Pracovní
a personální agentura je v našich zeměpisných šířkách stále ještě
relativně novým pojmem. Ne však bezvýznamným. S rostoucí nabídkou se pro
poptávajícího stává v nepřehledném labyrintu možností téměř nezbytnou
součástí při hledání ať už krátkodobého nebo stálého zaměstnání. Jednou
z takových společností je KAPPA People, která má pobočky téměř po celém
území České republiky i Slovenska. Historie
společnosti KAPPA People se píše od roku 1991, kdy si zakladatelé
stanovují jasný cíl, který, jak sami uvádějí, nejlépe vystihuje citace
Jana Wericha: “Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl a když
kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak
tomu v mnoha případech je."
Jak to všechno začalo
Po mnohaleté spolupráci s pěstiteli chmele se několik
vysokoškolských pedagogů z Ostravy, na přímou žádost pěstitelů, rozhodlo
vzít organizaci brigád do vlastních rukou. V roce 1991 tak vzniklo
konsorcium KAPPA.
Záměrem tehdy nebylo budování profesionální firmy, ale vykrytí nárazové
potřeby zemědělských podniků.
“Objednávky na pracovní síly během letních sklizní se jen hrnuly a tak,
abychom do stáli závazkům, rezignovali společníci na svou kariéru
vysokoškolských učitelů a začali podnikat,” vysvětluje Václav Voznica,
personální ředitel KAPPA People. “Díky vysoké poptávce jsme museli po
České republice otevřít několik poboček. Nejprve v Ostravě, Brně,
Olomouci a Liberci.
Prudký nárůst potřeby pracovní síly přispěl k dynamickému rozvoji
poboček v Českých Budějovicích, Mladé Boleslavi, Hradci Králové,
Pardubicích a Plzni. Své aktivity jsme začali oficiálně rozvíjet i na
Slovensku. V té době jsme již realizovali i personální služby, kdy jsme
pro naše klienty vyhledávali střední a vyšší management,” dodává Voznica.
“S růstem počtu poboček, rostla i potřeba po vzájemné komunikaci a
sdílení informačních zdrojů. Logicky se proto dostavil požadavek na
propojení poboček,” říká Tomáš Ťujík, ředitel oddělení informačních
technologií, KAPPA People.“ Jednou z alternativ bylo vybudovat si
vlastní privátní síť. Jako efektivnější jsme ovšem viděli spíše možnost
využít komunikační infrastrukturu internetu a vybudovat si virtuální
privátní síť na platformě IP. V roce 1998 jsme se proto rozhodli
postavit systém replikací databáze vnitrofiremního informačního systému
na funkčním IP VPN.”
Řešení
V následujícím období využívala KAPPA pro propojení veškerých svých
poboček lokální providery a asynchronní připojení od jednoho pražského
poskytovatele internetových služeb (ISP) s rychlostí 33,6 kb/s.
S tímto spojením, které společnost v minulosti využívala však byli velmi
nespokojeni, zejména s jeho spolehlivostí a rychlostí připojení. Celé
řešení bylo spíše řadou individuálních připojení na nejednotné síti
mnoha poskytovatelů než skutečnou virtuální privátní sítí: Nároky se ale
zvyšovaly a KAPPA si nemohla dovolit nedržet s nimi krok. Nakonec bylo
rozhodnuto k přistoupení k výběru nového providera.
Společnost KAPPA People, která vyžadovala zajištění nepřetržitého chodu
vnitrofiremního informačního systému a zejména pak replikace databází,
si ke spolupráci nakonec zvolila společnost
NEXTRA Czech Republic
s řešením NEXTRA VPN.
Pro přístup centrály k VPN využívá Kappa kryptovaný kanál o
rychlosti 512 kb/s a pro své pobočky, kterých je celkem 18, přístupové
kanály o rychlosti 64 kb/s. Řešení NEXTRA VPN, sloužící pro
vnitrofiremní komunikaci, je navrhnuto tak, aby garantovalo definovanou
úroveň jednotlivých parametrů, například vysokou propustnost a nízkou
ztrátovost paketů a nedocházelo při tom ke snižování celkové výkonnosti
sítě.
Toto “inteligentní” řešení je schopno spolupracovat a používat systémy
třetích stran s maximálním zabezpečením dat a systémů proti náhodnému
zachycení nebo aktivnímu útoku třetí osobou. Snadná instalace,
konfigurace a neustálý monitoring dohledového centra společnosti NEXTRA
zajišťuje bezproblémový chod za předpokladu snížení provozních nákladů.
Zákazník za službu zaplatí pouze jednorázový zřizovací poplatek a trasu
do bodu sítě NEXTRA. Hardware, který tvoří router s příslušenstvím, je
totiž zahrnut v ceně služby, stejně jako neustálý 24hodinový monitoring
a dohled toku dat a informací s nejvyšším možným zabezpečením přenosu.
Samotná instalace
NEXTRA Czech Republic propracovala technický projekt zajišťující
přepojení z předchozího řešení na síť Nextry tak, aby proběhl bez
výpadků. Jednotlivé pobočky byly odpojovány a opětně přidávány do
virtuální privátní sítě postupně. Při každém přepojení byly nutné
okamžitě rekonfigurovat ostatní směrovače ve
VPN, aby se zamezilo výpadkům mezi
lokalitami. Pobočka Karlovy Vary, stejně jako pobočky na Slovensku byly
zřizovány nově.
„Konfiguraci a veškeré nastavení jsme prováděli vzdáleně ve spolupráci s
kolegy ze skupiny implementací, kteří zprovoznili IP konektivitu v
příslušných lokalitách a zajišťovali otestování a předání služby,” říká
Slavomír Brabec, manažer implementací společnosti NEXTRA Czech Republic
a pokračuje: “Přepojování probíhalo postupně v rozmezí tří měsíců.
Centrála a jednotlivé pobočky jsou k přístupovému bodu Nextra, který je
vstupní branou do IP sítě, připojeny pomocí digitálních okruhů. Na obou
stranách je okruh ukončen rozhraním V.35 do routeru 1750-4V v centrále a
1750-2V v pobočkách. Do routerů jsme zapojili analogové telefonní
přístroje. Zákazník tak v rámci většího šetření nákladů využívá díky
jednoduché implementaci i možnosti levného telefonování. K zabezpečení
dat při jejich přenosu jsme použili kryptovací algoritmus DES.”
Jaká je spokojenost s novou VPN?
Po více jak ročním provozu spolehlivost, nepřetržitá operativní
podpora pro vnitrofiremní infrastrukturu pomáhá zlepšovat pozici
společnosti KAPPA na konkurenčním trhu personálních agentur. Instalace
probíhala podle požadavků společnosti a představ s přizpůsobením se
provozu a dodržení všech smluvních podmínek. |