Analýza

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]    [ SystemOnLine ] [ IT CAD ] [ Golf ]

Význam designu webových stránek

Více než 83 procent uživatelů internetu opustí webovou stránku v momentě, kdy zjistí, že musejí příliš klikat, aby získali hledanou informaci, odhalil nejnovější internetový průzkum společnosti Andersen.

Během výzkumu, který proběhl na začátku dubna 2001 a vycházel z odpovědí 990 uživatelů internetu, bylo zkoumáno několik tématických okruhů v oblasti designu webových stránek. Posuzován byl význam jednotlivých formálních a obsahových prvků pro oblíbenost serveru, příčiny a následky frustrace z návštěvy internetových stránek a představy uživatelů o ideální podobě stránek.

Za určující vlastnosti obliby internetového serveru respondenti označili jednoduchost navigace a rychlé načítání stránek. Naopak například obsahová kvantita a vzhled hlavní stránky se umístily až v závěru.
 


Obr. 1 Jednoduchost navigace (74 %) a rychlost stahování stránky (65 %) se ukázaly být klíčovým faktorem také při rozhodování uživatele, zda se na internetovou stránku vrátí. Vysokou důležitost si udržela i kvalita obsahu (57 %) a pravidelná aktualizace (58 %).

 
"Frustrace z klikání"
Více než 80 % uživatelů opustí webovou stránku, pokud zjistí, že jejich hledání nevede k cíli. Druhou nejobvyklejší činností při rozčarování z bloudění po serveru je s pouhými 13 procenty použití vyhledávacího systému přístupného na stránce. Lze tedy říct, že frustrovaný uživatel ve většině případů stránku opustí.
 


Obr. 2 Klíčové charakteristiky user-friendly informačního serveru

 
User-friendly webová stránka
"Představy uživatelů o uživatelsky přátelské webové stránce jsou poměrně vyhraněné," říká Martin Smekal z pražské kanceláře Andersen. "Zřetelný důraz je kladen na jednoduchost navigace, kvalitu obsahu a rychlost načítání. Všechna ostatní kritéria se pohybují daleko v závěsu."
 


Obr. 3 Klíčové charakteristiky uživatelsky přátelského on-line obchodu jsou poněkud odlišné a potvrzují motivaci, která uživatele k internetovému nakupování vede. 

 
Personalizované webové stránky
Více než polovina uživatelů (54 %) využívá možnosti přizpůsobit si stránku osobním potřebám. Většina z nich pak aktualizuje svá osobní nastavení nejméně jednou za čtvrt roku.

 


Obr. 4 Frekvence aktualizace personalizovaných webových stránek uživateli


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora Ing. Pavla Boucníka [
boucnik@ccb.cz]


TOPlist