Společnost
IVAX-ČR (Galena)
Opava, která patří mezi výrobce léčivých látek, kosmetických 1přípravků,
nápojů a jejich přísad, se rozhodla zavést nový systém podporující
činnost týmu svých obchodních reprezentantů.
Ti působí na celém území České republiky, kontaktují stávající i
potenciální odběratele produktů IVAX zejména z řad lékařů, diskutují s
nimi možnosti svých produktů a získávají informace ohledně jejich
preferencí a požadavků. Veškerá data potom zpracovává systém Jean, který
zajišťuje jejich automatickou integraci do centrální podnikové databáze.
Významnou roli v tomto systému hraje hardwarové vybavení Compaq a
zejména handheldy iPAQ Pocket PC.
Jak šel čas
Pro získávání informací o trhu před zavedením stávajícího systému
používala společnost IVAX papírové formuláře, které se následně ručně
vkládaly do počítačů. Data se tak dostala k managementu s velkým
zpožděním a rovněž jejich kvalita nebyla vždy dostatečná. Z toho
vyplývala nízká efektivita, nízká úroveň kontroly a minimální
flexibilita.
Mezi cíle nového řešení patří získávání aktuálních informací o trhu,
chování a preferencích zákazníků firmy. Tím, že zástupci IVAXu sbírají
data již v terénu do předem definovaných elektronických formulářů, je
jejich konsolidace přesná a rychlá. Následné využití v rozhodovacích
procesech firmy je tak kvalitní a účelné.
 |
Jako implementátor projektu byla vybrána společnost Jean Systems, která
se specializuje na CRM/ETMS řešení pro farmaceutický průmysl. Dodávku
hardwarové infrastruktury (notebooky Compaq a handheldy Compaq iPAQ
Pocket PC H3630) realizovala společnost Coma Ostrava.
Samotná implementace v IVAXu začala v červnu 2001, kdy byly analyzovány
požadavky a provedly se úpravy, parametrizace a předinstalace softwaru.
Během srpna a září proběhlo školení uživatelů a byl spuštěn pilotní
provoz. Od října 2001 je systém v rutinním provozu a probíhají dodatečná
školení pro práci s modulem PocketJean pro PDA.
Po zavedení nového systému má management i obchodní tým informace
prakticky s okamžitou odezvou. V neposlední řadě se snížila chybovost
při zadávání informací do systému.
Data v systému Jean jsou zpravidla aktualizována jedenkrát denně.
Obchodní zástupce po návratu ke svému notebooku/desktopu provede
synchronizaci údajů z PDA a pomocí Lotus Notes se data nahrají do
centrální firemní databáze. Celý proces probíhá automatizovaně a
nevyžaduje žádné mimořádné nároky na znalosti uživatele. Veškeré údaje
jsou přitom jednoznačné a přesné. Každý zástupce tak zároveň získává
objektivní hodnocení své činnosti. |