HLEDEJ
 V SEKCI
 

15. října 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Microsoft Industry Awards 2003
Platební agentura na platformě SAP
Česká verze OpenOffice.org 1.1.0 dokončena
Nová bezpečnostní zařízení pro menší firmy
Antivirová řešení Trend Micro pro menší sítě
Amazon používá české technologie
Nový systém Java Download pro Eurotel Praha


Analýza
Ředitelé IT riskují

Konference, semináře
Controlling nákupu, výroby a kvality
Seminář na téma "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Caché Entrée
12. konference uživatelů systémů ESRI a ERDA
Informační systémy průmyslového podniku - MES
Mezinárodní konference organizace TORUS
Finanční řízení pro neekonomy
MIS v praxi - očekávání a realita
EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program

Internet, komunikace a sítě
Viphone – virtuální telefonní ústředna
Hovory se Slovenskem zdarma
Nové směrovače 3Com
GTSL konkuruje ADSL od Telecomu
Nové kontaktní centrum ČSA

Informační společnost
Altec a OR-CZ směřují k fúzi
LBMS představuje novou strategii
Alianční smlouva mezi Českým Telecomem a DC Concept
Nový marketingový ředitel české pobočky Dell Computer
Nový obchodní ředitel pro sektory telekomunikací a finančních služeb u LogicaCMG
Společnost IBM Česká republika představila nového obchodního ředitele
Úspěšná výuka pomocí QI Builderu na Ostravské univerzitě.
T-Systems završil nákup PRAGONETu
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 10/2003

Branžové zaměření
Výrobní podniky

Hlavní témata
· Řízení efektivity výroby
· Paletová logistika
· Integrace aplikací
· Automatizovaný sběr dat
· SCM - seriál
Připravujeme:
IT System 11/2003

Branžové zaměření
Banky a finance


Hlavní témata
· CRM
· E-learning
· Procesní řízení
· Správa identity uživatelů
· Linux


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


strategicky it management


Podnikové aplikace

Microsoft Industry Awards 2003
Společnost Microsoft vyhlásila vítěze pátého ročníku soutěže Microsoft Industry Awards v České a Slovenské republice pro rok 2003. Ocenění Microsoft Industry Awards se každoročně uděluje partnerům, kteří vyvíjí řešení a aplikace na platformě Microsoft  a využívají nové technologie v řešeních pro zákazníky. V tomto roce se soutěže zúčastnilo 28 společností, které prezentovaly 48 řešení.
Přihlášeny mohly být pouze projekty, které byly uvedené do plné funkčnosti nejpozději do 31. 8. 2003. Hodnotícím kritériem při výběru jednotlivých řešení byl především rozsah projektu a přínos pro zákazníka.

Vítězi za rok 2003 v následujících kategoriích byly vyhlášeny společnosti:

ּ Nejlepší řešení pro bankovnictví, pojišťovnictví a správy financí
        -  GRADIENT Slovakia, s.r.o., řešení Garchive
        -  truconneXion, a.s., Uživatelský autentikační systém

ּ Nejlepší řešení pro státní správu
 -  Millenium 000 spol. s r.o., Verejný informačný portál

 ּ  Nejlepší řešení pro obchod, výrobu a utility
 
- Logos, spol. s r.o., Implementace Content Management Server 2002

 ּ Nejlepší řešení pro malé a střední firmy
  - AutoCont a.s., Zakázkové workflow
  - DIGI TRADE, s.r.o., eDirigent

 ּ Zvláštní ocenění „Microsoft .NET Technology Award“
   - ASD Software, s.r.o., ISOP

  Nahoru

 


Platební agentura na platformě SAP
Ministerstvo zemědělství ČR (MZe) a společnost SAP ČR podepsaly smlouvu na dodávku informačního systému pro připravovanou jednotnou platební agenturu (vzniká sloučením Státního zemědělského intervenčního fondu a Agrární platební agentury, budované na MZe v rámci programu SAPARD). Základem řešení je platforma mySAP Business Suite. Toto řešení bude v rámci  uvedené platební  agentury podporovat  procesy související s čerpáním dotací pro více než 60 000 zemědělských subjektů v ČR z agrárních fondů Evropské unie.
Dle smlouvy, jejíž plnění bude realizováno v časovém horizontu 5 let, poskytne společnost SAP softwarové licence a služby systémového integrátora. Nezbytnou podmínkou pro přidělení dotací z EU je získání akreditace. Proto musí samotná implementace zajistit spolehlivé a transparentní fungování platební agentury pro získání této akreditace nejen po stránce technologické, ale také organizační. Partnerem implementace je společnost Siemens Business Services, jejímž hlavním úkolem bude vytvoření procesů úspěšně fungující platební agentury na základě přenosu zkušeností z obdobného projektu v Rakousku.


Nahoru
 

 
Česká verze OpenOffice.org 1.1.0 dokončena
Český lokalizační tým OpenOffice.org oznámil, že byla uvolněna nová CZ verze tohoto kancelářského balíku pro operační systémy Microsoft Windows (98/ME/NT/2000/XP), GNU/Linux (x86) a Sun Solaris. OpenOffice.org je plnohodnotný kancelářský balík obsahující textový editor, tabulkový pro­cesor, prezentační program a řadu dalších součástí. Českou verzi balíku je možné stáhnout z http://cs.openoffice.org/download.html.
Nová verze přináší mnoho vylepšení a nových vlastností. Nově je přidána nativní podpora exportu do PDF (Adobe Acrobat) a pro prezentace a kresby i do formátu programu Macromedia Flash. Byla zvýšena rychlost spouštění, rozšířena kompati­bilita se soubory Microsoft Office, podpora přístupnosti a vylepšen celkový vzhled uživatel­ského prostředí. Samozřejmě je zahrnuta kompletní česká lokalizace kontroly pravopisu, dě­lení slov, slovníku synonym a nechybí ani česká nápověda. V současnosti je k dispozici více než čtyřicet slovníků kontroly pravopisu, dvacet slovníků pro dělení slov a pět slovníků synonym. Je možné je stáhnout a nainstalovat jak jednotlivě manuálně, tak jednotlivě i hromadně auto­matizovaným nástrojem DicOOo kompletně lokalizovaným do češtiny i slovenštiny. Kromě něj existují další specializované nástroje pro Microsoft Windows i GNU/Linux. Vše na http://lingucomponent.openoffice.org/download_dictionary.html

 K dispozici je také množství nástrojů třetích stran (například konverzní nástroje pro LaTeX či WordPerfect a jiné). Podle podmínek Open Source licencí, pod kterými je balík šířen (LGPL a SISSL), je jeho uží­vání, upravování i další předávání bezplatné.
Některé nové vlastnosti a vylepšení zahrnutá v OpenOffice.org 1.1.0:
·
         Nativní export do formátu Adobe PDF (Portable Document Format) - Díky tomuto vylepšení je možné jakýkoliv dokument, prezentaci či tabulku exportovat přímo do formá­tu Adobe PDF. Není třeba žádný dodatečný a nákladný software.
·
         Nativní export do formátu Macromedia Flash - Další vylepšení umožňuje exportovat prezentace přímo do formátu Macromedia Flash. To umožňuje jejich snadné šíření či připojení do internetových stránek. Ani zde již není potřeba další software.
·
         Nové formáty mobilních zařízení - Pro jednodušší přenos dokumentů na PDA a handheldy byla přidána podpora pro formát AportisDoc (Palm), Pocket Word a Pocket Excel.
·
         Vylepšená kompatibilita s formáty Microsoft Office - Byly přidány filtry pro zapouzdřené XML dokumenty Microsoft Office 2003 a vylepšeny filtry pro dokumenty Microsoft Office 95/97/2000/XP.
·
         Zlepšení přístupnosti - Byla zahrnuta podpora pro úplnou navigaci a ovládání aplikací pomocí klávesnice, respektování ba­revného schématu a motivů systému, přístupnost v systému nápovědy a dokumentech i pro Assistive Technologies přes příslušné API Javy (Java accessibility APIs).

Nahoru


Nová bezpečnostní zařízení pro menší firmy
Firma Check Point Software představila novou řadu hardwarových zařízení určených pro zabezpečení Internetu v menších firmách. Zařízení Check Point Safe@Office jsou založena na technologii velmi známého bezpečnostního řešení VPN-1/FireWall-1 a poskytují:

 ּ Jednoduchou instalaci – Ochrana soustředěná v malém zařízení jednoduše vkládaném mezi internetovou linku a vlastní síť obsahuje přednastavená bezpečnostní pravidla, čímž se potírá riziko chyb při konfiguraci. ּ   
ּ
Bezpečný vzdálený přístup – Technologie virtuálních privátních sítí (VPN) umožňuje bezpečný vzdálený přístup pro pracovníky v domácnosti, cestující zaměstnance nebo oddělené kanceláře.
 ּ Zvýšenou spolehlivost sítě – Podpora pro nastavení více poskytovatelů internetového připojení zajišťuje nonstop konektivitu v případě výpadku služby primárního poskytovatele. Pro další zvýšení spolehlivosti podporuje Check Point Safe@Office použití dalšího stejného zařízení jako záložního.
ּ Cenovou efektivitu – S cenou od USD 299 umožňují zařízení Check Point Safe@Office zaměstnancům sdílet zabezpečené internetové připojení přes integrovaný 4/5 switch. Rovněž je možné snadno upgradovat nastavení a funkcionality u uživatelských účtů.
ּ Volitelné bezpečnostní služby – Automatické a transparentní aktualizace zajišťují bezproblémovou kontinuální ochranu proti novým a rychle se šířícím útokům

Nahoru


Antivirová řešení Trend Micro pro menší sítě
Společnost Trend Micro ohlásila prodej Client/Server/Messaging Suite (CSMSuite) také pro 5, 10, 15 a 20 uživatelů. Produkty zaměřené na ochranu sítí středních a velkých podniků si mohou od nynějška pořídit také velmi malé firmy, kteří tak mohou získat komplexní řešení s centrálním řídícím systémem a s ochranou stanic uživatelů, souborových serverů a serverů pro zpracování elektronických zpráv.
Řešení CSMSuite chrání firemní síť před viry, trojskými koni a červy, případně dalším nebezpečným kódem, které do sítě vnikají přes počítače uživatelů, internetem a nebo e-mailovými zprávami. Ochrana sítě, serverů a uživatelských počítačů se provádí „na pozadí“ a neustále. SCMSuite je schopno automaticky rozpoznat nové viry a ihned si z internetu stáhnout nové vzory, podle kterých jsou viry snáz odhalitelné a odstranitelné. Celý systém se chová jako sjednocená bariéra řízená z jednoho místa pomocí centrálního nástroje, který může být nainstalován na počítači s Windows nebo jej lze ovládat a nastavovat pomocí webovského prohlížeče. Správce sítě může prostřednictvím centrální správy ovládat všechny části řešení SCMSuite nainstalované na serverech nebo stanicích uživatelů a levně a spolehlivě chránit síť před útoky.
Řešení CSMSuite obsahuje následující části: ScanMail for Lotus Notes, ScanMail for Microsoft Exchange, OfficeScan Corporate Edition a ServerProtect.

Nahoru


Amazon používá české technologie
Systinet oznámil podepsání smlouvy se společností Amazon.com o poskytování softwarové infrastruktury pro webové služby. Amazon, největší internetový obchod na světě, získá na základě smlouvy celopodnikovou licenci na technologii Systinet WASP (Web Applications a Services Platform). Technologii využije k propojení svých systémů s třetími stranami pomocí brány založené na protokolou SOAP. Jedná se o jednu z dosud vůbec největších implementací technologií webových služeb. Díky technologiím společnosti Systinet probíhá celý proces objednávání zboží na webových stránkách Amazonu elektronicky, bez nutnosti lidského zásahu. Zákazníci jednoduše vyplní objednávkový formulář a informace se přes SOAP rozhranní dostane až do systému příslušného prodejce, který objednávku vyřídí. Výhodou platformy Systinet WASP je její škálovatelnost, která umožňuje Amazonu reagovat na rychle rostoucí obchodní požadavky.

Nahoru


Nový systém Java Download pro Eurotel Praha
ET NETERA převzala správu nad servery a systémem Eurotelu pro poskytování služby stahování aplikací Java Download. Dosavadní systém Eurotelu poskytující javové aplikace pro mobilní zařízení již nevyhovoval technologickým nárokům spojeným s větším počtem uživatelů a celkově silnějším provozem. Eurotel proto požádal firmu ET NETERA o aktualizaci a modernizaci celého systému. ET NETERA provedla analýzu, na jejím základě navrhla řešení, realizovala jej a nyní celý systém spravuje. V rámci projektu podnikla i kroky pro zlepšení stability řešení, provedla úpravy a celý systém otestovala.

Nahoru
 


EASTLOG PRAHA 2003


Analýza

Ředitelé IT riskují
Podle nezávislého celoevropského průzkumu, který zadávala společnost Unisys nemá  54% firem v Evropě formální plán obnovy při katastrofě, který by zahrnoval veškerou jejich infrastrukturu IT, a 18% dokonce nemá formální plán obnovy při katastrofě vůbec.Výzkum „zvedl pokličku“ a odhalil rizika a náklady, které vzhledem k výši investic do IT firmám hrozí. Jako nejzávažnější se jeví tři reálná nebezpečí: finance (náklady), bezpečnost a zodpovědná správa. Výzkum však také ukázal, že ředitelé IT značně riskují, když nepodnikají adekvátní opatření na odvrácení těchto hrozeb. Při výzkumu bylo zjištěno, že 67% ředitelů IT (CIO) nedokáže spočítat, kolik by je případná ztráta dat vůbec stála. 77% navíc uvádí, že nelze kvantifikovat finanční dopad snížení či zvýšení počtu serverů v jejich stávající infrastruktuře IT. To znamená, že si například nemohou propočítat výhody konsolidace, a utíká jim tedy příležitost pro snížení nákladů. Pokud jde o testování plánů na obnovu při katastrofě, téměř 30% ředitelů IT připouští, že tyto plány netestuje, a to ani v případě zařízení, která jsou pro chod jejich podniku životně důležitá (mission critical), případně neví, zda se jejich plány testují.

Metodika průzkumu
Bylo uskutečněno 200 telefonických rozhovorů s řediteli IT (CIO) nebo jejich zástupci a finančními řediteli (CFO) nebo jejich zástupci ve Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Španělsku, Portugalsku a Nizozemí. Všechny dotazované osoby byly z organizací zaměstnávajících 500 a více zaměstnanců.


Nahoru
 


12. konferenci uživatelů geografických informačních systémů ESRI a ERDAS v ČR


Konference, semináře

Controlling nákupu, výroby a kvality
Tréninkový workshop na téma Controlling nákupu (22. října 2003) bude zaměřen na problematiku řízení nákupu a zásob s ohledem na typ výroby a zajišťování služeb. Controlling výroby zprůhlední náklady ve výrobním cyklu z různých úhlů pohledu (dle technologií, odpovědností, zakázek, produktů apod.), zprůhlední produktové kalkulace s ohledem na odpovědnosti. Bude ukázána vazba na operativní řízení výroby. I zde bude naznačeno, jak správně hodnotit podíl výroby na celkových výsledcích společnosti.
Více informací naleznete na www.gist.cz.


Nahoru

Seminář na téma "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI"
Dne 23. 10. 2003 se koná seminář "Marketingové IS a jejich možnosti" ve štukovém sále na rektorátě VUT v Brně na ulici Antonínská 1. Seminář je určený pro střední a vrcholový management působící ve všech odvětvích trhu a hlavně pro ty odborníky, kteří se s podobným CRM produktem setkali a byli zklamáni. Cílem semináře "MARKETINGOVÉ IS A JEJICH MOŽNOSTI" je přiblížit cílové skupině marketingových pracovníků CRM produkty.
Více informací naleznete na
www.cs-compex.cz.

Nahoru

Caché Entrée
Jednodenní trénink práce s postrelační databází Caché. Bližší info najdete na webových stránkách http://www.intersystems.cz/akce/entree.html, vztahující se k místu konání, programu, technickému vybaveni a také registraci on-line, dáváme nyní k dispozici přehled připravených termínů:24.07.2003 Hotel ILF Praha, 28.08.2003 Hotel ILF Praha, 29.09.2003 Holiday Inn Bratislava, 29.10.2003 Hotel ILF Praha, 10.11.2003 Hotel ILF Praha, 11.12.2003 Holiday Inn Brno.

Nahoru

12. konference uživatelů systémů ESRI a ERDA
Již po dvanácté pořádá ARCDATA PRAHA, s.r.o. pro své uživatele konferenci, která se letos bude konat ve dnech 30. a 31. října 2003 v Městské knihovně v Praze 1. Mimo již tradičních zajímavých přednášek a workshopů týkajících se jak současných softwarových produktů, tak novinek a trendů v technologiích ESRI a ERDAS, vystoupí jako hlavní řečník Rich Turner (ESRI). Na své si přijdou i uživatelé, kteří se chtějí dovědět více o možnostech praktických aplikací GIS, případně si vyměnit své zkušenosti s ostatními - jedním z hlavních cílů konference je umožnit lidem "gisákům" setkání a prezentaci své práce, ať už formou přednášky, posteru nebo obojího. Více informací naleznete na www.arcdata.cz.

Nahoru

Informační systémy průmyslového podniku - MES
Ve dnech 5.-6. listopadu 2003 se bude konat 4. mezinárodní firemní konference Informační systémy průmyslového podniku - MES (Manufacturing Execution Systems). Tato akce se tradičně věnuje informačním systémům a technologiím, které umožňují průmyslovým podnikům zefektivnit aktivity spojené s produkcí, technologiemi a procesy, nutnými pro úspěšný rozvoj společnosti. Konference se koná v hotelu 9Skal v krásném prostředí Českomoravské vysočiny a je věnována následujícím konkrétním tématům: sběr, archivace a validace dat z výrobního procesu, řízení údržby, dispečerské řízení výrobních jednotek, optimalizace výrobních procesů, řízení kvality. Konferenci organizačně zajišťuje společnost AD&M. Na www.adam-ova.cz  můžete získat detailnější informace o jednotlivých přednáškách, informace  a fotoarchívy z předešlých ročníků.

Nahoru


Mezinárodní konference organizace TORUS
TORUS je mezinárodní sdružení profesionálních konzultantů, které zahrnuje nezávislé firmy účetních, auditorů, advokátů, daňových poradců a správních konzultantů podle právních norem dané země.TORUS každoročně pořádá nejméně tři dvoudenní mezinárodní konference konající se v různých evropských městech nebo ekonomických centrech. Konference začíná vždy v pátek odpoledne odborným programem (přednáškami), pokračuje v sobotu dopoledne vnitřním jednáním organizace a v sobotu vyvrcholí kulturním programem pro účastníky. V České republice bude konference poprvé v historii této organizace a to ve dnech 17. a 18.10. 2003 v Praze v Hotelu Praha. Mezi přednášejícími v pátečním programu budou odborníci z různých sfér praxe, např. soudce nejvyššího správního soudu JUDr. Václav Novotný, docentka Fakulty podnikatelské VUT v Brně Doc. RNDr. Anna Putnová, MBA, Ph.D, Ing. Petr Havlík z Ministerstva zahraničí a Ing. Petr Bajer, CSc. ředitel Obchodní a hospodářské komory v Brně.

Nahoru

 
Finanční řízení pro neekonomy
Velmi důležitou praktickou dovedností každého manažera je umět číst ve finančních výkazech a využít výstupy a informace z finančních a účetních výkazů pro zvýšení efektivnosti podnikání. Podstatné je pochopit, jak se dají měřit výsledky podnikatelské činnosti, jaká je struktura finančního řízení, jaká hrozí rizika při finančním rozhodování atd. Rádi bychom Vás pozvali na seminář Finanční řízení pro neekonomy, který se koná 6. - 7. 11. 2003 v hotelu Ibis Praha Karlín. Cílem semináře je získání dodatečné kvalifikace a rozvinutí manažerských znalostí. Více informací naleznete zde.

Nahoru

 
MIS v praxi - očekávání a realita
Je pro Vás období plánovacího procesu dobou věštění z křišťálové koule? I intuitivní řízení firmy má své meze. Nahraďte svou křišťálovou kouli nástroji Business Intelligence. Vyzkoušejte si bezplatně plánování, simulace, reportování a analýzy s intuitivním nástrojem Business Intelligence. (Poplatek za účast na semináři zahrnuje 30-denní bezplatné zapůjčení plné verze řešení MIS DecisionWare.) ...jen věštkyni si pro porovnání výsledků budete muset pozvat sami... Přijďte s námi podiskutovat dne 10. listopadu 2003 do hotelu Olympik v Praze na odborný seminář "MIS v praxi - očekávání a realita". O své praktické zkušenosti se s Vámi podělí náš speciální host. Více na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919, mailem u ppolisenska@mis.de, nebo si ji vyzvedněte na veletrhu INVEX 2003 v našem stánku - pavilon V, stánek číslo 051.

Nahoru

 
EASTLOG 2003 - nezmeškejte výjimečný konferenční program
Ve dnech 22. až 24. října 2003 bude Corinthia Towers Hotel hostit již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy EASTLOG. Kromě oficiální návštěvy veletrhu, neformálního prostředí galavečera a prohlídky výjimečných logistických center čeká na účastníky akce maratón konferencí a workshopů. Konferenční program přinese několik novinek ve srovnání s minulými ročníky. Jednou z nich jsou panelové diskuse odborníků na aktuální témata související s rozšířením EU. Celní problematika, nové daně a předpisy, konkurence, nové možnosti distribuce, to vše zazní v rámci dvoudenní konference. Účast zde potvrdili specialisté evropského rozměru: Georges di Lallo/French Shippers Council, Gordon Linigton/British Shippers Council, Milan Kriva/ Tibbett & Britten, a mnozí další. Konferenční program přinese rovněž řadu případových studií úspěšných projektů z oblasti logistiky a dopravy. K nejvýznamnějším patří například Outsourcing paletového hospodářství společnosti Unilever/CHEP nebo plnosortimentní distribuční centrum Kaufland Modletice. Uzávěrka přihlášek na konferenci je 10.10.2003. Více informací včetně kompletního konferenčního programu naleznete na www.eastlog.cz.
 

Nahoru
 


MIS v praxi - očekávání a realita


Internet, komunikace a sítě

Viphone – virtuální telefonní ústředna
Společnost Unient uvedla do provozu službu viphone založenou na principu „Hosted IP PBX“, která umožňuje plnohodnotnou náhradu telefonní ústředny nebo stávající telefonní ústředny významně doplňuje. Služba je nabízena uživatelům společně s konektivitou do telefonní sítě a obsahuje i minuty volání zdarma. Služba viphone není spojena s žádnou investicí do serverů nebo zásahem do stávající počítačové sítě uživatele. Principem řešení je sada integrovaných hlasových aplikací, které jsou založené na principu Softswitche. Ty jsou soustředěny v jediném místě u provozovatele této služby a prostřednictvím internetové konektivity je tato služba poskytována zákazníkům.
Jednoduché a okamžité řešení je dostupné jak malým podnikům, tak i středním a velkým organizacím s pobočkami v několika lokalitách. Funkce, které jsou doposud spojovány pouze s mobilní sítí nebo se sofistikovanými digitálními telefonními ústřednami jsou nyní dostupné dokonce i na běžných analogových telefonních přístrojích. K používání všech základních i nadstandardních telefonních funkcí není u tohoto řešení potřeba žádné telefonní ústředny, ani klasické konektivity do veřejné telefonní sítě. Ke zprovoznění služby viphone stačí pouze datová konektivita od vybraných poskytovatelů, zakoupení licence k využívání služby viphone a vhodný telefonní přístroj (analogový, IP telefon nebo softwarový telefon).


Nahoru
 

 

Hovory se Slovenskem zdarma
Contactel představil nové řešení Business Connect pro firmy, které mají své pobočky kromě České republiky i na Slovensku. Hlavním přínosem pro malé a střední společnosti požadující propojení svých lokalit jsou nulové náklady na volání mezi oběma zeměmi. Zákazníci vedle nulových investičních nákladů ušetří také na volání mezi Českou Republikou a Slovenskem, které je v rámci VPN zdarma.


Nahoru
 

 

Nové směrovače 3Com
3Com rozšiřuje svou nabídku vysoce výkonných řešení síťové infrastruktury o produktovou řadu 3Com Router 5000, která je startovním bodem širší řady nových směrovačů pro podporu hlasových a datových aplikací v podnicích.  3Com také rozšíří svou nabídku řešení pro správu sítí o nový nástroj 3Com Network Administrator, který obsahuje aplikaci pro správu směrovačů a funkce na hromadnou správu ve velkých podnicích pro dosažení účinnějšího provozu. Jako plně funkční směrovače pro řízení provozu mezi místy v rozlehlé síti podporují routery společnosti 3Com kvalitu služby (QoS) a priorizaci provozu, jež jsou nezbytností pro konvergované hlasové sítě, a také obsahují vyspělou podporu virtuálních privátních sítí (VPN) a šifrování pro důsledné zabezpečení. Nová aplikace 3Com Network Administrator pak umožňuje správcům sítí provádět klíčové administrativní funkce jako hromadnou konfiguraci, zálohování a aktualizaci softwarových agentů. Aplikace je integrována se systémem HP OpenView, což umožňuje účinnou správu velkých sítí s prvky 3Comu i heterogenních sítí. Obsahuje také 3Com Router Manager, který umožňuje uživatelům provádět dílčí správu nových směrovačů 3Comu.
Plánovaná doporučená cena směrovače 3Com Router 5009 je 1 395 dolarů. Doporučená cena produktu 3Com Router 5231 je 2 495, 3Com Router 5640 je 3 995 dolarů a 3Com Router 5680 je 6 495 dolarů.  Aplikace 3Com Network Administrator bude uvedena na trh v listopadu a její doporučená cena v USA bude 4 995 dolarů.


Nahoru
 

 

GTSL konkuruje ADSL od Telecomu
Vlastní vysokorychlostní připojení k síti internet prostřednictvím technologie ADSL začne poskytovat telekomunikační společnost GTS. Na rozdíl od stávajícího ADSL nabídne služba GTSL za stejnou cenu dvojnásobnou rychlost. GTS navíc nebude uplatňovat tzv. agregaci, která může při zatížení linky větším množstvím uživatelů značně omezovat rychlost přenosu dat. Stejně tak nebude zpoplatněn objem přenesených dat. GTSL svou kvalitou překračuje současný standard ADSL a téměř dosahuje parametrů mnohem nákladnější pevné linky.

 

Nahoru
 

 
Nové kontaktní centrum ČSA
Nyní už stačí vytočit jediné telefonní číslo a během několika vteřin lze zarezervovat letenku, získat veškeré informace o odletech či příletech letadel nebo informace pro členy Freguent Flyer programu OK Plus. To vše zajišťuje nové Kontaktní centrum ČSA, které sídlí na pražském letišti Ruzyně a k jehož operátorkám budou směřovat požadavky ze všech destinací obsluhovaných ČSA. Nové Kontaktní centrum bylo vybudováno ve spolupráci se společností Siemens a to na platformě komplexního řešení HiPath ProCenter Suite včetně hlasového portálu. Ten je ovládán buď přímo hlasem nebo tónovou volbou a dovede během krátké chvíle cestujícího k požadovaným informacím nebo, v případě potřeby, k operátorce. Portál dokáže rozeznávat hlasové požadavky zákazníků. Systém zákazníka např. vyzve k určení cílové destinace nebo místa odletu či data odletu  a volající tak přímo do telefonu vysloví požadované údaje. Přístroj je pak pro potvrzení volajícímu zopakuje. Po náročném testování bylo zjištěno, že přístroje jsou schopny zachytit jakoukoli hlasovou frekvenci.



Nahoru


Informačné technológie tretieho tisícročia v podnikateľskej praxi


Informační společnost

Altec a OR-CZ směřují k fúzi
Po tři měsíce trvajících vzájemných jednáních byla uzavřena smlouva o vzájemné úzké obchodní spolupráci mezi významnými českými systémovými integrátory, společnostmi Altec a OR-CZ. Obě společnosti, které jsou tradičními a zavedenými dodavateli podnikových aplikací, se tak rozhodly ukončit předchozí třináctileté období vzájemné konkurence.
Obě společnosti se zaměřují na služby systémové integrace, dodávky ERP systémů, hardwaru a dalších produktů a služeb převážně výrobním, ale i jiným společnostem a organizacím působícím především na českém a slovenském trhu. Přestože mají téměř identické zaměření, jsou jejich produktová portfolia různorodá, orientovaná na řešení specifických konkrétních potřeb uživatelů a jsou tedy určená pro různé typy klientů. Tím je vytvořen dostatečný prostor a příležitosti pro vzájemné doplňování a kooperaci. Záměrem spolupráce je výrazně zvýšit kvalitu a rozsah poskytovaných služeb, posílit postavení na trhu a vytvořit předpoklady pro dobrou konkurenceschopnost obou firem v  prostředí Evropské unie.
Jedním z důležitých cílů vzájemné spolupráce je dosažení vyšší efektivnosti a racionalizace vlastního vývoje. Oba partneři hodlají společně vyvinout novou generaci ERP systému, který se stane nástupcem nynějších produktů této kategorie obou kooperujících společností, tedy OR-SYSTEMu a ALTEC Aplikace. Současně budou nadále rozvíjet partnerskou spolupráci s významnými světovými dodavateli informačních a komunikačních technologií.


Nahoru


LBMS představuje novou strategii
Při příležitosti desátého výročí svého vzniku představila společnost LBMS novou strategii, zastřešenou sloganem „Balancing Technology for Business“. Základem nové koncepce je poskytovat řešení umožňující:
·
vytvořit vyváženou soustavu strategických cílů jako základ pro měření, komunikaci a průběžné zdokonalování      
· namodelovat a digitalizovat klíčové firemní procesy, jejichž výkonnost a kvalita je kritická pro dosažení stanovených cílů
· řídit portfolio projektů s cílem co nejlepšího využití firemních zdrojů
· optimalizovat využití informačních technologií směrem k co nejúčinnější podpoře firemních cílů a záměrů

Stanislav Mlynář, ředitel LBMS, k nové strategii společnosti řekl: „Desáté výročí vnímáme jako určitý milník, který nás motivoval k uzpůsobení naší nabídky do podoby flexibilních a rychle implementovatelných řešení. Základním mottem je napomáhat s optimalizací využití informačních technologií pro co nejlepší a nejefektivnější podporu věcných cílů organizace. Naše nabídka je nyní pro přehlednost členěna do čtyř základních oblastí (strategie, procesy, projekty a informační technologie). Výběrem řešení nebo jejich kombinace je pak možné pokrýt konkrétní potřeby zákazníků z jedné nebo častěji z několika oblastí. Typický je například požadavek IT útvarů, které chtějí mít svou strategii definovánu ve formě stanovených cílů a měřítek pro sledování pokrytí požadavků svých uživatelů a zákazníků. IT dnes rovněž usiluje o transparentní nastavení procesů, pomocí kterých probíhá komunikace ohledně požadavků na změny systémů a na základě kterých se řídí jejich vývoj a testování. V neposlední řadě pak IT potřebuje efektivně řídit větší projekty, jako je implementace rozsáhlých aplikací nebo upgrade na vyšší verze ERP nebo CRM systémů.“

Nahoru


Alianční smlouva mezi Českým Telecomem a DC Concept
Společnosti Český Telecom a DC Concept uzavřely alianční dohodu o vzájemné spolupráci při poskytování komplexních řešení pro koncové zákazníky v oblasti informačních systémů a datových služeb. Spojením mohutného operátora v oblasti telekomunikačních a datových služeb a velmi dynamické společnosti v oblasti ERP řešení vzniká velmi perspektivní řešení pro široké spektrum uživatelů informačních systémů.

