facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Společnost Y SOFT, jednička v tiskových technologiích, si zvolila pro podporu zahraniční expanze IFS Applications

Y SOFT Corporation je mezinárodní společnost nabízející unikátní tisková řešení. V souvislosti se zahraniční expanzí hledala společnost systém na světové úrovni, který má navíc perspektivu do budoucna.


Martin De Martini, CIO společnosti Y Soft, k tomu dodává: „Pro IFS Applications jsme se nakonec rozhodli nejen díky systému jako takovému, ale i přístupu celé společnosti InfoConsulting Czech. Její konzultanti zařídili vše skutečně tak, jak jsme potřebovali, a plně se nám přizpůsobili.“

Potřeba komplexního řešení

Společnost Y Soft původně vznikla jako studentský spin-off. Postupem času se stala jedničkou v oblasti tiskových technologií a je výrobcem a dodavatelem tiskového řešení YSoft SafeQ. Technologie společnosti Y Soft pomáhají společnostem a velkým organizacím optimalizovat tisk, kopírování a skenování nejen v centrálách, ale také v celé síti poboček. Cílem Y Softu je spokojenost zákazníka po všech stránkách a hledání způsobů, jak za danou cenu poskytnout zákazníkovi nejvyšší kvalitu. Ať už to znamená optimální financování, technologické výhody, účelnou jednoduchost nebo vynikající zákaznický servis.

V souvislosti s dynamickým růstem společnosti se objevila potřeba najít řešení pro plánování podnikových zdrojů (ERP), které dokáže podporovat klíčové obchodní procesy společnosti a umožní jediným systémem nahradit řadu starších aplikací a také které poskytne lokalizovanou podporu pro podnikání v regionech, kde Y Soft působí. Po komplexním vyhodnocení trhu s podnikovým softwarem byl vybrán ERP systém IFS Applications 9.

Marcel Fejtek, COO ve společnosti Y Soft, dodal: „IFS nás oslovilo rozsahem agend, které je schopno pokrýt v jedné aplikaci. Hledali jsme jedno řešení, které nahradí co možná nejvíce systémů, a to nejen pro vedení společnosti v Brně, ale také pro všechny naše pobočky. Důležitá pro nás je i možnost vylepšování systému vlastními silami, což se historicky ukazuje jako nejefektivnější způsob, jak tyto systémy dále rozvíjet. Protože se považujeme za inovativní společnost nabízející nejlepší řešení, logicky očekáváme to samé od interních systémů.“

Implementace

Vlastní implementace byla zahájena v roce 2015, spuštění do ostrého provozu v ČR bylo naplánováno na září roku 2016 a nasazení do mezinárodních poboček společnosti Y Soft se mělo uskutečnit do října roku 2017. Ačkoli implementaci provázelo velké množství zákaznických úprav a byla to v České republice také první implementace nového systému IFS Applications 9, k žádnému posunu v dodávce systému nedošlo. Martin de Martini, CIO společnosti Y Soft, k tomu dodal: „Během implementace jsme řešili nemálo obtíží a naši zaměstnanci to dost pociťovali. Dodavatel systému se k tomu ale postavil zcela ukázkově. Konzultanti u nás trávili doslova dny a noci a s našimi pracovníky řešili vše, co bylo potřeba. Troufnu si říct, že nebýt jich, možná bychom celý proces zrušili a vrátili se zpět ke starému systému. Snad budu mluvit za všechny, když řeknu, že dnes jsme všichni rádi, že máme systém, který nám velmi pomáhá v růstu a řízení firmy. Když na některé procesy koukám zpětně, říkám si, jak jsme je před lety mohli vůbec dělat. Stručně shrnuto – porod to byl sice bolestivý, ale určitě se to vyplatilo. Bez takového systému bychom firmu v současnosti už nebyli schopni uřídit.“

Přínosy implementace

  • Centralizované funkce systému IFS Applications jsou využívané na různých úrovních podle procesů ve společnostech skupiny Y Soft Corporation. Agendy jsou využívány globálně a bylo možné plně nahradit původní ERP systém.
  • Globální řešení je založeno na jedné databázi. Prostředí Enterprise Explorer (IEE) je dostupné pro všechny uživatele z jednoho odkazu.
  • Ve společné databázi jsou vytvořeny všechny společnosti skupiny Y Soft Corporation. Mezi lokalitami těchto společností je vytvořena matice dodavatelsko-odběratelského řetězce. V této matici se definují dodací a přepravní podmínky včetně časů pro různé způsoby dopravy. Systém využívá pro jednotné řízení zásob vazby nastavené v matici. Požadavky na skladové zásoby v lokalitách jsou automaticky nebo ručně zajišťované prostřednictvím distribučních objednávek. Distribuční objednávky řídí zpracování objednávek Nákupních (na straně odběratele) a Zákaznických (na straně dodavatele).
  • Integrace IFS Applications na interní systémy zvýšila produktivitu práce a zajišťuje konzistentní a efektivní řízení dat z různých zdrojů.