HLEDEJ
 V SEKCI
 

 Případová studie

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

AutoCont zajišťuje provoz aplikace pro splátkový prodej společnosti GE Capital Multiservis
GE Capital Multiservis je největší česká finanční společnost specializovaná na financování spotřebitelských nákupů prostřednictvím spotřebitelských úvěrů.

Obecný popis a výchozí stav
V současné době nabízí GE Capital Multiservis své služby v síti 4000 prodejen. Aby bylo možné vyřizovat spotřebitelské úvěry plně elektronickou cestou (za pomoci Internetu), zavedla společnost Multiservis u obchodníků speciální aplikaci PC@POS, která poskytování úvěrů výrazně zjednodušuje. Úvěr je tedy poskytován (zpracováván i schvalován) zcela elektronicky a je vyřízen prakticky okamžitě.

Na počátku hledala společnost Multiservis technologického partnera, který by byl schopen zajistit tyto instalace a následný servis aplikace PC@POS na celém území České republiky a Slovenské republiky. Součástí této služby navíc měla být telefonická podpora (helpline) uživatelů, tedy obchodníků na jednotlivých prodejních místech, kteří s aplikací pracují. Ve výběrovém řízení byla vybrána společnost AutoCont CZ, která dnes pro uživatele aplikace PC@POS v ČR a SR zajišťuje následující služby:

. instalaci a údržbu aplikace na jednotlivých obchodních místech
. údržbu aplikace
. servis počítačů AutoCont, HP a Compaq, na kterých je aplikace provozována
. technickou podporu uživatelů (helpline)

Technické řešení
Veškeré instalace (HW i SW) na jednotlivých obchodních místech jsou realizovány v časech, které jsou definovány v servisní smlouvě. Podle této smlouvy je většina případů realizována do pěti dnů od vzniku požadavku, ale u tzv. VIP instalací, kam patří zejména obchodní řetězce, je doba instalace zkrácena na dobu dvou dnů. Veškerý potřebný hardware (5-20 počítačových sestav) má AutoCont neustále k dispozici v tzv. pohotovostním skladu, což podstatnou měrou usnadňuje dodržení termínů pro instalace. Součástí instalací je i nastavení systému a komplexní test funkčnosti, po kterém je obchodní místo připraveno k okamžitému vyřizování spotřebitelských úvěrů.

Servisní požadavky zákazníků jsou přijímány na jednom místě - AutoCont Zákaznickém centru (AC ZC) - a to telefonicky nebo strukturovaným e-mailem, vzniklým vyplněním webového formuláře. Zápisy od telefonních operátorek a příchozí e-maily jsou zaznamenávány v CRM systému Siebel Service a jsou podle svého typu předány buďto specialistovi Zákaznického centra (helpline řešitel) nebo příslušnému servisnímu středisku. Nejdříve se vždy snaží uživateli pomoci specialista ZC telefonicky. Teprve až když je zřejmé, že problém nelze odstranit vzdálenou pomocí, vyjíždí k zásahu technik z příslušného servisního střediska.

Použité technologie:
. Systém Siebel Service pro evidenci požadavků
. Norma ITIL pro organizaci procesů provozu
. PC AutoCont, HP a Compaq

Přidaná hodnota ze strany společnosti AutoCont CZ:
Veškeré závady a požadavky zákazníků jsou zaznamenávány a vyhodnocovány. Sledován je jejich počet podle jednotlivých typů. Tyto poznatky jsou dále využívány při vývoji dalších verzí aplikace a pro další zlepšování jejího provozu.


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist