Analýza

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Portál Kelkoo zahájil sledování efektivity značek

Společnost Ernst & Young a virtuální tržnice Kelkoo.com zahájily průzkum efektivity značek v oblasti elektronického obchodování. Tento projekt nazvaný "brandometr" je na evropském kontinentu prvním svého druhu.

Cílem ratingu je posoudit vliv značek na nákupní zvyklosti zákazníků u výrobků spotřební elektroniky - jako jsou televizory, DVD přehrávače a digitální fotoaparáty - na internetovém trhu. Výsledky poskytují přehled zájmu zákazníků o jednotlivé značky, tedy tzv. "brandometr". Jedná se o údaje o "reálném chování" v rámci nákupních trendů a o podílech značek na trhu.
Cílem celé akce je sledovat nákupní trendy a podíly značek na čtyřech hlavních evropských trzích virtuální tržnice Kelkoo - ve Francii, Nizozemsku, Švédsku a Velké Británii. A jaké jsou výsledky?

U televizorů vede Sony
· Nejvíce vyhledávanou značkou televizorů byla Sony. Ve Velké Británii tuto značku volilo 22 % zákazníků, ve Francii 16 % a ve Švédsku 42 %. V Nizozemsku vedly televizory Philips se 34 %.

· Téměř 40 % zákazníků, kteří vybírali televizory ve Velké Británii a Francii, však bylo při výběru produktu indiferentí, co se značky týče. V Nizozemsku a Švédsku byl tento počet poměrně nižší (27 % a 23 %).

DVD přehrávače nevybírají zákazníci podle značky
· Poměrně vysoké procento zákazníků, kupujících DVD přehrávač, projevilo lhostejný postoj k nabízeným značkám - 42 % zákazníků ve Velké Británii, 30 % ve Francii, 41 % ve Švédsku a 24 % v Nizozemsku. DVD přehrávače Sony byly nejoblíbenější značkou ve všech zmíněných zemích.
 

 
Digitálním fotoaparátům vévodí Fuji a Sony
· Mezi digitálními fotoaparáty byly nejoblíbenějšími značkami Fuji ve Velké Británii a Francii (15 % a 16 %) a Sony v Nizozemsku (11 %).

· Lhostejný postoj ke značce při výběru digitálních fotoaparátů ve Velké Británii a Francii je nejnižší ze všech sledovaných výrobků (33 % a 25 %), naopak v Nizozemsku je poměrně vysoká (59 %).


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist