Podle nové studie britské
agentury HPI Research Group která se zabývá průzkumy trhu, již nastal
ten správný čas pro uvedení multimediálních služeb mobilního messagingu.
Jedná se o služby, které dále rozšiřují možnosti současných krátkých
textových zpráv (SMS) o grafiku, obrázky, videa a animace.
 |
Díky úspěchu textových zpráv v sítích druhé generace už existuje
rozsáhlá základna uživatelů mobilních telefonů, kteří podle studie mají
snadno přejít na multimediální zprávy. Tato základna současných
uživatelů mobilních zpráv má být zárukou úspěšného startu pokročilejších
služeb messagingu, které se objeví v sítích třetí generace.
V období od letošního března do dubna se agentura HPI dotazovala 12 000
lidí na šesti světových trzích: ve Velké Británii, v Německu, Itálii,
USA, Brazílii a v Singapuru. Studie ukázala bohatý trh pro spuštění
nových služeb multimediálních zpráv. Tyto podmínky vycházejí z masového
rozšíření zařízení umožňující zasílání a příjímání zpráv a z faktu, že
posílání zpráv se stalo samozřejmostí.
Studie zjistila, že dostupnost zařízení umožňující zasílání a příjímání
zpráv je vysoká, jde především o mobilní telefony a osobní počítače.
Dostupnost na všech šesti trzích se pohybovala od 81 procent v USA do 43
procent v Brazílii. Vlastní využívání těchto zařízení pro práci se
zprávami je také populární, skoro polovina populace v současné době
používá nějakou z forem posílání zpráv a čtvrtina posílá zprávy z
mobilního telefonu. Pro budoucnost messagingu to vypadá slibně, zvláště
když uvážíme, že mladí lidé v tomto průzkumu vykázali nejvyšší míru
používání zpráv. S budoucími populačními změnami se dá očekávat, že toto
číslo ještě dál poroste.
 |
Studie dále ukazuje, že současná úroveň používání zpráv zdaleka
nedosáhla plného potenciálu. V cílové skupině, kterou tvořili uživatelé
mobilních telefonů od 16 do 45 let, v současné době posílá zprávy 86
procent obyvatel a 77 procent je posílá z mobilního telefonu. Zdá se, že
i s tak vysokou úrovní používání je zde stále prostor pro růst, a to
především uvnitř skupiny, která běžně využívá moderní technologie. U
této skupiny byl zřejmý velmi slabý odpor vůči novým formátům zpráv
(například videozprávám), než jaký lze vysledovat u širší populace, a
větší zájem o další rozvoj technologie messagingu.
Na úrovni celého vzorku populace je největší poptávka po službách, které
nabídnou funkční zdokonalení práce se zprávami.
Tři čtvrtiny těch, kteří mají v současné době přístup k zařízení na
posílání zpráv, uvítaly funkční zdokonalení jako třeba snazší vkládání
textu. Kromě toho více než polovina současných uživatelů messagingu má
zájem o vizuální zdokonalení, např. možnost posílat fotografie,
videoklipy, hudební klipy nebo jinak obohacovat text.
Při čtení takové studie by se ale slušelo připomenout stejně velké
očekávání s příchodem technologie WAP, která se postupem času změnila v
tvrdé a bolestné vystřízlivění. |