Nahoru


Nový marketingový ředitel české pobočky Dell Computer
Do funkce marketingového ředitele české pobočky společnosti Dell Computer byl jmenován Vít Šubert (1970). Ve funkci střídá dosavadního marketingového a obchodního ředitele Milana Vašíčka, který z firmy odešel. Vít Šubert vystudoval střední průmyslovou školu a poté absolvoval manažerské studium obor General Management/Advanced Technologies na INSEAD Business School ve francouzském Fontainebleau. Svou kariéru zahájil v roce 1992 v marketingovém oddělení společnosti Philip Morris. Do společnosti Dell Computer přichází ze společnosti Nextra Czech Republic, kde zastával funkci generálního ředitele. Vít Šubert hovoří plynně anglicky a mezi jeho koníčky patří hudba, tenis a golf.


Nahoru


Nový obchodní ředitel pro sektory telekomunikací a finančních služeb u LogicaCMG
Milan Sameš (nar. 1968) nastoupil do české pobočky společnosti LogicaCMG jako obchodní ředitel pro sektory telekomunikací a finančních služeb. V této pozici bude odpovědný za vedení obchodních týmů, růst společnosti ve zmíněných sektorech a za rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky, mezi něž patří všichni telekomunikační operátoři, velké banky, největší pojišťovny a leasingové společnosti společnosti působící na českém trhu. Dosud pracoval v Nokia Networks, kde řídil prodejní aktivity zaměřené na budování telekomunikačních sítí v České republice a dalších zemích střední a východní Evropy. Ještě za dob svého studia působil jako počítačový novinář. Vystudoval informatiku  na pražském ČVUT a poté MBA na Nottingham Trent University/Brno Business School. Hovoří anglicky, německy a rusky. V současné době též přednáší Řízení změn (Change Management) na Brno International Business School.
Většinu volného času věnuje Milan Sameš cyklistice, a to nejen rekreačně. Působí také autor neformálních komentářů dění okolo kol. Je též spoluzakladatelem a pořadatelem kultovního orientačního závodu dvojic na horských kolech "Ruská ruleta", který se každoročně koná v bývalém vojenském prostoru Mimoň - Ralsko. Volný čas, který nevěnuje cyklistice, tráví se svojí manželkou, dcerou a synem.

Nahoru


Společnost IBM Česká republika představila nového obchodního ředitele
Společnost IBM Česká republika využila veletržní příležitosti a představila nového obchodního ředitele pro oblast sektorů  - pana Romana Brestovanského (33). Jeho hlavním úkolem je prohlubovat obchodní potenciál firmy a ještě více přiblížit globální technologie a služby IBM zákazníkům v České republice. Roman Brestovanský přestoupil do IBM z pozice obchodního ředitele bankovní divize firmy Logica. Stál u začátků budování této divize české pobočky a po dobu pěti let se podílel na všech významných projektech firmy ve finančním a bankovním sektoru. I jeho předchozí profesní zkušenost souvisí se sektorem informačních a komunikačních technologií: působil na různých obchodních pozicích v bývalé pobočce softwarového producenta INFORMIX a v lokálním zastoupení firmy Siemens.
 

Nahoru


Úspěšná výuka pomocí QI Builderu na Ostravské univerzitě.
Před více jak dvěma lety poskytla společnost DC Concept Přírodovědecké fakultě Ostravské univerzity, Katedře informatiky a počítačů v Ostravě vývojový nástroj QI Builder pro výuku studentů. Tento vývojový nástroj je uplatňován při výuce moderních principů objektově orientovaných postupů projektování, vývoje a správy informačních systémů. Díky jedinečným vlastnostem systému QI a pozitivním výsledkům z výuky v předchozích letech, zařadila Katedra informatiky a počítačů Ostravské univerzity informační systém QI včetně vývojového nástroje QI Builder znovu do výuky i ve školním roce 2003-2004.

Nahoru


T-Systems završil nákup PRAGONETu
Společnost T-Systems International GmbH odkoupila zbývající 49% podíl akciové společnosti PRAGONET. Prodej akcií, který hl. m. Praha schválilo již v červnu tohoto roku, umožňuje T-Systems rozšířit nabídku služeb korporátní klientele a obchodovat pod jedinou obchodní značkou.

Nahoru
 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora,