 5. prosince smlouvu o zpřístupnění metalického účastnického vedení LLU. Tento kontrakt umožňuje společnosti Telenor Networks pronajímat metalické linky od Českého Telecomu, postavit na nich vlastní DSL síť a nabídnout služby svým zákazníkům. Síť DSL by měla být spuštěna v prvním čtvrtletí roku 2004. Jednotlivé služby budou nejprve k dispozici v Praze a poté, s postupný rozvojem sítě, plynule uváděny i v ostatních městech České republiky.

Nahoru
 
VanguardMS rozšiřuje řešení Digital Video Surveillance

Společnost Vanguard Managed Solutions (VanguardMS) uvádí novou verzi video web serveru RemoteVU Guardian podporující až čtyři video porty s možností rozšíření na osm prostřednictvím softwarové aktivace. Společnost zároveň představuje software RemoteVU Guardian ve verzi 2.30. Oba tyto nové komponenty rozšiřují řešení VanguardMS Digital Video Surveillance, které společnost představila v říjnu letošního roku, a poskytují méně nákladnou alternativu ke stávajícímu modelu s osmi porty a současně zvyšují využitelnost a efektivitu. Díky těmto vylepšením nabízí VanguardMS nyní vyšší míru pružnosti a škálovatelnosti svých řešení pro digitální videodohled.

Zákazníci, kteří k efektivnímu dohledu nad svými lokalitami potřebovali jen malý počet videokamer, dříve museli investovat do předimenzovaných řešení. Společnost VanguardMS vytvořila produkt RemoteVU Guardian se čtyřmi porty jako nákladově efektivnější variantu pro organizace, které potřebují řešení videodohledu pro malé a vzdálené lokality. Zařízení se čtyřmi porty využívá stejný hardware jako systém s osmi porty, takže lze snadno aktualizovat podle rostoucích požadavků zákazníka prostřednictvím softwarové aktivace.

Nahoru
 
APC Smart – UPS RT - více energie v menším provedení.

American Power Conversion (APC) ohlásilo 4. prosince nové produkty „rodiny“ Smart – UPS RT. Jsou to přestavitelné (jednotka má věžové nebo rackové provedení), dvoukonverzní on-line záložní zdroje (UPS) poskytující ochranu pro kritické aplikace.
Nové Smart – UPS RT zdroje v rozsahu od 1000 do 10 000 VA poskytují velkou rozšiřitelnost doby běhu na baterie a širokou škálu výkonů: 1.000VA, 2.000VA, 3.000VA, 5.000VA, 7.500VA, 10.000VA.
To všechno s vysokou úsporou prostoru: jako příklad můžeme uvést 5000 VA jednotku, která potřebuje pouze 3U (1U = 1,75 palce) prostoru, pokud je namontována v 19” racku /průmyslové skříni, nebo 10000 VA jednotku, která vyžaduje pouze 6U rackového prostoru.

Nová Smart – UPS RT nabízí zvýšenou dostupnost s nulovou dobou přepínání na baterie a z baterií, elektronický i manuální bypass, velký rozsah vstupního napětí bez přechodu na baterie (od 100V do 280V v typických zatíženích), regulaci napětí a frekvence. Všechny jednotky mají interní baterie, které jsou uživalsky vyměnitelné za chodu. K celé Smart – UPS RT „rodině“ můžeme rovněž připojit libovolný počet přídavných externích baterií a prodloužit tak dobu zálohování na požadovanou úroveň.
Všechny Smart – UPS RT produkty od 1000 VA do 5000 VA se dodávají spolu se softwarem PowerChute Business Edition a mohou být řízeny za použití řady volitelných doplňkových karet ve Smart-Slotu. Smart – UPS RT produkty od 5000 VA do 10000 VA se dodávají spolu s Web/SNMP řídicí kartou v ceně.
Produkty 1000 VA a 2000 VA jsou už dostupné u distributorů. Smart – UPS RT 3000 VA a 5000 VA produkty jsou dnes dostupné v limitovaných počtech a budou se dodávat od konce dubna 2003. Smart RT 7500 VA a 10000 VA produkty budou dostupné od června 2003.

Nahoru


Deloitte & Touche


Informační společnost

Martin Ambler ředitelem nové pobočky Mercury Interactive
Ředitelem nově vzniklé pobočky americké společnosti Mercury Interactive s působností v České a Slovenské republice se stal Martin Ambler (43), dřívější manažer Computer Associates pro prodej v ČR a SR. Do CA nastoupil v roce 1998 jako vedoucí konzultant pro podnikový software, později přešel do funkce technického manažera pro země střední Evropy. Před svým příchodem do CA pracoval ve společnosti Digital Equipment Corp. jako zakládající člen týmu tehdy ještě československé pobočky na pozici vedoucího oddělení konzultantů pro předprodejní podporu.
Své zkušenosti s prodejem podnikového softwaru nyní Martin Ambler využije při budování trhu s nástroji pro BTO (business technology optimization), komplexními balíky pro testování, ladění, řízení výkonu a optimální využití podnikových aplikací. V této branži hraje dravá a rychle rostoucí Mercury Interactive celosvětově dominantní roli.

Nahoru

 
Dohoda SAP a Sybase

Sybase ČR informovala, že společnosti SAP AG a Sybase, Inc. podepsaly celosvětovou dohodu o portaci řešení SAP Business One na databázovou platformu Sybase Adaptive Server Enterprise. Dohoda kombinuje kvality nového řešení SAP Business One, určeného pro společnosti od pěti až po několik set zaměstnanců, a výkonného databázového serveru Adaptive Server Enterprise (ASE).

Obě společnosti budou navíc pro zákazníky SAP Business One zajišťovat vývoj a prodej mobilních řešení Sybase. Aliance nabídne uživatelům a partnerům SAP Business One z celého světa užitečná a cenově dostupná řešení pro malé a střední podniky, jež budou přizpůsobena potřebám celé řady vertikálních odvětví a geografických trhů. Společné řešení bude prodávat a distribuovat společnost SAP prostřednictvím svých partnerských distribučních kanálů. Obě firmy do aliance vloží své marketingové a školicí zdroje, aby zajistily její úspěch a současně využijí své celosvětové přítomnosti k nabídce řešení SAP Business One zákazníkům na nejvýznamnějších světových trzích.

Nahoru
 
Systinet proniká na asijský trh

Systinet uzavřel strategické partnerství s asijským systémovým integrátorem, společností Samsung SDS, a pronikl tak na asijsko-pacifický trh webových služeb
Společnost Systinet, poskytovatel softwarové infrastruktury pro webové služby, oznámila uzavření strategického partnerství s jedním z největších asijských systémových integrátorů Samsung SDS, dceřinnou firmou společnosti Samsung. Na základě podepsané smlouvy bude Samsung distribuovat software společnosti Systinet - platformu WASP (Web Applications and Services Platform) - a poskytovat obchodní a technickou podporu v asijsko-pacifickém regionu. Systinet plánuje toto partnerství dále využít i v budoucnosti a společně vytvořit centrum podpory v Soulu.


Nahoru
 
V NBÚ uspěly řešení F-Secure AntiVirus a DataShredder
 
Produkty F-Secure AntiVirus (F-Prot) a DataShredder z nabídky AEC Data Security Company uspěly jako součást informačního systému jeho certifikací NBÚ na stupeň utajení „důvěrné“. Antivirový program F-Secure AntiVirus využívá trojici skenovacích motorů pro vyhledávání virů a dalších škodlivých kódů (mezi nimi je i F-Prot). DataShredder pak představuje účinné řešení sloužící k bezpečné skartaci jednotlivých souborů, adresářů nebo disků.

Nahoru
 
Činnost internetové společnosti M.I.A., a.s., bude ke konci roku ukončena
Aktivní činnost internetové společnosti M.I.A., a.s., poskytující služby v oblasti reklamy na internetu a Sponzorovaných SMS bude k 31.12.2003 ukončena. Rozhodl o tom ČESKÝ TELECOM, který je 100% vlastníkem této společnosti.
Záměrem ČESKÉHO TELECOMU, a.s., je zefektivnění společnosti, zjednodušení a zprůhlednění řídící struktury a následné zlepšení kvality poskytovaných služeb. S tím souvisí postupné odbourávání přidružených činností, včetně aktivit M.I.A., které přímo nespadají do hlavní oblasti činností.
Veškeré závazky, které společnosti M.I.A. z dosavadních smluv a obchodů vyplývají, společnost splní. Internetová společnost M.I.A. působila v poslední době na trhu především ve třech základních oblastech: zajišťování a poskytovaní reklamy na internetu, komplexní marketingové a PR služby na internetu a prodej reklamy do Sponzorovaných SMS.

Nahoru
 
Butler Group hodnotí Compuware OptimalJ jako nejlepší ve své kategorii
Společnost Compuware oznámila, že agentura Butler Group udělila ve své zprávě vývojovému prostředí Compuware OptimalJ hodnocení „outperform“ (překonávající ostatní srovnatelné technologie). Toto hodnocení znamená, že uvedené řešení má již jednoznačně vedoucí pozici na trhu a všeobecně se uznává jako nejlepší ve své kategorii. OptimalJ je vývojové prostředí na platformě J2EE, které prostřednictvím modelem řízených postupů a šablon napomáhá při vývoji podnikových aplikací.

V nejbližších letech se očekává výrazný nárůst používání modelem řízených postupů a šablon, který Compuware OptimalJ využívá. Platí to zejména pro podniky, jež se budou snažit o zvýšení produktivity IT a snížení rizik prostřednictvím zajištění kvality aplikací. Compuware má úspěšnou strategii díky aktivní podpoře koncepce MDA (Model Driven Architecture), jež se jí nyní začíná vyplácet.
Compuware OptimalJ je vyspělé prostředí pro vývoj aplikací, jež zkracuje, zlevňuje a zjednodušuje poskytování a údržbu podnikových aplikací založených na jazyku Java. OptimalJ umožňuje podnikům ušetřit až 40 % investičních nákladů ve srovnání s tradičními vývojovými metodami. Ve fázi údržby aplikací, na kterou připadá přibližně 80 % nákladů, uživatelé technologie OptimalJ dosahují až 90% úspor oproti tradičním vývojovým metodám.

Nahoru
 
Společnost ICZ mezi 100 nejlepšími
Anketu Českých 100 nejlepších již řadu let pořádá agentura Comenius ve spolupráci se Svazem průmyslu a dopravy ČR s cílem zviditelnit a ocenit české a v ČR působící společnosti z nejrůznějších oborů a poukázat na jejich vynikající výsledky. Hodnocení je v rukou vybraných odborníků, kteří svými nominacemi oceňují výsledky společností za uplynulých dvanáct měsíců. V oborové kategorii „Informační technologie ve státní správě“, která je součástí ankety, se mezi šesti oceněnými umístila společnost ICZ a.s.

Slavnostní večer spojený s předáváním diplomů Českých 100 nejlepších představitelům vítězných firem se konal 28. listopadu ve Španělském sále Pražského hradu za účasti prezidenta republiky Václava Klause. Ocenění v rámci oborové kategorie Informační technologie ve státní správě pro společnost ICZ a.s. převzal předseda představenstva Zdenek Jirkovec.

Nahoru
 
2N TELEKOMUNIKACE na špici
Společnost 2N TELEKOMUNIKACE se opakovaně umístila v žebříčku ankety Českých 100 nejlepších. V celkovém pořadí obsadila 30. místo. Důležité je, že figuruje na 10. místě mezi firmami z oblasti informačních a komunikačních technologií a dokonce na 4. místě mezi telekomunikačními společnostmi. Před ní jsou pouze T-Mobile, Eurotel a ČESKÝ TELECOM.

Nahoru
 
Významné ocenění pro AEC
Také společnost AEC Data Security Company se zařadila mezi oceněné v anketě „Českých 100 nejlepších“. Ocenění za AEC převzala ve Španělském sále pražského Hradu ředitelka společnosti Alena Řezníčková.

Nahoru

FinanČní Monitor Firem

APC ve třetím čtvrtletí 2003
Společnost American Power Conversion oznámila hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, které skončilo 28. září 2003. Tržby ve třetím čtvrtletí 2003 činily 393,7 milionu dolarů, což je meziročně o 17 procent více ve srovnání s 337,1 milionu ve stejném období loni a čtvrtletně o 19 procent více ve srovnání s 331,5 milionu dolarů ve druhém čtvrtletí. Čistý zisk za třetí čtvrtletí 2003 činil 55,8 milionu dolarů nebo 0,28 dolaru na akcii, což je meziročně o 33 procent více oproti 42,0 milionu dolarů nebo 0,21 dolaru na akcii ve stejném období loni. Zároveň je to o 69 procent více oproti 33,1 milionu dolarů či 0,17 dolaru na akcii ve druhém čtvrtletí.

Ze zeměpisného hlediska se na tržbách za třetí čtvrtletí z 52 procent podílel americký region (Severní a Latinská Amerika), který meziročně vzrostl o 11 procent a čtvrtletně o 20 procent. Tržby v Evropě v tomto období tvořily 30 procent všech tržeb, což bylo meziročně o 25 procent více a čtvrtletně o 17 procent více. Čtvrtletní tržby v Africe činily 18 procent všech tržeb, což bylo meziročně o 25 procent více a čtvrtletně o 18 procent více. Podle stálého kurzu tržby společnosti meziročně vzrostly o 13 procent a čtvrtletně o 19 procent. Podle konstantního kurzu dolaru se tržby v EMEA meziročně zvedly o 15 procent a čtvrtletně o 17 procent, v Asii meziročně vzrostly o 20 procent a čtvrtletně o 17 procent.

Nahoru

Konference, semináře

Školení Sybase
Nabídku byla rozšířena o 8 nových obecných kurzů:
Fast Track to Java XML – 3 dny
Fast Track to Servlets and JSP – 3 dny
Fast Track to Java Script – 2 dny
Fast Track to Java Security and Cryptography – 2 dny
Application Testing with Java – 2 dny
Fast Track to J2EE Design Patterns – 2 dny
Developing Web Applications with Struts – 3 dny
Fast Track to UML – 3 dny
Fast Track to XML – 3 dny
Do 15.12. můžete využít výhodné vánoční nabídky. Při objednávce 10 nebo 20 školících dnů získáte hodnotný dárek dle vlastního výběru.
Podrobněji viz http://www.sybase.cz/edu/index.htm
Od poloviny tohoto týdne bude znám nový rozvrh kurzů na rok 2004, který si budete moci stáhnout z http://www.sybase.cz/edu/Kalendar.htm.

Nahoru


Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi
Oblast IS/ICT je spojena s obrovskou finanční náročností a náklady na informační technologie a systémy představují stále vyšší položku v celkových nákladech firem. Otázky řízení a optimalizace nákladů na tuto oblast a efektivnosti IS se tak dostávají do popředí zájmu managementu většiny domácích podniků.

Seminář Optimalizace IT nákladů v praxi (10.-11.12.2003, hotel CROWNE PLAZA, Praha), který pro Vás připravila společnost top vision ve spolupráci s ITsystémem jako mediálním partnerem, přináší praktické zkušenosti s optimalizací IT nákladů společností: Contactel, Severomoravská energetika, Siemens Business Services, Tonak.

Stěžejními tématy k výměně zkušeností a diskusi budou:
ּOptimalizace nákladů na provoz a inovaci IS/ICT
ּ Sledování nákladů na IS/ICT na principu Activity Based Costing
ּ Využívané metriky v informatice
ּ Minimalizace TCO vhodným řešením IT infrastruktury
ּ SLA a řízení IT nákladů
ּ Smluvní zabezpečení zainteresovanosti dodavatele na dosažení cílů projektu

Nahoru

 


IT System


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,