10-10-2001
další číslo vyjde 17. 10. 2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]  [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Nejvýkonnější server IBM
 Podnikové aplikace
 Mailem.cz v provozu
 Výuka po internetu
 Virtuální univerzita
 DATAWARE na Invexu
 Spojenectví IBM a SAS
 NEXTRA s řešením Oracle
 PLAUT a Saint-Gobain Orsil
 Řízení dodavatelského řetězce
 Goodyear a Symantec
 Dokumenty a e-business
 Dohoda nad dokumenty
 Konference, semináře

 Letos začne INVEX Golfem
 Vyberte si dárek!
 Výkonnost serverů BEA WebLogic
 Bezpečnost dat 2001
 Nový správce Výstaviště

 Recenze

 HP Photosmart 315
 Paměťový ptáček

 Kancelářské aplikace

 Bobřík mlčení
 Fólie HP Iron-on Transfers
 256MB a 512MB paměťové karty
 MiniAtlas pro váš server
 Nová služba pro občany

 Komunikace a sítě

 Gigabitový Ethernet
 Kabeláž o délce britské dálnice
 Telia IC a IP sítě v Polsku

 Grafika, CAD, GIS
 Bezbolestný přechod z 2D do 3D
 Informační společnost
 Posila v Internet Info
 Spolupráce Seznam.cz a IBM
 SWS s Lexmarkem
 Contactel a ISO 9001:2000
 Akreditace certifikační autority
 WWW tip týdne
 Miss Internet
 
IT System 07-08/2001

obsah
Příloha

obsah

 Servery vydavatelství CCB

 SystemOnLine

 Hlavní stránka
 Diskusní fórum
 Informační systémy
 Analýzy trhu
 
Případové studie

 IT CAD

 Hlavní stránka
 Architektura
 Strojírenství
 Mapa CA..
 WWW Tipy

 Golfové zpravodajství

 Hlavní stránka
 Obsah časopisu GOLF
 Aktuálně ze světa golfu
 Národní firemní liga golfu 2001
 Archiv starších zpráv
 
 Amper 2002

Tele2
 Událost týdne

IBM představuje nejvýkonnější server na světě
S jednodenním předstihem před oficiálním uvedením ve Spojených státech byl v Praze minulý týden ve středu představen nový nejvýkonnější server od IBM, běžící na systému UNIX, který je možné osadit až 32 procesory o taktu 1,3 GHz.
Díky tomu server IBM eServer p690, který dostal obchodní označení "Regatta", disponuje dvojnásobným výkonem než v současnosti na trhu dostupné servery jiných značek při zároveň nižší ceně.

Pokračování
Zpět

 Podnikové aplikace

Electronic Learning Center - Mailem.cz v provozu
Stále častěji se hovoří o e-learningu, možnosti vzdělávat se za pomoci internetu. Objevují se i první vlaštovky, které se snaží myšlenku internetového školení uvést do praktického života. Jednou z nich, a zdá se že nadějnou, je i server Electronic Learning Center - Mailem.cz.
ELC funguje na principu zasílání lekcí s kontrolními testy mailem. To jednak umožňuje off-line studium (obzvláště výhodné a ekonomické při přístupu na internet prostřednictvím telefonní linky) a zároveň zajišťuje zvládnutí probírané studijní látky.
Dokud ji frekventant nenastuduje a úspěšně neodpoví na test, který vyhodnocuje server ELC, nedostane další lekci. Nejde ale o pouhé pravidelné zasílání studijního textu. ELC nabízí i prostředky pro vytváření osobního studijního programu a sledování jeho průběhu a úspěšnosti.
Pojďme se s touto stránkou blíže seznámit. Electronic Learning Center - Mailem.cz najdete na adrese www.mailem.cz. Grafika je přehledná, takže orientace na stránce by neměla nikomu činit potíže. V záložce "kurzy" se každý může podívat na nabídku ELC. Co je příjemné, kliknutím na název u stručné charakteristiky se vám zobrazí strom s jednotlivými lekcemi - a zjistíte, že lze objednat jen některé vybrané lekce z kurzů a zdokonalit se ve velmi úzké problematice.
ELC je komerční projekt, vzdělávání v něm není zdarma. Tvůrcům systému je ale jasné, že nikdo si nekoupí zajíce v pytli, a tak za registraci obdržíte 15 tzv. bonusů, kterými můžete zaplatit první lekce, a systém si tak bezplatně vyzkoušet.
Službu ocení především organizace, kterým pomůže zajistit nezbytné vzdělávání zaměstnanců. Electronic Learning Center - Mailem.cz byl totiž vyvíjen se zvláštním zřetelem na používání ve vnitropodnikovém vzdělávání. Pro organizace je připraveno rozhraní, které umožní pověřeným pracovníkům vytvářet vzdělávací programy, určovat, kteří zaměstnanci se mají školit, i sledovat průběh a postup jejich studia. Dává jim i plnou kontrolu nad náklady školení.
Systém umožní díky existenci voucherů poskytovat školení dle výběru objednatele i jeho zákazníkům a potenciálním partnerům, u nichž nezná a nebude znát jejich osobní údaje.
V základní sadě kurzů najdete školení bezpečnosti pro pracoviště vybavená běžnou výpočetní a kancelářskou technikou nebo školení řidičů tzv. referentských vozidel, tedy školení, kterými musí projít prakticky všichni zaměstnanci, kteří pracují s osobním počítačem nebo používají služební automobil.
Nechybí samozřejmě kurzy práce na PC. Electronic Learning Center - Mailem.cz je aplikace vyvinutá firmou CCB jako otevřené řešení, které umožňuje jeho rozšiřování o další a další kurzy. Společnost CCB je připravena poskytnout infrastrukturu svého serveru i dalším subjektům pro umístění a prodej jejich vlastních kurzů a školení.
Výhodou vzdělávacího systému Electronic Learning Center - Mailem.cz je nejen dostupnost 24 hodin denně a možnost vzdělávání bez skrytých nákladů (cestovné, nepřítomnost na pracovišti, pronájmy prostor, ...). Student si sám, podle svých možností, určuje rychlost svého studia. Pokud absolvuje celý kurz, získá certifikát o úspěšném absolutoriu.

