Společnost Ernst & Young a virtuální tržnice
Kelkoo.com
zahájily průzkum efektivity značek v oblasti elektronického obchodování.
Tento projekt nazvaný "brandometr" je na evropském kontinentu prvním
svého druhu.
Cílem ratingu je posoudit vliv značek na nákupní zvyklosti zákazníků u
výrobků spotřební elektroniky - jako jsou televizory, DVD přehrávače a
digitální fotoaparáty - na internetovém trhu. Výsledky poskytují přehled
zájmu zákazníků o jednotlivé značky, tedy tzv. "brandometr". Jedná se o
údaje o "reálném chování" v rámci nákupních trendů a o podílech značek
na trhu.
Cílem celé akce je sledovat nákupní trendy a podíly značek na čtyřech
hlavních evropských trzích virtuální tržnice Kelkoo - ve Francii,
Nizozemsku, Švédsku a Velké Británii. A jaké jsou výsledky?
U televizorů vede Sony
· Nejvíce vyhledávanou značkou televizorů byla Sony. Ve Velké Británii
tuto značku volilo 22 % zákazníků, ve Francii 16 % a ve Švédsku 42 %. V
Nizozemsku vedly televizory Philips se 34 %.
· Téměř 40 % zákazníků, kteří vybírali televizory ve Velké Británii a
Francii, však bylo při výběru produktu indiferentí, co se značky týče. V
Nizozemsku a Švédsku byl tento počet poměrně nižší (27 % a 23 %).
DVD přehrávače nevybírají zákazníci podle značky
· Poměrně vysoké procento zákazníků, kupujících DVD přehrávač, projevilo
lhostejný postoj k nabízeným značkám - 42 % zákazníků ve Velké Británii,
30 % ve Francii, 41 % ve Švédsku a 24 % v Nizozemsku. DVD přehrávače
Sony byly nejoblíbenější značkou ve všech zmíněných zemích.
Digitálním fotoaparátům vévodí Fuji a Sony
· Mezi digitálními fotoaparáty byly nejoblíbenějšími značkami Fuji
ve Velké Británii a Francii (15 % a 16 %) a Sony v Nizozemsku (11 %).
· Lhostejný postoj ke značce při výběru digitálních fotoaparátů ve Velké
Británii a Francii je nejnižší ze všech sledovaných výrobků (33 % a 25
%), naopak v Nizozemsku je poměrně vysoká (59 %).
|