HLEDEJ
 V SEKCI
 

27. srpna 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Řešení firmy Camstar pro řízení výroby kardiologických resuscitačních přístrojů
KARAT zefektivňuje procesy v oblasti plánování a řízení výroby
LEGO představuje IT systém podle IBM
LogicaCMG připravuje indické bankovnictví na on-line vypořádání plateb
Smlouva AutoContu se společností AHOLD
Nová verze systému TRIDION R5
Check Point Express na míru středním podnikům
Optimalizace dodavatelských řetězců softwarem Websphere
Atesty pro Tivoli - Modul Inventory
CRM od Microsoftu
FileNet podporuje WebLogic Enterprise Platform 8.1 společnosti BEA

Analýza
Úspěchy elektronického obchodu v oblasti cestovního pojištění
Linuxový superpočítač

Konference, semináře
Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy
BASISPOINT pořádají další ze seminářů vzdělávacího programu
AEC roadshow 2003 - počítačová bezpečnost ZDARMA
IAS & Business Intelligence
Společné fórum Canon a Komix
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Aktuální semináře Sybase
Kurzy OpenOffice.org
Seminář Web Content Management
Společnost BEA pořádá sérii odborných seminářů

Finanční monitor IT firem
Getronics oznámila finanční výsledky za první půlrok 2003
Akvizice Kintany společností Mercury Interactive
SSA Global Technologies koupila EXE Technologies

Internet, komunikace a sítě
IBM eServer 325
ATLAS.CZ nabízí připojení k internetu bez registrace
Nové služby ústředen ATEUS
Siemens v oblasti mobilních železničních sítí GSM-Rail
Reklamní kampaň do 90 minut
Společnost Alcatel dodá sítě GSM do Afghánistánu
Technologie Borand zajišťují výkonnost satelitního informačního systému

Informační společnost
Cleverlance obsadila pozici Senior System Architect
Dirk Kroonen byl jmenován vedoucím partnerem Ernst & Young
First Tuesday CZ s novým ředitelem pro obsah
Nový model partnerské spolupráce HP - partnerONE
Palm - stará společnost pod novým jménem
 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 7-8/2003

Hlavní témata
· VÝROBNÍ PODNIKY (Strojírenský průmysl)
· IS pro plánování a řízení výroby
· Počítačová podpora řízení jakosti
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Business Intelligence
Připravujeme:
IT System 9/2003

Hlavní témata
· E-procurement, E-business
· Integrace podnikových aplikací a obchodních procesů
· HRM - řízení lidských zdrojů
· Plánování a optimalizace
· Kvalita dat


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


BIN2003


Podnikové aplikace

Řešení firmy Camstar pro řízení výroby kardiologických resuscitačních přístrojů
Výrobce počítačových programů pro řízení a správu výrobních procesů, společnost Camstar oznámila, že firma ZOLL, výrobce kardiologických resuscitačních přístrojů, se rozhodla pro její počítačovou aplikaci InSite Medical Device Edition. Pomocí tohoto systému hodlá firma ZOLL Medical sledovat a řídit systém kvality výroby a zlepšit efektivnost výroby. Počítačový systém od firmy Camstar nám výrazně pomůže při zlepšování efektivnosti a kvality výroby.
Systém InSite Medical Device Edition od firmy Camstar představuje kompletní řešení pro řízení kvality a efektivity výroby, dodavatelů a také pro řízení schvalovacích procesů v oblasti lékařských přístrojů. Systém umožní společnosti ZOLL, aby její výrobky byly rychleji schváleny americkým Úřadem pro schvalování léčiv a potravin (FDA), v souladu s nařízením 21 CFR články 11 a 820. Projekt spojuje systém řízení kvality se systémem řízení výroby bez nutnosti používání dokumentů v papírové podobě.

Nahoru

 

KARAT zefektivňuje procesy v oblasti plánování a řízení výroby
Firma Jansen Display podepsala v těchto dnech se společností NALCOM smlouvu na implementaci podnikového řešení KARAT. Nové řešení má zefektivnit především klíčové procesy v oblasti řízení výroby s důrazem na kapacitní plánování a optimalizaci objednávání materiálu pro výrobu.
Firma Jansen Display patří k evropským výrobcům reklamy. Výrobní program zahrnuje především různé typy světelné reklamy, zákaznické poutače a plakátové rámy včetně příslušenství.
Implementace IS KARAT je rozdělena do několika etap. V první etapě, která bude ukončena v lednu 2004, proběhne implementace IS KARAT v České republice na pracovištích v Praze a Teplicích. V dalších letech bude řešení IS KARAT implementováno v pobočkách na Slovensku, v Maďarsku a Polsku.
KARAT je komplexní informační systém využívající technologii Client/Server, určený pro řízení středních a velkých obchodních a výrobních organizací a společností podnikajících v sektoru služeb. Systém je odvětvově neutrální, jeho otevřenost dovoluje v maximální míře přizpůsobit systém potřebám firmy. Použité technologie zabezpečují vlastnosti jako jsou škálovatelnost a bezpečnost, které spolu s dalšími vlastnostmi předurčují IS KARAT k optimálnímu a efektivnímu využití.
Společnost NALCOM, která je certifikovaným partnerem společnosti I.F.T. Progres a současně spoluautorem řešení IS KARAT pro plánování a řízení výroby, se zabývá komplexními dodávkami informačních systémů s důrazem na řešení pro oblast plánování a řízení výroby.

Nahoru

 

LEGO představuje IT systém podle IBM
IBM uzavřelo smlouvu s předním dánským výrobcem hraček LEGO Company. Ústředním prvkem nového partnerství je řešení IBM pro e-byznys podle potřeby (On Demand), které umožní společnosti LEGO podstatně snížit náklady na provoz informační infrastruktury. Toto řešení umožňuje společnosti LEGO přizpůsobovat kapacitu IT sezónním výkyvům poptávky. LEGO Company, jediný evropský výrobce, jehož hračky patří mezi deset nejprodávanějších na světě, totiž působí na extrémně dynamickém trhu, kde poptávka po zboží podléhá prudkým sezónním výkyvům například v předvánočním nákupním shonu nebo při intenzivních marketingových kampaních.
Tento obchod, který je jedním z prvních plnohodnotných řešení infrastruktury e-byznysu podle potřeby od IBM v Evropě, odráží rozhodnutí LEGO Company globálně spolupracovat s IBM jako se svým strategickým partnerem pro informační technologie. Na základě posouzení svých požadavků na informační technologie, které bylo vedeno snahou dosáhnout souladu podnikání a IT, hledala společnost LEGO Company partnera, který by byl schopen nabídnout takový model IT, aby společnost platila pouze za to, co využívá. Přitom bylo nutné, aby měla neustále k dispozici volnou kapacitu pro nárazové špičky poptávky zákazníků. Ve snaze snížit náklady a zvýšit produktivitu sjednotí LEGO Company svou platformu IT z více než 220 serverů HP a Compaq na plně integrovanou otevřenou infrastrukturu, která využívá unixové servery IBM eServer pSeries p690 (2) a p650 (4), eServer xSeries x440 (24) a IBM Shark Storage SAN (4). Součástí dodávky je i řídící software Tivoli Storage Manager. Řešení IBM nejen sedminásobně snížilo celkový počet serverů, ale hlavně poskytlo podstatně vyšší flexibilitu, takže společnost nyní může dynamicky přidávat a přidělovat výpočetní a úložnou kapacitu v závislosti na měnících se objemech provozu a na obchodních prioritách. Společnost LEGO si od IBM mohla nakoupit plně nakonfigurované serverové a úložné systémy za zlomek celkové ceny a má možnost nejen kdykoli podle potřeby zapnout dodatečnou kapacitu, ale také ji vypnout, což je stejně důležité. Toto řešení je součástí úspěšné strategie IBM "pay as you grow," kdy zákazník platí podle svých potřeb.

Nahoru

 

LogicaCMG připravuje indické bankovnictví na on-line vypořádání plateb
LogicaCMG uvedla do provozu svůj systém RTGS Readiness, který bude k dispozici 205 bankám a finančním institucím v Indii a umožní jim připravit se vypořádání transakcí v reálném čase (RTGS - Real Time Gross Settlement). Jedná se o součást dlouhodobého programu realizovaného indickou centrální bankou. V rámci tohoto dlouhodobého programu LogicaCMG buduje novou platební infrastrukturu. Ta má pro indickou ekonomiku zásadní význam, protože okamžité vypořádání transakce umožní vyhnout se situacím, kdy platba není z nejrůznějších důvodů nakonec provedena a dodavatel nedostane zaplaceno za své zboží či službu.
V rámci projektu realizovaného společností LogicaCMG byly banky propojeny pozemní a satelitní sítí, kde je veškerá komunikace chráněna systémem veřejných klíčů (PKI). LogicaCMG tuto zakázku za více než 11 milionů dolarů získala především na základě výborné reference z Turecka, kde je již obdobné řešení v provozu. V Indii bude uvedeno do provozu na konci letošního roku.
Systém RTGS Readiness umožňuje bankám řídit vnitro-denní finanční likviditu a využít výhod, které jim přinese on-line vypořádání transakcí. Toto řešení již využívají některé velké evropské banky, v Indii bylo ovšem doplněno o moduly pokrývající specifické požadavky dané místními podmínkami.

Nahoru

Seminar IAS & Business Intelligence


Smlouva AutoContu se společností AHOLD
Společnost AutoCont CZ a.s. podepsala smlouvu se společností AHOLD Czech Republik, a.s. o poskytování servisní podpory prodejen a dalších lokalit. Součástí kontraktu je poskytování servisních služeb a dodávky výpočetní techniky. Celkově se jedná o službu poskytovanou ve více než dvou stovkách obchodních míst po celém území České a Slovenské republiky. Díky nejrozsáhlejší servisní síti v ČR i na Slovensku je společnost AutoCont CZ schopna garantovat podmínky servisní smlouvy ve všech kontrahovaných lokalitách. Poskytované služby jsou v souladu s metodikou ITIL a normou ČSN EN ISO 9001:2001.

Nahoru

 

Nová verze systému TRIDION R5
Společnost Tridion ohlásila vydání nové verze svého SW nástroje Tridion R5 5.1. Oproti předchozí verzi 5.0 byly vylepšeny funkce v oblastech správy dokumentace, řízení životního cyklu obsahu, workflow a dalších.
K hlavním novinkám patří:
· možnost editace dokumentů přímo v prostředí Content Management Exploreru, kdy je dokument otevírán prostřednictvím služby WebDAV,
· funkce vyhledávacích složek (search folders), která umožní uživatelům tvořit virtuální složky, ve kterých jsou automaticky k dispozici dokumenty odpovídající předem daným vyhledávacím kritériím,
· možnost změny přiřazení odpovědnosti u běžících workflow (využitelné např. pro dokončení procesu i v nepřítomnosti odpovědné osoby, kterou může někdo zastoupit),
· rozšíření možností API rozhraní.
Mimo uvedené hlavní služby došlo k rozšíření možností aplikačního balíku v mnoha dalších oblastech. Bližší informace o produktu Tridion R5 lze získat u společnosti KOMIX s.r.o., která je obchodním a implementačním partnerem společnosti Tridion v České a Slovenské republice.

Nahoru

 

Check Point Express na míru středním podnikům
Check Point Software Technologies Ltd. představila 20. srpna Check Point Express, komplexní VPN/firewallové řešení speciálně vytvořené pro pokrytí specifických potřeb zabezpečení Internetu středně velkých organizací s 50 až 500 uživateli. Check Point Express je jediné řešení zabezpečení Internetu, které poskytuje všechny základní bezpečnostní prvky v jednom praktickém a cenově dostupném řešení. Zahrnuje firewall, VPN, ochranu před útoky na síťové i aplikační úrovni, a centralizovaný management pro více lokalit, který umožňuje skutečné "bezstarostné" zabezpečení Internetu.
Středně velké organizace čelí nutnosti pro zabezpečení svých obchodně-kritických síťových zdrojů používat bezpečnostní produkty určené pro velké korporace, avšak často nedisponují potřebným dedikovaným personálem. Většinou osoba zodpovídající za správu sítě a aplikací rovněž zodpovídá za jejich zabezpečení. Taková pozice může přinášet nadměrný počet zodpovědností, zvláště pokud se jedná o prostředí s více pobočkami. Check Point Express podstatně ulehčuje toto břemeno - nabízí bezpečnostní řešení a jeho management, oboje na vysoké úrovni velkých řešení, s atraktivní cenou pro rozpočty středně velkých organizací.
Check Point Express poskytuje středně velkým organizacím nejvyspělejší technologie v oboru, včetně:
· VPN-1/FireWall-1 Next Generation with Application Intelligence - chrání obchodní komunikaci přes Internet a zabezpečuje kritické síťové zdroje před útoky a neoprávněným přístupem na síťové i aplikační úrovni.
· VPN-1 SecuRemote - zajišťuje šifrování a autentizaci dat procházejících při vzdáleném přístupu do sítě, a chrání tak proti jejich odposlechnutí.
· SmartDefense - pro aktivní ochranu před útoky a prevenci před útoky.
· SmartCenter - pro centrální nasazení a správu všech aspektů komplexní bezpečnostní infrastruktury.
· Možnost vysoké dostupnosti (High Availability) - umožňuje zajištění nepřetržité síťové ochrany a kontinuity podnikání.
Check Point Express je dostupný na všech hardwarových zařízeních s označením "Secured by Check Point", včetně značek Nokia a Sun. Další možné platformy zahrnují Check Point SecurePlatform, Windows, Unix a Linux.

Nahoru

 

Optimalizace dodavatelských řetězců softwarem Websphere
Společnost IBM uvádí nový software, který má pomoci společnostem vyřešit požadavky na integraci transakcí B2B (business to business) a integraci dodavatelsko-odběratelských řetězců, která zahrnuje firemní partnery, dodavatele a zákazníky. Integrační řešení rozšiřuje platformu IBM WebSphere Business Integration, aby firmy všech velikostí a obratů mohly lépe spravovat obchodní sítě partnerů. Díky integraci interních aplikací a vytvoření integrované sítě obchodních partnerů mohou společnosti rychleji reagovat na jedinečné požadavky obchodních partnerů.
Například výrobce, který přijímá od zákazníků velké množství objednávek, by mohl pomocí řešení WebSphere Business Integration Connect propojit partnery, kteří dodávají produkty pro plnění zakázek. Prostřednictvím vytvořeného elektronického kanálu by pak mohl u obchodních partnerů zjistit dostupnost a načasování dodávek objednaných součástí a rychle a přesně odpovědět na objednávku zákazníka. Díky optimalizovanému dodavatelskému řetězci může výrobce pohotověji reagovat na obchodní partnery a optimalizovat všechny obchodní aktivity v provozu.
WebSphere Business Integration Connect V.4.2 podporuje otevřené standardy a různé operační systémy včetně Linuxu, Sun Solarisu a Windows 2000.
Řešení WebSphere Business Integration Connect by mělo být k dispozici od třetího čtvrtletí roku 2003.

Nahoru

 

Atesty pro Tivoli - Modul Inventory
Modul Inventory, součást IBM Tivoli Configuartion Manager verze 4.2, získal atesty, které jsou podmínkou využití produktu pro potřeby veřejné správy. Atesty vyhovují standardům Informačních systémů veřejné správy (ISVS)a vystavilo je atestační středisko Relsie. IBM Configuration Manager IBM Tivoli Configuration Manager umožňuje kontrolu nad podnikovými softwarovými a hardwarovými prostředky.
Modul Inventory je spojením hardwarových a softwarových skenovacích technologií s koncepcí otevřené databáze. Poskytuje komplexní informace nutné ke správě IT majetku. Zkvalitněním kontroly nad majetkem a zavedením efektivnějších postupů pro správu inventáře zajišťuje Inventory rychlejší návratnost investic. Součástí produktu IBM Tivoli Configuration Manager je také modul Distribution, zajišťující bezpečné a spolehlivé řešení distribuce softwaru. Modul Distribution usnadňuje vytváření instalačních balíčků, distribuci a instalaci softwaru na pracovních stanicích i serverech v rámci celého podniku.
První atest je atest shody softwarového produktu s usnesením vlády č. 624/2001 Sb. vymezujícím podmínky legálnosti používaného softwaru. Například kontrola nesmí přinášet opakované vysoké finanční náklady nebo klást nároky na podstatné zvýšení počtu pracovníků.
Druhým atestem je atest shody s normou ČSN ISO 12119. Podle ní je nutné zpracovat popis softwaru (dokumentaci) tak podrobně, aby se zákazník mohl ještě před koupí seznámit se všemi funkcemi a systémovými i hardwarovými požadavky.
Třetí atest prokazuje shodu modulu Inventory se standardem informačního systému veřejné správy (ISVS) pro náležitosti životního cyklu informačního systému (IS). Tento atest je nutnou podmínkou pro nasazení softwaru ve veřejné správě.

Nahoru

 

CRM od Microsoftu
LogicaCMG je první evropskou IT firmou, která podrobně studovala možnosti využití nového CRM řešení Microsoftu pro konkrétního zákazníka. Podle analytiků společnosti LogicaCMG bude tento produkt představovat vážnou konkurenci pro zavedená CRM řešení. Jeho hlavními výhodami jsou uživatelská přívětivost, relativně nízká cena a možnost integrace s aplikací Microsoft Outlook. LogicaCMG očekává, že o toto řešení bude na evropském trhu velký zájem. Nový CRM produkt Microsoftu byl již představen ve Spojených státech. Na evropský trh bude oficiálně uveden v lednu 2004.
Zákazníkem, pro kterého LogicaCMG studii realizovala, je Sigma Marine and Protective Coatings, což je velká mezinárodní skupina zabývající se ochrannými a dekoračními nátěry zejména pro námořní plavbu, stavební a průmyslové konstrukce apod. Ta hledala řešení, které bude v první řadě uživatelsky přívětivé. Dalšími prioritami byly cena a efektivita implementovaného systému.

Nahoru

 

FileNet podporuje WebLogic Enterprise Platform 8.1 společnosti BEA
Společnost FileNet oznámila, že podporuje nejnovější verzi WebLogic Enterprise Platform společnosti BEA. BEA Systems na začátku srpna 2003 celosvětově uvedl řešení BEA WebLogic Platform 8.1, jednotnou architekturu zajišťující špičkovou podnikovou integraci pomocí sbližování vývoje aplikací a jejich propojení. FileNet a BEA společně nabízejí ucelený a jednotný rámec pro správu podnikového obsahu, založený na samostatném úložišti, který lze rychle a snadno implementovat. To zákazníkům umožní aktivovat obsah a zaměřit výstupy tak, jak vyžadují jejich obchodní procesy.
Význam řešení BEA WebLogic Platform 8.1 je zejména v tom, že umožňuje zákazníkům implementovat technologii FileNet P8 na jednotné standardizované platformě. Přinese mnoho konkrétních výhod, jako např. snížení nákladů na instalaci, větší dostupnost informací napříč celou řadou obchodních aplikací a snížení celkových nákladů na vlastnictví.
Díky propojení produktů společností FileNet a BEA mohou zákazníci využít nabízené integrované technologie k naplnění řady klíčových obchodních a technických cílů jako je četnější využití levnějších samoobslužných webových stránek, zvýšení vnitřní produktivity zavedením portálových řešení určených k integraci širší škály dostupných obsahů a zkrácení rozhodovacích cyklů využitím technologií řízení obchodních procesů, které naplní jak obchodní, tak i technické potřeby uživatelů.

Nahoru


Canon & Komix


Analýza

Úspěchy elektronického obchodu v oblasti cestovního pojištění
Provoz aplikace Pojišťovny České spořitelny pro prodej cestovního pojištění Kolumbus prostřednictvím internetu potvrdil zájem zákazníků o elektronický nákup pojišťovacích služeb. Webová aplikace pro elektronický prodej pojištění je nadstavbou odvětvového informačního systému pro oblast pojišťovnictví ISIC, který vyvinula společnost Infinity. Systém ISIC řeší veškerou agendu spojenou se správou pojistných smluv a pokrývá činnost všech organizačních jednotek pojišťovny od oblastních poboček až po centrálu. Aplikace je dimenzována pro více než 200 současně pracujících uživatelů a správu statisíců až miliónů pojistných smluv.
Webové stránky, internetový obchod a extranet nejsou samostatnou, nezávislou aplikací, ale jedním z mnoha prvků integrovaného informačního systému ISIC. Díky integraci je zajištěna stálá aktuálnost informací na webu a možnost rychlého zpracování velkého množství zákaznických požadavků.
Na internetových stránkách www.pojistovnacs.cz si lze v současnosti sjednat cestovní pojištění Kolumbus s pojistným krytím pro zdravotní a úrazové pojištění, pojištění odpovědnosti za škody a pojištění zavazadel. V blízké době se připravuje spuštění on-line verze sjednání připojištění rizikových sportů a pojištění storna zájezdu.

Nahoru

 

Linuxový superpočítač
Společnost IBM oznámila, že si největší japonská státní výzkumná organizace objednala linuxový počítač IBM, který je schopen zpracovat přes 11 biliónů transakcí za sekundu a stane se tak nejvýkonnějším linuxovým superpočítačem na světě. Měl by být výkonnější než současný linuxový cluster, který se v populárním žebříčku 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě nachází na třetí příčce. Podle plánu má být superpočítač integrován spolu se systémy založenými na jiných operačních prostředích do ohromné distribuované výpočetní sítě, která umožní spolupráci mezi podniky, akademickými organizacemi a státními úřady. Bude podporovat výzkumy v různých oblastech včetně technologií výpočetních sítí, přírodních věd, bioinformatiky a nanotechnologií.
Systém bude mít celkem 2 636 procesorů a bude tvořen 1 058 systémy 325 s 2 116 procesory AMD Opteron. Japonskému Národnímu institutu vyspělých průmyslových věd a technologií (AIST), který proslul výzkumem v oblasti výpočetních sítí, umožní nový výkonný superpočítač urychlit výzkum široké řady projektů včetně hledání nových materiálů pro supervodiče a palivové články a hledání nových látek pro léčbu různých zhoubných onemocnění.
Každý z nových systémů IBM eServer 325, které budou dodány institutu AIST, obsahuje dva výkonné procesory AMD Opteron ve skříni o velikosti jedné rackové jednotky. AIST bude na superpočítači provozovat operační systém SuSE Linux Enterprise Server 8.

Nahoru


Seminář pro strojírenskou výrobu


Konference, semináře

Aktuální semináře Sybase
27.8.2003 Enterprise Application Server - nejrychlejší aplikační server. Na tomto semináři Vám představíme a předvedeme první aplikační server certifikovaný pro platformu Java 2 Enterprise Edition 1.3, který svým výkonem předčí své konkurenty. Seminář je určen pro pracovníky v oblasti IT, kteří uvažují o vývoji vícevrstvých aplikací. ( seminářem vás provede Honza Kotek )
Další informace o plánovaných seminářích naleznete na adrese http://www.sybase.cz/sem/semademo.htm
Aktuální školení:
Performance and Tuning: Configuring ASE (25.08.2003 až 29.08.2003)
Business Process Modeling (28.08.2003 až 28.08.2003)
Fast Track to JAVA XML (01.09.2003 až 03.09.2003)
Building Web Applications Using EAStudio (03.09.2003 až 05.09.2003)
Zaujalo vás některé školení? Více informací na http://www.sybase.cz/edu/aktual.stm

Nahoru

 

Kurzy OpenOffice.org
Společnost EIITE rozšířila nabídku kurzů OpenOffice.org o kurzy pro pokročilé uživatele. Kurzy pokrývají pokročilé funkce OpenOffice.org Writer a Calc. Jsou určeny pro uživatele, kteří již zvládli využití základních funkcí a chtějí efektivně využívat pokročilých možností těchto aplikací. V průběhu dvou dní se na kurzu Writer naučí zejména vyšší možnosti formátování, spravovat šablony a dokumenty, využívat nástroje "Stylista" a "Navigátor", pracovat s externími zdroji dat a hromadnou korespondencí, nastavovat parametry tisku atd. Kurz Calc je zaměřen na pokročilou správu souborů, třízení a filtrování seznamů dat, tvorbu a formátování grafů, využití externích dat a práci s pdf formátem. Kurzy probíhají v učebnách v Praze a Ostravě.
OpenOffice.org je softwarový balík kancelářských aplikací vyvíjený jako Open Source, a je dostupný zdarma. Balík obsahuje programy pro tvorbu textových dokumentů, vytváření tabulek, prezentací a obrázků. Umožňuje pracovat s velkým množstvím formátů, včetně formátu Microsoft Office. Při vývoji je kladen důraz na jednoduché ovládání a přístup ke všem funkcím tak, aby se v dalších verzích neměnily a uživatel se nemusel s novými verzemi učit vše od začátku. O vysoké kvalitě OpenOffice.org svědčí ocenění, která tento projekt získal, například Evolutionary Enterprise Award (Linux World Expo), Best Office Productivity Award (Linux Journal).
Více informací o obsahu kurzů a termínech najdete na www.eiite.cz nebo vám budou poskytnuty na tel. čísle 296 642 510.

Nahoru
 
Seminář Web Content Management: "Tvorba, správa a distribuce webového obsahu"
Společnosti KOMIX, Software AG a Tridion pořádají seminář s názvem Web Content Management: "Tvorba, správa a distribuce webového obsahu". Seminář proběhne 24. září 2003 v prostorách hotelu PRAHA, Sušická 20, Praha 6.
Seminář je určen marketingovým a obchodním manažerům, IT manažerům a správcům webu, kteří hledají efektivní řešení správy jejich webového obsahu. Přijďte se podívat, jak společnosti KOMIX, Software AG a Tridion Vám mohou pomoci vyřešit správu Vašeho obsahu a tím zdokonalit Vaše služby a uspokojit potřeby Vašich zákazníků - dnes i v budoucnosti.
Program je k dispozici na www.komix.cz či www.sag.cz, další informace Vám ráda poskytne Andrea Sochorová, tel.: +420 225 989 831, e-mail: sochorova@komix.cz.

Nahoru
 
Společnost BEA pořádá sérii odborných seminářů
Chcete se jako jeden z prvních seznámit s nejnovější technologickou inovací? Zúčastněte se chystané série odborných seminářů "dev2dev Connect" na téma "Nová éra business integrace". Dozvíte se o vlastnostech řešení WebLogic Platform 8.1 a o tom, jak mění přístup firem k integraci - aby byla jednodušší a finančně výhodnější. Nové produkty jsou založeny na softwarové architektuře společnosti BEA, používají platformu J2EE (Java 2 Enterprise Edition), jazyk XML a nastupující standardy webových služeb. Díky spojení vývoje a integrace aplikací v jednotné, zjednodušené a rozšiřitelné platformě aplikační infrastruktury tato architektura rychleji přináší reálnou hodnotu. Předvedeme vám, jak vytvářet, testovat, sjednocovat a implementovat podnikové aplikace a obchodní procesy. Dozvíte se více o řízení webových obchodních aplikací s produkty HP OpenView a BEA WebLogic na architekturách Intel.
Program:
08:45 Registrace
09:15 "BEA WebLogic Platform 8.1 - spojení podnikové integrace a produktivního vývoje"
10:00 Rychlá podniková integrace a zjednodušený přístup k informacím v reálném čase
10:40 Přestávka
11:00 BEA WebLogic Portal a integrovaný podnik
11:30 Správa webových obchodních aplikací s HP OpenView
12:15 Oběd
13:15 BEA WebLogic pro architektury Intel
13:45 Předvedení produktu: Jednotný vývoj napříč aplikační infrastrukturou pomocí nástroje BEA WebLogic Workshop
14:30 Závěr
Datum a místo konání: 2.10.03 - Praha - Hotel Renaissance, V Celnici 7
Konferenční jazyk - angličtina
Další informace a registrace na: http://eu.bea.com/events/dev2dev/businessintegration/

Nahoru
 
Otec data warehousingu Bill Inmon poprvé v Praze
DW Klub a Adastra pořádají dne 25. září 2003 celodenní konferenci DW Symposium, jejímž hlavním řečníkem bude Bill Inmon. Pan Inmon je světově uznávaným odborníkem a autorem v oblasti Data Warehousingu (DW) a je všeobecně považován za "otce tohoto oboru". DW Symposium proběhne ve čtvrtek 25. září 2003 v pražském Autoklubu v Opletalově ulici.
DW Symposium je první veřejnou akcí organizace DW Klub. DW Klub je nezávislým sdružením profesionálů z oboru Data Warehousingu a Business Intelligence (BI/DW) v ČR a SR, který sdružuje přední profesionály oboru z řad nejvýznamnějších českých a slovenských firem. Na pravidelných setkáních se diskutují nejžhavější praktická témata z oboru a vystupují zde přední odborníci od nás i ze zahraničí. DW Klub vznikl v roce 2001 z iniciativy společnosti Adastra.
DW Symposium je určeno představitelům managementu firem, státní správy, CIO, ředitelům a manažerům IT, ředitelům a manažerům Data Warehousingu, stejně jako členům DW týmů.
Program DW Symposia i následná panelová diskuse budou vedeny v duchu současných aktuálních témat Business Intelligence a Data Warehousingu:
· Data jako nejcennější majetek firmy
· Správa a řízení dat v době explozivního růstu objemu dat
· Data Warehouse jako generátor hodnoty aplikací CRM a ERP
· Data Warehouse architektura a její komponenty - co funguje co ne
Panelové diskuse, která uzavře jednací část DW symposia, se zúčastní přední IT odborníci a členové DW Klubu ze společností Ahold, Česká Spořitelna, Český Telekom, ČSOB Pojišťovna a Eurotel Praha. Více informací a registraci naleznete na www.adastra.cz/dwsymposium.

Nahoru

 

EASTLOG - pracovní setkání odborníků z logistiky a dopravy
Ve dnech 22. až 24. října 2003 proběhne v hotelu Corinthia Towers Praha již 7. ročník evropského fóra logistiky a dopravy s názvem EASTLOG.
Fórum se vyznačuje všestrannou nabídkou doprovodných aktivit tak, aby účastníci prožili tři skutečně efektivní dny plné logistiky. Konference a workshopy otevřou aktuální témata jako například otázky vstupu České republiky do Evropské unie, zabezpečení skladů, nemovitostí pro logistiku, pallet managementu, distribuce apod. Součástí programu je rovněž odborný veletrh, galavečer a oblíbená prohlídka výjimečných logistických platforem.
Bohatá nabídka aktivit čeká i na ty, kteří se rozhodnou navštívit pouze veletrh. Přichystána jsou různá překvapení - vstup zdarma, dárky pro jubilejní návštěvníky, soutěže o zajímavé ceny. Novinkou letošního ročníku je i volně přístupné "Providers Forum", které je doprovodným konferenčním programem na veletrhu. Pracovní charakter akce a odborný profil návštěvníků umožňuje vést jednání v duchu business-to-business a navázat přínosné profesionální kontakty. Více informací na www.eastlog.cz.

Nahoru

 

BASISPOINT pořádají další ze seminářů vzdělávacího programu Česká finanční akademie
Seminář ADVANCED SWAPS - PRICING, APPLICATIONS AND RISK MANAGEMENT proběhne ve dnech 2. - 4. 9. 2003 v pražském hotelu Mövenpick.
Hlavní témata semináře:
. Interest Rate Swaps and Currency Swaps
. Bootstrapping and Swap Pricing
. Valuation of Non-Generic Swaps
. Valuation of Swaps with Embedded Options
. Valuation of Caps, Floors and Swaptions
. Using Swaps in Risk Management
. Managing Risks of a Swap Portfolio
Popis semináře:
Jedná se o specializovaný seminář určený pro pokročilé účastníky, kteří potřebují získat důkladné znalosti problematiky oceňování a aplikačního využití standardních, ale i pokročilých swapových struktur a dalších odvozených opčních instrumentů. V úvodu semináře bude podrobně rozebrána generická podoba úrokových a měnových swapových kontraktů a bude vysvětleno, jak jsou tyto "swapy" exaktně oceňovány. V další části semináře bude ukázáno, jak lze využít metodiku "Bootstrapping" při konstrukci zero křivek a jak lze swapové struktury oceňovat pomocí diskontních faktorů. Prostřednictvím řady konkrétních příkladů a případových studií z praxe bude objasněno oceňování swapových instrumentů pro různé účely, například pro jejich "Marking-to-market", dále pro přesný výpočet tzv. "Replacement Value" a v neposlední řadě pro řízení rizik.
V následující kapitole bude věnována pozornost celé řadě sofistikovaných swapových struktur a odvozeným opčním instrumentům. Budou detailně zkoumány následující struktury: Amortizing, Accruing, Forward Starting, Arrears Reset, Overnight Index, Constant Maturity a Differential Swaps. Významná pozornost bude věnována speciálním strukturám, které obsahují opční komponenty, a to především Cancellation Swaps. Bude vysvětlena jejich dekompozice do generických swapů a swapčních kontraktů, případně ostatních typů opcí.
Nedílnou součástí této části semináře bude analytický rozbor instrumentů jako jsou: Caps, Floors, Collars, Corridors, Swaptions a Constant Maturity Floors. V další části semináře budou diskutovány aplikační oblasti swapových kontraktů a úrokových opcí. Na reálných příkladech bude demonstrováno, jak lze tyto moderní instrumenty velmi efektivně využít při tvorbě syntetických peněžních toků (Asset and Liability Swaps) a při konstrukci strukturovaných produktů. Prakticky bude procvičeno použití swapových instrumentů při aktivním řízení úrokových rizik, rizik směnných kurzů a v neposlední řadě rizik vyplývajících z předčasného splacení. V závěru semináře budou ukázány výhody a nevýhody využití těchto instrumentů při řízení rizik, jednak na mikro úrovni a také na dnes stále častěji používané makro úrovni. Seminář bude uzavřen exkurzí, ve které bude vysvětlena koncepce efektivního zajištění portfolia sofistikovaných swapových instrumentů s využitím moderních zajišťovacích nástrojů a postupů.
Podrobný program semináře zašleme na vyžádání elektronickou poštou. Stačí poslat prázdný e-mail na adresu: swaps@cfa.cz. Uzávěrka přihlášek je 4.8.2003! Kontakt: MONECO, spol. s r.o., Gorkého 1, 602 00 BRNO

Nahoru

KARATOpen


AEC roadshow 2003 - počítačová bezpečnost ZDARMA
Na přelomu září a října 2003 se uskuteční již třetí ročník akce zaměřené na šíření osvěty o počítačové bezpečnosti po České republice - AEC roadshow. Jedná se o cyklu seminářů pořádaný v šesti velkých městech pod záštitou odborníků z AEC Data Security Company. Vstup na tuto akci je přitom zcela ZDARMA po registraci na webových stránkách roadshow.aec.cz
AEC roadshow 2003 se bude konat v následujících termínech a městech:
23. září - Brno, sídlo společnosti AEC (Bayerova ul. 799/30).
24. září - Ostrava, Hotel Imperial.
25. září - Zlín, Interhotel Moskva.
30. září - Hradec Králové, Hotel Alessandria.
1. října - Praha, pobočka společnosti AEC (Vinohradská 184).
2. října - Plzeň, Hotel Victoria.
Program akce přitom bude ve všech lokalitách stejný: od 9:00 hod. bude prezentace účastníků, vlastní program začne v 9:30 hod. a skončí ve 13:30 hod. Účastníci AEC roadshow 2003 si letos budou moci vyslechnout následující přednášky:
· Síťoví červi.
· Představení bezpečnostního produktu.
· Velké bezpečnostní incidenty.
· Novinky z laboratoří AEC.
· Elektronický podpis - mýty, sliby, realita.
· Zbytečné otázky v antivirové ochraně.
Každý účastník AEC roadshow 2003 obdrží informační a odborné materiály, v průběhu akce je zajištěno i občerstvení.

Nahoru

 

IAS & Business Intelligence
Nejste účetní, ale potřebujete se rychle zorientovat v mezinárodních účetních výkazech podle IAS (International Accounting Standard)? Chcete aby byl Váš podnik připraven na vstup do Evropské unie? Rádi byste získali přehled v základních pojmech používaných v IAS/IFRS, zjistili jaké jsou odlišnosti oproti českým výkazům - CAS (Czech Accounting Standard) nebo se zeptali zda nebo jak lze využít nástroje Business Intelligence pro podporu IAS?
Pokud hledáte odpovědi na výše uvedené otázky, zveme Vás 4. září 2003 na odborný seminář "IAS & Business Intelligence" v hotelu Olympik v Praze.
Přijďte si pro odpovědi na své otázky a diskutujte s odborníky na uvedená témata.
Více informací naleznete na www.misag.com/cz, přihlášku žádejte na tel: 255 702 919 nebo e-mailem.

Nahoru
 
Společné fórum Canon a Komix
Hlavní myšlenkou společného fóra, které se bude konat v hotelu Praha, na Praze 6, 26. srpna, je představení společnosti CANON nejen jako významného dodavatele produktů pro kancelářské prostředí, ale i jako dodavatele řešení, při kterých spolupracuje se společností KOMIX jako systémovým integrátorem. Úvodní přednášky budou věnovány technologiím společnosti CANON, zástupce z evropské centrály představí moderní trendy v kancelářských zařízeních. Dále bude následovat nabídka integrátorských služeb společnosti KOMIX a nová progresivní řešení společnosti CANON včetně periferií programovatelných v jazyku JAVA. Závěr bude věnován systému pro zpracování dokumentů a agend založeném na předdefinovaných typových případech.

Nahoru
 
Controllingové analýzy s využitím OLAP
Rádi bychom Vás pozvali na seminář Controllingové analýzy s využitím OLAP (On line Analytical Processing), který se koná 30. 9. 2003 v Praze. Na semináři se naučíte zobrazovat a analyzovat údaje z libovolné databáze pomocí v současnosti nejmodernějších technologií. Nejsilnější stránkou aplikace je zpřístupnění údajů způsobem, který umožňuje rychlé zjištění potřebných informací a výsledky analýz tak přináší lepší přehled o stavu a směrování podniku. Využívání této technologie Vám umožní dát do souvislosti zdánlivě nesourodá data a získat tak nové informace. Více informací naleznete na www.controlling.cz.

Nahoru


SCM seminář


Finanční monitor IT firem

Getronics oznámila finanční výsledky za první půlrok 2003
První čtvrtletí 2003 bylo konfrontováno s dalším poklesem trhu ICT ve všech pro Getronics důležitých zemích. Vážný dopad na výsledky společnosti v prvním čtvrtletí 2003 měl tento pokles především v Itálii, kde má sídlo jedna z celosvětově největších poboček Getronics.
Společnost také snížila své bankovní dluhy z 55 mil. Euro na 44 mil. Euro. 27. června 2003 podepsal Getronics smlouvu na získání nových finančních prostředků od ABN AMRO, ING a Barclays.
S nástupem nového managementu Getronics v únoru letošního roku byla obnovena důvěra zákazníků, akcionářů i zaměstnanců. Byl vypracován a implementován nový restrukturalizační plán, který se daří plnit po výměně italského managementu i v tomto významném zastoupení Getronics.
Restrukturalizační plán zahrnoval následující akce:
- Udržení hlavní podnikatelské činnosti - integrace a správa ICT systémů u konečného zákazníka
- Posílení rozvahy společnosti
- Obnovení ziskovosti v neprosperujících pobočkách
- Odkoupení investic a likvidace nadbytečných aktiv
- Implementace centralizovaného systému na správu hotovosti
- Revize strategie společnosti - zlepšení pozice na trhu a dosažení výhod z aliancí se strategickými partnery
Program restrukturalizace společnosti probíhá podle plánu. Díky tomu Getronics věří, že stoupající trend bude pokračovat navzdory současné situaci na trhu.

Nahoru
 
Akvizice Kintany společností Mercury Interactive
Společnost Mercury Interactive oznámila definitivní uzavření dohody o akvizici společnosti KINTANA. Společnost KINTANA je poskytovatelem řešení pro IT governance (řízení IT ve vazbě na cíle a strategii organizace). Akvizice Kintany je druhou významnou investicí Mercury Interactive v letošním roce. Na jaře již koupila firmu Performant zaměřenou na optimalizaci J2EE aplikací.
V minulém týdnu oznámila Mercury Interactive další 2 strategické aliance s Motive (výrobce softwaru pro řízení servisních služeb) a s Allerez (technologie pro reporting a analýzu v reálném čase). Těmito transakcemi si chce upevnit Mercury Interactive pozici v optimalizaci obchodních technologií (business technology optimization - BTO).

Nahoru
 
SSA Global Technologies koupila EXE Technologies
Společnosti SSA Global Technologies a EXE Technologies stvrdily 20. srpna podpisem smlouvy dohodu podle níž SSA GT získá společnost EXE Technologies, která je globálním poskytovatelem systémů pro správu dodavatelských řetězců. Podle této dohody se některá z dceřiných společností SSA GT sloučí s EXE Technologies. Akcionáři EXE Technologies získají částku 7,1 USD za akcii, tedy o 18 % vyšší hodnotu, než činí cena akcie ze dne 15.srpna 2003.
Akvizice je podmíněna souhlasem většiny akcionářů EXE Technologies i regulačních a dalších obvyklých podmínek, běžných při takovéto transakci. Dokončení akvizice se proto předpokládá během následujících 75 až 100 dní. Poté se EXE Technologies stane plně vlastněnou dceřinou společností SSA Global Technologies. SSA GT věří, že EXE obohatí již existující funkcionalitu svých řešení v oblasti řízení a správy dodavatelských řetězců. EXE vyvíjí software podporující procesy dodavatelské logistiky zahrnující aplikace pro řízení skladů, interní a externí logistiky a integraci rozsáhlých dodavatelských řetězců. SSA GT již devět čtvrtletí za sebou vykazuje provozní zisk, což reprezentuje na současném IT trhu unikátní výsledek. Navíc se SSA GT daří úspěšně realizovat řadu akvizic, mezi nimi například společností Baan, Elevon, Ironside Technologies, Infinium Software, MAX International či InterBiz.

Nahoru


strategicky it management


Internet, komunikace a sítě

IBM eServer 325
Počítače IBM eServer 325 jsou vybaveny procesory AMD Opteron s možností volby z modelů 240, 242 a 246. Zákazníkům je dále nabízena možnost si systémy IBM eServer 325 koupit, nebo si pronajmout jejich výpočetní výkon a platit podle požadované kapacity a doby používání. V takovém případě jsou počítače provozovány v zařízení IBM pro provoz počítačů podle potřeby v Poughkeepsie ve státě New York. IBM eServer 325 je navržen pro operační systémy Linux a Windows. Náročným zákazníkům nabízí vyšší výkon a možnost snadné migrace z 32bitové na 64bitovou serverovou technologii, čímž přinášejí ochranu existujících softwarových investic. IBM eServer 325 dokáže provozovat 32bitové i 64bitové aplikace najednou, takže umožňuje zákazníkům flexibilně a efektivně řídit své podnikání. IBM má záměr v příštím roce vyvinout a uvést na trh také pracovní stanici založenou na procesoru Opteron.
Se systémem IBM eServer 325 dosáhla společnost IBM světového rekordu ve výkonu databázových clusterů v procesorově náročné aplikaci na podporu rozhodování. V benchmarku TPC-H organizace Transaction Processing Performance Council dosáhla DB2 Universal Database na osmi serverech IBM eServer 325 s 64bitovými procesory AMD Opteron a operačním systémem SuSE Linux Enterprise Server 8 výsledku 12214 QphH@100GB při ceně 70 USD na QphH@100 GB. Tyto výsledky připravily o prvenství server HP s databází Oracle, protože sestava IBM poskytla pětinásobně lepší poměr ceny a výkonu a více než dvojnásobný celkový výkon.

Nahoru
 
ATLAS.CZ nabízí připojení k internetu bez registrace
Jako první internetový portál spustil ATLAS.CZ nejjednodušší telefonické připojení k internetu. Vychází tak vstříc uživatelům, kteří čím dál citlivěji reagují na poskytování osobních údajů. Přes ATLAS.CZ se totiž mohou připojit, aniž by vyplňovali jakoukoli registraci, zřizovali si jakýkoli účet. Už si nemusí vymýšlet přihlašovací jméno a heslo, které pravděpodobně jednou stejně zapomenou, ani kamkoli zaznamenávat citlivá data a obávat se jejich zneužití. Přihlašovací jméno je ATLAS, heslo opět ATLAS a také telefonní číslo 971 101 202 si lze zapamatovat bez velikých obtíží.
Připojení od Atlasu je dalším krokem v přiblížení se potřebám uživatelů. Jednodušší už to snad ani být nemůže, stačí si zapamatovat telefonní číslo a slovo Atlas. Na připojení k internetu spolupracuje ATLAS.CZ s telekomunikační společností Contactel. Podrobné informace o připojení přes ATLAS.CZ naleznete na adrese http://Pripojeni.atlas.cz.

Nahoru
 
Nové služby ústředen ATEUS
2N TELEKOMUNIKACE reaguje na novinky ve službách telekomunikačních operátorů, které umožní firemním uživatelům využívat nové schopnosti a technologie a získat tak konkurenční výhodu. Výjimkou není ani doplňková služba Identifikace volajícího (CLIP), kterou nyní umožňuje ČESKÝ TELECOM i na analogových telefonních linkách. U ústředen ATEUS-OMEGA a OMEGA Business se služba může stát plnohodnotnou podporou pro CRM služby a může zčásti nahradit i dražší ISDN přípojku.
Identifikace volajícího, známá nejlépe z mobilních telefonů, kde již ve chvíli, kdy telefon zvoní, vidíme na displeji, kdo volá, představuje významný nástroj pro obchodní firmy. Dosud byla tato možnost spojena pouze s využitím linek euroISDN, takže ji řada firem nemohla z technických i ekonomických důvodů využít. Ve spojení s analogovou telefonní linkou se identifikace stává dostupnou i nejširší veřejnosti. Telefonní ústředny řady ATEUS-OMEGA umožňují několik způsobů využití. Nejjednodušší je zobrazení čísla na telefonu. Tuto funkci umožňovaly pouze dražší digitální systémové telefony a ISDN přípojka včetně příslušných hardwarových modulů v PBX. Nyní však postačí cenově výhodnější moduly podporující CLIP a analogový telefonní přístroj, který službu podporuje. Přijaté číslo může být také zpracováno počítačem uživatele, například aplikací CTI Telefon, která podle telefonního čísla zobrazí jméno volajícího. Nejpokročilejším způsobem nasazení je spojení s CRM aplikací. Ta po přijetí čísla z linky dokáže za několik desetin sekundy zobrazit na počítači příjemce nejen jméno volajícího, ale připravit také všechny související informace o jeho firmě, objednávkách i osobních jednáních. Obchodník ve firmě tak má pohotově k dispozici všechny dostupné údaje o volajícím a je připraven okamžitě a přirozeně reagovat na jakýkoli požadavek.
Společnost 2N TELEKOMUNIKACE připravila pro tuto oblast řadu produktů ATEUS CRM, které budou uvedeny na trh v září. Tyto CRM aplikace plně využívající standardní webové platformy umožní firmám jednoduše a levně řešit klíčové procesy péče o zákazníka. Modul Helpdesk je určen zejména pro příjem hovorů a zpracování požadavků zákazníků. Varianta Call centrum navíc podporuje aktivní oslovování zákazníků nabídkou firmy. Obchodní CRM i další řešení navíc obsahují kvalitní moduly pro správu kontaktů a dokumentů. Přístup k datům a správa systému probíhají v prostředí standardních webových prohlížečů a 2N opět počítá s nabídkou v balíčku společně s ADSL.

Nahoru
 
Siemens v oblasti mobilních železničních sítí GSM-Rail
Norská Správa železnic si u mobilní divize společnosti Siemens - Siemens mobile - objednala vybudování národní mobilní železniční sítě GSM-Railway (GSM-R). Hodnota zakázky je 60 mil. eur. Novým systémem bude vybaveno na 700 vlaků, 3 800 km železnic a 650 tunelů. Divize Siemens mobile rovněž převezme smlouvu uzavřenou mezi železniční společností a švédským dodavatelem Netel na stavební práce během fáze spuštění. Hodnota této smlouvy je 78 mil. eur. Jako přední světová společnost podnikající v této specifické oblasti železniční technologie posiluje Siemens mobile touto devátou zakázkou své prvenství na poli GSM-R.
Součástí nové zakázky je instalace veškeré infrastruktury sítě GSM-R podél celé norské železniční sítě a dodávka všech součástí potřebných pro její provoz: ústředen, základnových stanic, platforem pro servis a správu, zařízení na přenos dat ze základnových stanic na dispečinky a mobilní telefony pro strojvůdce. Výstavba začne v srpnu 2003 a měla by být dokončena do dubna 2006. Smlouvy na komerční sítě GSM-R uzavřela divize Siemens mobile již se společnostmi v Belgii, Finsku, Itálii, Nizozemí, Švédsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii.

Nahoru
 
Reklamní kampaň do 90 minut
Společnost M.I.A., a.s., uveřejnila podrobnosti o úspěšné reklamní kampani realizované prostřednictvím sponzorovaných SMS zpráv. Kampaň pro STUDENT AGENCY byla odstartována v rekordně krátkém čase, což potvrzuje výjimečné postavení sponzorovaných SMS zpráv mezi moderními komunikačními kanály.
Sponzorované SMS také zvýšily návštěvnost webových stránek STUDENT AGENCY, což byl druhý cíl kampaně. Na základě sdělení "PS: to je sila, busem do Svedska nebo Londyna a zpet za 950,- mrkni na www.studentagency.cz" navštívilo stránky několik tisíc unikátních návštěvníků, tedy potenciálních klientů. Návštěvnost stránek se tak zvýšila o 10 procent.
STUDENT AGENCY v tomto případě využila toho, že systém umožňuje doručit na mobilní telefon příjemce předem stanovený počet reklamních sdělení. Reklama tak nezahltí jednu osobu, ale sdělení dostane předem známý počet zákazníků, což šetří prostředky zadavatelů reklamy. V tomto případě STUDENT AGENCY požadovala, aby bylo první den zasláno maximum sdělení. V následujících dnech na jedno číslo pouze jedno sdělení. O akčních slevách STUDENT AGENCY se tak za 11 dnů kampaně dozvědělo 100 000 lidí.

Nahoru
 
Společnost Alcatel dodá sítě GSM do Afghánistánu
Společnost Alcatel oznámila, že podepsala smlouvu na dodávku kompletního řešení infrastruktury a služeb GSM pro firmu TDCA. Systém již funguje v Kábulu pod obchodním jménem Roshan a do konce roku 2003 pokryje pět nejvýznamnějších měst - Herát, Kandahár, Mazar-i-Šarif, Džalalabád a Kunduz. Tato smlouva představuje další krok poté, co mezinárodní konsorcium TDCA (Telecom Development Company Afghanistan LTD), v jehož čele stojí Fond Aga Khan pro ekonomický rozvoj (Aga Khan Fund for Economic Development, AKFED) a Monaco Telecom International, získalo v lednu 2003 novou licenci pro provoz služeb GSM v Afghánistánu.
V rámci podmínek smlouvy dodá společnost Alcatel firmě TDCA svůj systém Evolium. Smlouva obsahuje i dodávku bezdrátového subsystému základnové stanice (Base Station Subsystem, BSS) a základního subsystému sítě (Network Subsystem, NSS) včetně mobilní ústředny (Mobile Switching Centre, MSC). Po dokončení instalace bude součástí sítě také platforma inteligentní sítě pro poskytování služeb s přidanou hodnotou, například hlasové pošty (Voice Mail Service, VMS) a střediska krátkých textových zpráv (Short Message Service Center, SMS-C), dodávaných společností Alcatel. Aby byl systém schopen zvládnout vysokokapacitní provoz, budou v rámci sítě instalována také řešení v oblasti mikrovlnného rádiového přenosu a řešení na úrovni poskytovatele přenosových služeb, přičemž oba tyto systémy budou řízeny integrovanou platformou pro řízení přenosové sítě společnosti Alcatel. Součástí sítě budou také připojení VSAT společnosti Alcatel jak pro domácí, tak pro mezinárodní komunikaci, díky čemuž bude Roshan moci využít komplexní kapacity společnosti Alcatel.

Nahoru
 
Technologie Borand zajišťují výkonnost satelitního informačního systému
Společnost Borland Software Corporation dnes oznámila 18. srpna, že společnost Raytheon Company používá software společnosti Borland pro budování a provoz satelitního systému NPOESS (National Polar-orbiting Operational Environmental Satellite System). Vysoký výkon a spolehlivost běhové platformy Borland Enterprise Server umožní společnosti Raytheon NPOESS rychle vytvářet datové sestavy následně využívané různými vládními agenturami včetně ministerstva obchodu, ministerstva obrany a Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA).
Systém NPOESS představuje satelitní systém s polární dráhou určený pro přesnou předpověď počasí pro civilní, vědecké i vojenské účely. Program spojí dva již existující satelitní systémy do jednoho a ušetří tak daňovým poplatníkům miliony dolarů na stávajících provozních nákladech. Zakázka na vybudování satelitu a pozemních systémů v rámci NPOESS v celkové hodnotě několika miliard dolarů byla nedávno přidělena společnostem Northrop Grumman Space Technology a Raytheon Company na základě nabídky, která mimo jiné počítá i s využitím běhových technologií Borland Enterprise Server a Borland VisiNotify.
V souladu se snahou společnosti Borland o nezávislost na konkrétní platformě je Borland Enterprise Server vysoce výkonnou běhovou platformou postavenou na základě ověřené a otevřené architektury CORBA (Common Object Request Broker Architecture) - standardu pro integraci informačních technologií široce využívaného v systémech federální vlády Spojených států. Produkt VisiNotify představuje přidavný modul realizující notifikační službu dle specifikace CORBA pro Borland Enterprise Server umožňující bezproblémový běh stávajících aplikací za dosažení jejich vyšší výkonnosti. Borland Enterprise Server rovněž podporuje platformu J2EE, Microsoft .NET Framework a běh aplikací poskytujících webové služby.

Nahoru


seminář MS Excel pro ekonomy


Informační společnost

Cleverlance obsadila pozici Senior System Architect
Na pozici Senior System Architekt bude od 1. září 2003 pracovat Martin Chmelař (*1968). Martin Chmelař dříve působil jako programátor v České televizi. Později pracoval v Oracle Czech, kde se rychle vypracoval do pozice Technical Specialist, na které se stal součástí Premium a Silver Support týmů, určených pro nepřetržitou technickou podporu nejdůležitějších zákazníků v České republice. Následně zastával pozici Principal Sales Consultant/Solutions Manager, což obnášelo iniciování projektů na pomoc klientům ve zlepšování chodu jejich podniků, prezentování produktů a přispívání do odborného tisku.
Martin Chmelař se tak mimo jiné podílel například na integrování produktů Oracle do interních systémů Českého Telecomu, vypracování architektury a portálových řešení pro Ministerstvo práce a sociálních věcí a v neposlední řadě i na podobném projektu pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu.
Martin Chmelař vystudoval Střední elektrotechnickou průmyslovou školu ve v Praze 5 - Stodůlkách. Prošel mnoha kurzy u nás i v zahraničí, mimo jiné Oracle Forms, Reports v Readingu ve Velké Británii a v Bruselu v Belgii, Oracle Application Server Administration a Application Development v americkém Orlandu a řadou dalších. Mluví plynně anglicky i německy.

Nahoru
 
Dirk Kroonen byl jmenován vedoucím partnerem Ernst & Young
Společnost Ernst & Young oznámila, že Dirk Kroonen byl jmenován do pozice vedoucího partnera pro region Central Europe South, do kterého patří Česká republika spolu se Slovenskem, Maďarskem, Chorvatskem a Slovinskem. Jmenování Dirka Kroonena do této významné funkce navazuje na úspěchy, kterých dosáhl při řízení Ernst & Young v České republice. Dirk Kroonen působí jako vedoucí partner českého zastoupení Ernst & Young od roku 2000 a stál v čele společnosti při jejím úspěšném spojení se společností Andersen v roce 2002. Pod jeho vedením se Ernst & Young také podařilo významným způsobem posílit své vedoucí postavení na českém trhu.
Dirk Kroonen má bohaté zkušenosti z více než osmnáctiletého působení jako mezinárodní daňový expert specializující se na poskytování poradenství v oblasti mezinárodních daňových struktur českým a nadnárodním společnostem. Dirk Kroonen je nizozemským státním občanem a absolventem daňového práva na Univerzitě v Tilburgu. Je členem představenstva Evropsko-českého fóra a zástupcem předsedy představenstva Nizozemsko-české obchodní komory. Hovoří holandsky, anglicky, německy a česky. Je ženatý a má jedno dítě.

Nahoru
 
First Tuesday CZ s novým ředitelem pro obsah
V srpnu získala konzultační společnost First Tuesday CZ další posilu. Stal se jí bývalý šéfredaktor časopisu T&P, právník Tomáš Nielsen (*1976), který bude zastávat funkci ředitele pro obsah. Bude mít na starosti programovou náplň všech akcí FT, zejména setkání komunity mobilního podnikání WIRELESS WEDNESDAY, seminářů E-security Pulse, vzdělávacích "táborů" pro SME podnikatele BOOTCAMP a dalších seminářů a konferencí. Bude se podílet i na rozvoji nových projektů.
Tomáš absolvoval právnickou fakultu v Praze. Působil jako vedoucí editor a šéfredaktor časopisu Technologies & Prosperity, přispíval i do dalších médií (např. ebiz, Connect! nebo Právo). V letech 2001 - 2002 také spolupracoval s některými advokátními kancelářemi v oblasti práva IT a broadcastingu.
Od roku 2002 působí i jako člen poradního boardu WIRELESS WEDNESDAY.

Nahoru

Semináře Sybase


Nový model partnerské spolupráce HP - partnerONE
Společnost HP oznámila, že od 1. září vstoupí v České republice v platnost nový model partnerské spolupráce, který se nazývá partnerONE. Účelem tohoto celosvětového konceptu je cíleně odměňovat partnery za dosažené obchodní výsledky, pomáhat k vzájemnému obchodnímu růstu, zvyšovat profitabilitu a poskytovat flexibilní infrastrukturu, která zefektivní vzájemné obchodování.
Základní oblasti obchodní spolupráce v rámci modelu partnerONE tvoří jednotná definice obchodní smluv, partnerská strategie a plánování, program spolupráce s autorizovanými partnery (Business Partner Program), školící a certifikační program (HP Certification Program) a nástroje na podporu prodeje. Z hlediska prodejního kanálu zahrnuje model partnerONE následující segmenty:
Distribuční partner pro oblast logistických služeb nebo pro rozvoj partnerského kanálu (ED´System, TechData, AT Computer, Konsigna, Actebis, AAC, Servodata, DNS). Obchodní partner, který splňuje podmínky programu HP Business Partner, dodává produkty a řešení HP koncovým zákazníkům. Seznam autorizovaných partnerů je k dispozici na webových stránkách společnosti HP, a to v sekci "kde nakupovat".
Program partnerONE byl uveden na sklonku roku 2002 v USA, Kanadě, Evropě, na Středním východě a v Africe. Týká se prodeje uceleného portfolia produktů a služeb společnosti HP, s výjimkou partnerů úzce specializovaných na spotřební materiál, systémových integrátorů a poskytovatelů služeb. V současné době je v programu zapojeno přes 210 000 obchodních partnerů ve více než 160 zemích světa.

Nahoru
 
Palm - stará společnost pod novým jménem
Společnost Palm, Inc. oznámila 18. srpna, že se na podzim přejmenuje na palmOne, Inc. Přejmenování proběhne po úplném oddělení divize PalmSource, Inc., která se zabývá výrobou softwaru Palm OS. Nové jméno, "palmOne, Inc." odráží segment trhu, ve kterém se společnost pohybuje, tedy hardware a software pro kapesní počítače. PalmOne, Inc. pod sebou bude rozvíjet značky Zire a Tungsten, a po očekávaném dokončení převzetí společnosti Handspring v průběhu podzimu také značku Treo.
Jméno palmOne bylo vybráno po mnoha pohovorech se zákazníky, obchodními partnery a zaměstnanci společnosti Palm a předními světovými experty v oblasti marketingu a budování značek. Nové jméno je charakterizováno dvěma barvami - tmavě červenou pro slovo "palm" a jasně oranžovou pro slovo "One", které odráží barvy dvou podznaček, Tungsten (řešení pro mobilní profesionály) a Zire (řešení pro běžné zákazníky a milovníky multimédií). Malé písmenko na počátku slova palm jej vizuálně podtrhuje. Na výrobcích se nové jméno objeví v roce 2004. Nové webové stránky jsou ale v provozu již od dnešního dne (http://www.palmOne.com). Můžete na nich nalézt veškeré informace o produktech a služby dříve dostupné na www.palm.com.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,