Analýza

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Myslíte si, že nastala doba pro multimediální zprávy na mobilu?

Podle nové studie britské agentury HPI Research Group která se zabývá průzkumy trhu, již nastal ten správný čas pro uvedení multimediálních služeb mobilního messagingu. Jedná se o služby, které dále rozšiřují možnosti současných krátkých textových zpráv (SMS) o grafiku, obrázky, videa a animace.
 

 
Díky úspěchu textových zpráv v sítích druhé generace už existuje rozsáhlá základna uživatelů mobilních telefonů, kteří podle studie mají snadno přejít na multimediální zprávy. Tato základna současných uživatelů mobilních zpráv má být zárukou úspěšného startu pokročilejších služeb messagingu, které se objeví v sítích třetí generace.

V období od letošního března do dubna se agentura HPI dotazovala 12 000 lidí na šesti světových trzích: ve Velké Británii, v Německu, Itálii, USA, Brazílii a v Singapuru. Studie ukázala bohatý trh pro spuštění nových služeb multimediálních zpráv. Tyto podmínky vycházejí z masového rozšíření zařízení umožňující zasílání a příjímání zpráv a z faktu, že posílání zpráv se stalo samozřejmostí.

Studie zjistila, že dostupnost zařízení umožňující zasílání a příjímání zpráv je vysoká, jde především o mobilní telefony a osobní počítače. Dostupnost na všech šesti trzích se pohybovala od 81 procent v USA do 43 procent v Brazílii. Vlastní využívání těchto zařízení pro práci se zprávami je také populární, skoro polovina populace v současné době používá nějakou z forem posílání zpráv a čtvrtina posílá zprávy z mobilního telefonu. Pro budoucnost messagingu to vypadá slibně, zvláště když uvážíme, že mladí lidé v tomto průzkumu vykázali nejvyšší míru používání zpráv. S budoucími populačními změnami se dá očekávat, že toto číslo ještě dál poroste.
 


Studie dále ukazuje, že současná úroveň používání zpráv zdaleka nedosáhla plného potenciálu. V cílové skupině, kterou tvořili uživatelé mobilních telefonů od 16 do 45 let, v současné době posílá zprávy 86 procent obyvatel a 77 procent je posílá z mobilního telefonu. Zdá se, že i s tak vysokou úrovní používání je zde stále prostor pro růst, a to především uvnitř skupiny, která běžně využívá moderní technologie. U této skupiny byl zřejmý velmi slabý odpor vůči novým formátům zpráv (například videozprávám), než jaký lze vysledovat u širší populace, a větší zájem o další rozvoj technologie messagingu.

Na úrovni celého vzorku populace je největší poptávka po službách, které nabídnou funkční zdokonalení práce se zprávami.

Tři čtvrtiny těch, kteří mají v současné době přístup k zařízení na posílání zpráv, uvítaly funkční zdokonalení jako třeba snazší vkládání textu. Kromě toho více než polovina současných uživatelů messagingu má zájem o vizuální zdokonalení, např. možnost posílat fotografie, videoklipy, hudební klipy nebo jinak obohacovat text.

Při čtení takové studie by se ale slušelo připomenout stejně velké očekávání s příchodem technologie WAP, která se postupem času změnila v tvrdé a bolestné vystřízlivění.


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist