Případová studie

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Řešení VPN u personální agentury

Pracovní a personální agentura je v našich zeměpisných šířkách stále ještě relativně novým pojmem. Ne však bezvýznamným. S rostoucí nabídkou se pro poptávajícího stává v nepřehledném labyrintu možností téměř nezbytnou součástí při hledání ať už krátkodobého nebo stálého zaměstnání. Jednou z takových společností je KAPPA People, která má pobočky téměř po celém území České republiky i Slovenska. Historie společnosti KAPPA People se píše od roku 1991, kdy si zakladatelé stanovují jasný cíl, který, jak sami uvádějí, nejlépe vystihuje citace Jana Wericha: “Když už člověk jednou je, tak má koukat, aby byl a když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je."

Jak to všechno začalo
Po mnohaleté spolupráci s pěstiteli chmele se několik vysokoškolských pedagogů z Ostravy, na přímou žádost pěstitelů, rozhodlo vzít organizaci brigád do vlastních rukou. V roce 1991 tak vzniklo konsorcium KAPPA. Záměrem tehdy nebylo budování profesionální firmy, ale vykrytí nárazové potřeby zemědělských podniků.

“Objednávky na pracovní síly během letních sklizní se jen hrnuly a tak, abychom do stáli závazkům, rezignovali společníci na svou kariéru vysokoškolských učitelů a začali podnikat,” vysvětluje Václav Voznica, personální ředitel KAPPA People. “Díky vysoké poptávce jsme museli po České republice otevřít několik poboček. Nejprve v Ostravě, Brně, Olomouci a Liberci.

Prudký nárůst potřeby pracovní síly přispěl k dynamickému rozvoji poboček v Českých Budějovicích, Mladé Boleslavi, Hradci Králové, Pardubicích a Plzni. Své aktivity jsme začali oficiálně rozvíjet i na Slovensku. V té době jsme již realizovali i personální služby, kdy jsme pro naše klienty vyhledávali střední a vyšší management,” dodává Voznica.

“S růstem počtu poboček, rostla i potřeba po vzájemné komunikaci a sdílení informačních zdrojů. Logicky se proto dostavil požadavek na propojení poboček,” říká Tomáš Ťujík, ředitel oddělení informačních technologií, KAPPA People.“ Jednou z alternativ bylo vybudovat si vlastní privátní síť. Jako efektivnější jsme ovšem viděli spíše možnost využít komunikační infrastrukturu internetu a vybudovat si virtuální privátní síť na platformě IP. V roce 1998 jsme se proto rozhodli postavit systém replikací databáze vnitrofiremního informačního systému na funkčním IP VPN.”

Řešení
V následujícím období využívala KAPPA pro propojení veškerých svých poboček lokální providery a asynchronní připojení od jednoho pražského poskytovatele internetových služeb (ISP) s rychlostí 33,6 kb/s.

S tímto spojením, které společnost v minulosti využívala však byli velmi nespokojeni, zejména s jeho spolehlivostí a rychlostí připojení. Celé řešení bylo spíše řadou individuálních připojení na nejednotné síti mnoha poskytovatelů než skutečnou virtuální privátní sítí: Nároky se ale zvyšovaly a KAPPA si nemohla dovolit nedržet s nimi krok. Nakonec bylo rozhodnuto k přistoupení k výběru nového providera.
 
Společnost KAPPA People, která vyžadovala zajištění nepřetržitého chodu vnitrofiremního informačního systému a zejména pak replikace databází, si ke spolupráci nakonec zvolila společnost NEXTRA Czech Republic s řešením NEXTRA VPN.

Pro přístup centrály k VPN využívá Kappa kryptovaný kanál o rychlosti 512 kb/s a pro své pobočky, kterých je celkem 18, přístupové kanály o rychlosti 64 kb/s. Řešení NEXTRA VPN, sloužící pro vnitrofiremní komunikaci, je navrhnuto tak, aby garantovalo definovanou úroveň jednotlivých parametrů, například vysokou propustnost a nízkou ztrátovost paketů a nedocházelo při tom ke snižování celkové výkonnosti sítě.

Toto “inteligentní” řešení je schopno spolupracovat a používat systémy třetích stran s maximálním zabezpečením dat a systémů proti náhodnému zachycení nebo aktivnímu útoku třetí osobou. Snadná instalace, konfigurace a neustálý monitoring dohledového centra společnosti NEXTRA zajišťuje bezproblémový chod za předpokladu snížení provozních nákladů. Zákazník za službu zaplatí pouze jednorázový zřizovací poplatek a trasu do bodu sítě NEXTRA. Hardware, který tvoří router s příslušenstvím, je totiž zahrnut v ceně služby, stejně jako neustálý 24hodinový monitoring a dohled toku dat a informací s nejvyšším možným zabezpečením přenosu.

Samotná instalace
NEXTRA Czech Republic propracovala technický projekt zajišťující přepojení z předchozího řešení na síť Nextry tak, aby proběhl bez výpadků. Jednotlivé pobočky byly odpojovány a opětně přidávány do virtuální privátní sítě postupně. Při každém přepojení byly nutné okamžitě rekonfigurovat ostatní směrovače ve VPN, aby se zamezilo výpadkům mezi lokalitami. Pobočka Karlovy Vary, stejně jako pobočky na Slovensku byly zřizovány nově.

„Konfiguraci a veškeré nastavení jsme prováděli vzdáleně ve spolupráci s kolegy ze skupiny implementací, kteří zprovoznili IP konektivitu v příslušných lokalitách a zajišťovali otestování a předání služby,” říká Slavomír Brabec, manažer implementací společnosti NEXTRA Czech Republic a pokračuje: “Přepojování probíhalo postupně v rozmezí tří měsíců. Centrála a jednotlivé pobočky jsou k přístupovému bodu Nextra, který je vstupní branou do IP sítě, připojeny pomocí digitálních okruhů. Na obou stranách je okruh ukončen rozhraním V.35 do routeru 1750-4V v centrále a 1750-2V v pobočkách. Do routerů jsme zapojili analogové telefonní přístroje. Zákazník tak v rámci většího šetření nákladů využívá díky jednoduché implementaci i možnosti levného telefonování. K zabezpečení dat při jejich přenosu jsme použili kryptovací algoritmus DES.”

Jaká je spokojenost s novou VPN?
Po více jak ročním provozu spolehlivost, nepřetržitá operativní podpora pro vnitrofiremní infrastrukturu pomáhá zlepšovat pozici společnosti KAPPA na konkurenčním trhu personálních agentur. Instalace probíhala podle požadavků společnosti a představ s přizpůsobením se provozu a dodržení všech smluvních podmínek.


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist