facebook LinkedIN LinkedIN - follow

prazdny kosik Váš košík je prázdný.
  

Obsah IT Systems 3/2013

Objednat předplatné

Plné znění vybraných článků je k dispozici s časovým odstupem několika týdnů od tištěného vydání.
IT Systems 3/2013
arrow Tištěná podoba (včetně přílohy): 95 Kč 
 
 
arrow Elektronická podoba (včetně přílohy): 0 Kč 
 
Digiport 

Předplatné IT Systems
 
Kolik jste ochotni nabídnout za to, že nebudete mít konkurenci? ...01
Aktuality
IT projekty ...04
Podnikové aplikace a služby ...06
Banky a finance
Role CRM při vymáhání úvěrových pohledávek ...10
Rozhovor: Jiří Havel, TurboConsult ...12
Technická implementace mobilního bankovnictví ...14
Odhalte podvody v pojišťovně ...16
Bezpečnost elektronického bankovnictví ...18
Nový americký daňový zákon FATCA ...22
Oborové řešení Pojišťovací makléř v IS Karat ...24
IT strategie
Nástroje pro firemní spolupráci ...25
Jak se nestát rukojmím svého ERP ...26
Location intelligence ...28
Nové paradigma provozu HR řešení ...30
Docházkové systémy ...32
Rozhovor: Eva Konečná, Masarykův onkologický ústav Brno ...34
Informační systémy ve veřejné správě ...36
Řízená dokumentace pro datové schránky ...40
Jak zvyšovat efektivitu podnikové logistiky ...42
Rozhovor: Ondřej Cikhart, DHL Supply Chain ...44
IT professional
Citrix TriScale: revoluce v podnikových sítích ...47
Analýza rizik IT bezpečnosti ...48
Rozhovor: Vladimír Rohel, Národní centrum kybernetické bezpečnosti ...50
Rozhovor: Roman Jokl, Kerio Technologies ...52
Zlaté pravidlo videokomunikace ...54
Videokonference přináší nejen úspory ...55
Hardware
Ze světa hardwaru ...56
Ukládání dat na pásky má budoucnost ...60
Recenze: úložný router WD My Net N900 Central ...62
Zvolte si správný kancelářský monitor ...63
Informační společnost ...64
 

Role CRM při vymáhání úvěrových pohledávek

CRIFSprávně implementovaný CRM systém by měl podporovat obchodní činnosti společností nejenom při procesech získávání klientů a následné péče o ně, ale i v době, kdy dochází k porušování předem dohodnutých smluvních vztahů, a to zejména nesplácení závazků odběratelem. Zahrnutí strategií vymáhání do celkové procesní mapy CRM by mělo být naprosto přirozené pro banky a další úvěrující finanční instituce, kde již samotný design produktu předem počítá s možností, že část klientského portfolia nebude schopna svým závazkům dostát.

... celý článek >

Strana: 10

Technická implementace mobilního bankovnictví

ZentityUživatelé chytrých telefonů dnes neočekávají pouze zprávy, zábavu, média, nakupování, ale také možnost kontroly a správy svých financí. Banky tento signál zachytily a velmi rychle přišly s nabídkou dostupnosti svých služeb prostřednictvím chytrých telefonů. V tomto textu se podíváme na trendy a řešení implementace mobilního bankovnictví, tak aby do budoucna neomezovalo vývoj v této oblasti.

... celý článek >

Strana: 14

Odhalte podvody v pojišťovně

GEM SystemHodně slýcháme o detekci podvodů ve všech oblastech finančních služeb. Výrazy jako prediktivní modely, pokročilé statistické analýzy, sofistikované dataminingové algoritmy nalezneme v každé hodnotné marketingové prezentaci fraud detection systému. Jde o zázračné black boxy, které se samy naučí, jak takový podvod vypadá, a pak s elegancí Sherlocka Holmese vypátrají a označí hříšníky v téměř reálném čase.

... celý článek >

Strana: 16

Bezpečnost elektronického bankovnictví

RSASilná autentizace při přihlašování k internetovému či mobilnímu bankovnictví je již dlouho považována za naprosto nezbytnou a je také v podstatě všemi finančními institucemi v různé míře využívána. Díky novým typům útoků, například man-in-the-middle nebo man-in-the-browser založeným na trojských koních, jsou však útočníci schopni silnou autentizaci jednoduše obejít, a to včetně dvoufaktorové autentizace. Kromě silné autentizace je tedy třeba sledovat a analyzovat jednotlivé události spojené s přihlašováním uživatelů do elektronického bankovnictví a s pohyby na jejich účtu, a to jak vlastní transakce, tak například změny profilu majitele účtu. Bez takového, navíc plně automatizovaného, řešení není a nebude bezpečnostní strategie žádné finanční instituce kompletní, a nebude tak schopna odolávat stále rostoucímu počtu moderních útoků.

... celý článek >

Strana: 18

Jak se nestát rukojmím svého ERP

aneb Řízení procesů mimo informační systémy

Software 602V podnikové praxi se stále naléhavěji ukazuje, že některé procesy potřebují být informačními systémy podporovány, ale zároveň si potřebují udržet nezávislost na těchto systémech. Bez toho nedokáže být organizace dostatečně flexibilní a nedokáže své procesy dostatečně odlišit od konkurentů pracujících se stejnými systémy. Vhodným řešením je řízený oběh miniaplikací schopných výměny dat s informačními systémy.

... celý článek >

Strana: 26

Location intelligence

Informace v prostorových souvislostech

ArcadaAniž si to uvědomujeme, informaci o poloze obsahují téměř veškerá data, která běžně používáme. Zákazníci mají bydliště či místo podnikání, veškerá aktiva mají své umístění, zásilky svůj původ a místo určení atd. Podle různých studií obsahuje lokalizaci v prostoru více než osmdesát procent všech dat. Tím, že tato obchodní prostorová data zobrazíme nad podkladovou mapou, můžeme nalézt a zkoumat jejich vztahy. Takto získané poznatky pak můžeme využít v procesu rozhodování. Výše popsaný přístup lze nazvat prostorovou inteligencí – location intelligence.

... celý článek >

Strana: 28

Docházkové systémy

OK SystemModerní softwarové systémy na řešení docházky jsou určeny nejen pro naplnění povinnosti zaměstnavatelů, uložené zákoníkem práce, ale hlavně umožňují nahrazení docházkových sešitů, knih docházky nebo jiných variant manuálních evidencí docházky. Docházkové systémy slouží nejen pro evidenci pracovní doby, tzn. příchodů a odchodů zaměstnanců, ale také umožňují evidovat práce přesčas, noční práce a pracovní pohotovosti, zejména pak sestavovat plány docházky, evidovat a plánovat dovolené, přestávky i různé další překážky v práci.

... celý článek >

Strana: 32

Jak zvyšovat efektivitu podnikové logistiky

ICZLogistické činnosti jsou v řadě výrobních podniků stále posuzovány především z hlediska nákladů. Snahy o jejich snižování se však často míjejí účinkem, protože jsou prováděny formou dílčích opatření, nekoncepčně a bez hlubšího zamyšlení nad tím, jaké logistické technologie se v podniku používají, jak je logistický systém organizován a řízen a jaký je potenciál i vzájemné souvislosti případných změn.

... celý článek >

Strana: 42

Zlaté pravidlo videokomunikace

Dimension DataPro každou organizaci, která investovala do videokomunikačního řešení, je velmi důležité, jak jej přijmou uživatelé. A o úspěšnosti rozhoduje pravidlo „golden two minutes“. První dvě minuty videokonferečního hovoru rozhodují o tom, jestli uživatelé přijmou videokonferenci jako přirozený a příjemný způsob komunikace. Během této doby musí být vše v naprostém pořádku.

Strana: 54


arrow Cena za kus: 95 Kč (4.13 EUR)