Zpět


Výuka po internetu nejen pro žáky
Poslední měsíce jsou ve znamení zavádění nové služby poskytované přes internet - e-learning. Budoucnost služeb spojených s výukou poskytovanou přes web se zdají být ohromné, a proto není divu, že ani skupina Internet OnLine nemůže zůstat pozadu.
Společně s Úřadem pro veřejné informační systémy (ÚVIS) představila projekt s názvem Web Education Project, který je zaměřen na vytvoření jednotné vzdělávací platformy určené učitelům, žákům základních škol, ale i jejich rodičům.
Cílem projektu je umožnit všem zúčastněným vyzkoušet si novou formu komunikace a vzdělávání přes internet. Pro všechny zúčastněné je tento projekt zároveň i velkou zkouškou dalšího rozvoje tohoto typu vzdělávání. Po třech měsících totiž dojde k vyhodnocení celého výukového systému z hlediska jeho užitečnosti pro další e-learning, který zcela jistě poběží již na komerční bázi a v mnohem větším provedení.
Projekt se v současnosti týká čtyř vybraných tříd ze 7.ročníků základních škol podle kritérií ÚVISu. Materiálně tento projekt zabezpečil INTERNET OnLine poskytnutím 150 počítačů, které jsou instalovány vybraným učitelům a žákům do jejich domovů, včetně připojení k internetu. ÚVIS zajistil metodologickou část projektu.
Podívejme se, jak projekt vypadá v praxi: Na serveru INTERNET OnLine je zřízen centrální web, který je plně přístupný pro experimentální třídy, omezeně i pro veřejnost. Na jeho stránkách existují například lokální prezentace škol, které slouží k vzájemné místní komunikaci mezi žáky, žáky a učiteli a učiteli s rodiči. Právě zde mají rodiče motivaci k používání internetu v domácnostech, ať už se jedná o e-mailovou komunikaci s učiteli, či používání internetu k získávání dalších informací. Na centrálním webu budou rovněž přístupné studijní materiály využitelné i pro ostatní školy, dále je zde možnost chatů, soutěží, kvízů, úkolů atd.

Zpět


Virtuální univerzita v Českém Telecomu
Společnost Český Telecom se stala vítězem 2. ročníku soutěže o cenu za vynikající výsledky v řízení lidských zdrojů v roce 2001. Cenu HR Excellence Award 2001 získal ČTc za projekt "Virtuální univerzita ČESKÉHO TELECOMU", který představuje komplexní aplikaci e-Learning do prostředí firmy.
Virtuální univerzita v ČTc je řešena na platformě řídicího systému Ingenium, kurzy jsou vyvíjeny ve vývojových nástrojích ToolBook II. Dodavatelem technologií tohoto projektu je společnost Kontis, součástmi dodávky byly systém Ingenium včetně integrace se SAP R3, vývojové nástroje Instructor ToolBook II, hotové kurzy i kurzy na klíč.
Společnost KONTIS dodává e-Learning v České a Slovenské republice a je zároveň zastoupením click2learn.com. V této oblasti Kontis nabízí vývojové nástroje řady ToolBook II, řídicí systémy Ingenium a TUTOR2000, vývoj e-kurzů na klíč a řadu hotových kurzů. Mezi zákazníky KONTISu v oblasti e-Learning patří např. Česká pojišťovna, České dráhy, Český Mobil, ČSOB, eBanka, či McDonalds.

Zpět


DATAWARE, pět premiér na Invexu a golfový turnaj k tomu
Společnost DATAWARE ohlásila u příležitosti veletrhu Invex 2001 v Brně několik premiér. První z nich je řešení datového skladu o velikosti 1 TeraByte pracujícího na SQL serveru 2000. Výstupy z datového skladu je možné monitorovat i přes nový systém VIP Mobile Office. Dataware rovněž ohlašuje distribuci manažerské nadstavby Panorama software - na Invexu poprvé v lokalizované české verzi.
Pro hráče golfu je připraven Golfwits, celosvětově rozšířený software golfových hráčů v lokalizované české verzi.
Souběžně s veletrhem Invex bude probíhat VIP Golf, první ročník turnaje v Indoor Golfu pro golfové hráče a V.I.P klientelu. Společný projekt firem Compaq, časopisu Golf, Dataware a časopisu IT System. Místem konání bude hala G2 v termínu od pondělí 15. do středy 17. října.
Další produkt VIP Mobile Office 2.0 je nová verze sofistikovaného řešení pro vrcholový management, které zúročuje dlouholeté praktické zkušenosti s analýzou potřeb a požadavků vrcholových manažerů. Verze 2.0 má mnoho vylepšení a je rozšířená o moduly produktu AVIS, firmy Kvados člena e-commerce gro

Zpět


Spojenectví IBM a SAS pro finanční služby a telekomunikace
Společnost Hewlett-Packard uvádí na trh čtyři zdokonalené administrativní nástroje umožňující snadnější správu serverů pracujících pod operačními systémy HP-UX, MS Windows a Linux. Významná zdokonalení těchto nástrojů pro monitorování, rozšiřování a údržbu serverů redukují náklady a zlepšují produktivitu v IT prostředí s více operačními systémy. HP tak plní svůj závazek uplatňovat jednotnou serverovou strategii.
Nová řešení pro obor finančních služeb mají umožnit bankám, makléřským společnostem a ostatním finančním institucím včlenit informace o zákaznících ze všech marketingových kanálů. S takovými informacemi mohou potom provádět efektivnější marketingové kampaně, doručovat zacílené osobní zprávy a zjišťovat i předvídat nové prodejní příležitosti.
Nové integrované řešení pro obor telekomunikací bude zahrnovat řešení společnosti SAS pro analýzu odchodů zákazníků a expertizu IBM v oblasti business inteligence. Shromažďováním a skladováním obrovských objemů zákaznických dat a použitím předpovědních analytických modelů zpracovávajících tato data dokážou společnosti lépe porozumět chování svých zákazníků a (snad) i předvídat jejich činy.
SAS bude pro nová CRM řešení v oblasti financí a telekomunikací využívat hardware, middleware, služby a financování IBM. Společnosti budou také spolupracovat na integraci a optimalizaci nových řešení s využitím technologií obou firem. Například jak SAS, tak IBM budou pokračovat v těsné spolupráci při integraci všech řešení SASu a databáze DB2 a middlewaru IBM, včetně produktů WebSphere MQ Series a WebSphere Application Server, směřující k dalšímu zlepšení výkonnosti na všech serverových platformách IBM.
Tříletá dohoda bude zpočátku orientována jen na Severní Ameriku, jestli se rozšíří i do dalších oblastí, ukáže čas.

Zpět


NEXTRA poskytuje hostingové služby řešením Oracle
Společnosti NEXTRA a Oracle představily společnou iniciativu v oblasti hostingových služeb. Na jejím základě začne Nextra poskytovat hosting pro softwarovou platformu Oracle, která zahrnuje databázi, aplikační server a softwarové aplikace E-Business Suite, a to ve svých datových centrech, tzv. superhubech, v Norsku, Německu, Velké Británii a Švýcarsku.
Společná nabídka se skládá ze sady předpřipravených služeb, primárně určených středně velkým společnostem. Každý balíček služeb kombinuje přijatelný poplatek s nepřetržitou systémovou podporou od specialistů společností NEXTRA a Oracle, bezpečnost hostingových center odolných (snad) i proti výbuchu nukleární bomby a možnost pojištění i proti narušení podnikání z důvodu výpadku systému.
Díky tomuto partnerství budou zákazníci moci využívat softwarové řešení Oracle on-line, včetně robustní vývojové a implementační platformy Oracle9i a řešení Oracle E-Business Suite. Oracle E-Business Suite obsahuje integrované aplikace pro řízení lidských zdrojů, účetnictví, mezd, řízení vztahů se zákazníky (CRM) a řízení dodavatelských řetězců.
Druhou službou, kterou vyvinuly NEXTRA a Oracle je komplexní "inkubační" prostředí, ve kterém mohou nezávislí evropští vývojáři softwaru vyvíjet a implementovat své aplikace jako on-line služby postavené na platformě Oracle. Technologickou platformu a hostingové prostředí budou opět spravovat a podporovat lidé ze společnosti NEXTRA.

Zpět


PLAUT poskytuje outsourcing Saint-Gobain Orsil
Od 1. července poskytuje poradenská společnost PLAUT komplexní outsourcing informačních technologií a služeb největšímu výrobci izolačních materiálů na českém trhu společnosti Saint-Gobain Orsil.
Společnost rovněž využívá služby Remote Support, spočívající v připojení dohledového centra mimo budovu uživatele sítě. Jeho hlavní výhoda tkví v nepřetržitém sledování a pravidelných kontrolách funkčnosti serveru. Správci systému i koncovým uživatelům se díky této službě zjednodušuje péče o každodenní správu a údržbu systému.
Kromě standardního zákaznického servisu Saint-Gobain Orsil využívá tzv. Help-Desku, což je v podstatě nastínění řešení nejčastějších problémů, které postihují zákaznické servery. Help-Desk využívá zkušeností, které specializované firmy nabývají u svých zákazníků - podobně jako například v návodu na používání elektroniky jsou uvedeny nejčastější závady a návod na jejich odstranění.
Možnost, že by síť zákazníka vypověděla službu je snížena na minimum. Speciální programy hlídají aktuální stav serveru a monitorují jeho stabilitu. Když zjistí jakékoliv odchylky, samy upozorní na nutnost zásahu. Mezi dohledovým centrem společnostmi PLAUT a Saint-Gobain Orsil byla navíc zřízena permanentní horká linka. Ta tvoří pojistku zpětné vazby v kontaktu se zákazníkem.
Saint-Gobain Orsil je výrobce tepelných, akustických a protipožárních, izolačních materiálů. V dnešní podobě firma podniká od 1. ledna 1996, kdy došlo k začlenění společnosti ORSIL do francouzského koncernu Saint - Gobain. Izolační materiály z minerálních vláken se v Častolovicích  vyrábějí více než třicet let. Vedle tradičních výrobků umožňujících provádění izolace podlah, příček, stěn, stropů, střech a potrubních rozvodů rozšiřuje firma sortiment o nové speciální výrobky pro izolace fasád, protipožární obklady ocelových konstrukcí, spádových plochých střech a další.

Zpět


Webový portál pro řízení dodavatelského řetězce
Společnosti QAD, autor informačního systému MFG/PRO, a Minerva Česká republika uvádí na český a slovenský trh webový portál MFGx.net. Portál poskytuje komplexní on-line služby pro výrobní podniky se zaměřením na optimalizaci dodavatelských vztahů.
Jádrem MFGx.net je systém QAD Supply Visualization (SV), který umožňuje dodavatelům výrobních podniků aktuální a přesné informace o stavu zásob u jejich odběratelů. Pomocí SV mohou dodavatelé sledovat, zda jsou jejich výrobky spotřebované a zjistit množství a termín, kdy je třeba zásobovat, aby byl stále dodržován optimální stav zásob.
Používání SV jako součásti informačního systému neznamená pro uživatele MFG/PRO žádné upgrady či modifikace systému. Jejich dodavatelé nemusejí instalovat žádný software. Aktuální pohled na stav zásob a dodávek dostanou prostřednictvím běžného internetového prohlížeče.
SV je již používán na několika místech v Americe a ve čtyřech podnicích v Evropě, zejména v automobilovém průmyslu, kde jsou hlavními požadavky minimální zásoby a Just-in-Time výrobní a distribuční operace.

Zpět


Goodyear se zabezpečením od Symantecu
Co mají společného největší výrobce pneumatik na světě a společnost Symantec? Ochranu. Firma Goodyear Tire & Rubber Company si totiž pro internetové zabezpečení své podnikové sítě, čítající na 90 000 desktopů, serverů a gateway, zvolila antivirové řešení Symantec.
Symantec bude společnosti Goodyear na základě pětileté smlouvy poskytovat proaktivní technickou podporu a rovněž nepřetržitou telefonickou podporou, kterou zajistí speciální tým bezpečnostních expertů. Navíc bude Symantec prostřednictvím svého Security Response týmu zasílat varování a poplachy pomocí pageru, e-mailu, telefonu nebo faxu, aby byli uživatelé ochráněni před nejnovějšími bezpečnostními riziky a mohli včas podniknout potřebné kroky.
Antivirová řešení od Symantecu poskytují zákazníkům zabezpečení před viry a jinými zákeřnými kódy, přicházejícími do systému všemi vstupními branami, včetně e-mailových dodatků a souborů stažených z internetu. Řešení od Symantecu zajišťují bezobslužnou detekci, analýzu a opravu virů, nebezpečných ActiveX komponent, java appletů a ostatních rychle se šířících nebezpečných kódů. Symantec Enterprise Security rovněž zahrnuje Systém Digitální Imunity, která automaticky a bezobslužně detekuje a eliminuje vznikající bezpečnostní rizika.

Zpět


Prostředek pro výměnu dokumentů v e-business
Společnost Sybase představila pro český trh produkty EDI Server a Adapter for EDI V2.8 od firmy New Era of Networks. Jedná se o řešení, která zákazníkům umožní snazší zapojení jejich backendových systémů a middlewaru do výměny obchodních dokumentů s jejich partnery.
Tato verze přináší nové integrační možnosti za využití průmyslového standardu pro předávání zpráv MQSeries, konverzní utility EDI-XML a mnoha dalších funkcí. Řešení EDI obsahuje například i doplňkový produkt podle amerického zákona o přenositelnosti a zúčtovatelnosti zdravotního pojištění (HIPAA), který se stává preferovaným řešením v oblasti zdravotnictví.
Použité technologie pocházející ze Sybase e-Business Division, včetně integrace, adaptérů a akceleračních produktů, jsou nasazeny v pěti největších amerických zdravotnických organizacích a ve více než 35 pobočkách Modrého kříže/Modrého štítu v USA. Technologii Sybase využívá dnes po celém světě 1 250 zdravotnických zařízení.

Zpět


Dohoda nad dokumenty
Společnosti Logica a FileNET Česká republika uzavřely smlouvu o spolupráci. Logica se tak stala ValueNET partnerem firmy FileNET.
Logica jako dodavatel softwarových řešení zajišťuje pro své zákazníky technologické konzultace, produkty a služby. Její zákazníci působí zejména v telekomunikačních a finančních službách, energetice a utilitách, průmyslu a veřejném sektoru.
Americká společnost FileNET se vyprofilovala na dodavatele v oblasti DMS (Document Management System) a eProcess Managementu. Firma má uzavřeny aliance se společnostmi, jako je Microsoft, SAP, Siebel, Hewlett-Packard, SUN, KPMG, Accenture. Dalších více než 350 společností je certifikováno jako ValueNET partneři.

Zpět


Pragointerier


 Konference, semináře

Také letos začne INVEX Golfem
Brněnský Mezinárodní veletrh INFORMACNÍCH A KOMUNIKACNÍCH TECHNOLOGIÍ INVEX 2001 v předvečer otevření bran brněnského výstaviště zahájí v neděli 14. října už tradičně golfovým turnajem.
Jako doprovodný program pro vystavovatele a hosty Invexu ho pořádají Brněnské veletrhy a výstavy a časopis Golf vydavatelství CCB. Generálním partnerem je IBM, hlavními partnery Ericsson a Diners Club.
Na sto třicet přihlášených hráčů a hostů čeká 2krát 9 jamek mistrovského hřiště, soutěž o nejdelší a nejpřesnější ránu, golfová akademie a soutěže v odpalech a patování. Vítězové budou jako každý rok vyhlášeni na oficiální slavnostní recepci Invexu v pondělí 15. října v Brně, kde obdrží ceny časopisu Golf.
Golf si můžete zahrát také přímo na výstavišti, kde bude v pavilonu G2 během prvních tří dnů Invexu probíhat malý turnaj v indoor golfu o velmi zajímavé ceny. Akce, která nese název VIP Golf, je určena pouze pro zvané hosty a registrované hráče golfu. Ke vstupu Vás opravňuje zelená karta nebo tato pozvánka, kterou si prosím vytiskněte.

Zpět


Vyberte si dárek!
Při příležitosti veletrhu Invex v Brně připravila redakce časopisu IT System pro návštěvníky skvělou nabídku. Stačí si přímo na Invexu objednat předplatné odborného měsíčníku o podnikových informačních systémech IT System pro rok 2002, a můžete si zároveň vybrat i dárek.
Dárek si můžete vybrat z níže uvedené nabídky. Zašleme Vám jej jako poděkování na Vaši adresu nebo si jej můžete přímo vyzvednout na našem hlavním stánku na Invexu v pavilonu C, stánek 28.

1) Elegantní velký diář
2) Malý diář a stojánek na dokumenty (page-up)
3) Velký nástěnný kalendář časopisu Golf
4) Publikace Windows 2000 Professional efektivně
5) Publikace Word 2000 efektivně
6) Publikace Word 2000 učebnice
7) Publikace Excel 2000 efektivně
8) Publikace Excel 2000 učebnice

Zároveň získáte sadu specializovaných příloh, které jsou dostupné jen předplatitelům časopisu IT System. Ke každému vydání jiné téma: Informační bezpečnost, Plánování a řízení výroby, Komunikace a sítě, CRM, eBusiness, atd.
Jak si předplatit časopis IT System? Můžete kontaktovat naše abonentní oddělení na tel.: 05 - 4522 2459 nebo e-mailem na této adrese. Nebo můžete vyplnit formulář na stránkách SystemOnLine.cz  (odkaz "Předplatné"). Ti, kteří půjdou na Invex 2001, mohou navštívit náš hlavní stánek v pavilonu C, stánek číslo 28.
Časopis vám začneme zasílat ihned po zaregistrování platby na našem účtu. Nezapomeňte při platbě převodem z účtu nebo složenkou uvést jako variabilní symbol svoje rodné číslo nebo IČO. Při objednání předplatného přímo na Invexu můžete získat 10% slevu!

Zpět


Výkonnost serverů BEA WebLogic a její testování
Přijďte se seznámit s posledními novinkami v oblasti výkonnosti a testování aplikací J2EE na serverech BEA WebLogic. Hlavním přednášejícím na semináři bude Peter Zadrozny, který je hlavním technikem pro Evropu, Střední východ a Afriku ve společnosti BEA Systems a také spoluautorem nedávno vydané knihy "Professional Java 2 Enterprise Edition with BEA WebLogic Server".

Program půldenních technických seminářů je následující:
- Metodika testování ("benchmarking")
- Grinder - nástroj pro testování namáhání při zatížení
- Praktické úvahy
- Studie výkonnosti na případech
Tyto technické semináře jsou bezplatné. Registrujte se proto ještě dnes. Navíc vylosovaní účastníci si odnesou ze semináře knihu "Professional Java 2 Enterprise Edition with BEA WebLogic Server", podepsanou autorem.

Data a místa seminářů jsou:
16. října 2001 = MUMOK (Museum moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien), VIENNA
18. října 2001 = Taunustor Conference Center, FRANKFURT
22. října 2001 = Steigenberger Graf Zeppelin, STUTTGART
24. října 2001 = Pražský hotel Marriott, PRAHA
Pokud byste potřebovali další informace, volejte prosím na následující telefon +41 (0) 1 828 89 71.

Zpět


Bezpečnost dat 2001
Již třetím rokem pořádá firma AEC řadu seminářů věnovaných problematice antivirové ochrany a bezpečnosti dat, které nesou příznačný název Bezpečnost dat. Semináře se pro zájemce o danou problematiku konají pravidelně každého čtvrt roku, takže jejich účastníci jsou stále v kontaktu s nejnovějším děním v dané oblasti.
Každý seminář se skládá z šesti přednášek týkajících se problematiky antivirové ochrany, elektronického podpisu, modelových příkladů, tipů a triků, právních otázek, šifrování, ochrany dat a dalších otázek souvisejících s bezpečností dat a informací. Příští seminář Bezpečnost dat se koná 30. listopadu v Brně, přičemž zazní přednášky na následující témata:

· Bezpečnost pod taktovkou PGP
· WAP - příležitosti a hrozby
· Bezpečná skartace dat, možnosti obnovování
· El. podpis v boji proti počítačovým virům
· Zřízení certifikační a registrační autority
· Novinky mezi počítačovými viry

Cena za jeden seminář je 2000 Kč (plus DPH). Podrobnější informace a možnost přihlášení je na mailové adrese nebo webové stránce www.aec.cz.
Mediálním partnerem seminářů Bezpečnost dat v Brně je redakce odborného měsíčníku IT System.


Zpět


Nový správce Výstaviště - nové projekty?
Spojovat tradiční zaběhlé výstavní akce v jeden větší projekt přivítají vystavovatelé i návštěvníci. Tradiční propojení Pragointerieru s veletrhem podlahovin - Domexpo, pořádaného firmou Atemi již prokázalo své výhody. Příští rok proto bude k těmto dvěma projektům připojena i specializovaná výstava nových projektů bydlení - BYDLENÍ 2002.
Investory, realitní kanceláře, podlaháře, nábytkáře, textiláky i designéry, to vše najdete v jednom areálu od 14.- 17. února 2002 v Praze na Výstavišti v Holešovicích.
Cestou zkvalitnění akce je propojení oborových projektů v jednom termínu na jednom místě - touto cestou jde i INCHEBA Praha, tradiční pořadatel výstav na Výstavišti a od letošního roku rovněž nový nájemce Výstaviště na základě smlouvy mezi městem Praha a společností Incheba Praha na dobu 15 + 5 let.
A co samotný PRAGOINTERIER? Mezi důležité novinky se řadí to, že doba trvání veletrhu se prodlužuje ze tří dnů na čtyři a přitom cena pro vystavovatele i návštěvníky zůstává stejná. Součástí akce bude bohatý odborný program, mimo jiné aukce starožitností, moderního umění a realit. Pro jednotlivé obory jsou připraveny soutěže a předváděcí akce, které pořadatel vyhlašuje ve spolupráci s odbornými časopisy.
Za všechny jmenujme internetový portál NABYTEK.CZ. Společně s firmou INCHEBA připravili speciální nabídku pro firmy, které objednají výstavní plochu do 15. 10. 2001 a zároveň se stanou partnery portálu nabytek.cz. Proto neváhejte a kontaktujte organizátora veletrhu INCHEBU Praha, se sídlem na Výstavišti, v Praze 7. Tel. 02/20103480, nebo e-mail. Přihláškové materiály Vám budou následně zaslány.
A pokud nechcete čekat na přihlášku, prohlédněte si následující stránky, kde najdete veškeré informace o akci.

Zpět

 Recenze

Digiťák (téměř) pro každého - HP Photosmart 315
Ačkoliv dosud nenastala doba srovnání cen klasických a digitálních fotoaparátů (za cenu nejlacinějšího "digitálu" stále pořídíte špičkový 35mm kompakt se zoomem nebo levnější zrcadlovku), tyto rozdíly se neustále a velmi rychle zmenšují. Zatímco donedávna byla utopií cena 15 tis. korun za nejjednodušší přístroj s nízkým rozlišením, dnes vám můžeme nabídnout recenzi o třetinu levnějšího a přitom velice dobrého "digiťáku".
Tímto aparátem je HP Photosmart 315 s vysoce světelným skleněným objektivem pevného ohniska, vyznačující se velmi jednoduchou obsluhou, slušným rozlišením 1600x1200 (2,1 megapixelů) a v neposlední řadě moderním, kompaktním designem.

Pokračování
Zpět


Paměťový ptáček
V předminulém vydání IT NEWS jsme vám přinesli zprávičku o jednom zajímavém paměťovém médiu připojitelném přes USB port. Její autor - společnost Fujitsu-Siemens - ji nazvala MemoryBird.
MemoryBird je určený pro velmi jednoduché ukládání a přenášení středně velkých objemů dat. Na českém trhu se v těchto dnech objevují dvě varianty, kromě 16MB verze je k dispozici také malý disk se 64 MB paměti. Takto velká (malá) kapacita by měla plně postačovat například pro potřeby téměř každé prezentace, přenášení menších grafických souborů nebo "obyčejných" uživatelských dat. Jednoduše všude tam, kde může být využita schopnost zaznamenat na jedno médium více než 40krát větší objemy dat než na klasickou disketu. Záznam je přitom stejně jednoduchý, stejné je to i s mazáním.

Pokračování
Zpět

 Kancelářské aplikace

Americký student splnil "bobříka mlčení"
Vzpomínáte si, jak se Brett Banfe, 19letý student z New Jersey, zavázal k dobrovolnému ročnímu mlčení? Tento slib před rokem obletěl svět (věnovali jsme se mu i v našich IT NEWS) a právě v minulých dnech se jeho čas naplnil.
Přesně po 371 dnech mohli lidé, kteří se o tento neobvyklý počin zajímali, znovu slyšet slova z jeho úst. Do této chvíle komunikoval se svým okolím, rodinou, přáteli jen a pouze prostřednictvím zařízení Motorola Talkabout T900.
Jak k tomu všemu vlastně došlo?
Na začátku stál nevinný rozhovor s kamarádem, který vybízel Bretta, aby se lépe naučil naslouchat druhým. Brett přijal tuto výzvu zcela neočekávaným způsobem. Rozhodl se rok mlčet a inspirovat tak i ostatní lidi po celém světě ke snaze o překonání sama sebe. Jediným nástrojem komunikace pro něj byl osobní interaktivní komunikátor Talkabout T900, kterým společnost Motorola zdarma vybavila nejen jej, ale i jeho rodinu a nejbližší přátele.
Určitě to nebylo snadné, ale "oněmělý" Brett nejen zvládal studijní povinnosti na vysoké škole a pracovní zátěž v zaměstnání, ale navzdory svému dobrovolnému handicapu stihl dávat svým spolužákům hodiny tance a dokonce navázal i romantický vztah s jednou dívkou. Postihly ho však i méně příjemné zážitky. Například když se snažil vysvětlit pravý stav věcí policistovi, který ho zastavil za dopravní přestupek a domníval se, že Brettovo mlčení je výrazem pohrdání zástupcem zákona.
Celému projektu samozřejmě věnovaly mnoho pozornosti sdělovací prostředky. I v době převratných technických vymožeností byl dobrovolně mlčící student s malým komunikačním zařízením v ruce senzací. Brett dokonce vystoupil v celostátní televizi a zorganizoval národní "hodinu mlčení"; to vše bez jediného slova. Nyní už tedy opět mluví jako každý jiný.

Zpět


Nažehlovací fólie HP Iron-on Transfers
Společnost Hewlett-Packard uvedla na trh nové nažehlovací fólie HP Iron-on Transfers určené pro potisk na obyčejných inkoustových tiskárnách. Lidé si tak mohou přizpůsobit své oblečení vlastní osobnosti či momentální náladě a nápadu.
Nažehlovat lze totiž na cokoliv: od triček a tašek až po čepice a bundy. Stačí si jen vybrat obrázek, například vlastní fotografii, a natisknout jej na fólii HP Iron-on Transfers.
Použité technologie nanášení barvy jsou optimalizovány pro fotografie a kvalitní grafiku. Po aplikaci na dotek připomínají látku a jejich barvy si i po opakovaném praní zachovávají sytost a jasnost.
Nové nažehlovací obtisky HP Iron-on Transfers jsou určeny zejména pro soukromé uživatele, kteří chtějí tvořivě využít možností svého osobního počítače a tiskárny. Práce s nimi je velmi jednoduchá, proto se hodí pro použití doma, ve škole i v kanceláři (pro případ, že právě není přítomen váš šéf nebo pro výrobu firemních trik). Nové nažehlovací obtisky HP Iron-on Transfers mají být kompatibilní se všemi inkoustovými tiskárnami HP.

Zpět


256MB a 512MB paměťové karty Panasonic
Společnost Matsushita Electric oznámila, že chystá uvést na trh paměťové karty SD (Secure Digital) druhé generace s výrazně vyšší kapacitou a přenosovou rychlostí, vhodné pro širokopásmové komunikační aplikace. První z nových modelů s kapacitou 256 MB bude uveden na japonský trh již 21. prosince letošního roku a druhý s vysokou kapacitou 512 MB se objeví o měsíc později. Ceny nových médií zatím nebyly oznámeny.
Digitální SD paměťová karta je výsledkem společného úsilí vývojářů firem Matsushita Electric, SanDisk a Toshiba. Mezi její vlastnosti patří velká paměťová kapacita, vysokorychlostní přenos dat, velikost poštovní známky a možnost zajištění ochrany autorských práv. Jedinečný koncept nabízí celou řadu možností využití tohoto paměťového média v digitálních aplikacích mobilních a přenosných zařízení.
Nové SD paměťové karty umožňují přenášet data rychlostí až 10 MB/sec., což je pětkrát rychleji než u dosud nabízených modelů.
Jelikož nároky na velkokapacitní paměťové aplikace i nadále výrazně porostou, rozhodlo se více než 300 světových společností podpořit koncept SD paměťové karty a stát se členy Asociace SD. Jedná se o společnosti působící v oblasti výroby softwaru a hardwaru, filmu a hudby, elektroniky, výpočetní techniky, telekomunikace, fotografického vybavení nebo automobilů. Skupina Matsushita Electric již představila 47 různých produktů podporujících SD karty v 19 kategoriích a nadále pracuje na zvyšování kapacity těchto médií, ale také na snižování jejich cen tak, aby byly atraktivní pro co nejširší spotřebitelskou skupinu.

Zpět


MiniAtlas pro váš server
Společnost Atlas.cz se rozhodla zaměřit svoji pozornost na poskytování webových služeb třetím stranám a v tomto týdnu otevírá svůj katalog pro použití široké veřejnosti. Díky tomuto kroku může základní verzi MiniKATALOGu využívat libovolný server zdarma, a tak každý zájemce nyní může přenést "atlasovský" katalog na své stránky a upravit jeho parametry podle vlastních představ.
Například cestovatel, který spravuje stránky o své cestě do Číny, si může vytvořit katalog s rubrikami: cestopisy a průvodce - Čína, regionální informace - Asie, velvyslanectví a konzuláty, letecká doprava. Záleží pouze na správci stránky, jaké informace chce návštěvníkům svých stránek nabídnout.
Instalace MiniKATALOGu a zadání volitelných parametrů je velmi jednoduché. Zvládne je i méně zkušený uživatel internetu. Provozovatelé portálu Atlas.cz připravují rovněž placenou obdobu MiniKATALOGu, která bude oproti němu nabízet třídění dle regionů, vlastní design podle přání zákazníka, vyhledávání jen ve vybraných kategoriích katalogu atd.

Zpět


Nová služba pro občany
Úřad vlády poskytuje občanům novou informační službu v podobě internetového terminálu. Právě minulý týden byl totiž do vstupního prostoru Úřadu vlády instalován internetový terminál typu friend@public od společnosti friendly, který má přispět ke zlepšení komunikace mezi Úřadem vlády a občany, návštěvníky úřadu.
Internetové terminály budou občanům poskytovat informace, které Úřad vlády uveřejňuje na svých internetových stránkách. A tak bude mít každý, kdo navštíví Úřad vlády nejaktuálnější informace.
Díky dotykové obrazovce je manipulace a vyhledávání požadovaných informací jednoduché. Na místě lze vyhledat informace, které v danou chvíli potřebujeme, ale můžeme také např. zkontrolovat e-maily, zaslat SMS zprávy, vyslechnout zvukové nahrávky, zhlédnout video, či odeslat multimediální pohlednici s videem či fotografií. To vše vám může informační kiosek, který je on-line, nabídnout na jednom místě.
Do budoucna se počítá s jejich rozšířením i na další úřady, nákupní centra, knihovny, na nádraží, letiště a také nemocnice. Internetové terminály friend@public byly také již nápomocny i při různých výstavách a konferencích.

Zpět


Invex 2001


 Internet, komunikace a sítě

Podnikové řešení pro Gigabitový Ethernet
Společnost 3Com představila řadu nových řešení pro podnikové sítě, která jsou postavena na již existující skupině modulárních a stahovatelných přepínačů pro místní sítě (LAN) a síťových adaptérů (NIC). Při instalaci nových desktopových a serverových NIC lze tak provést okamžitý upgrade sítě, nebo je lze instalovat v rámci kompletní migrace sítě na gigabitový ethernet.
Prvek SuperStack 3 Switch 4924 je vícevrstvý gigabit-ethernetový přepínač s pevnou konfigurací, který poskytuje 24 pevných 10/100/1000 portů pro serverové farmy a přístrojové skříně podnikových sítí. Jako součást rodiny SuperStack 3 Switch 4900 je i tento přepínač vybaven rozšiřujícím slotem pro volitelné moduly SuperStack 3 Switch 4900.
SuperStack 3 Switch 4950 je rovněž vícevrstvý gigabit-ethernetový přepínač s pevnou konfigurací, který poskytuje 24 porty v kombinaci 12 x 10/100/1000, 6 x 1000BASE-SX a 6 x GBIC v jediné integrované platformě. Nabízí požadovaný výkon a flexibilitu použití médií pro serverové farmy a páteře budov či areálů. Stejně jako SuperStack 3 Switch 4900 je též tento vybaven rozšiřujícím slotem pro volitelné moduly Switch 4900.
Po nainstalování bezplatného upgradu pro třetí vrstvy pro rodinu přepínačů SuperStack 3 Switch 4900 bude celá řada produktů podporovat funkce přepínání třetí vrstvy, čímž se zvýší výkon, zlepší kontrola a zabezpečení sítě a umožní logickou segmentaci sítí pomocí virtuálních sítí LAN (VLAN).
Gigabit Ethernet Starter Kity a Moduly pro Switch 4005 je modulární přepínač třetí vrstvy poskytující jednoduchou a výkonnou agregaci LAN, kterou lze nyní škálovat až na 24 porty gigabitového ethernetu. Nové dvouportové gigabitové moduly podporují měděná, optická a GBIC připojení, a zajišťují tak flexibilní konektivitu na podnikových páteřích. Dva nové Starter Kity nabízejí deset portů gigabitového ethernetu po mědi a po optickém vlákně a poskytují také dalších sedm slotů pro agregaci linek 10/100/1000 a budoucí růst.
Podpora gigabitového ethernetu pro Switch 4007 po mědi je modulární přepínač třetí vrstvy poskytující velmi hustou agregaci gigabitového ethernetu (až 54 porty). Přepínač podporuje flexibilní, cenově výhodnou optickou a teď i metalickou konektivitu pro agregaci páteřních linek.
Gigabit Network Interface Card (3C1000-T) je gigabitový síťový adaptér určený pro desktopy, který kombinuje vyšší propustnost se standardizovaným vzdáleným řízením, a zvyšuje tak výkon, spolehlivost a zvládnutelnost po existující síťové infrastruktuře kategorie 5.
Gigabit Server Network Interface Card (3C996B-T) je rovněž síťový adaptér určený pro změnu pro servery, kterým poskytuje dostupnou a škálovatelnou migraci z ethernetu a rychlého ethernetu, při které se využije existující síťová infrastruktura kategorie 5. Jeho výkonné serverové funkce - například automatické vyjednávání rychlosti 10/100/1000 Mb/s a pokročilá serverová výbava 3Comu - má za úkol odstranit zácpy na síti, zvýšit odolnost spojení proti poruchám a snížit náklady na správu.
Gigabit Fiber-SX Server Network Interface Card (3C996-SX) je nový síťový adaptér 3Comu pro gigabitová fiber-SX připojení. Přináší lepší zabezpečení dat, možnost vedení delších kabelů a lepší odolnost vůči šumu - kromě desetinásobně větší propustnosti proti rychlému ethernetu.
Kromě uvedení těchto nových prvků na trh byl aktualizován i software 3Com Network Supervisor, takže jej lze použít pro správu nových přepínačů s výkonnými aplikacemi na detekci síťové topologie a monitorování zátěže na síti.
Od listopadu bude 3Com nabízet rovněž gigabitové síťové adaptéry pro optické a metalické připojení serverů a gigabitové NIC pro metalické připojení desktopů, stohovatelné a pevné přepínače a gigabitové upgrade moduly.

Zpět


Kabeláž o délce britské dálnice
Poskytovatel síťových řešení pro podniky - společnost Avaya - dokončil stěhování svého nového ústředí pro Velkou Británii a Irsko do města Guilford. Samotný objekt je tvořen dvěma spojenými budovami o celkové zastavěné ploše 120 000 metrů čtverečních. Nové zastoupení v lokalitě Cathedral Hill bylo vybaveno více než 430 km kabeláže, což je pro zajímavost více než délka dálnice M1.
Tato kabeláž umožní vysokorychlostní komunikace v širokém přenosovém pásmu. Navíc je v celém objektu guilfordského ústředí instalována technologie bezdrátových sítí, která umožňuje připojení přenosných počítačů k síti s možností využívat pro hlasová volání funkci VoIP (Voice over Internet Protocol, přenos hlasu prostřednictvím internetového protokolu). Přestěhováním svého britského ústředí do Guilfordu přestěhovala společnost Avaya i 600 svých pracovníků z poboček ve Fleetu, Farnborough, Winchesteru, Ascotu, Bracknellu a Gerrards Crossu.
Avaya použila k vybavení svého guilfordského ústředí pro Velkou Británii a Irsko a při budování komunikační infrastruktury vlastních produktů a služeb. Součástí této infrastruktury jsou: konvergentní datová a hlasová síť ECLIPS (Enterprise Class IP Solution, tj. řešení podnikové třídy na bázi internetového protokolu), bezdrátová infrastruktura pro přenos hlasu i dat, softwarový produkt Unified Messenger pro zajištění jediného kontaktního bodu pro hlasovou schránku a schránku elektronické pošty a software pro kontaktní střediska eContact Centre umožňující rozšíření zákaznických služeb.

Zpět


Telia IC zavede IP sítě v Polsku
TPSA, vlastník největší polské internetové sítě, vybral společnost Telia IC jako nejvhodnějšího kandidáta pro zavedení mezinárodní IP sítě na polském trhu. Společnost Telia se tak rázem stává největším dodavatelem mezinárodní přenosové kapacity IP na polském internetovém trhu.
V rámci tohoto kontraktu, který společnost Telia získala v konkurenci dalších dvaceti operátorů, zajistí Telia během jednoho roku vybudování sítě s přenosovou kapacitou 600 Mb/s s možností navýšení na 2,5 Gb/s.
Polsko se svými 38 miliony obyvatel představuje největší telekomunikační trh ve střední a východní Evropě. Již dnes má přístup na internet více než šest milionů obyvatel Polska a každý měsíc tento počet vzroste o 120 000 nových uživatelů.

Zpět

 Grafika, CAD, GIS

Bezbolestný přechod z 2D do 3D
Firma Autodesk uvedla dlouho očekávanou pětkovou verzi programu Inventor, sloužící pro 3D strojírenské navrhování. S touto verzí firma nabízí kompletní strojírenské řešení, které zahrnuje jak návrhářské produkty, tak služby pro týmovou spolupráci, obchodní partnery a poradenské služby.
Mezi nejdůležitější nové funkce patří…
Pětková verze přináší přes 200 nových vylepšení. Pro zákazníky budou nejdůležitější funkce jako vylepšené vkládání poznámek do výkresů, inovativní adaptivní technologie či integrace se službou Autodesk Streamline, která umožňuje získávat užitek z digitálních návrhových dat i mimo návrhářské oddělení.
Autodesk Inventor 5 poskytuje kompatibilitu se souborovým formátem DWG přímo od zdroje. DWG, jeden z nejpopulárnějších výkresových formátů na světě, používají architekti, inženýři, strojírenští konstruktéři a další a všem umožňuje sdílet dokumenty všech druhů. Průvodce importem a exportem DWG pomáhá uživatelům číst a zapisovat soubory kompatibilní s AutoCADem v prostředí Autodesk Inventoru. Poskytuje interaktivní náhled na překládaný soubor výkresu, umožňuje vlastní nastavení importu/exportu do hladin AutoCADu a poskytuje zvláštní nástroje pro konverzi těchto dat do bloků, hranic, symbolů nebo nových 3D návrhů. Kromě toho zákazníci, kteří přecházejí z programu Autodesk Mechanical Desktop, mohou migrovat své 3D parametrické návrhy a výkresy do Autodesk Inventoru a uchovat si 2D výkresy.
Aby ještě víc zjednodušil migraci zákazníků z 2D na 3D, použil Autodesk své zkušenosti z předchozího produktu Mechanical na vývoj 2D nástrojů produktivity. Nové vlastnosti jako rozložené pohledy, automatické kóty a tabulky děr, i vylepšení týkající se přímo 2D kreslicího prostředí.
Autodesk Inventor 5 obsahuje také řadu nových funkcí pro modelování sestav, které zvyšují výkon softwaru při práci s velkými sestavami a poskytují snadnější použití. Technologie Knowledge Vault - soubor inteligentních nástrojů, které umožňují uživatelům zachycovat, ukládat a opakovaně využívat informace uložené v návrzích - byla zdokonalena o tzv. Composite iMates, které umožňují automatizovat opakované úkoly shromažďováním jednotlivých iMates do jediné složené entity. Nová vlastnost Asociativní promítání skic umožňuje návrhářům asociativně kopírovat hrany nebo uzavřenou smyčku hran z modelu do jiné části v sestavě, a poskytuje tak jednoduchou pracovní metodu pro zachycování společných vztahů mezi součástmi.
Kromě toho nyní Autodesk Inventor 5 obsahuje přechodovou vazbu. Pozice vaček a ložisek mohou být definovány přes několik ploch modelu, takže mechanizmy mohou být podrobněji analyzovány a koncepty návrhů rychleji ověřovány. Nové funkce pro práci s plechem nyní zahrnují možnost zobrazit 3D obrysy v rozvinutém tvaru, nástroj pro děrování a možnost exportovat rozvinutý tvar ve formátech SAT, DWG nebo DXF přímo z modelu. Nové funkce pro skicování zahrnují vylepšení tvarů, polygonů, 2D křivek, kótování elips a vazbu symetrie.

Zpět


Teleinformatika


 Informační společnost

Radka Hartmanová posilou v Internet Info
Společnost Internet Info představila novou tvář na pozici sales representative, kterou se stala Radka Hartmanová.
Radka Hartmanová (narozená v roce 1980) se v nové pozici bude zabývat především oslovováním nových klientů, a to nejen v oblasti internetové reklamy, ale také studií trhu a konzultací. Bude také spolupracovat se stálými klienty a vytvářet nabídky internetové reklamy, kde využije svých komunikativních schopností a bohatých poznatků ze zahraničí.
Radka Hartmanová absolvovala po ukončení střední školy ekonomické jeden rok ve Velké Británii (1998 - 1999), kde studovala angličtinu. Od roku 1999 pracovala rok v organizačním centru Občanské iniciativy Impuls 99, kde měla na starosti administrativní záležitosti a zároveň organizaci aktivit a činností iniciativy. Poté odešla na 1 rok do Spojených států amerických (2000 - 2001), kde studovala angličtinu, španělštinu a malování.
Ve volném čase hraje softball, maluje, jezdí na inline kolečkových bruslích, zajímá se o světovou filmovou tvorbu, egyptologii, jezdí na kole, navštěvuje různé kulturní akce a pečuje o svého psa.

Zpět


Spolupráce portálu Seznam.cz a IBM
Společnosti Seznam.cz a IBM ČR oznámily zahájení dlouhodobé technologické spolupráce, jež by měla přispět k dalšímu zvýšení dostupnosti a spolehlivosti služeb pro uživatele nejnavštěvovanějšího českého internetového portálu.
S rychle rostoucím množstvím služeb internetového portálu Seznam.cz a nárůstem počtu jejich uživatelů logicky rostou i nároky kladené na provoz těchto služeb. Nasazení technologií IBM má umožnit Seznamu i při stálém růstu zátěže plynulé škálování výkonu a zajištění požadované kvality služeb. Jaké konkrétní stroje budou nasazeny však nebylo oznámeno.

Zpět


SWS s Lexmarkem
Společnost SWS uzavřela k 1. srpnu distribuční smlouvu s firmou CEEmark Francie na prodej
produktů Lexmark. CEEmark je exportní divizí založenou firmou Lexmark US, která zajišťuje prodej produktů Lexmark ve východní Evropě.
Tiskárny Lexmark jsou ve světě druhou nejprodávanější značkou tiskáren hned po značce HP. Velmi silná je značka Lexmark především svým portfoliem inkoustových tiskáren. Současná řada Zx3 je svými parametry určená i pro náročné tiskové úlohy jako např. fotorealistický tisk. V portfoliu Lexmarku ovšem nechybí ani tiskárny jehličkové nebo laserové a to černobílé i barevné.
Pro podporu českého trhu společnost CEEmark založila své zastoupení v Praze. Do konce roku 2001 by v tomto zastoupení měli pracovat čtyři zaměstnanci. Záruční i pozáruční servis produktů Lexmark bude zajišťovat společnost GCC Services.
Firma SWS zařazením produktů Lexmark do svého portfolia posiluje svoji pozici v oblasti distribuce tiskáren. Vedle tiskáren HP, Canon a Minolta je Lexmark již čtvrtou značkou tiskáren, kterou SWS bude nabízet svým partnerům.

Zpět


Contactel získal certifikát řízení kvality ISO 9001:2000
Contactel je prvním alternativním telekomunikačním provozovatelem v České republice, který získal certifikát řízení kvality podle nového mezinárodního standardu ISO 9001:2000.
Certifikace kvality se týká celé společnosti, to znamená veškerých poskytovaných služeb i prodejních, podpůrných řídících a dalších procesů. Audit, který provedla renomovaná norská společnost Det Norske Veritas, byl ukončen 3. října 2001.
Uznání kvality řízení v Contactelu je výsledkem čtyřměsíčního procesu, během kterého nezávislý norský auditor prozkoumal mimo jiné chod a řízení firmy, proces vývoje a poskytování služeb, práci se zákazníky, průhlednost obchodních případů. Tím se získaný certifikát odlišuje od podobných certifikátů, které jsou v současnosti vydávány a týkají se jen vybraných výrobků, služeb či divizí některých firem.

Zpět


Akreditace certifikační autority
První certifikační autorita (I.CA), dceřiná společnost PVT, požádala 1. října o akreditaci ve smyslu zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu. Společnost předpokládá, že získá osvědčení pro výkon činnosti akreditovaného poskytovatele certifikačních služeb v nejbližším čase po ukončení vlastního procesu akreditace.
I.CA je největším poskytovatelem certifikačních služeb v České republice. Za dobu svého provozu vydala téměř 190 000 certifikátů. Pro zajištění požadavků klientů provozuje infrastrukturu registračních autorit. V současnosti jich spravuje více než 260 po celém území ČR.
Okamžikem získání akreditace je I.CA připravena zahájit vydávání kvalifikovaných certifikátů v oblasti veřejné moci, a to plně v intencích zmíněného zákona.

Zpět

 WWW tipy týdne

Miss Internet
Přestože do 13. prosince, kdy proběhne finále již šestého ročníku soutěže Miss Internet, zbývá spousta času, již dnes můžete dát svůj hlas některé ze soutěžících dívek.
Toto dívčí klání má však odlišný charakter od klasických soutěží krásy. Vedle fyzické krásy je hodnocena především krása duševní a schopnost práce s internetem. V letošním roce se pořadatelé soutěže snaží zvýraznit její osobitý ráz i novou kategorií Miss Fantazie, kde půjde o výběr nejzajímavější a nejkrásnější virtuálně stvořené ženy.
Soutěž Miss Internet je v současnosti ve fázi výběru finalistek. Do soutěže se letos přihlásilo celkem 331 žen a dívek, z nichž pouze 69 splnilo technické podmínky soutěže. Z těchto 69 dívek vybere odborná porota do finále deset, další dvě finalistky vybere hlasování veřejnosti. Malá internetová porota předpřipravila pro snazší výběr 24 soutěžících.
V soutěži Miss Internet má největší váhu duševní krása, inteligence a znalosti, zejména internetu (60 %). Fyzická krása je druhé významné kritérium (40 %). Živým důkazem je i Jana Pavlasová, loňská cybermiss a produktová manažerka společnosti Atlas. S její prací na internetu se můžete setkat například na adrese pokec.atlas.cz.
"To, že jde o soutěž inteligentních dívek ukazuje i skutečnost, že soutěž vždy vyhrály dívky s vysokoškolským vzděláním. Odlišný charakter soutěže prokazuje např. i druhé místo vozíčkářky Kristiny Pochmanové v roce 1999 a přední umístění takových osobností českého internetu, jako jsou Markéta Baňková nebo Jasna Sýkorová," říká Jan Fikáček, ředitel Miss Internet.
Podrobnější informace o nové kategorii soutěže najdete zde. Další informace lze vyhledat na této adrese.

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora P. Boucník [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist