facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Tiskárna Brno (CCB)
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

IT SYSTEMS 12/2017 , CRM systémy

Inteligentní reporting jako alfa a omega CRM řešení

Ing. Rostislav Palla


Euro SoftworksKaždá úspěšná společnost si postupem času uvědomí nutnost využívání moderního CRM systému pro řízení svého podnikání. Přínos dobře zvoleného CRM je neoddiskutovatelný a náklady i čas investovaný společností se mnohonásobně vrací v přehlednosti veškerých činností a zefektivnění firemních procesů. Při plánování samotné implementace software ve společnosti se klade zásadní důraz na kvalitně provedenou analýzu, dobře řízený samotný iterativní vývoj, uživatelské testování a následné finální školení uživatelů. Na co se ale velmi často zapomíná je maximální výtěžnost vkládaných dat pro různé skupiny uživatelů.


Často se tak při implementaci systému spokojíme se základními grafy a přehledy nad implementovaným systémem. Předpřipravené grafy a reporty jsou určitě cenným nástrojem pro řízení a plánování všech vnitřních procesů společnosti, ale pokud je nebudeme aktivně využívat a nepřizpůsobíme je specifickým potřebám dané společnosti, často tak budou jen pracně vložená data nesprávně zobrazovat.

„Spokojeným uživatelem se můžete stát až při plném využívání CRM systému. A to se nestane bez kvalitně nastaveného reportingu. Ten je však nutné pravidelně upravovat, aby reflektoval vznikající změny v chodu společnosti.“

Mnoho společností ani netuší, jak cenná data mají ve svém systému k dispozici a jak lze tyto data snadno proměnit v užitečný graf nebo report, pomocí kterého lze například objevit nesprávný postup při realizaci, již v samotném zárodku. Dalším častým neduhem je zobrazování velkého množství různých grafů a statistik uživatelům. Staré přísloví „všeho moc škodí“ platí samozřejmě i v množství informací, které se daným uživatelům zobrazuje. Pokud se uživateli zobrazí 30 grafů, které jsou povětšinou pro uživatele nezajímavé, většinou se uživateli v této hromadě informací velmi snadno ztratí ty důležité, podle kterých by se měl řídit. V neposlední řadě určitě nebude správné, pokud obchodník uvidí manažerský report svého nadřízeného a bude si moct zobrazit například odměny celého oddělení.




Alfou a omegou pro každého uživatele je kvalitně zpracovaný dashboard. Dashboard musí obsahovat všechny klíčové ukazatele pro daného uživatele, pomocí kterých bude schopen ihned vyhodnotit aktuální stav svěřené oblasti, vyhodnocení výsledků za určité definované období, ale i predikci budoucích stavů. Dashboard musí být tedy přesně nastaven pro potřeby daného okruhu uživatelů a názorně upozorňovat na všechny nestandardní stavy.

Není dobré podceňovat sílu grafů a již při prvotní analýze implementace je třeba si definovat klíčové ukazatele pro jednotlivé uživatele nebo skupiny uživatelů a způsob jejich zobrazení. Možností, jak tyto statistiky zobrazit, je nespočetně, a proto je nutné si v této části ujasnit, jaká data jsou důležitá pro určitou skupinu uživatelů a jakým typem grafu daná data zobrazíme tak, aby byla přehledná a měla okamžitou vypovídající hodnotu.

Neměli bychom spoléhat na to, že si uživatele budou aktivně procházet seznamy nahromaděných dat. Ty nejdůležitější bychom jim měli přehledně zobrazit na důležitých místech. Zároveň je také třeba vzít v úvahu přirozené lidské chování – chybovost. Je přínosné vytvoření si souhrnných grafů pro zachycení chybového jednání jednotlivých uživatelů.

Ing. Rostislav Palla Ing. Rostislav Palla
Autor článku je Director of Business Development společnosti Euro Softworks s.r.o.
Chcete získat časopis IT Systems s tímto a mnoha dalšími články z oblasti informačních systémů a řízení podnikové informatiky? Objednejte si předplatné nebo konkrétní vydání časopisu IT Systems z našeho archivu.
POINT.X


Inzerce

Nezapomněli jste si prodloužit předplatné časopisu IT Systems?

IT SystemsZačátek nového roku je nejen obdobím, kdy už se pomalu začínají rozplývat mnohá novoroční předsevzetí. Je také obdobím, kdy je třeba provést řadu každoročně se opakujících činností. V případě všech IT manažerů a IT profesionálů by mezi nimi nemělo chybět prodloužení předplatného časopisu IT Systems.