facebook LinkedIN LinkedIN - follow
IT SYSTEMS 6/2007 , EAM/CMMS - Správa majetku a údržby

Řešení IFS pro strategické řízení majetku



Globalizace, deregulace a restrukturalizace průmyslu s sebou přinášejí nesčetné množství problémů, kterým musí elektrárenské a distribuční společnosti na celém světě čelit. Plnit požadavky akcionářů na zvyšování hodnoty a zajištění návratnosti investic je velmi náročné, zejména při omezených finančních prostředcích dostupných pro modernizaci podniku. Řešení IFS Aplikace pro strategické řízení majetku umožňuje distribučním společnostem efektivně spravovat stávající majetek a vytvářet vyšší kapacitu pro prodej.


Deregulace nutí energetický průmysl k restrukturalizaci, což při vytváření konkurenčního trhu vede k oddělení jednotek podniku (např. výroba, přenos, distribuce, prodej). Regulační úřady se navíc začínající zaměřovat na hodnocení spolehlivosti služeb a spokojenosti zákazníků. Pro úspěšnou restrukturalizaci je třeba, aby byli vzájemně propojeni jak lidé, tak vybavení a procesy. Elektrárenská zařízení jsou kapitálově náročná a vyžadují velice účinné řízení a údržbu operací, aby bylo dosaženo vysoké spolehlivosti, dostupnosti a udržovatelnosti. Je nezbytné zvýšit životnost zařízení, minimalizovat prostoje a výpadky a snížit provozní náklady – řešení IFS Aplikace pro strategické řízení majetku pro elektrárenské a distribuční společnosti v tom pomáhají podnikům na celém světě již téměř dvacet let.

Zvýšení účinnosti – snížení prostojů – snížení provozních nákladů

Distribuční společnosti, které vykazují vysokou výkonnost a dostupnost služeb, obvykle mají zřetelnou a silnou schopnost dodávat svým zákazníkům kvalitní služby za výhodných podmínek. Vysoká výkonnost podniku pramení z velkého důrazu na dokonalost provozu a optimalizaci majetku. Rozdíl mezi výkonností předních společností a celosvětovou průměrnou výkonností je velmi výrazný. Odhaduje se, že odstranění tohoto rozdílu by vedlo k úsporám ve výši 80 miliard amerických dolarů a k výraznému snížení emisí. Komplexní přístup k řízení majetku je základním stavebním kamenem pro dosažení tohoto cíle. Mantra „pokud se něco nepokazilo, neopravuj to“ se změnila na „pokud něco není opravené, může se pokazit všechno“. Snížení celkových provozních nákladů vyžaduje komplexní pohled na řízení majetku, na zapojení lidských zdrojů, vybavení a procesů, tedy na operace, údržbu, design, nákup, zásoby, finance.

Řízení všech transakcí souvisejících s vybavením a zařízením

Eliminujte nutnost nahrazovat stárnoucí majetek, přidávat nová rozvodná zařízení, transformátory a jiné prvky infrastruktury pomocí lepšího řízení a efektivnější analýzy stávajících dat.

Řešení IFS pro řízení majetku ukládá informace o veškerých nákladech souvisejících s vybavením a zařízením a umožňuje jejich další využití napříč systémem. Například můžete sledovat, jak a pro jaké účely jsou používány finanční prostředky. Získáte přístup k údajům o tom, na co byly peníze vynaloženy, kdo je čerpal, kde a v rámci jakého projektu byly použity. Dále získáte údaje o materiálu, počtu hodin, souvisejících projektech a mnoho dalších údajů, které je možné připojit ke konkrétnímu pracovnímu příkazu a seskupit, nebo naopak rozdělit na několika různých úrovních.

Snižování rizik při vykonávání klíčových činností údržby

IFS Aplikace nabízí systém úplné podpory pro strategické řízení majetku v elektrárenských a distribučních společnostech. Kromě komplexní podpory pro nápravné, preventivní a prediktivní činnosti údržby, které jsou zahrnuty v balíčku podnikových aplikací IFS, mohou elektrárenské společnosti dále požadovat také funkcionalitu pro řízení bezpečnosti práce a minimalizovat tak nebezpečí v rizikových prostředích.

Manipulace s povoleními a omezeními během standardních prací údržby vám umožňuje vyhnout se chybám při provádění činností týkajících se klíčových komponent, které mohou být nákladné (např. bezpečnost zaměstnanců nebo neplánované odstávky). IFS Aplikace nabízí podrobné pracovní postupy s jasně vymezenými kroky a opatřeními, které musí být učiněny, aby mohl být udělen souhlas k pokračování v dalších činnostech procesu. Použití systému řízení majetku podniku s údržbou zaměřenou na spolehlivost (RCM – reliability centered maintenance) vám umožňuje optimalizovat výkonnost vašeho podniku. RCM poskytuje analytické nástroje pro stanovení optimálního harmonogramu pro nejzásadnější provozní zdroje. V kombinaci s monitorováním založeným na aktuálním stavu zařízení je k dispozici mnoho dalších nástrojů a je tak zajištěna vysoká spolehlivost zdrojů a optimalizace inspekčních a údržbářských prací.

Snižte časy odezvy na servisní události a zvyšte účinnost pracovních toků se systémem řízení majetku v síti. V sítích pro přenos a distribuci elektrické energie může řešení IFS pro řízení majetku s sítí přinášet výhody. Řešení zahrnuje integraci systémů GIS (geographic information systems), SCADA (supervisory control and data acquisition) a aplikací pro údržbu.

Dosáhnete snížení doby potřebné pro reakci na závadu v síti. Dojde k minimalizaci času a nákladů souvisejících s oblastními techniky. Řešení umožňuje spojit několik pracovních příkazů, přičemž jediný zadávací bod poskytuje lepší kvalitu dat.

Snadná integrace s ostatními systémy

IFS nabízí řešení pro strategické řízení majetku, které je součástí IFS Aplikací – komplexního podnikového aplikačního softwaru. Díky jeho flexibilitě a škálovatelnosti ho mohou různě velké společnosti přímo integrovat do svých stávajících systémů bez negativního dopadu na kvalitu a funkčnost optimalizace majetku. Moderní architektura IFS usnadňuje integraci s novými moduly, ať už pocházejí od stejného, nebo odlišného dodavatele. Poskytuje snadnou integraci finančních systémů jiných stran s aplikací IFS Financial Connector. Aplikace dále zahrnuje již připravené konektory na systémy GIS, NIS, SCADA, EMS atd.

Sledujte svůj výkon a snižte prostoje

IFS Aplikace nabízejí předem připravené KPI (klíčové výkonností indikátory), scorekarty a výstražné systémy, které jsou navrženy přímo pro dané odvětví a umožňují sledovat náklady, měřit čas potřebný na opravu závady, provádět porovnávání výsledků chybových zpráv atd. Můžete rychleji přijímat rozhodnutí, která mohou snížit prostoje v provozní době. IFS Portal efektivně zobrazuje klíčové informace o úrovni zásob, řízení rezerv pro nouzové situace a zásobování. Získejte tu nejlepší cenu v zásobovacím procesu při snížení množství peněz investovaných do zásob.

Chopte se nových obchodních příležitostí s flexibilním systémem, který se snadno používá a snadno se dá změnit.

Se zkušenostmi společnosti IFS v oboru a s architekturou aplikací IFS založenou na komponentech si můžete být jisti, že vaše IT řešení budou moci růst s pomocí zkušeného a věci znalého partnera. Naše zkušenosti z energetiky a distribuce elektřiny vám přinesou prospěch a budete moci rychle přidávat další typy firem či akvizice s minimálním narušením stávajících operací.

www.ifsworld.com/cz
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.

Inzerce

Konec papírování, digitalizujte a usnadněte si práci!

IT Systems 3/2024V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili na vývoj digitalizace ve světě peněz, tedy v oblasti finančnictví a pojišťovnictví. Dozvíte se například, proč je aktuální směrnice PSD2 v inovaci online bankovnictví krokem vedle a jak by její nedostatky měla napravit připravovaná PSD3. Hodně prostoru věnujeme také digitalizaci státní správy a veřejného sektoru, která nabírá obrátky.