- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Počet DDoS útoků stále roste, obrana ale existuje
V roce 2016 došlo k celé řadě rozsáhlých kybernetických útoků, které zasáhly nejrůznější odvětví v takových počtech, až se zdálo, že snad neproběhl jediný den bez útoku. ČD-Telematika, jako významný poskytovatel velkoobchodních internetových služeb, věnuje zabezpečení poskytovaných internetových služeb velkou pozornost.
Společnost v samém závěru loňského roku výrazně vylepšila svou službu ČDT-ANTIDDOS, tedy ochranu proti DDoS (Distributed Denial of Service) útokům zkrácením reakční doby na případný útok u varianty této služby „Připraveno k čištění“.
„Výhodou naší služby je skutečnost, že nepotřebuje lidskou reakci a tím se urychluje reakční doba na útok. Nyní se nám ji podařilo ještě dále výrazně zkrátit,“ vysvětluje Mikuláš Labský, ředitel úseku Telekomunikační služby v ČD-Telematice. ČDT-ANTIDDOS je aktivní bezpečnostní služba, která vědomě a cíleně reaguje na konkrétní DDoS útok a brání omezení nebo nedostupnosti internetové služby. Využívá technologii, která útok detekuje a automaticky přesměruje do scrubbing centra, kde provoz v konektivitě vyčistí.
„Množství DDoS útoků roste a rizika s nimi spojená jsou stále vyšší. Jak na straně uživatelů, tak na straně společností je dnes zcela standardní mít všechny informace dostupné přes internet a je jedno, jestli jde o jízdní řády, internetbanking, faktury nebo třeba důležité informace a nabídky pro obchodní partnery. Pokud prostřednictvím DDoS útoku někdo způsobí nedostupnost těchto údajů, je tím omezena velká skupina zákazníků. Velmi rizikový může být takový útok v době extrémních situací, jako jsou například povodně nebo období zvýšené smogové zátěže,“ dodává Mikuláš Labský.
Existuje i druhá varianta služby ČDT-ANTIDDOS „Trvalé čištění“, kdy je provoz účastníka trvale směrován přes scrubbing centrum. U této varianty je reakční doba jedna minuta od začátku útoku.
Kromě výrazně zrychlené reakční doby na DDoS útoky patří mezi hlavní výhody služby ČDT-ANTIDDOS včasné odhalení DDoS útoků v internetové konektivitě, odstranění balastního provozu, plně automatické řešení bez nutnosti manuálních zásahů a snížení zátěže na aktivních prvcích provozovatele sítě.
Služba ČDT-ANTIDDOS je určena především lokálním poskytovatelům internetu, velkým i středním společnostem, státní správě a samosprávě, poskytovatelům obsahu, zpravodajským serverům, provozovatelům e-shopů a finančním institucím. ČD-Telematika s její první verzí přišla na trh už v roce 2015 a někteří ze zákazníků ČD-Telematiky měli možnost se přesvědčit o její účinnosti.
Účinnost služby také prověřilo sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, prostřednictvím náročných zátěžových testů. Cílem těchto speciálně vyvinutých testů je vyzkoušet infrastrukturu a zjistit reakční dobu na možné DDoS útoky.
„Po dohodě se zástupci společnosti ČD-Telematika jsme otestovali její antiDDoS řešení. Realizovali jsme dvě série různých DoS útoků typu UDP flood, ICMP flood, SYN flood či Slowloris. Při těchto útocích jsme vygenerovali požadovanou zátěž o síle téměř 2Gbps, se kterou si antiDDoS řešení společnosti ČD-Telematika dokázalo poradit,“ uvedl k těmto testům provozní ředitel sdružení CZ.NIC a vedoucí Národního bezpečnostního týmu CSIRT.CZ Martin Peterka.
Scénář zátěžových testů byl dopředu připravený tak, aby byla vyzkoušena reakce na všechny typy útoků o různé síle. Testy byly spouštěny hlavně v noci, aby generovaný datový tok zbytečně nezatížil síťový provoz a zároveň aby ověřil připravenost skutečných, provozních serverů ČD-Telematiky. Výsledky se pro ČD-Telematiku staly cenným zdrojem informací a podnětů právě pro další vylepšování poskytovaných bezpečnostních služeb.
Navíc se ČD-Telematika již v roce 2014 stala jedním z prvních členů projektu FENIX, určeného pro poskytovatele připojení významným subjektům, kteří potřebují zabezpečit provoz i v těch nejkritičtějších situacích. Cílem projektu FENIX je umožnit právě v případě (D)DoS útoku dostupnost internetových služeb v rámci subjektů zapojených do tohoto projektu. A dokonce již v roce 2013 přišla s produktem ČDT-Monitor, který umožňuje získávat informace o bezpečnostních rizicích v internetové konektivitě.
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Formulář pro přidání akce