Podle průzkumu společností Ernst & Young a Kelkoo mělo 32 % z
celkového počtu britů, kteří nakupovali hračky přes internet během
vánočního období, zájem o hračky s tématikou Harryho Pottera. Ten tak
předčil v oblíbenosti dosavadní favority trhu s hračkami - Barbie a
Pokemona. Stejně jako ve Velké Británii, dominoval Harry Potter
internetovým nákupům i v jiných evropských zemích.
Téměř 6 000 (32 %) hledání směřujících k nákupu hraček v předvánočním
období vedlo k Harry Potterovi. Jeho nejsilnější konkurencí byla Barbie
- 1 900, autodráha Scalextrix - 1 300 a Pokemon - 1 000. Během čtyř
týdnů před Štědrým dnem roku 2001 naměřil Ernst & Young / Kelkoo "brandometr"
18 500 hledání vedoucích značek hraček potencionálními zákazníky a 43
000 hledání videoher.
"Brandometr" je projekt, který je prvním svého druhu na evropském
kontinentu. Sleduje nákupní trendy a podíly značek na čtyřech hlavních
evropských trzích virtuální tržnice Kelkoo - ve Francii, Nizozemsku,
Švédsku a Velké Británii.
Internetový průzkum maloobchodu potvrzuje, že čaroděj s brýlemi vzbudil
pozornost 32 % uživatelů, kteří nakupovali během vánočního období hračky
pomocí internetu ve Velké Británii. Harry se stal populárním i mimo
Velkou Británii. Na francouzské Kelkoo stránce mu pozornost věnovalo
nejvíce uživatelů a patřila mu druhá příčka v Holandsku.
Film o Harry Potterovi měl velkou konkurenci ve snímku Pán prstenů. I
když na uvedení tohoto filmu byla zaměřena pozornost médií, objevila se
jen hrstka zájemců o hračky s tématikou Pána prstenů. To jen potvrzuje
fakt, že jde především o fenomén dospělých.
 |
Výsledky u videoherních konzol byly ještě překvapivější. Favorit
minulého roku - Playstation 2 - je stále v popředí zájmu spotřebitelů
navzdory nedávnému uvedení produktu Gameboy Advanced na trh. Přes 108
000 uživatelů mělo zájem o hry, jako Playstation 2 - 36 %, počítačové
hry na PC - 27 %, Playstation - 14 %, Gameboy Advanced - 8 %, Nintendo
Gameboy 5 % a Dreamcast - 3 %.
Podle Ernst & Young si úspěšní on-line obchodníci tiše vytváří svou
pozici v síti maloobchodu.Vzrůstající důvěra spotřebitelů v nákupy na
internetu vede k tomu, že budeme nepochybně svědky dalšího růstu tohoto
několik let vyvíjejícího se trendu a zvětšení jeho nynějšího 2% podílu v
maloobchodě. Například ve Velké Británii Kelkoo zaznamenal meziroční
vzrůst počtu nakupujících na internetu o 160 %. To je výrazně více než
analytiky očekávaný růst o 116 %. |