HLEDEJ
 V SEKCI
 

8.leden 2003

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
Jak si objednat pivo SMS-kou
Společnost Koma si vybrala systém LCS Helios IQ
Četrans sjednocuje informační systémy
Platební infrastruktura Srí Lanky
Logica bude podporovat automobilku Lotus
Nová verze IXOS-eCONserver 2.0 pro MS SharePoint
Knihovní služby běží na Caché

Konference, semináře
CIO Forum 2003

Finanční monitor IT firem
Výnosy KPMG v ČR přesahují 1 miliardu Kč

Internet, komunikace a sítě
Chci jen přijít, rychle si stáhnout velké objemy dat a jít
Valná hromada CZ.NIC
Produkty APC zálohují výrobní linku Volkswagenu v Bratislavě
Kotva s eTelem
Bezpečnost bezdrátových podnikových sítí
Ochrana webového a poštovního serveru před zlomyslným kódem
První certifikace pro routing and switching
Intel investuje do dvou Wi-Fi společností

Informační společnost
President a Ceo maxtoru odchází
Dohoda o spojení firem Logica a CMG vstoupila v platnost
J. S. Brown členem správní rady společnosti Systinet
Společnost Corpus Solutions slaví 10. výročí
UNISYS slaví 10. let v České republice

 

V Edici IT Business vychází

Právě vyšlo:
IT System 12/2002


Hlavní témata
∙ Specializovaná příloha E-business
∙ Doprava
∙ Strategický marketing
∙ CRM, případové studie
∙ E-learning v praxi
∙ Organizační schéma podniku a IT
∙ Řízení projektu I.díl
∙ Marketingový controlling
Připravujeme:
IT System 1-2/2002


Hlavní témata
∙ IS v potravinářském, napojářském průmyslu
∙ IS a zpracovatelský průmysl
∙ Sprava dokumentu a obsahu (EDM/PDM)
∙ Prehled řešení pro správu dokumentů
∙ Velký přehled řešení APS/SCM


Objednejte si dvě aktuální čísla ZDARMA na ukázku - objednávkový formulář ZDE!


Časopis IT System


Podnikové aplikace

Jak si objednat pivo SMS-kou
Společnost BEA Systems oznámila, že její platforma WebLogic byla vybrána jako základ nového objednávkového systému Pražských pivovarů, druhého největšího producenta piva v České republice.
Společnost se širokým portfoliem pivních značek (Staropramen, Braník, Ostravar, Velvet a Kelt) zavedla zákaznický objednávkový systém prostřednictvím internetu a SMS zpráv, aby tak urychlila a usnadnila objednávky piva a minimalizovala administrativu na straně zákazníka. Řešení je navrženo tak, aby doplňovalo klasický prodej a objednávky přes obchodní zástupce a call centrum.
Ve výběrovém řízení zvítězilo řešení navržené společností Brain Systems, jež poskytuje softwarová řešení založená na internetových technologiích. Projekt založený na platformě BEA WebLogic umožňuje zákazníkům zadávat své objednávky jak přes internet, tak i prostřednictvím SMS zpráv z mobilních telefonů, a to 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
"Cílem tohoto projektu nebyla pouze úspora nákladů na objednávky a provoz call center, ale hlavně ušetřit čas našim zákazníkům při objednávání zboží. K tomu teď stačí zaslat jednu SMSku ve správném tvaru," řekl Martin Novák, Business Intelligent Manager, Pražské pivovary.
Na základě dané specifikace vytvořil architekt systému kompletní architekturu a objektový model řešení. Návrh pracoval s třívrstvou architekturou. Aby vyvinutá aplikace splňovala náročné požadavky na spolehlivost, stabilitu, bezpečnost, otevřenost a rozšiřitelnost, bylo zvoleno řešení na bázi J2EE, neboli Java 2 Enterprise Edition. Jako operační systém byl zvolen Linux. Za účelem zajištění komfortu a rychlé práce velkému počtu uživatelů pracujících současně byl vybrán víceprocesorový IBM eServer model 230. Zásadní význam však měla volba vhodného aplikačního a databázového serveru. Datovou základnu tak zajistila robustní databáze DB2 v 7.1 a jako aplikační server byl nasazen BEA WebLogic verze 6.1, který může sjednotit, zjednodušit a rozšířit aspekty vývoje a integrace podnikových aplikací. Kromě toho nabízí společnou platformu pro nasazení webových služeb a jejich rychlý vývoj.
Klíčovým problémem byla integrace s vnitřními informačními systémy Pražských pivovarů, v tomto případě se systémy pro řízení distribuce JBA Drinks a S21 Power. K této komunikaci byl použit prostředník - EDI server Gentran pro příjem objednávek. Jelikož samotné řešení běží na páteřní síti v server hosting centru, byly pro komunikaci přes internet vyvinuty speciální replikační aplikace, které spolu komunikují šifrovaným kanálem.
Aplikace není v žádném případě pouze obyčejný objednávkový systém. Katalog zboží s obrázky produktů a detailními logistickými daty lze velmi jednoduše doplňovat dalšími nekatalogovými informacemi a je navržen tak, aby to zvládl i úplný počítačový laik. Systém umožňuje zadávat dotazy, stížnosti, nebo se podílet na promoakcích. Řešení samozřejmě není konečné, neustále se vyhodnocuje a pracuje se na specifikaci dalšího vývoje.
 

Nahoru

 

Společnost Koma si vybrala systém LCS Helios IQ
Vizovická firma Koma, která je dodavatelem obytných, kancelářských a stavebních kontejnerů a prostorových modulů, se při výběru nového informačního systému pro svoji centrálu a pobočky rozhodla pro LCS Helios IQ.
Dodavatelem informačního systému se stala společnost Gamasoft z Prostějova, která je jedním z implementačních partnerů LCS na Moravě.
LCS Helios IQ je modulární systém pro zpracování ekonomických informací firmy, který svým charakterem nejlépe vyhovuje potřebám řízení středních organizací a podniků. LCS Helios IQ je založen na databázové platformě MS SQL, nabízí moderní grafické prostředí, bezpečnost, stabilitu a rychlý přístup k požadovaným datům. Mezi jeho výhody patří i vysoká míra škálovatelnosti a flexibilní analytický rozsah, který optimálně odráží potřeby uživatelů. Základní moduly systému je možno používat jednotlivě nebo v potřebné kombinaci a navíc lze využít i řady speciálních modulů, které rozšiřují schopnosti v jednotlivých specifických oblastech.
Společnost Koma byla založena v roce 1992. Ve výrobním závodě ve Vizovicích navázala na tradiční výrobu maringotek a zaměřila se především na mobilní obytné a sanitární kontejnery. Sortiment výrobků byl během uplynulých 10 let postupně rozšiřován a společnost realizovala i řadu zahraničních zakázek. V roce 2001 se firma Koma prosadila jako dodavatel modulárních systémů pro síť McDonald`s v České republice i v dalších zemích střední Evropy. Tyto modulární systémy jsou vyráběny v nově otevřeném závodě v Lutíně.

Nahoru

 

Četrans sjednocuje informační systémy
S cílem snížit provozní náklady se český provozovatel kamionové dopravy Četrans rozhodl sjednotit informační systémy na platformě mySAP.com. Zavedena budou řešení finančního účetnictví, controllingu, mezd a personalistiky, logistiky a údržby vozového parku. Produktivní provoz řešení ekonomiky a podpůrných systémů bude zahájen 1. ledna 2003, tedy čtyři měsíce od podpisu smlouvy, zbývající řešení pak od 1. března 2003.
"Všechny stávající informační systémy naší firmy nahradí SAP," uvedl Robert Baxa, IT manager holdingu Četrans. "Protože nahrazované systémy přestávají vyhovovat potřebám rozvoje firmy, ponecháme si pouze vlastní unikátní dopravní modul Intersped." Podle Baxy, nejde jen o vlastní sjednocení softwarového vybavení v rámci firmy, ale zejména o přípravu na integraci systémů Četrans do evropských struktur, kde je SAP standardem pro podnikové informační systémy.
Akciová společnost Četrans se sídlem v Ústí nad Labem za devět let své činnosti v oblasti dopravy, přepravy a spedice rozšířila svoji působnost na celé území Evropy. Četrans zaměstnává téměř 1 500 osob a provozuje 670 nákladních vozidel. Dceřiné společnosti holdingu zabezpečují přepravní potřeby zákazníků, disponují sklady a překladišti a na zakázku plánují dopravní cesty.

Nahoru

 

Platební infrastruktura Srí Lanky
Po Indii, Filipínách a Saudské Arábii se také Srí Lanka rozhodla pro platební infrastrukturu od společnosti Logica. Díky tomu Logica získala zakázku za 9 milionů USD na implementaci systému pro vypořádání plateb v reálném čase a vypořádání transakcí s cennými papíry pro centrální banku Srí Lanky.
Nový systém umožní provádět transakce s vládními cennými papíry v reálném čase a poskytne infrastrukturu pro realizaci bezpečných a rychlých finančních převodů mezi komerčními bankami a dalšími finančními institucemi.
Centrální banka Sri Lanky (CBSL) tak chce vytvořit špičkovou platební infrastrukturu. Projekt financovaný půjčkou od Světové banky má přispět k získání dalších zahraničních investic, zlepšení renomé ostrova na světových trzích a zvýšení úrovně finančních služeb poskytovaných na Srí Lance. Uzavření kontraktu předcházelo složité výběrové řízení realizované na základě doporučení Světové banky.
Základem nové infrastruktury, která propojí všechny banky v zemi, je vlastní produkt firmy Logica, systém CAS (Central Accounting System), který byl instalován již v 11 zemích. Řešení bude kompatibilní se standardem S.W.I.F.T. Logica bude projekt realizovat společně s místní pobočkou IBM, srílanskou IT firmou Just In Time a dalšími lokálními partnery.

Nahoru

 

Logica bude podporovat automobilku Lotus
Logica uzavřela pětiletý kontrakt za více než 30 milionů liber s výrobcem sportovních automobilů, firmou Lotus (http://www.lotuscars.com/). Na základě smlouvy převezme Logica odpovědnost za IT infrastrukturu a řízení nákupních aktivit a bude poskytovat i další konzultační podporu pro závody Lotusu ve Velké Británii, USA i Malajsii.
Jedná se o součást programu, v jehož rámci chce Lotus upevnit svou pozici designerské firmy zaměřené na luxusní sportovní automobily a výrobce těchto vozů a zároveň vybudovat síť poboček v Evropě, Severní Americe a Tichomoří. Od kontraktu s firmou Logica očekává možnost plně se soustředit na hlavní oblast svého podnikání, snížení provozních nákladů a zvýšení schopnosti pružně reagovat na požadavky trhu.

Nahoru

 

Nová verze IXOS-eCONserver 2.0 pro MS SharePoint
Pokud máte problémy s velkým objemem dat nacházejících se na poštovním serveru vaši firmy, mohlo by vás zajímat řešení od společnosti IXOS Software. Ta oznámila uvedení produktu IXOS-eCONserver 2.0 s komplexní podpoře všech Microsoft SharePoint objektů. Díky tomuto novému IXOS-eCONserveru je nyní možná dlouhodobá archivace mnoha různých verzí dokumentů, a to včetně elektronických diskusí týkajících se těchto dokumentů.
IXOS-eCONserver pro MS SharePoint 2.0 je integrován v intranetovém portálu Microsoft a umožňuje řízení kompletního životního cyklu dokumentů. V řešení od společnosti IXOS jsou bezpečně ukládány SharePoint dokumenty, elektronické diskuse, přidělená přístupová práva apod. Aby bylo možné splnit legislativní požadavky, může být nastaveno období, po které dokument nesmí být změněn či vymazán.
Pomocí rozhraní IXOS-RenditionServer mohou být veškeré dokumenty převedeny do tzv. dlouhodobých formátů, jako jsou například TIFF a PDF. Tento postup garantuje, že takto uložené dokumenty nemohou být nikdy změněny. Zároveň je každý uživatel nezávislý na konkrétní verzi používaného softwaru, protože veškeré dokumenty jsou ukládány v SharePoint.
Pokud máte zájem se více dozvědět o tomto řešení, zajímavý článek na toto téma vyšel v časopise IT Office 12/2002. Pokud o časopis IT Office máte zájem, navštivte náš web nebo nám napište a my vám tento časopis zašleme zdarma na vaši adresu.

Nahoru

 

Knihovní služby běží na Caché
Společnost Cosmotron, která se specializuje na vývoj a aplikaci knihovnického informačního systému Advanced Rapid Library, využívá databázového prostředí Caché vyvíjeného a dodávaného společností InterSystems.
Advanced Rapid Library společnosti Cosmotron je komplexní a integrovaný informační systém určený pro správu a administraci libovolných sbírek a katalogů v síťovém prostředí. Jedná se o vysoce flexibilní, modulární, otevřený, lehce škálovatelný a vícejazyčný systém využívající vícevrstevnou architekturou typu klient-server určený pro zpracování a zpřístupňování různých typů a forem informací.
Systém Advanced Rapid Library je výsledkem integrace nejmodernějších informačních technologií, jako je například internet a GUI s intuitivním ovládáním známým z prostředí MS Windows. Spolehlivost a robustnost systému Advanced Rapid Library je garantována moderními relačními a postrelačními databázovými platformami s objektově orientovaným přístupem. Vlastnosti moderních databázových platforem jsou využívány pro správu, archivaci a zpřístupňování informací zpracovávaných v MARC formátu s ohledem na soubory Autorit. Takovým prostředím je databázová platforma Caché, která umožňuje objektově orientovaný přístup a je zárukou polyfunkčnosti, rychlosti a především spolehlivosti při transakcích knihovnických operací.
"Platforma Caché je vyspělé prostředí pro tvorbu komplexních aplikací založených na práci s persistentními (trvale dostupnými) daty. Na rozdíl od klasických relačních i čistě objektových platforem je Caché díky své architektuře uložení dat schopna pracovat s daty jak z pohledu objektového, tak i relačního," hodnotí dosavadní zkušenosti s Caché paní Andrejčíková, jednatelka společnosti Cosmotron.

Nahoru


CIO Forum 2003


Konference, semináře, školení

CIO Forum 2003
Conference "CIO Forum 2003", will be held in central Prague, Czech Republic, on 22nd and 23rd January 2003.
Today's companies are placing increasing emphasis on developing marketing and sales strategies that attract and retain on-line customers. The realisation of these strategies is only possible through developing first-class IT support where the role of the proactive CIO develops to incorporate becoming a marketing architect.
As information technology increasingly drives all areas of the business, CIOs are taking larger roles as full members of the executive team. The actions and skills required to build effective partnerships at this level and add a whole new dimension to the CIO's responsibilities. What does it take to get there - and to excel in the role?
The current IT department is much more concentrated on the corporate marketing strategy. Customer relationship goes on-line and the IT structure gives the companies more space to create their sales power. In the same time, companies have to clearly demonstrate that the customer's data they use for the sales strategies are securely stored in the company, protected from misusing and kept in privacy.
The role of CIO is one of the key positions in the company. This conference aims to supply the CIO with tools to fulfill the expectations.
Key Topics of Conference "CIO Forum 2003":
∙ Giving Customers What They Want, Where They Want and When They Want
∙ Designing Database Structure(s) to drive Revenues
∙ The Use of Customer Queries to Drive Expertise & Build Research & Development
∙ Data Protection, Data Security, Data Privacy
∙ Legal Liability, CIO and ASP
More about conference on the web.

Nahoru
 

Finanční monitor IT firem

Výnosy KPMG v ČR přesahují 1 miliardu Kč
Mezinárodní síť poradenských společností KPMG International oznámila, že za fiskální rok končící 30. září 2002 činily její výnosy 10,72 miliardy USD, přičemž ve srovnání s předchozím rokem se jedná o 3,9% nárůst (vyjádřeno v amerických dolarech). Vyjádřeno v místních měnách, výnosy KPMG vzrostly celosvětově o 3,5 %.
KPMG v České republice dosáhla ve fiskálním roce končícím 30. září 2002 výnosů přesahujících 1 miliardu korun, což představuje nárůst oproti minulému roku 4,6 %. Tento příznivý výsledek byl dosažen díky nárůstu u všech druhů služeb, které KPMG v ČR poskytuje.
František Dostálek, řídící partner KPMG Česká republika, řekl: "Jsme potěšeni, že se nám díky kvalitě našich lidí podařilo udržet vysokou reputaci na místním trhu i přes značné turbulence, kterými naše profese v minulém období prošla. K velmi dobrým výsledkům minulého roku přispěl růst našich služeb zahraničním investorům v oblasti due diligence a investičních pobídek. V říjnu 2002 jsme v souladu s celosvětovou strategií KPMG ukončili poskytování služeb v oblasti systémové integrace, nadále však poskytujeme řadu poradenských služeb, které pomáhají našim klientům zlepšit jejich podnikatelské výsledky a lépe řídit podnikatelská rizika."
Celkové výnosy společností KPMG International vzrostly za fiskální rok 2002 o 400 milionů USD. Výnosy za rok 2001 byly v důsledku oddělení zbývajících konzultantských částí revidovány z původních 11,7 miliard USD na 10,32 miliardy USD. KPMG International zaznamenala dobré výsledky ve všech oborech své činnosti. Výnosy z auditorských služeb dosáhly částky 6,33 miliardy USD (nárůst o 3,4 % v USD), daňových a právních služeb 3,04 miliardy USD (nárůst o 2,7 % v USD) a služeb finančního poradenství 1,35 miliard USD (nárůst o 8,6 % v USD).
Nejlepší výsledky byly zaznamenány v regionu zahrnujícím Evropu, Střední východ a Afriku s výnosy dosahujícími částky 5,46 miliard USD (nárůst 8,3 % v USD a 6,4 % v místních měnách). Tichomořské státy vykázaly výnosy ve výši 990 milionů USD (nárůst o 1,7 % v USD a 2,5 % v místních měnách). Výnosy v Severní a Jižní Americe vzrostly o 0,9 % v USD na částku 4,27 miliard USD, přičemž nárůst v místních měnách činí 0,4 %.

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Chci jen přijít, rychle si stáhnout velké objemy dat a jít
Společnost Sun Microsystems spolu s projektovými partnery C-Copy Centrum, Getronics a GTS otevřela internetové pracoviště Sun@Point v budově ČTK v Opletalově ulici v Praze.
Sun@Point je pilotní projekt jehož cílem je představit veřejnosti plně funkční internetové pracoviště založené na systému tenkých klientů Sun Ray 150. Další použité technologie jsou servery Sun Fire V880, V120 a pracovní stanice Sun Blade 100 a dále pak software Sun Screen pro realizaci firewallu. V Sun@Point centru je možné, kromě využití vysoko rychlostního připojení k internetu také v budoucnu využít služeb videokonference a dalších multimediálních internetových služeb.
Firma Getronics poskytla v rámci projetku Sun@Point instalaci systému a řešení pro monitorování jednotlivých pracovišť (pokladní systém) založené na využití technologie tenkého klienta Sun Ray 150. Výhodou těchto zařízení je mimo jednoduché centrální administrace a prakticky nulových nákladů na údržbu i možnost využití integrované čtečky čipových karet.
Zájemce o služby internetu obdrží u centrálního pultu speciální čipovou kartu, která je registrována v systému. Pomocí této karty je mu po zasunutí do koncového terminálu umožněn přístup k vysoko rychlostnímu internetu (2Mb/s) s možností ukládání a následného vypálení stažených dat. Pokud chce zákazník přerušit svou práci, kartu vyjme a dále se mu nepočítá čas strávený na internetu. Po opětovném zasunutí karty se systém obnoví v původním nastavení. V případě, že chce ukončit svou práci, kartu vyjme a odhlásí se prostřednictvím personálu u centrálního pultu (čímž budou ukončeny všechny programy, které aktivoval v rámci svého přístupu). Pokladní systém vyvinutý a dodaný firmou Getronics přepočítá časové impulsy vázané k této kartě, provede požadavek na vypálení CD a předá tyto údaje společně s informací o požadavku na vypálení CD na pokladnu. Poté bude zákazníkovi vystaven obsluhou pokladní doklad.
Předpokladem pro multimediální internetové služby poskytované podobným pracovištěm je spolehlivé širokopásmé připojení na internet. Připojení s kapacitou 2 Mb/s a výše bude zajišťovat společnost GTS, která v Praze disponuje nejrozsáhlejší páteřní sítí optických kabelů.
Prostory a vybavení Sun@Point centra umožňuje také konání videokonferencí. Software Sun Forum 3.2 poskytuje integrované řešení přenosu videa, datových konferencí a hlasu přes internetový protokol (VoIP). K tomuto účelu jsou vyhrazeny také dvě pracovní stanice Sun Blade 100 s přístupem přes interface čipové karty. Instalaci a zprovoznění systému provedla společnost Getronics.
Zákazníci pracoviště Sun@Point mají možnost využít služeb C-Copy Centra, což jim umožňuje nejen pohodlně kopírovat donesené materiály, ale také i tisk dokumentů, které si například upraví do finální podoby až na místě, popřípadě stáhnou z internetu.

Nahoru

 

Valná hromada CZ.NIC
Na valné hromadě sdružení CZ.NIC, která proběhla 19. prosince, bylo schváleno pořadí nabídek na dodávku systému pro Decentralizované řešení správy domény nejvyšší úrovně .cz. Jako nejvhodnější byla vybrána nabídka firmy PRAGONET, druhá byla nabídka od GTS Czech a třetí se umístila nabídka PVT. Valná hromada uložila představenstvu, aby s vítězem soutěže podepsal smlouvy a zahájil konkrétní kroky na tvorbě projektu.
Na základě tohoto řešení bude možno zavést do provozu systém více registrátorů. Tímto krokem sdružení CZ.NIC posunuje problematiku správy domén směrem k otevřenosti a standardnímu konkurenčnímu prostředí, za jehož neexistenci byla v minulosti vystavena silné kritice.
Valná hromada dále schválila Projekt variantního ověřování zadávaných změn do databáze CZ.NIC. Dodavatel - KPNQwest Czechia - jej vypracoval na základě objednávky sdružení a práce na něm budou probíhat v prvním pololetí roku 2003. Valná hromada schválila také změnu stanov sdružení CZ.NIC. Odstranila se tak neurčitost prokazování práva jednat za některé subjekty a zpřesnila se pravidla příjímání členů. Stanovy budou publikovány na webu (www.nic.cz).
Od 19. prosince 2002 jsou členové dozorčí rady: Ing. Michael Macek, ing. Jiří Kysela a Michal Krsek. Staronovým předsedou dozorčí rady CZ.NIC byl zvolen Ing. Macek.
 

Nahoru

 

Produkty APC zálohují výrobní linku Volkswagenu v Bratislavě
Společnost 3Com oznámila nový projekt ve společnosti Tesco. Tesco, které je v České republice stejně jako ve státech střední Evropy dlouhodobým zákazníkem firmy 3Com, se rozhodla ve všech nových instalacích hypermarketu používat gigabitové technologie, založené na produktech 3Com SuperStack3 Switch 4900 a 3Com SuperStack3 Switch 4400.
3Com technologie se osvědčily v prostředí kritických aplikací prodejního řetězce již v minulosti, proto padla volba opět na tuto značku. Počítačové sítě hypermarketů představují velmi náročné prostředí, především z pohledu nepřetržitého provozu sítě, 24 hodin denně a 365 dní v roce.
Síťové přepínače řady SuperStack 3 4900 patří k nejvýkonnějším Gigabit Ethernet produktům. Přepínače SuperStack 3 Switch 4400 jsou stohovatelné Fast Ethernet přepínače schopné klasifikovat a prioritizovat tok dat (Layer2 / Layer4). Uživatel má možnost definovat, která data jsou důležitá, která jsou druhořadá a která jsou škodlivá. 3Com síť se podle toho zachová a automaticky vyčlení maximální prostor kritickým aplikacím, zatímco nechtěná data zablokuje (například hry nebo hudba MP3).
Do sítě Tesco dnes patří 1 000 obchodních domů a hypermarketů, v nichž pracuje celkem přes čtvrt miliónu zaměstnanců. Jen ve střední Evropě existuje 147 obchodních jednotek sítě Tesco.
Malé zdroje záložního napájení v rackovém provedení do průmyslové 19palcové skříně, UPS značky APC Smart o výkonech 0,7 kVA, 1,4 kVA, 2,2 kVA a 3 kVA v celkovém počtu 150 kusů zálohují síťové komponenty a další zdroje záložního napájení UPS ve stolním provedení o výkonu 0,7 kVA zálohují vybrané počítače.
Původním záměrem společnosti Volkswagen (http://www.vw.sk) v roce 1991 na Slovensku bylo vybudovat kapacity na výrobu 30 000 aut, 200 000 převodovek a zaměstnat 1500 pracovníků. Výrobní program se postupně od modelu Passat rozšířil na komplikovanější modely Golf Synchro a Synchro Variant. Do závodu v Martině Volkswagen umístil výrobu komponent pro nápravy, převodovky, řízení a další podvozkové skupiny.
 

Nahoru

 

Kotva s eTelem
Obchodní dům s největší tradicí a telekomunikační operátor eTel oznamují podpis smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb a zahájení spolupráce v této oblasti. Obchodní dům Kotva v předvánočním čase uskutečnil další krok dopředu k modernizaci obchodní infrastruktury. Telekomunikační potřeby firmy Kotva využívají kompletní hlasové služby, tj. místní, meziměstské, mezinárodní hovorné a hovorné z pevných do mobilních sítí a využívání informačních a operátorských služeb eTel ČR.
Další službou, kterou eTel jako dodavatel kompletních telekomunikačních služeb poskytuje společnosti Kotva je připojení k internetu. Hlasové služby zajišťuje pobočková ústředna Alcatel 4 400.
"Otevření trhu s telekomunikačními službami umožňilo operátorům nabídnout cenově dostupnější kvalitní telekomunikační produkty, služby a servis", odpovídá ing. Pauch ze společnosti Kotva nemovitosti na otázku, co bylo hlavním důvodem rozhodnutí o připojení na síť eTel.
Obchodní dům Kotva působí na trhu od r. 1975 a spolupracuje s cca 120 maloobchodními partnery, pro které telekomunikace představují základní pilíře podnikání. Dalším plánem obchodního domu je rozvoj v oblasti informačních systémů, který bude sledovat třídění zákaznických linek a nabídku a prodej prostřednictvím internetu.
 

Nahoru

 

Bezpečnost bezdrátových podnikových sítí
Celá řada organizací používá při svém provozu bezdrátové sítě WLAN. Tato technologie je totiž vhodná pro připojení uživatelů jak stolních počítačů, tak i notebooků, PDA a ostatních mobilních zařízení k internetu i k vnitropodnikovým sítím. Přitom odpadá nutnost používat pevné sítě. Zvýšená mobilita bezdrátových sítí však s sebou nese i zvýšené bezpečnostní riziko. Nejsou-li totiž tyto sítě řádně zabezpečeny, jsou veškerá v nich přenášená data snadno přístupná a mohou být zneužita. To se týká i finančních transakcí, čísel platebních karet a důvěrných vnitropodnikových údajů. K autentizaci v sítích WLAN se běžně používají slabá statická hesla, která mohou být snadno rozluštěna hackery.
Společnost RSA Security proto ohlásila novou funkci, která je dostupná v řešení dvoufaktorové autentizace RSA SecurID. Tato nová funkce poskytuje zvýšené zabezpečení v oblasti bezdrátových sítí LAN.
Do té doby, než nebudou zavedena odpovídající bezpečnostní opatření, bude totiž připojování bezdrátovými prostředky i nadále zdrojem rizik a to až do chvíle, než se objeví odolnější autentizační protokoly. Zajištění sítí WLAN osvědčenou dvoufaktorovou autentizací však umožňuje organizacím plně využít všech jejich výhod, včetně snižování nákladů, a to za současného snižování rizika nepovoleného přístupu ke kritickým datům a zdrojům.
Řešení RSA SecurID umožňuje organizacím nahradit slabá hesla silnou dvoufaktorovou autentizací uživatelů a chránit tak svoje sítě WLAN při používání citlivých aplikací strategického významu.
RSA Security aktivně spolupracuje s předními dodavateli, např. se společností Funk Software (řešení Odyssey a Steel-Belted Radius) a Proxim (řešení ORiNOCO), kteří podporují standard 802.1x. Cílem je zajistit bezproblémovou integraci dvoufaktorové autentizace RSA SecurID do jejich řešení sítí WLAN. Zákazníci těchto společností tak mohou využívat funkcí RSA SecurID při ochraně svých dat, zdrojů a podnikových aplikací. K dispozici jsou implementační manuály obsahující podrobné pokyny k zavádění a nastavení těchto oblíbených řešení sítí WLAN společně se softwarem RSA SecurID.
K řešení problémů s autentizací v bezdrátových sítích LAN byl navržen standard IEEE 802.1x. Ten je sice krokem vpřed při sdílení utajovaných informací, neřeší však závažný problém, který je důsledkem nedostatečné autentizace na přístupových bodech a u koncových uživatelů. Tím vzniká známé riziko útoků typu "mezičlánek" (man-in-the-middle) a přesměrování relací. Nový protokol s názvem Protected Extensible Authentication Protocol (PEAP) (chráněný a rozšiřitelný autentizační protokol), který vypracovaly společnosti Cisco, Microsoft a RSA Security, řeší oba dva zmíněné problémy. Je určen ke snadné integraci do produktů vycházejících ze standardů 802.1x a umožňuje silnou autentizaci uživatelů i přístupových bodů. RSA Security spolupracuje s mnoha významnými dodavateli sítí WLAN s cílem umožnit jim používání jak tohoto, tak i dalších protokolů (např. EAP-TTLS) tak, aby spolupracovaly s technologiemi a produkty RSAS (včetně dvoufaktorové autentizace RSA SecurID).
Dvoufaktorová autentizace RSA SecurID je zkonstruována tak, že před povolením přístupu k chráněnému zdroji umožňuje rychlé, jednoduché a spolehlivé zjišťování totožnosti uživatele. Funkce RSA SecurID se zpravidla používala k zabezpečení přístupu k sítím, webovým stránkám, sítím VPN a k podnikovým aplikacím provozovaným v pevných sítích. V současnosti ji lze využít i k zabezpečení přístupu v sítích WLAN.
V provozu je již cca 13 milionů zařízení využívajících řešení RSA SecurID. K zajištění dvoufaktorové autentizace uživatele používá technologii se synchronizací času využívající token nebo inteligentní kartu a tajný kód PIN. RSA Security nabízí své autentizační řešení v různé podobě, a to včetně tří hardwarových zařízení, softwarových verzí (pro PC, PDA a mobilní telefony) i různých druhů inteligentních karet.
 

Nahoru

 

Ochrana webového a poštovního serveru před zlomyslným kódem
Společnost Symantec ohlásila v těchto dnech AntiVirus for Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server. Cílem tohoto produktu je zajistit škálovatelnou a spolehlivou detekci virů v provozu HTTP, FTP a SMTP, obsluhovaném ISA Serverem.
Protože se Symantec AntiVirus for ISA Server integruje s ISA Management Console, umožní administrátorům nakonfigurovat výstrahy a ochranu před zlomyslnými hrozbami ve všech významných typech souborů, včetně komprimovaných formátů souborů. Řešení, navržené specificky k ochraně HTTP, FTP a SMTP provozu obsluhovaného prostřednictvím ISA Serveru, bude používat technologie Symantec, jež jsou optimalizované pro rychlost s minimálními nároky na zdroje existujících síťových infrastruktur. Tyto technologie umožní automatickou aktualizaci virových definic a antivirových modulů i detekci dříve neznámých hrozeb, aby zaručily nepřetržitou ochranu a usnadnily práci administrátorům.
Symantec AntiVirus for ISA Server nabídne IT administrátorům škálovatelné řešení, které bude schopno zadržet zlomyslné hrozby přenášené elektronickou poštou a šířené prostřednictvím Webu, dříve než budou moci zasáhnout klientský počítač. Jakmile budou k dispozici vyspělá nastavení zásad pro elektronickou poštu, Symantec AntiVirus for ISA Server znemožní novým virovým hrozbám průnik na poštovní servery v organizaci.
 

Nahoru

 

První certifikace pro routing and switching
Albit Technologies je první českou společností, která úspěšně prošla novým certifikačním programem. Specializace Routing and Switching je tak po Universal Dial Access a Security již třetí oblastí, pro kterou Albit poskytuje svým zákazníkům Cisco certifikované služby. Počínaje projekčními pracemi, přes pilotní zapojení, instalace, troubleshooting, rychlý nonstop servis až po kompletní outsourcing sítě.
Paralelně s tím uvádí školicí centrum Albit Technologies jako první v České republice na trh nové certifikační školení právě pro oblast Routing and Switching specializace.
Certifikace se vztahuje na všechny Cisco produkty a služby pro oblast páteřních a campus sítí včetně vzdáleného přístupu do nich. Zahrnuje i související technologie, zejména pak multilayer switching s využitím řady Cisco Catalyst.
Albit Technologies poskytuje kompletní technické služby orientované na datové komunikace. Součástí společnosti je i vzdělávací středisko s vlastními školicími programy i přípravami na Cisco certifikace jednotlivců a celých společností.
 

Nahoru

 

Intel investuje do dvou Wi-Fi společností
Společnost Intel oznámila, že její investiční fond Intel Communications Fund investoval do dvou společností zabývajících se technologií Wi-Fi. Společnost zajistila následné financování společnosti STSN, která se zabývá přístupem na návštěvnickou síť ("visitor-based network access") a financování softwarové firmy TeleSym, která působí na poli IP telefonie.
Fond od října, kdy Intel oznámil své plány investovat 150 milionů USD do Wi-Fi firem, realizoval celkem již tři investice. První investicí byla společnost Cometa Networks, která ohlásila své první kolo financování 5. prosince.
Tyto investice jsou součástí úsilí společnosti Intel urychlit zavádění širokopásmových bezdrátových sítí. Řešení firem STSN a Telesym by mohlo doplňovat příští generaci mobilních technologií společnosti Intel vyvíjených pod kódovým jménem Banias, která bude představena v prvním pololetí roku 2003. Uživatelé mobilních počítačů tak budou moci například získat z hotelových pokojů a sálů vybavených technologií STSN bezdrátový přístup na internet v reálném čase a se softwarem TeleSym budou moci využívat notebooku jako mobilního telefonu.
 

Nahoru


Unicorn


Informační společnost

President a Ceo maxtoru odchází
Výrobce diskových jednotek - společnost Maxtor - sděluje, že Mike Cannon (50), president a CEO společnosti, rezignoval na své funkce, aby mohl do stejných pozic nastoupit do společnosti Solectron, poskytovatele elektronických výrobních systémů a dodavatele síťových služeb.
Zastupujícím presidentem a novým CEO byl jmenován Paul Tufano (49), dosavadní COO a CFO. Mike Cannon bude nadále členem správní rady Maxtoru. Společnost znovu potvrzuje nedávno oznámené finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí, ukončené 28. prosince 2002, včetně pro forma čistého zisku mezi 25 a 25 miliony USD (10 až 14 centů na akcii).
"Správní rada je potěšena, že mohla zvolit Paula Tufana zastupujícím presidentem a CEO Maxtoru," řekl Dr. C.S. Park, předseda správní rady. "Paul nastoupil do Maxtoru v roce 1996, jako finanční ředitel a velice úzce pracoval s výkonným týmem na formulaci strategie a vizí společnosti. Od roku 2001 se stal také provozním ředitelem a úspěšně řídi mezinárodní operace, včetně výroby," pokračoval. Rada bude tvrdě pracovat na tom, aby v co nejkratším možném termínu, oznámila jméno stálého presidenta a CEO společnosti.

Nahoru

 

Dohoda o spojení firem Logica a CMG vstoupila v platnost
Dne 30. prosince 2002 byly na londýnskou a amsterdamskou burzu uvedeny akcie nové společnosti LogicaCMG. Byla tak realizována již dříve oznámená fúze firem Logica a CMG.
Byl tak vytvořen celek s více než 24 tisíci zaměstnanci a spojeným obratem přes miliardy liber. Dosavadní akcionáři firmy Logica získali 60 % Logica CMG, dosavadní akcionáři CMG 40 %. Centrála společnosti LogicaCMG je v Londýně. Očekává se, že fúze přinese snížení provozních nákladů o asi 60 milionů liber ročně. Tato úspora má být poprvé dosažena v kalendářním roce 2004. V roce 2003 by měla úspora činit přibližně 30 milionů liber. Mezi přínosy fúze bude také zlepšení schopnosti poskytovat služby nadnárodním společnostem a posílení pozic na některých klíčových trzích (Velká Británie, Benelux, Německo, Francie, jihovýchodní Asie a Tichomoří).
LogicaCMG CEE s centrálou v Praze a pobočkami v Bratislavě, Brně, Plzni a Budapešti zaměstnává více než 500 lidí, kteří realizují projekty pro velké společnosti a organizace v České republice, na Slovensku a dalších zemích střední Evropy a vyvíjejí softwarové systémy pro telekomunikační trhy.
Čestný předseda představenstva společnosti LogicaCMG Cor Stutterheim prohlásil: "Jsme rádi, že se fúzi podařilo uskutečnit podle sjednaného časového harmonogramu, takže do roku 2003 můžeme vstoupit jako jedna společnost. V posledních týdnech před koncem roku jsme také zvládli připravit plány potřebné k tomu, abychom mohli obě společnosti rychle a hladce integrovat a co nejdříve dosáhnout přínosů, které fúze nabízí zákazníkům a zaměstnancům."
Generální ředitel Martin Read doplnil: "Máme to potěšení oznámit vznik společnosti LogicaCMG - jednu z nejvýznamnějších světových skupin zaměřených na poskytování IT služeb. Těším se na spolupráci s novými kolegy při naplňování této ambiciózní vize."

Nahoru

 

J. S. Brown členem správní rady společnosti Systinet
Společnost Systinet, poskytovatel softwarové infrastruktury pro webové služby, oznámila, že Dr. John Seely Brown, vědecký pracovník a bývalý ředitel výzkumného střediska PARC (Xerox Palo Alto Research Center), se stal členem správní rady společnosti.
Dr. Brown bude hrát hlavní roli při tvorbě dlouhodobé technologické strategie společnosti a bude se podílet na tvorbě nových produktů.
Dr. Brown byl v letech 1990 až 2002 ředitelem výzkumného střediska Xerox PARC. V roce 1992 také působil jak Chief Scientist ve společnosti Xerox, kde byl zodpovědný za tvorbu dlouhodobé strategie výzkumného střediska PARC a za soulad mezi strategií společnosti a výzkumem. Dr. Brown je také autorem celé řady článků a publikací. Z poslední doby je to např. kniha "The Social Life of Information", jejímž spoluautorem je Paul Duguid.
Je také autorem úvodu a předmluvy nedávno vyšlé publikace "Out of the Box: Strategies for Achieving Profits Today & Growth Tomorrow Through Web Services", kterou napsal John Hagel III. Dr. Brown a Hagel spolupracovali také na studii "Your Next IT Strategy", která byla zveřejněna v říjnu 2001 v Harvard Business Review. Dr. Brown je jedním ze zakladatelů Institute for Research and Learning a členem National Association of Education a American Association for Artificial Intelligence.

Nahoru

 

Společnost Corpus Solutions slaví 10. výročí
Společnost Corpus Solutions, poskytovatel služeb a nástrojů v oblasti aplikačního vývoje a informační integrace a komunikační bezpečnosti, vstupuje do 11. roku svého úspěšného působení na trhu informačních technologií v České republice.
Corpus Solutions, je přímým následníkem společnosti Corpus, která byla založena 30. prosince 1992 a uzavírá tak desetiletí své existence. Počet zaměstnanců se během tohoto období rozrostl z původních dvou na současných více než čtyřicet; roční obrat již loni přesáhl 100 milionů korun, přičemž přibližně třetinu tvoří obrat v oblasti služeb.
Corpus Solutions si během uplynulých let vybudovala stabilní pozici v oblasti aplikací pro e-business, stejně tak jako renomé dodavatele bezpečnostních řešení. Mezi zákazníky společnosti je řada významných firem, jako jsou například Cetelem, Čechofracht, MUZO, eBanka nebo Ministerstvo spravedlnosti ČR.
 

Nahoru

 

UNISYS slaví 10. let v České republice
Společnost Unisys oslavila k 23. prosinci 2002 10. let svého působení v České republice. Ke svému desetiletému výročí připravila společnost slavnostní večer v prostorách Veletržního paláce jehož součástí byla i prohlídka první reprospektivní výstavy Josefa Koudelky. Jeho dílo bylo v této šíři představeno poprvé, a to nejen české, ale i evropské veřejnosti. Unisys je rovněž sponzorem této výstavy.
Unisys působí v oblastech systémové integrace, outsourcingu, infrastruktury, technologie serverů a poradenství. Působí na trzích finančních služeb, v oblasti telekomunikací a vydavatelství, v sektoru veřejné správy či dopravy.
Mezi její zákazníky patří 80 největších světových bank, 12 pojišťoven, většina největších telekomunikačních společností, 200 leteckých společností, 200 vydavatelů novin v 17 zemích a přibližně 1 500 vládních úřadů a státních institucí po celém světě.
Mezi nejvýznamnější dodávky společnosti Unisys v České republice patří clearingové centrum pro ČNB, které pracuje od roku 1992 a stále se rozšiřuje. Dalšími uživateli řešení společnosti jsou vydavatelská společnost MAFRA (redakční systém pro přípravu deníku MF Dnes), GTS (páteřní a přístupové sítě, bezpečnost), ČSOB (agenda vkladních knížek Poštovní spořitelny), Živnostenská banka (instalace a podpora Storage EMC) či Česká správa letišť.
 

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: +420/ 545 222 779 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002, 2003 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist