Analýza

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Harry Potter ovládl nákupy na internetu

Podle průzkumu společností Ernst & Young a Kelkoo mělo 32 % z celkového počtu britů, kteří nakupovali hračky přes internet během vánočního období, zájem o hračky s tématikou Harryho Pottera. Ten tak předčil v oblíbenosti dosavadní favority trhu s hračkami - Barbie a Pokemona. Stejně jako ve Velké Británii, dominoval Harry Potter internetovým nákupům i v jiných evropských zemích.

Téměř 6 000 (32 %) hledání směřujících k nákupu hraček v předvánočním období vedlo k Harry Potterovi. Jeho nejsilnější konkurencí byla Barbie - 1 900, autodráha Scalextrix - 1 300 a Pokemon - 1 000. Během čtyř týdnů před Štědrým dnem roku 2001 naměřil Ernst & Young / Kelkoo "brandometr" 18 500 hledání vedoucích značek hraček potencionálními zákazníky a 43 000 hledání videoher.

"Brandometr" je projekt, který je prvním svého druhu na evropském kontinentu. Sleduje nákupní trendy a podíly značek na čtyřech hlavních evropských trzích virtuální tržnice Kelkoo - ve Francii, Nizozemsku, Švédsku a Velké Británii.

Internetový průzkum maloobchodu potvrzuje, že čaroděj s brýlemi vzbudil pozornost 32 % uživatelů, kteří nakupovali během vánočního období hračky pomocí internetu ve Velké Británii. Harry se stal populárním i mimo Velkou Británii. Na francouzské Kelkoo stránce mu pozornost věnovalo nejvíce uživatelů a patřila mu druhá příčka v Holandsku.

 

Film o Harry Potterovi měl velkou konkurenci ve snímku Pán prstenů. I když na uvedení tohoto filmu byla zaměřena pozornost médií, objevila se jen hrstka zájemců o hračky s tématikou Pána prstenů. To jen potvrzuje fakt, že jde především o fenomén dospělých.
 


Výsledky u videoherních konzol byly ještě překvapivější. Favorit minulého roku - Playstation 2 - je stále v popředí zájmu spotřebitelů navzdory nedávnému uvedení produktu Gameboy Advanced na trh. Přes 108 000 uživatelů mělo zájem o hry, jako Playstation 2 - 36 %, počítačové hry na PC - 27 %, Playstation - 14 %, Gameboy Advanced - 8 %, Nintendo Gameboy 5 % a Dreamcast - 3 %.

Podle Ernst & Young si úspěšní on-line obchodníci tiše vytváří svou pozici v síti maloobchodu.Vzrůstající důvěra spotřebitelů v nákupy na internetu vede k tomu, že budeme nepochybně svědky dalšího růstu tohoto několik let vyvíjejícího se trendu a zvětšení jeho nynějšího 2% podílu v maloobchodě. Například ve Velké Británii Kelkoo zaznamenal meziroční vzrůst počtu nakupujících na internetu o 160 %. To je výrazně více než analytiky očekávaný růst o 116 %.


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist