07-02-2001

[ Registrace ] [ Starší čísla ] [ Odhlášení ] [ Ceník inzerce ]       [ IT System ] [ IT CAD ] [ Golf ]

 Událost týdne
 Aplikační služby
 Další zemětřesení na trhu IS
 Elektronické knihy jsou zde
 Pozvánky
 Zdokonalte svůj IS
 Uzávěrka soutěží Junior Internet
 Kancelářské aplikace
 Účetnictví Pohoda 2001
 Otestujte si zdarma svoje PC
 Aplikace ISO Vstupné
 AutoCont CZ kupuje Queeny
 Kodak DC3800
 Královský výkon
 Pevný disk pro fotoaparáty
 Přístup k účtu přes el. klíč
 Wapový portál hokej.cz
 INTECH v České republice
 Podnikové aplikace
 Informatizace krajských úřadů
 Personalizační soft a Linux
 Příští generace ukládání dat
 Clusterová technologie
 Komunikace a sítě
 Server Housing u Casablanca INT
 eSTART - řešení pro podnikání
 Modem pro 200x rychlejší Internet
 Spolupráce nad Web SQL Console
 Gen. nástrojů pro správu serverů
 Oskar a tvorbě ETSI
 Grafika, CAD, GIS, 
 Vše co jste chtěli vědět o CA..
 Corel má nové logo
 Nábor technologa GIS
 Informační společnost
 Výzk. a vývoj. centrum komunikace
 To, co je na e-obchodu důležité
 Adastra proniká a severoam. trh
 Specializované kontaktní centrum
 Logos otevírá pobočku v Brně
 Pozice Baanu se stabilizovala
 WWW tip týdne
 Evropská agentura pro ŽP
 
SlužbyASP
 

 Servery vydavatelství CCB

 system.ccb.cz
 Přínosy informačních systémů
 Roche sází na e-business
 Elektronické dokumenty v praxi
 Zkoumání podnikových dat
 Další krok k vytvoření "E-státu"
 
 cad.ccb.cz
 Podnikáme v RP
 Vize Autodesku
 Nasazení CA.. systémů
 MSC.Software
 Kolik stojí zkušenost
 

Intentia
 Události týdne

Aplikační služby - fenomén nového století
Aplikační služba znamená poskytování libovolného software formou služby, kdy dodavatel poskytuje zákazníkům právo na vzdálené připojení k serveru, kde je příslušný software instalován a udržován v provozu. Z anglického termínu "application service provider" (poskytovatel aplikační služby) vznikla zkratka ASP, která se dnes již celkem běžně používá jak pro firmy tuto službu poskytující, tak pro službu samotnou. Fenomén ASP přináší společnosti, jež se pro tento způsob používání softwarových aplikací rozhodne, například řešení (mnohdy palčivého) nedostatku kvalifikovaných odborníků či zajištění bezpečnosti dat.
Tento způsob uspořádání IT v rámci podniku je nejvíce rozšířen ve Spojených státech, následován konzervativnější západní Evropou. A minulý týden tento vývoj přišel i k nám. Ve středu byl slavnostně představen projekt SLUZBYASP.CZ, který sdružují významné IT formy působící na českém území s cílem nabízet právě takové ASP služby.
Projekt SLUZBYASP.CZ vznikl na přelomu roku 2000/2001 z iniciativy Ing. Martina Taxe (do ledna 2001 generální ředitel DELTAX Systems). Vzhledem k povaze projektu bylo rozhodnuto realizovat projekt jako společnou aktivitu více různých IT subjektů našeho trhu tak, aby byla zajištěna maximální objektivita a nezávislost tohoto média. K 31.lednu zahajuje portál svoji činnost. V první fázi bude shromažďovat data a poskytovat funkce specializovaného informačního serveru, který dokumentuje všechny hlavní aktivity ASP na našem trhu.
Proč je moudré přijmout ASP model jako zásadní nový trend v oboru IT? Protože uváženým využitím tohoto modelu mohou koncoví uživatelé ušetřit investice do informačních technologií nebo zlepšit podporu podnikových procesů a tím i celkovou konkurenceschopnost, prosperitu, zkrátka úspěšnost. 
Podle výzkumu poradenských firem může ASP ušetřit až 1/3 celkových výdajů do IT při zachování stejné úrovně kvality informačních služeb. Pro náš trh, který je v oblasti e-podnikání "v plenkách" a trpí "podinvestováním", je spíše důležitá možnost dohnat zpoždění, které v konkurenci se zahraničními podniky může být v blízké budoucnosti "globálního podnikání" smrtící pastí. 
Pro IT firmy má zásadní důležitost fakt, že ASP model v USA již prokázal svoji schopnost postupně měnit klasické pojetí dodávek informačních technologií a služeb. Klasický model prodeje (výrobce technologie/aplikace > implementátor/prodávající > zákazník/kupující = vlastník IT) se podrobuje zásadní revizi spojené s nepřehlédnutelným trendem "Internetové globalizace". Bylo by utopií se domnívat, že náš trh zůstane tohoto trendu ušetřen. Je jen otázkou času, kdy se plně prosadí. Kdo si rychle nenajde svojí roli, místo a vhodné partnerské svazky v tomto nejrychleji rostoucím IT oboru, může čekat ve střednědobém výhledu vážné problémy.
Strategie portálu sluzbyASP.cz obnáší v první fázi vytvoření informačního uzlu a komunikační platformy mezi subjekty našeho IT trhu (koncovými zákazníky i dodavateli služeb, aplikací i technologií navzájem). Cílem je v první řadě zmapovat místní nabídku a poptávku týkající se všech aspektů ASP řešení, následně poptávku a nabídku navzájem sladit. 
V rámci portálu může zdarma čerpat či publikovat informace libovolný subjekt (osoba, organizace) - požadována je pouze jednoduchá registrace a tématická shoda obsahu s ASP tématikou. Zákazníci mohou specifikovat svoji potřebu řešení - poptávku a IT firmy zase svojí nabídku-inzerci, popř. poptávku po technologii, financování či aliančním partnerovi. K dispozici jsou rovněž sekce odborných článků a novinek k tématice ASP. Server umožňuje automatizované zasílání informací formou elektronické pošty. Jako další nadstavbové (individuální) služby bude portál poskytovat specializované konzultace (osvěta, odborné semináře, specializované analýzy) orientované na ASP model a jeho začlenění do IS/IT strategie a dále některé specializované marketingové služby. 
Tento projekt mohl vzniknout a začít poskytovat uživatelské služby zdarma zejména díky sponzorské podpoře velkých IT firem na našem trhu. Nynější partneři projektu jsou Aliatel, ASP1000, B2B Centrum, COMPAQ, DELTAX Systems, Exact Software ČR, Expert & Partner Engineering CZ, IBM ČR, IXOS, KPNQwest Czechia, Microsoft, Progress Software, SAP ČR, a Sun Microsystems Czech.

Zpět


Další zemětřesení na trhu informačních systémů
Záhy po ohlášení akvizice společnosti Great Plains došlo k dalšímu "zemětřesení" na trhu informačních systémů. Zatímco však kontroverzní nákup Microsoftu, který si konečně pořídil "do sbírky" i dodavatele IS a začal tak konkurovat svým dosavadním partnerům, má celosvětový dopad, bude mít nejnovější akvizice společnosti LCS zřejmě vliv pouze na český trh.
Společnost LCS oznámila, že dokončila akvizici české softwarové firmy Softprofes. Na českém IT trhu tak vzniká subjekt, který v oblasti IS pro malé a střední firmy zaujme první místo podle podílu na trhu (s tržním podílem 8 procent). Začlenění Softprofesu do skupiny LCS je nejvýraznějším krokem ke konsolidaci dosud značně roztříštěného českého trhu podnikových IS.
Společnost LCS Softprofes nedozná příliš zásadních změn. Personálně zůstává firma nezměněna, včetně ředitele firmy, kterým je nadále Jan Novotný. Stejně tak sídlem firmy zůstává Hradec Králové. Z produktového portfolia pokračuje beze změny vývoj, prodej a podpora nové generace IS pro podnikatele, malé a střední firmy - SIS 21. Nově se společnost bude zabývat implementacemi systému HELIOS IQ určeného pro střední firmy a zejména vývojem a realizací zakázek systému NORIS určeného pro větší firmy. NORIS tak v nabídce LCS Softprofes nahradí původní produkt SIS 27, který byl díky shodné vývojové platformě do IS NORIS začleněn.

Zpět


Elektronické knihy jsou zde - máte již jejich prohlížeč?
Společnost Adobe má vizi elektronických knih eBooks, které nabídnout čtenářům to co od knih již po věky očekávají. Tedy nejen prostý text, ale i barevné obrázky, složité grafiky a mnoho druhů písma.
Aby se tato myšlenka změnila ve skutečnost, firma Adobe nyní uvádí dva nové produkty pro jejich vytváření a čtení. První program Adobe Content Server 2.0 je určen vydavatelům pro přípravu elektronických knih. Druhý, volně šiřitelný - Acrobat eBook Reader 2.0, je naopak určen pro jejich prohlížení a čtení, tedy stejně jako jeho předchůdce Acrobat Reader.
Čtecí nástroj Acrobat eBook Reader 2.0 je možné ode dneška zadarmo stáhnout z webových stránek Adobe.com na této adrese, nebo z webových stránek vydavatelství Barnes and Noble.com na adrese www.bn.com, kde lze získat již i první knihy v nové podobě. 
Produkt je k dispozici v angličtině pro obě platformy, Windows a Macintosh. "Vydavatelský" program Adobe Content Server 2.0 bude dostupný v angličtině pro platformu Windows. Neboť velké množství digitálního textu je nyní archivováno ve formátu Adobe PDF, program Content Server jim umožní využít stávající soubory a přizpůsobí jejich prostředí pro e-knihy, bez velkých nákladů na konverzi nebo integraci
Možná ne náhodou ve stejné době přichází i společnost Microsoft se svoji novou podobou čtecího prostředí. Reader z dílen Microsoftu však zatím nenaznal většího rozšíření. Na rozdíl od produktu Adobe je zde možné elektronické knihy vytvářet hned. Stačí si stáhnout doplněk aplikace Microsoft Word 2000 ze serveru Office Update a pomocí tohoto doplňku převést dokumenty aplikace MS Word 2000 na elektronické knihy programu Microsoft Reader.

Zpět


 Pozvánky

Zdokonalte svůj informační systém
Nevíte jak zdokonalit (eventuálně zavést nebo využívat) svůj informační systém a které softwarové produkty vybrat, tak aby jste byli spokojeni? Využijte proto možnosti seznámit se s pracovníky jiných firem a podělte se o jejich zkušenosti a názory. 
Společnost ProControl pořádá již čtvrtý technický seminář, jehož obsahem a zaměřením jsou prezentace s ukázkami použití jednotlivých softwarových produktů, které jsou součástí nabídky firmy, jakož i prezentace zajímavých a aktuálních produktů třetích stran na semináři zastoupených.
Seminář a jednotlivé přednášky jsou interaktivní, během jednotlivých prezentací máte možnost klást upřesňující dotazy a vést diskusi vedoucí k pochopení daného řešení. Přihlášku k semináři s podrobnějšími informacemi je možné získat zde a přihlásit se můžete rovněž na této e-mailové adrese. 
Seminář je organizován v příjemném prostředí kulturního a výukového centra v Žarošicích nedaleko od Brna (viz mapka).

Zpět


Uzávěrka dětských soutěží pro Junior Internet prodloužena
Zajímavé ceny čekají na účastníky dětské konference Junior Internet, která se uskuteční 10. března 2001 v Praze jako jedna z akcí Měsíce Internetu. Nominaci na konferenci je však možné získat pouze účastí v některé z pěti soutěží, jejichž uzávěrka byla nyní prodloužena do 15. února. Podrobnosti o konferenci i soutěžích uvádí www.juniorinternet.cz, kde lze vyplnit i přihlášku. 
Oproti prvnímu ročníku konference se počet nominačních soutěží rozšířil ze tří na pět. Tvoří je soutěž o nejlepší webovou stránku JuniorWeb, slohová soutěž JuniorText, vědomostní soutěž pro školní třídy Planeta Internetu a nově soutěž o nejlepší banner pro konferenci JuniorBanner a o nejlepší hudební nahrávku JuniorMusic.
Na programu konference Junior Internet budou přednášky dětí o různých internetových projektech, dospělí představí některé projekty pro děti a rovněž zde budou moci prezentovat svoje práce vítězové nominačních soutěží. Konferenci bude provázet virtuální veletrh, na kterém představí děti svoje internetové projekty, a virtuální koncert, který bude složen z vítězných prací soutěže JuniorMusic. 
Prvního ročníku konference se zúčastnilo 83 dětí ve věku od 8 do 15 let, které prokázaly nejen zájem o Internet, ale i překvapivě veliké znalosti a schopnosti. Řadu z nich podnítila konference k systematické aktivní činnosti. Například 15letá Kateřina Opočenská po úspěchu v soutěži JuniorText začala pravidelně přispívat do několika dětských internetových časopisů. 
Studentské stránky, obsahující novou verzi aplikace Bazar učebnic, se kterou uspěl v soutěži JuniorWeb. Václava Procházku inspiroval úspěch v JuniorWebu k založení internetového časopisu Počítačová hudba. Jirka Benedikt se stal externím redaktorem informačního serveru Novinky.cz a 13letý Jirka Peterka, iniciátor a spolu s Benediktem hlavní organizátor konference, se stará o dětskou rubriku časopisu Internet.

Zpět


AV Net


 Kancelářské aplikace

Účetnictví Pohoda 2001
Společnost Stormware uvedla jubilejní verzi ekonomického systému Pohoda. Nová verze z ledna 2001 přináší kromě řady novinek další prvenství - jako první z ekonomických systémů obsahuje podporu komunikace se systémem Můj obchod.cz, který je součástí portálu atlasu. 

V oblasti podpory internetových obchodů se program projevil již v říjnu 2000, kdy představil propojení na internetový obchod Zoner inShop 2000. Spolu s obchodem Vltava 2000 tedy Pohoda podporuje tři nejrozšířenější systémy pro obchodování na Internetu v České republice.
Mezi další aktuální novinky v ekonomickém systému POHODA patří mzdy pro velké organizace, podpora evidence výrobních čísel skladových zásob a komfortní informace o provázanosti mezi účetními doklady. Samozřejmě nechybí ani zapracování legislativních novinek v oblasti zpracování účetnictví, mezi které patří například nový čtyřstránkový formulář pro podání přiznání k dani z přidané hodnoty.
Účetnictví Pohoda si během své desetileté existence získalo řadu příznivců. Verze pro operační systém Windows, byla uvedena do prodeje právě před pěti lety. Tehdy v lednu 1996 byl produkt Pohoda první účetní software u nás, který byl vyvinut pro 32-bitovou platformu Windows.

Zpět


Otestujte si zdarma svoje PC proti hrozbám z Internetu
Jak je připraven váš počítač na útok z Internetu? Bojíte se, ale říkáte si proč by se to mělo stát právě vám. Přesto si občas říkáte co kdyby, … Jak jste skutečně připraveni, zda-li jsou vámi podniknuté kroky k ochraně dat dostačující, máte možnost si otestovat pomocí nástroje Security Check od společnosti Symantec. 
Tento, zdarma dostupný program, již vyzkoušelo od svého spuštění v březnu 2000 stav zabezpečení u více než 2,2 milionu osobních počítačů na celém světě. Výsledky ukázaly, že téměř 40% uživatelů není ochráněno před hackery a téměř polovina nepoužívá antivirové programy.
Analýzy se týkají úrovně zabezpečení proti hackerům, úrovně ochrany soukromých dat a antivirové ochrany. Více než 220 000 uživatelů poskytlo výsledky svých testů pro potřeby permanentně probíhajícího statistického průzkumu, který ukázal, že velká část uživatelů PC je velmi zranitelná vůči útokům hackerů, pouze polovina používá dobrý antivirový software a překvapivých 82% není ochráněno před únikem soukromých informací.
Téměř 40% účastníků statistického průzkumu mělo na svém počítači otevřené porty, které mohly být zneužity hackery. Hackeři běžně využívají automatizované nástroje, které na Internetu vyhledávají takovéto zranitelné počítače. 
Symantec Security Check provede sérii testů, které zjistí zranitelnost systému vůči tomuto druhu útoku hackerů a poskytne uživateli detailní zprávu, upozorňující na případná slabá místa. Uživatelé pevného připojení k Internetu jsou obzvláště zranitelní, neboť se u nich zvyšuje pravděpodobnost útoku. Nedávno byl vyhodnocen speciální, oddělený přehled statistik, pocházejících z firewallů uživatelů Norton Internet Security. Tento přehled ukázal, že každý z jeho účastníků se během jednoho týdne stal 12-krát až 4300-krát terčem pokusu o detekci otevřeného portu. V každém případě ochránil uživatele firewall, který hackerům v detekci otevřených portů zabránil.
Dále více než jedna třetina uživatelů Symantec Security Check, kteří se zúčastnili průzkumu, zjistila, že jejich počítač poskytoval na Internet informace, které mohly být hackery zneužity. Informace, jakými je např. název počítače a síťové uživatelské jméno, mohou hackeři v rámci svých vyhledávacích aktivit snadno zjistit a použít je k jednoznačné identifikaci počítače. Uživatelé si často neuvědomují, že získat tyto informace může z jejich počítačů prakticky kdokoli. Toto slabé místo lze snadno odstranit pomocí volně dostupných návodů na stránkách Symantec Security Check.
Soukromí uživatele tvoří velmi zranitelnou oblast a může být narušeno sledováním jeho aktivit na Internetu. Symantec Security Check odhalil, že internetový prohlížeč 82% účastníků průzkumu byl nastaven tak, aby mohl poskytovat informace o naposledy navštívené stránce. Jedná se o běžný problém, nicméně většina uživatelů PC netuší, že jejich počítač je pravděpodobně implicitně nastaven tak, že komukoli umožňuje sledování jejich zvyků při surfování po Internetu.
Symantec Security Check ukázal, že jen 52% účastníků má dobrý antivirový program a z těchto uživatelů 24% nemělo aktuální definice.
Symantec Security Check také obsahuje nástroj pro detekci virů, který skenuje všechny soubory na uživatelově PC a hledá zde viry a trojské koně. K dnešnímu datu zjistil Symantec Security Check přítomnost virů nebo trojských koní ve 29% případů ze 140 000 PC, jejichž uživatelé poskytli své výsledky pro průzkum.

Zpět


Aplikace ISO Vstupné
Zajímavý projekt na podporu návštěvnosti kulturních památek naší vlasti je softwarová aplikace v rámci informačního systému ISO. Díky ní je možné rychleji a kvalitněji provádět odbavení návštěvníků zámku, hradu, muzea … 
Program mimo jiné dovoluje automatizovaný prodej vstupenek, upomínkových předmětů a jejich následné vyhodnocování. Struktura celé aplikace je rozdělena do tzv. číselníků, kde si zákazník definuje stěžejní informace jako např. okruhy prohlídek, jazyk a čas prohlídky, typ platby, možnost slev pro skupiny návštěvníků či dětí.
S aplikací ISO Vstupné současně klient získá i modul Sklad a modul Prodejna, které lze variantně nasazovat dle přání a potřeb zákazníka. Pomocí aplikace lze analyzovat spektrum návštěvníků a to v různých kritériích jako například návštěvnost od do, nejoblíbenější typ prohlídky, nejprodávanější suvenýr, národnost a další. Výpis několika dalších výhod systému: možnost libovolného počtu prodejních (pokladních) míst, možnost vystavení vstupenky - paragonu, faktury, vratky, možnost prodeje zboží s využitím čárového kódu, automatická kontrola limitních stavů na skladových kartách, možnost vedení libovolného počtu skladů a středisek. 
Systém již nyní používá například zámek Nelahozeves u Kralup nad Vltavou. Z ostatních referencí vybíráme: Regionální muzeum TATRA Kopřivnice, Jihomoravské muzeum ve Znojmě, Státní zámek Rájec, Státní zámek Lysice, Masarykovo muzeum v Hodoníně atd. 
Systém dodává společnost I.F.T. Progres.

Zpět


AutoCont CZ kupuje Queeny
Společnost AutoCont CZ se rozhodla nadělit si dárek k desátému výročí svého působení na českém území. AutoCont CZ koupila autorská i interpretační práva na píseň legendární skupiny Queen "Friends Will Be Friends" jako svoji firemní hymnu. K tomu se samozřejmě váží další mediální aktivity. Od příště budeme firmu AutoCont například potkávat s novým firemním sloganem "Přátelé zůstanou přáteli". 
Rozhlasovou audio verzi tohoto sloganu namluvil populární český herec Otakar Brousek st. AutoCont ve spojení se skupinou Queen chystá velké překvapení. Snad můžeme už nyní prozradit, že se to týká první hudební návštěvy této rockové legendy v Praze!

Zpět


Kodak DC3800 - elegantně maličký a tak výkonný
V kontextu nastupujícího masového používáním digitálních fotoaparátů hraje vzhled a uživatelská přívětivost stále významnější roli. A právě tomuto světonázoru na digitální fotoaparáty odpovídá i maličký kousek od Kodaku, který je uváděn na český trh - fotoaparát DC3800. Se díky svým rozměrů 9,5 x 6,1 x 3,3 cm a hmotnosti 165 gramů vejde i do dětské dlaně či dámské kabelky. 
Uvnitř fotoaparátu se skrývá 2,3 Mega pixelový snímač, takže ve výsledku je možné pořízené záběry tisknout s uspokojivou kvalitou až do rozměrů 20 x 26 cm (výstupní rozlišení je 1 760 x 1 168 bodů). Při focení se může majitel DC3800 přiblížit ke snímanému objektu nejen pěšky, ale také pomocí dvojnásobného digitálního zoomu. Z dalších funkcí přístroje jmenujme například sekvenční snímání (až 2 záběry za sekundu), optický i barevný LCD hledáček, makro záběry (od 25 cm), automatický blesk (s redukcí efektu červených očí), videovýstup a vkládání data a času.
Zákazník společně s přístrojem dostává i pouzdro na fotoaparát, čtečku CompactFlash karet, popruh, 2 tužkové alkalické baterie, 8 MB CF kartu, videokabel, komunikační a grafický software. Přiložená USB čtečka CompactFlash karet urychluje přenos pořízených snímků do počítače, a činí tak bez jakéhokoliv připojování a tím pádem i blokování fotoaparátu. Naopak, čtečka může být k počítači (PC nebo Macintosh s funkčním USB rozhraním a systémem Microsoft Windows 95, 98, ME či Mac OS) připojena stále a může být využívána i pro jiné aplikace. Digitální fotoaparát Kodak DC3800 je v prodej k dostání za 23 990 korun českých (včetně DPH).

Zpět


Královský výkon
Dva digitální fotoaparáty Olympus se zabydlely v Holyrood House v Edinburgu a Buckinghamském paláci v Londýně. Královská premiéra fotoaparátu řady CAMEDIA proběhla v červenci letošního roku během ceremoniálu při kterém byl skotský herec Sir Sean Connery povýšen do rytířského stavu. 
Až dosud byly všechny fotografie těchto slavnostních ceremonií pořizovány z jednotlivých políček video záběru, protože závěrka klasických fotoaparátů byla příliš hlučná. Přestože dosavadní výsledky byly alespoň částečně uspokojivé, společnost British Ceremonial Arts - BCA (zabývající se dokumentací podobných ceremonií) hledala profesionálnější řešení, které by zlepšilo kvalitu pořízovaných fotografií.
Společnost BCA stanovila při výběru fotoaparátu celou řadu kritérií, která zahrnovala například: tichý chod, dálkové ovládání, a především vysoké obrazové rozlišení. Model C-3030ZOOM vyhověl všem stanoveným požadavkům.

Zpět


Pevný disk pro fotoaparáty a nejen pro ně
Až 17 hodin kvalitního audio záznamu, 880 tlustých románů nebo 2500 digitálních fotografií po kompresi je možno uložit na pevný disk IBM Microdrive. Na tom by nebylo zřejmě nic divného, pokud si ovšem neuvědomíme, že toto zařízení je mnohem menší než krabička od sirek, váží méně než tužková AA baterie a měří 43x36 mm. Jeho spotřeba je pouhých 500 mA. Vyhledávací doba IBM Microdrive je 15 ms a přenosová rychlost dat 1,8-3 Mbps.
Microdrive je kompatibilní s formátem Compact Flash typu II, který se používá např. v digitálních fotoaparátech. Součástí dodávky je PC Card adaptér, který umožňuje zasunout Microdrive do šachty PCMCIA typu II a tím usnadňuje použití v počítačích, a to i přenosných. Lze jej zasunout do digitálního fotoaparátu a udělat stovky fotek v nejvyšší kvalitě. Poté Microdrive jednoduše vložíme do PCMCIA adaptéru a vsuneme do přenosného počítače nebo ho můžeme pomocí CompactFlash USB čtečky připojit ke stolnímu počítači. Microdrive podporuje Plug and Play, takže počítač ho okamžitě detekuje a ukáže jako místní jednotku. Uložené obrázky stačí přetáhnout pomocí "táhni a pusť" na pevný disk počítače, rychle a bez zdržování. Stejně snadno lze s počítače na Microdrive přetáhnout mnoho hodin hudby a pak je přehrávat na MP3 přehrávači. Zařízení lze využít i mnoha dalšími způsoby, např. pro předávání dat z jednoho počítače na druhý nebo si lze snadno vzít důležitá data a prezentace na cesty, aniž by bylo nutno nosit sebou celý počítač.

Zpět


Přístup k účtu přes mobilní elektronický klíč
Od 1. února eBanka nabízí novou verzi Firemního účtu s přístupem prostřednictvím Mobilního elektronického klíče (MEK). Jeho použití představuje jednodušší obsluhu účtu a rovněž snížení měsíčních poplatků za jeho vedení. Firemní účet je tedy nyní dostupný z jakéhokoliv počítače nejen pomocí stávajícího Osobního Elektronického klíče, ale i mobilního telefonu se SIM Toolkit. Standardně vysoká bezpečnost bankovních operací na účtech v eBance je zajištěna jejich kódováním. Kódy jsou při použití MEK zasílány klientovi prostřednictvím šifrovaných SMS zpráv. 
Posledním zlepšením je nová verze eKomunikátoru, což je speciální software umožňující bezpečný přenos dávek s daty po Internetu. Firmy jeho pomocí odesílají bance hromadné platební příkazy a přijímají výpisy z účtu. eKomunikátor umožňuje importovat a exportovat data ze všech běžných účetních programů. Nutnost denního docházení do banky k vyřizování běžné agendy tedy odpadá. Nová verze eKomunikátoru zvyšuje komfort v nastavení programu a jeho obsluze.

Zpět


Wapový portál hokej.cz
Zejména příznivce českého hokeje a současně majitelů telefonů s možnosti přístupu k wapovým stránkám, potěší zpráva, že byl zprovozněn wapový informační portál hokej.cz a rovněž i wapové stránky hokejového klubu HC Sparta Praha. 
Informační portál wap.hokej.cz poskytuje ucelený přehled o českém a zámořském hokeji. Fanoušci hokeje zde najdou nejaktuálnější informace o reprezentaci, extralize, NHL, první a druhé lize, mládeži a spoustu novinek o českém a zámořském hokeji. Obsah tabulek včetně aktuálních stavů utkání se aktualizuje automaticky v průběhu utkání. Portál se skládá z desítek vzájemně propojených textů, tabulek a odkazů.
V návaznosti na WAP hokejový portál nabízí smartNET tvorbu a správu WAP stránek sportovních klubů. Hlavním cílem těchto stránek je propagovat sportovní klub prostřednictvím WAP služeb, poskytovat fanouškům čerstvé informace o klubu, jeho aktivitách, termínech zápasů, výsledcích zápasů, umístění v tabulkách, jména sponzorů a množství dalších informací podle požadavků zákazníka. 
Velkou výhodou nabízeného řešení je automatická aktualizace obsahu v nejvíce informačně náročných částech stránek - termínech zápasů, výsledcích zápasů, umístění v tabulkách a podobně. Tato data se na stránkách zákazníka aktualizují zcela automaticky.
V rámci servisu nabízí smartNET software WAPpublish 1.0, pomocí kterého může zákazník libovolně upravovat obsah předem definovaných částí svých WAP stránek v přehledném prostředí podobném prostředí známých softwarových řešení pro PC a Internet. A ještě jedna informace na závěr: autorem stránek je společnost smartNET, jejíž počátky jsou spojené s projektem Inkubátor E-konom.

Zpět


INTECH v České republice
První specializovaný náborový veletrh v České republice nabídne jedinečné příležitosti odborníkům v oblasti informačních technologií a telekomunikací. Veletrh umožní vzájemný kontakt firem na trhu IT a telekomunikací s pokročilými adepty v oboru, kteří mají minimálně dvou až tříletou praxi. Premiéra veletrhu INTECH se odehraje 2. a 3. března v pražském hotelu Hilton.
Očekává se, že akce upoutá perspektivní odborníky na IT a telekomunikace z celé České republiky a Slovenska. Uchazeči s ambicemi rozvíjet svou pracovní kariéru mají jedinečnou příležitost k osobnímu setkání a rozhovoru se zástupci vůdčích subjektů na českém trhu, mohou jim předat své životopisy a výměnou získat zasvěcené informace o jednotlivých firmách i obecné poznatky z oboru IT a telekomunikací. Pro ně je vstup na veletrh zdarma a mohou se také těšit na doprovodné akce veletrhu, např. tématické semináře a prezentace vystavovatelů.

Pokračování
Zpět


CAD CD


 Podnikové aplikace

Informatizace krajských úřadů
Ve velkém sále Domu kultury v Jihlavě proběhl XIII. Odborný seminář pro pracovníky státní správy. Na 300 specialistů z řad krajských a okresních úřadů se zúčastnilo semináře zaměřeného zejména na informatizaci krajských úřadů, ekonomiku veřejné správy, metodiku rozpočtu, účetnictví a výkaznictví, informační technologie veřejné správy a jejich standardizaci prostřednictvím ÚVIS.
Významné auditorium připravuje každoročně firma Gordic, specializovaný dodavatel IS státní správy a samosprávy. Gordic v rámci semináře mimo jiné informoval zástupce nových krajských úřadů o možnosti využití tzv. bezplatných výpůjček potřebného software. Ty by měly pomoci řešit tzv. stav nouze, kdy nové úřady vznikly v mnoha případech nejen bez střechy nad hlavou (případy, kdy krajský hejtman nemá ani vlastní adresu, už jsou bohužel známy), ale pochopitelně i bez potřebného softwarového vybavení.

Zpět


Personalizační software do prostředí Linuxu
Jednou z prvních zásad, kterou se dozvíte pokud budete pročítat příručku pojednávající o tom, jak efektivně oslovovat zákazníky poštou, je nutnost personifikovaného rozesílání. Totéž platí i o elektronické poště. Jedním z nástrojů pro rozesílání takových personalizovaných marketingových zpráv na Internetu je linuxový program WebSphere Personalization Software z dílny IBM. 
Již předchozí verze WebSphere Personalization 3.5 obsahovala jak schopnost úpravy na základě pravidel, tak engine schopný doporučení, jenž využívá filtrovací technologii LikeMinds společnosti Macromedia. V nové verzi je nyní tento engine dostupný i na platformě AIX, díky čemuž se zájemcům o tento produkt otevírá další pole platforem, na kterých je možné WebSphere Personalization využít. Navíc je systém personalizace na základě pravidel rozšířen o volbu strategie na základě chování zákazníka na webu.
Díky tomu lze monitorovat, jaký obsah zajímá návštěvníky nejvíce, jaké zboží si zákazník nakoupil a podobně. Jen tak je možné dosáhnout ideálního obsahového i technického řešení, které osloví každého návštěvníka a stane se tak výkonným nástrojem v rukou návrhářů webu v jeho koncepčních a strategických rovinách. Podstatou správného návrhu však není pouze oslovení zákazníka, ale i jeho udržení - a to je důvod, kvůli kterému vznikl WebSphere Personalization - kvůli budování loajality zákazníka.

Zpět


Příští generace hromadného ukládání dat
Data, samá data, nic jiného než samá data. Všude, kde se podíváš. A nejlepší (nejhorší) na tom je, že stále přibývají. Tak by mohl začít článek o novém systémů pro hromadné ukládání dat od společnosti Dell. Jejich systém se skládá ze dvou celků - softwarové a hardwarové části, které by měly poskytnout nové řešení pro ochranu kritických dat.
Nová generace SAN (Storage Area Network) zahrnuje disková pole propojená optickými vlákny, společně se zdokonaleným softwarem pro správu zdrojů hromadného ukládání dat. Díky možnosti propojení více diskových polí nyní klienti mohou provázat až 20 serverů a spravovat až 70 terabytů dat na jediné síti hromadného ukládání dat SAN. 
Ve středu této nabídky zařízení SAN stojí systém Dell PowerVault 660F. Toto nové zařízení optimalizované pro umístění do racku je založeno na technologii přenosu dat optickými vlákny, která umožňuje rychlý přenos dat a pokrokové možnosti jejich ochrany. Inovační design zařízení, sestávající ze 14 disků připojených přes optické vlákna ve vlastní skříni s třímodulovou výškou (3U; 1U=1,75 palce/4,5 centimetru), optimalizované pro zástavbu do racku, nabízí přizpůsobitelnou konfiguraci, a tím umožňuje zákazníkům rozšiřovat jejich systémy hromadného ukládání dat tak, aby je bylo možno přizpůsobit budoucímu růstu. 
Společně s aplikačním zařízením Dell PowerVault 530F pro SAN, které bylo uvedeno na trh v září 2000, mohou zákazníci začít budovat svoje systémy hromadného ukládání dat s nižšími nároky, a poté svoje zařízení SAN rozšiřovat o dodatečné prvky celopodnikové třídy společně s tím, jak se budou nároky jejich firmy měnit. Mezi tyto prvky patří virtualizace hromadného ukládání dat za účelem zajištění efektivnějšího umístění a správy zdrojů dat, vzdálené a třícestné zrcadlení, a schopnost zavést (bootovat) operační systém z datové sítě SAN za účelem snadné výměny serverů, které se dostaly do poruchového stavu.

Zpět


Clusterová technologie pro provoz náročných aplikací
Firma Compaq uvedla TaskSmart N-Series Cluster, novou clustrovou technologii pro svá zařízení řady TaskSmart N-Series v oblasti Network Attached Storage (NAS) systémů. Jedná se o vysoce dostupné podnikové NAS řešení, které nabízí spolehlivost a provozuschopnost při běhu náročných aplikací a zároveň poskytuje rozšiřitelnost datové kapacity na více než 10 TB.
TaskSmart N-Series Cluster umožňuje integraci do stávajícího prostředí serverů a systémů pro ukládání dat při současném zabezpečení proti výpadkům. Produkt je založený na technologii serverů ProLiant a systémů pro ukládání dat Compaq StorageWorks. Systém používá operační systém Microsoft Windows 2000 Advanced Server, který je optimalizován pro prostředí NAS.
Compaq (www.compaq.cz) zároveň ohlásil rozšíření nabídky již existujícího NAS zařízení TaskSmart N2400. Rozšíření zahrnuje zvýšení datové kapacity až do 2 TB (systém nově podporuje univerzální 36 GB disky Compaq), zvýšení konektivity pomocí podpory technologie Gigabit Ethernet a podporu antivirových programů pro zvýšení dostupnosti a ochrany dat.

Zpět


IS Karat


 Komunikace a sítě

Server Housing společnosti Casablanca INT
V rámci řady svých počinů - ať již se jedná o neustálé kapacitní i kvalitativní investice do své konektivity, cenové zvýhodnění zákazníků z neziskové oblasti, přijetí společnosti do sdružení NIX.CZ - se firma CASABLANCA INT s.r.o. věnuje v poslední době také častěji uvádění nových služeb na náš trh. Zatím poslední je služba Server Housing, která je určena nejen stávajícím zákazníkům společnosti, ale i dalším zájemcům, kteří hledají poskytovatele právě této služby.
Služba Server Housing od společnosti Casablanca INT garantuje umístění Vašeho reálného serveru do sítě CASABLANCA INT, kde výhodou je především rychlost, nezávislost a vlastní tzn. neomezený datový prostor, dále pak nezávislost MailServeru, WebServeru a spouštění CGI-scriptů. Casablanca Server Housing Centrum je strategicky umístěno v budově Stimbuildingu v Praze 3, Vinohradská 184, má zálohované napájení (2 nezávislé přípojky na dva pražské obvody, automaticky spustitelný diesel generátor a UPS). Služba je s nepřetržitým přístupem 24 hodin denně, dále jsou k dispozici samostatně uzamykatelné boxy v plně klimatizované místnosti s nápojovým automatem. 
Další informace o činnosti firmy a novinky v oblasti jejích služeb naleznete na www.serverhousing.cz

Zpět


eSTART - vaše řešení pro podnikání na Internetu …
…technika změnila samu podstatu vztahů se zákazníky. V dávných dobách (před dvěma nebo více lety) byl zákazník osoba, která se postavila do fronty v obchodě anebo hlas v telefonu, který zadával objednávku. Dnes ho jen zřídka uvidíme nebo uslyšíme. Zákazníci si dnes velmi cení svého času. Proto všechny rychle se rozšiřující podniky usilují udělat něco pro to, aby urychlily běh života...
Řešení eSTART nabízí možnost rozšířit podnikatelský záměr směrem k nejprogresivněji se rozvíjejícímu nástroji podnikání, Internetu. eSTART nabízí široké portfolio hardware, software a doplňkových služeb na platformě kvalitních a ověřených technologií v podobě eSTART balíků, které jsou přizpůsobeny jednotlivým úrovním náročnosti záměru. Jejich skladba je flexibilní směrem k zákazníkovi a poskytuje škálu variant jednotlivých produktů.
eSTART řešení je postaveno na základě know-how světových firem a jejich zkušeností z mnoha projektů. Ve všech balících je zahrnuto proškolení v certifikovaném školícím středisku a instalace přímo u zákazníka. 
eSTART Vám umožní vyvíjet kvalitní e-commerce aplikace. Jeho prostřednictvím se dostanete k technice, nástrojům a školením, které potřebujete, abyste mohli efektivněji využívat nové technologie. eSTART je od začátku koncipován na základě požadavků vývojářů, kteří chtějí vytvářet aplikace s využitím nejmodernějších technologií společnosti Sun Microsystems a SYBASE ČR.
 

Zpět


Modem pro 200x rychlejší Internet
K širokopásmovému datovému přenosu nemusíte být nutně propojení optickým kabelem. Rychlý přístup k Internetu lze docíliti i pomocí "trochu" lepšího modemu a právě jedním z výrobců je i firma Alcatel, která nyní připravila další přírůstek do své modelové řady vysokorychlostních modemů a nazvala jej Speed Touch Pro with Firewall. 
Tento modem nabízí integrované řešení spočívající ve spojení asymetrického routeru DSL (ADSL) a zabezpečovacího softwaru, včetně možnosti implementace řízených služeb.
Modem má umístěné ochranné prvky na místě přístupu k síti, čímž má být bezpečnější než tradiční technologie ochrany. A navíc lze využit i řízených služeb, což znamená, že poskytovatel služeb může rozdělit databázi svých klientů podle druhu poskytovaných služeb. Třetí výhodou je to, že protokol Point-to-Point postavený nad Ethernetem a který byl dříve součástí instalace routeru na osobní počítače klientů, již není nutný, což dále zvyšuje stabilitu. 
Technologie ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line) transformuje stávající investici provozovatele do pevných linek na multimediální širokopásmový distribuční systém. Tento rychlý systém umožňuje snadný a rychlý přístup na Internet. Technologie ADSL využívá stávající pevné telefonní linky a je až dvěstěkrát rychlejší než současné analogové modemy. Přenosová rychlost systému ADSL je až 8 MB za sekundu. ADSL podporuje vysokorychlostní datový provoz i tradiční telefonní služby na jediné telefonní přístupové lince. 

Zpět


Spolupráce nad Web SQL Console
Pomalu se stává čím dál atraktivnější možnost hostovat databáze uživatelů pod Microsoft SQL Serverem. Zní to velmi jednoduše, ale problém nastane ve chvíli, kdy uživatel hodlá se svou databází pracovat - vytvářet tabulky, uložené procedury, pohledy nebo vkládat data, indexy a triggery.
Řešení se nabízí ve specializovaném programu Web SQL console, který umožňuje webhostingovým a datahostingovým firmám posunout nabízené služby zase o kousek dál. 
Aplikace zpřístupňuje SQL Server každému uživateli, který má o webhosting databází zájem. Uživatel si nemusí instalovat žádné specializované nástroje. Aplikace Web SQL Console "běží" v prostředí webového prohlížeče a tudíž se stačí jen připojit k Internetu, spustit prohlížeč a přihlásit se k databázovému serveru.
A to, že takové řešení je vskutku použitelné a výhodné, dokazuje i právě podepsaná smlouva mezi společnosti ecommerce.cz a firmou INTERNET OnLine.
Na jejím základě Internet OnLine integrovala do své služby WEB PLUS již zmíněný specializovaný nastroj Web SQL Console, který slouží pro práci s Microsoft SQL Serverem 7.0 a 2000 v prostředí prohlížeče WWW. Služba IOL WEB PLUS umožňuje si vytvořit vlastní virtuální WWW server a využít technologií při budování vlastních WWW prezentacích a interaktivních WWW aplikacích. Nově služba navíc umožňuje vytváření WAP služeb a prezentací pro mobilní telefony s podporou WAP. 

Zpět


Další generace nástrojů pro správu serverů
Studie společnosti GartnerGroup zjistila, že více než 40 procent výpadků serverů je způsobeno chybami software, a že výpadky serverů způsobené selháním SW na intelovských stanicích více než dvakrát převyšují výpadky způsobené závadami na hardware.
Předvídat a opravovat potenciální selhání SW ještě dříve, než k němu dojde. To by byla věc! A právě takovou možnost má nabízet řešení pro správu integrovaných systémů - program Director od firmy IBM.
Každý software totiž od svého posledního spuštění začne během svého fungování vykazovat proces zvaný "stárnutí". V průběhu tohoto procesu se kumulují chyby v programovém kódu a dochází k vyšší spotřebě počítačových zdrojů, které jsou příčinou výpadků. 
Základem programu IBM Directoru je nástroj Software Rejuvenation (Oživení software), který identifikuje a předvídá problémy s programy, které se mohou projevit závadami. Má možnost nastavit automaticky naplánované resetování programu nebo jeho případné oživení - díky tomu nedochází ke kumulování chyb, které by vedly k výpadku serveru. Software Rejuvenation patří k technologiím vyvinutých IBM Research za pomoci architektury eServer xSeries tak, aby spolupracovaly s ostatními programy v rámci IBM Director. To vede ke zlepšení spolehlivosti jak serveru, tak telekomunikačního prostředí. 
IBM Director funguje jak ve Windows, tak v Linuxu. Umožňuje propojení mnoha serverů či pracovních stanic k jedinému terminálu, bez ohledu na operační systém - IBM Director si poradí s Windows 2000, Windows Millennium, Windows NT, Netware, SCO Unixware, OS/2 nebo Red Hat Linux. Díky tomu je možná správa počítačů z jednoho místa, zálohování na jednom místě nebo jejich upgrade. Samozřejmostí je možnost správy i přes Internet nebo z mobilních telekomunikačních zařízení.

Zpět


Oskar se bude podílet na tvorbě ETSI
Společnost Český Mobil se stala, jako jediný český mobilní operátor, členem Evropského ústavu pro telekomunikační normy (ETSI). Bude se tak přímo podílet na tvorbě normativních dokumentů, které upravují jednotná pravidla pro telekomunikace v evropských zemích. 
ETSI sdružuje 789 členů z 52 zemí a zabývá se od svého založení v roce 1988 tvorbou a šířením telekomunikačních standardů s důrazem na Evropu. Mezi plnoprávnými členy tohoto sdružení jsou kromě mobilních operátorů také výrobci technologií, provozovatelé sítí a poskytovatelé služeb, výzkumné ústavy i zástupci uživatelů. 
Mnohé ze standardů přejímá Evropská komise jako základ pro tvorbu směrnic a nařízení, platných v rámci Evropské unie. Standardy ETSI tak také významným způsobem zabraňují roztříštěnosti trhů. Mezi nejvýznamnější úspěchy ETSI patří například soustava norem pro veřejné mobilní komunikace GSM, které dnes bezmála po celém světě umožňují hladkou komunikaci mezi mobilními telefony od různých dodavatelů na straně jedné a sítěmi různých provozovatelů na straně druhé.

Zpět


 Grafika, CAD, GIS, Signmaking

Vše co jste chtěli vědět o CA.. technologii
Všichni předplatitelé časopisu CAD našli u předvánočního čísla malý dárek ve formě CD-ROMu, který jsme nazvali cadCD. Ti, kdo nemají předplacený časopis IT CAD, mají možnost si cadCD objednat v redakci CADu

Pro abonenty týdeníku IT News jsme navíc připravili speciální nabídku, která platí do konce února 2001. Ti z Vás, kteří si objednají tento CD-ROM, získají jej s 10% slevou.

Co na cadCD najdete?

V prvé řadě je to sekce Mapa CA.., která shromažduje většinu software a hardware pro oblast CA.. technologií. Software je rozdělen do kategorií podle profesí. U hardware je dělení na hlavní skupiny zařízení jako např. monitory, plotry, tablety,… 
Důležitou součástí cadCD je kolekce bezplatně šířených prohlížečů CA.. dat. V sekci Software najdete prohlížecí software firem Autodesk, CADKEY, PTC, SolidEdge, SolidWorks,… Na CD jsou také univerzální prohlížeče firem Actify nebo Spatial Technology.

Vybrali jsme také některé zajímavé články z posledních dvou ročníků, které jsme převedli do elektronické podoby. Jsou to zejména seriály o modelování v SolidWorks, Mechanical Desktopu, Solid Edge Origin. Články v PDF formátu najdete v sekci IT CAD.
Při tvorbě Mapy CA.. jsme spolupracovali s mnoha firmami dodávajícími produkty zaměřené na oblast CA.. Některé z firem Vám přinášejí podrobnější informace o výrobcích a programech, které mají v nabídce. Tyto informace najdete v sekci Prezentace.
Sekce AEC 2000 v sobě skrývá elektronický katalog konference Informační technologie ve stavebnictví 2000, která se konala letos v červnu. 
Objednejte si
Chcete získat cadCD a nejste předplatitelem časopisu CAD? Pošlete objednávku na adresu našeho vydavatelství (poštou, faxem, e-mailem) nebo vyplňte formulář na www stránkách. Běžná cena CD, bez poštovného a balného, je 199 Kč vč. DPH. cadCD budou zasílány do vyčerpání zásob.

Zpět


Corel má nové logo
V ruku v ruce s novou podnikovou strategii u společnosti Corel, představili i své nové logo. To nahrazuje stávající červeno - modrý symbol. Nové - futuristické logo vytvořil výtvarný ředitel Corelu - pan Robert Travers. 
Novým motivem je stylizovaná hlava, která má podle Traverse vyjadřovat "rozjímání při vytváření", tedy vnitřního ducha grafika. Okolní klasické corelovské "kostky", nyní v nové modré barvě, pak mají evokovat vnější elementy, které každého tvůrce inspirují.

Zpět


Nábor technologa GIS
Společnost P.F. art, divize Kartografické nakladatelství, přijme pracovníka do stálého pracovního poměru pro pozici "Vývojový technolog GIS" (Geografické Informační Systemy).

Předpoklady pro výběrové řízení jsou následující:
· Lepší než uživatelská znalost práce na PC - Windows98/2000
· Dobrá až velmi dobrá znalost Microstation, nejlépe na systémové úrovni + MDL/MicrostationBasic
· Alespoň částečná znalost programování v C nebo Basic výhodou
· Zkušenosti s geodezií / kartografií, zejména pro mapy středních měřítek
· Zkušenosti se systémy GIS, alespoň na uživatelské úrovni
· Znalost dalších softwarových produktů Intergraph, ESRI, MapInfo výhodou
· Znalost databází
· Schopnost samostatné tvůrčí a vývojové práce
· Schopnost adaptace na nejnovější technologie HW i SW a schopnost jejich implementace v týmovém prostředí

V případě zájmu kontaktujte prosím Ing. Jana Párala na tel. 05/45213438 nebo 0604/321289, či e-mail gis@pfart.com.

Zpět


 Informační společnost

Výzkumné a vývojové centrum komunikace
Nové Výzkumné a vývojové centrum komunikace bylo slavnostně otevřeno 1. února zástupci společností Český Mobil - provozovatele sítě Oskar, firmy Ericsson a Českého vysokého učení technického v Praze. 
Centrum bylo vytvořeno s cílem přispět k rozvoji multimediálních telekomunikačních služeb a aplikací na bázi bezdrátových technologií a k zavádění systémů mobilní komunikace nové generace v České republice. Centrum je vybudováno v budově Elektrotechnické fakulty ČVUT a výše investic přesahuje 4 miliony USD.
Zakládající společnosti centra - Český Mobil, Ericsson a ČVUT, společně vytvořily prostředí určené pro kvalitní výzkumnou, vývojovou a vzdělávací činnost v oblasti bezdrátových služeb. Posláním tohoto projektu je:
· vzdělávat a provádět výzkum v oboru nových telekomunikačních služeb a technologií včetně Universálního mobilního telekomunikačního systému (UMTS)
· vyvíjet nové aplikace a služby bezdrátových telekomunikací a umožňovat jejich zavádění do telekomunikačních sítí

Zpět


To, co je na e-obchodu opravdu důležité
Pro obchodování na Internetu je jednou z nejdůležitějších požadavků zákazníků rychlost. Nejde však pouze o rychlost obchodních operací a jejich on-line charakter (zpracování požadavků v reálném čase), ale zejména o schopnost rychle se adaptovat na změny požadavků uživatelů Internetu (tzv. e-generace) a inovace související s vývojem Internetu jako takového.
A právě takovým řešením mají být služby firmy BEA Systems, která se nyní rozhodla otevřít svoji pražskou pobočku, která bude obsluhovat český a slovenský trh.
Nově založenou českou pobočku povede Jiří Bíba, který bude zároveň zodpovědný také za slovenský trh. Prostřednictvím své česko-slovenské pobočky bude BEA nabízet standardní rozsah služeb, včetně předprodejních služeb, technické podpory, konzultací, školení a podpory partnerů či koncových zákazníků. 
Od počátku se firma BEA rozrůstá nákupem dalších firem působících v této oblasti, kterými doplňovala svoji platformu. Například zakoupení společnosti WebLogic ji posunulo do oblasti Java aplikačních serverů. Rovněž tak produkt TUXEDO nebyl jejím vývojem, ale byla na něj zakoupena licenční práva, včetně distribučního kanálu.
BEA prohlašuje, že jejím cíly je vytvoření otevřeného standardu, který dokáže spolupracovat s hlavními systémy, od Windows přes UNIX až po mainframy, resp. s databázemi Oracle, Informix, Sybase a dalšími.

Zpět


Adastra proniká na severoamerický trh
Společnost Adastra, specializovaná na konzultace a projekty v oblasti Business Intelligence a Data Warehousing (BI/DW), otevřela svou kancelář v Torontu v Kanadě. V souvislosti s tímto krokem byla založena společnost Adastra Corporation zastřešující aktivity korporace v Evropě. Ta je vlastněna ze 70 % českým managementem a z 30 % společníky v Severní Americe.
Společnost Speedware, z níž v loňském roce Adastra vznikla, je plně vlastněna společností Adastra Corporation a nadále působí na českém a slovenském trhu jako dodavatel nástrojů BI, především produktů Media a Esperant. 
Adastra již zahájila práci na své první velké severoamerické zakázce - konzultanti firmy se podílejí na budování datového skladu v Bank of Montreal. Pan Jan Červinka, generální ředitel a spoluzakladatel společností Adastra a Adastra Corporation, k tomu řekl: "Budujeme mezinárodní konzultační a projektovou firmu specializovanou na datové sklady. Otevření kanceláře v Severní Americe pro nás není jen geografickým rozšířením naší působnosti, ale dalekosáhlým strategickým krokem. Adastra Corporation se stala mateřskou společností, která bude zastřešovat naše internacionální aktivity a další expanzi. 
Získání projektu v Bank of Montreal má kromě ekonomických přínosů také jednoznačně prestižní charakter. Tento datový sklad slouží jako vzorový a referenční projekt odborníkům na nejnáročnějším světovém trhu - v Severní Americe. Volba naší firmy jako partnera pro Bank of Montreal je oceněním kvality našich konzultantů a zároveň příslibem toho, že se rozšíří jejich rozsáhlé zkušenosti, na nichž chce naše firma i nadále stavět při poskytování služeb u nás i v zahraničí."

Zpět


V Olomouci vzniklo specializované kontaktní centrum
Společnost Alcatel e-Business Distribution ohlásila úspěšné zprovoznění call centra ve společnosti CCcentre, agentuře nabízející profesionální služby pasivního a aktivního telemarketingu. 
Kompletní řešení Call Centra od společnosti Alcatel se skládá ze dvou stavebních bloků - komunikačního serveru Alcatel OmniPCX 4400 a softwaru pro distribuci hovorů Alcatel OmniTouch.
Implementované řešení dovoluje centrálně monitorovat a modifikovat provoz veškerých objektů v reálném čase dle aktuální situace. Správci systému mohou upravit proces zpracování hovorů i kontrolovat úroveň poskytované služby, mohou vyhodnocovat dosažené výsledky a vytvářet statistické soubory. Funkce CTI (Computer Telephony Integration) a moderní databázové aplikace umožňují operátorovi okamžitě reagovat na přání zákazníka a sledovat historii kontaktu.

Zpět


Logos otevírá pobočku v Brně
Společnost Logos oznámila, že v těchto dnech otevírá svou vývojářskou pobočku v blízkosti centra - na Kounicově ulici v Brně.
Personální základnu tvoří pět pracovníků, na které, po tréninku v pražské centrále, čeká řada zajímavých klientů, především z finanční oblasti. Souběžně pokračuje náborová akce společnosti Logos, který počítá s 15 zaměstnanci pracujícími v brněnské pobočce.

Zpět


Pozice Baanu se stabilizovala
Společnost Invensys oznámila výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí společnosti Baan, která se v srpnu 2000 stala součástí Invensys Software Systems Division. Podle nich dosáhl Baan ve čtvrtém čtvrtletí 2000 po dlouhé době zisk. Toto čtvrtletí bylo první ziskové po devíti po sobě následujících ztrátových.
Během tohoto období vzrostl prodej společnosti Baan o více než 37% na 100 mil.USD.

Zpět


 WWW tipy týdne

Evropská agentura pro životní prostředí
European Environment Agency (EEA) je jedna z jedenácti specializovaných agentur Evropské unie. Jejím posláním je poskytovat objektivní a analytické informace o životním prostředí na evropském kontinentě. 
Na jejích stránkách lze najít vskutku bohaté množství studijního materiálu o životním prostředí a vše co s ním souvisí, spolu s kontaktními informacemi na odborníky a ústavy pracující v dané oblasti. Na stránkách jsou uvedeny i kompletní přednášky ze sympozií o environmentálních otázkách.
Informace na portálu jsou členěny na jednotlivé kapitoly. Například kapitola Servis informuje o projektu NATLAN - nabízející texty o tvorbě ekologických koridorů nebo mapování ploch s ohledem na riziko eroze. 
Jedna z kapitol se přímo věnuje kvalitě ovzduší. Naleznete zde například přehledy emisního znečištění v Evropě za poslední roky či texty vztahující se k působení znečištění ovzduší na stav ozonu v atmosféře. 
Nechybí zde ani odkazy na související a spolupracující organizace a pro všechny Evropské státy jsou zde odkazy na jejich státní organizace, které vstupují do procesu tvorby a ochrany životního prostředí. Z České republiky je to odkaz na Ministerstvo životního prostředí, Český geologický ústav nebo GeoFond ČR.
 

Zpět


Týdeník IT News zasílá redakce edice IT Business  *  Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00  *  Tel.: 05/45 22 27 79, Fax.: 05/45 22 24 99
Náměty a připomínky k obsahu týdeníku zasílejte na adresu odpovědného redaktora
boucnik@ccb.cz, nebo k rukám technické realizace.
Týdeník IT News je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám IT News zasílali, kontaktujte nás prosím.


TOPlist